abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125308264
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Hoe bereid jij je voor op een scheerbeurt?
Niet echt eigenlijk. Maak kwast nat, paar keer door de scheercreme draaien en op mijn gezicht proberen schuim te maken :D Lukt overigens beter dan je zou denken. Dat 2-3 keer. Daarna reparatiewerk met aluinstick en after shave.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_125308315
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:38 schreef ssebass het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk. Maak kwast nat, paar keer door de scheercreme draaien en op mijn gezicht proberen schuim te maken :D Lukt overigens beter dan je zou denken. Dat 2-3 keer. Daarna reparatiewerk met aluinstick en after shave.
Dan raad ik je toch eens aan om het volgende door te lezen:

Een geïrriteerde huid na het scheren is meestal niet het gevolg van een zware baard of een gevoelige huid. Het wordt veroorzaakt door onbewust verkeerd scheren of het gebruik van de verkeerde producten. Met iets meer tijd en iets meer zorg bent u perfect geschoren en zal de baard langer weg blijven.

Hier verder..
pi_125308486
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:40 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Dan raad ik je toch eens aan om het volgende door te lezen:

Een geïrriteerde huid na het scheren is meestal niet het gevolg van een zware baard of een gevoelige huid. Het wordt veroorzaakt door onbewust verkeerd scheren of het gebruik van de verkeerde producten. Met iets meer tijd en iets meer zorg bent u perfect geschoren en zal de baard langer weg blijven.

Hier verder..
Zal het eens doorlezen. Scheelt weer opmerkingen van mense, uh was je nog niet helemaal wakker vanochtend. Wat overigens ook waar is.

Hmm al deze dingen doe ik al. Misschien mijn huid wat strakker trekken. Probleen is altijd het stuk boven de hoeken van mijn mond.
  maandag 15 april 2013 @ 13:50:33 #184
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_125308668
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:51 schreef Pizzahut het volgende:
maar hoor iedereen over Merkur en Muhle. Waarom die merken?
Dat valt best mee... t gaat ook vaak genoeg over andere merken..

Merkur is een Duitse fabrikant met een heel hoog afwerkingsniveau, maar er zijn wel meer merken die dat hebben..

Muhle is ook duits, weet ik verder niet zoveel van..

Parker is een prima merk, uit India (vandaar dat ze vaak iets goedkoper zijn dan een EU fabrikant) En ze hebben wat meer keuze wat betreft TTO's
Ze zijn handgemaakt btw..

Het gaat er met name om wat je aanspreekt qua type krabber, gewicht, lengte etc...
(een Merkur Futur is bijv een bakbeest wat betreft grootte en gewicht, terwijl Parker ook hele lichte kleine in het assortiment heeft..

Ik ben zelf erg tevreden over mn Gillette slim, omdat die een gesloten kam heeft, maar als je hem op stand 9 zet, fungeert ie als een open kam..
En de kwaliteit is erg goed (plating die tegenwoordig niet meer zo goed gemaakt mag worden)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_125308673
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:45 schreef ssebass het volgende:

[..]

Zal het eens doorlezen. Scheelt weer opmerkingen van mense, uh was je nog niet helemaal wakker vanochtend. Wat overigens ook waar is.

Hmm al deze dingen doe ik al. Misschien mijn huid wat strakker trekken. Probleen is altijd het stuk boven de hoeken van mijn mond.
Welk probleem heb je daar dan?
pi_125308767
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Welk probleem heb je daar dan?
Krijg dat nooit mooi glad en krijg het mes er vaak niet goed recht op. Dus vaak wat kleine wondjes door forceren.
pi_125308811
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:53 schreef ssebass het volgende:

[..]

Krijg dat nooit mooi glad en krijg het mes er vaak niet goed recht op. Dus vaak wat kleine wondjes door forceren.
Ik krijg het ook niet super glad, maar ik probeer dan vanuit verschillende kanten te scheren. Ook helpt het wel eens om je neus dan de andere kant op te duwen.
pi_125308934
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Ik krijg het ook niet super glad, maar ik probeer dan vanuit verschillende kanten te scheren. Ook helpt het wel eens om je neus dan de andere kant op te duwen.
Zal dat eens proberen. Heb zwart haar dus je ziet het al heel snel. Lijkt vaak of ik mij niet geschoren heb die dag. Aangezien het niet mooi egaal is ziet het er al snel onverzorgd uit.
  maandag 15 april 2013 @ 13:57:41 #189
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_125308942
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:53 schreef ssebass het volgende:

[..]

Misschien een milder mesje proberen..?
En vooral werken aan je techniek.. ik scheer me zonder enige druk spiegelglad met de juiste mesjes... (met bluebirds haal ik mn gezicht ook open)
pi_125309025
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 13:57 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Misschien een milder mesje proberen..?
En vooral werken aan je techniek.. ik scheer me zonder enige druk spiegelglad met de juiste mesjes... (met bluebirds haal ik mn gezicht ook open)
Ja scheelt erg per mesje. Heb zo'n pakket met zes verschillende soorten. Astra's werken bij mij het best. Nu dus de Bolzano en ik heb iedere keer wondjes. Merkur en Derby ook niet mijn favoriet. Merkur waren mijn eerste mesjes dus zal die nog eens moeten proberen. Heb ook nog shark liggen, maar nog niet geporbeerd.
pi_125309044
Probeer eens Feathers.
  maandag 15 april 2013 @ 14:11:35 #192
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_125309474
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:00 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja scheelt erg per mesje. Heb zo'n pakket met zes verschillende soorten. Astra's werken bij mij het best. Nu dus de Bolzano en ik heb iedere keer wondjes. Merkur en Derby ook niet mijn favoriet. Merkur waren mijn eerste mesjes dus zal die nog eens moeten proberen. Heb ook nog shark liggen, maar nog niet geporbeerd.
Zijn dat blauwe of groene astra's ?

Misschien heb je hier iets aan (verschilt wel een beetje per persoon)

quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:00 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Probeer eens Feathers.
Ik zou juist iets met wat meer comfort aanraden.. die Feathers heb ik ook direct wondjes van..

Treet platinum, Lord platinum, Supermax platinum, Bigben super stainless en Crown super stainless vond ik oa wel erg goed bevallen..
pi_125309701

Iemand hier in geïnteresseerd? Ze zijn nog ongeopend, als je ze van mij wil overkopen stuur me maar een PM.
  maandag 15 april 2013 @ 14:41:09 #194
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_125310636
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 10:51 schreef Pizzahut het volgende:
Ik ben opzoek naar een lekker stijlvol scheermes. Mijn oog heb ik laten vallen op die van Muhle of van Merkur.

Op de website van De Messenwinkel kwam ik deze tegen:
http://www.messenwinkel.eu/Muhle-Pinsel-SR-gesloten.html

Die heeft een gesloten kam. Er is ook een open kam versie. Nu is mijn vraag, wat is het verschil en waarom zou ik een open of een gesloten kam nemen?

Overigens vind ik deze ook erg mooi: http://www.messenwinkel.eu/Parker-scheerapparaat-90R.html maar hoor iedereen over Merkur en Muhle. Waarom die merken?
Ik heb een Parker 91R.
Schijnt een beetje agressief te zijn, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik ben er ieder geval blij mee.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_125311080
Ik gebruik de Mühle r39 eigenlijk voor de lichte scheerbeurten, dit in combinatie met een Astra Super Platinum. Relatief licht en klein mes, het valt me op dat dit toch mijn favoriet is. Ik heb ook nog een Merkur Futur, maar dat is een redelijk agressief mes dat ik alleen gebruik bij een beginnend baardje. Ik heb daar Feathers in gehad, maar dat raad ik niet echt aan. Hier gebruik ik toch liever Merkur-mesjes voor.
pi_125313220
Wat gebruiken jullie liever, een open scheermes of een DE? Ik heb beide maar overweeg eigenlijk om mijn open scheermes weg te doen. Ik heb hem eigenlijk pas een paar keer gebruikt, maar merk dat het niet echt mijn ding is.
  maandag 15 april 2013 @ 16:30:50 #197
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125314690
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 15:55 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Wat gebruiken jullie liever, een open scheermes of een DE? Ik heb beide maar overweeg eigenlijk om mijn open scheermes weg te doen. Ik heb hem eigenlijk pas een paar keer gebruikt, maar merk dat het niet echt mijn ding is.
voor mij teveel gedoe tbh zo'n open scheermes. Als ik met pensioen ben, en dus alle tijd heb kijk ik wel verder. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_125337840
Ik ben een krap jaartje geleden begonnen met klassiek scheren. Bij How It's Made op Discovery zag ik hoe DE-mesjes worden gemaakt en toen ik daarna deze topicreeks tegen kwam duurde het niet lang voordat ik mijn eerste setje had staan; een Parker 96R met Merkur Super mesjes en een blok zeep met een dassenhaarkwast, tubetje DVH aftershavebalsem.
Als mijn timing een beetje goed is hoef ik me slechts twee keer per week te scheren, en omdat ik vaak uit tijdgebrek en gemakzucht snel even teruggreep op een driedubbel mesje duurde het wel even voordat ik in de kunst geoefend raakte.

Ik deed daarom wél lang met mijn spullen, pas rond december was er weer noodzaak voor een nieuw blok scheerzeep. Ik had nog een aantal merken en zelfs webshops op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas gezet maar de oude baas sloeg mijn suggesties in de wind en kwam met een pot Rituals scheercrème op de proppen. Die scheert best wel lekker (laat een goed glibberig laagje achter) en ruikt ook wel prima, maar ik mis het om een lekker schuim te kloppen met mijn borstel (dat is met die crème niet mogelijk).

Nu is die pot gelukkig bijna leeg en had ik weer wat geld te besteden! Ik was een beetje in een sleur geraakt met dat scheren maar met nieuwe spullen in het vooruitzicht ben ik weer enthousiast geworden.
Morgen komt de bestelling binnen met een Mühle R89, Feather en Derby mesjes, een porseleinen schuimbak (maakte eerst schuim in mijn houten zeepbakje) en een TaylorOldBondStreet Jermyn St. zeep met aftershavebalsem uit diezelfde lijn.

Ik ben benieuwd hoe de 'milde' Mühle krabber en de 'agressieve' Parker met de milde Derby en scherpe Feather combineren, ik hoop daarmee een beetje uit te vinden wat goed voor mij werkt om dan op die weg voort te borduren.
Heb ook zin om weer lekker schuim te kloppen, wie weet kom ik eens in de buurt van wat deze kerel ("xillion" op badgerandblade) van die Jermyn Street zeep heeft gemaakt :9~ :

pi_125339064
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 00:00 schreef n0ir het volgende:
Heb ook zin om weer lekker schuim te kloppen, wie weet kom ik eens in de buurt van wat deze kerel ("xillion" op badgerandblade) van die Jermyn Street zeep heeft gemaakt
Daar kan je je wel 10 keer mee scheren :D.
Geen referral hier.
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:39:31 #200
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125343943

:9~
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 16 april 2013 @ 13:29:21 #202
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_125350921
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb een Parker 91R.
Schijnt een beetje agressief te zijn, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik ben er ieder geval blij mee.
Die zag ik ook staan. De 90R heeft een butterfly opening, zijn hier nog voor of nadelen aan? Neem aan dat hier ook wel alle mesjes in kunnen.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_125351822
ik heb de 96r.. prima ding hoor!

Butterfly opening is dat je dmv draai beweging bij de mesjes kunt.. Gewoon een sluitingsmechanisme
  dinsdag 16 april 2013 @ 14:54:27 #204
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_125354058
Precies. De 91R bestaat uit drie delen in de kop die je los moet draaien. Verwijderen van mesjes is dan iets lastiger, klein nadeel maar niet onoverkomenlijk.
pi_125364475
quote:
Waar moet ik naartoe?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:33:53 #206
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125365291
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:17 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Waar moet ik naartoe?
New York.
pi_125365323
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 19:33 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

New York.
Shit, dat is iets te ver om een paar mooie scheerspulletjes te halen. Had gehoopt op Londen ofzo.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 16 april 2013 @ 19:37:47 #208
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125365478
Jammer dat in Nederland niet dat soort dingen bestaan. Niet genoeg markt voor denk ik.
  dinsdag 16 april 2013 @ 20:16:00 #209
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_125367659
Ga denk ik voor de Parker 90R. Gebruik nu een Gilette Mach3 maar word gek van die mesjes. Haal mijn hele huid open aan die dingen.
Disturbed Mind
pi_125367947
Gister heerlijk geschoren met een DE ondanks mn slechte ervaring vorige keer :')

Alleen rond de kin had ik moeite maar dat was voorheen met een gillette fusion ook al het geval.

Ik was echt babyglad (super-max mesje). Voorheen miest het altijd snel snel, maar ik vind dit veel leuker om te doen, een soort stijl wat me erg aanspreekt.

Het maken van zeep vind ik wel lastig, gebruik de kwast van mn pa (een omega) alleen ik heb het idee dat die niet meer lekker werkt. (Tijd voor een grondige schoonmaakbeurt)

Ik doe heet water in een kommetje met de kwast erin en laat dit staan, daarna de kwast door de zeep halen en opkloppen in het kommetje. Is dit de juiste wijze?
pi_125368467
Het geluid als ik met een supermax scheer :D ^O^
Voel me opzich ook wel goed geschoren

Oh ik zie dat hij jou ook bevalt mitchel?
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
pi_125370310
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 14:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Precies. De 91R bestaat uit drie delen in de kop die je los moet draaien. Verwijderen van mesjes is dan iets lastiger, klein nadeel maar niet onoverkomenlijk.
Dat is inderdaad een klein nadeel van zo'n type kop, maar bij die Butterfly-opening op de Parker heb ik er soms last van dat het mechanisme een klein beetje open draait (door het schudden van de kop in het water of door m'n handbeweging ofzo) waardoor het mesje een beetje speling krijgt en ik mezelf eerder snij als ik het niet door heb.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 20:19 schreef mtchel112 het volgende:
Voorheen moest het altijd snel snel, maar ik vind dit veel leuker om te doen, een soort stijl wat me erg aanspreekt.
Het voelt voor mij inderdaad ook zo, alsof je jezelf trakteert op wat luxe. ^O^
quote:
Ik doe heet water in een kommetje met de kwast erin en laat dit staan, daarna de kwast door de zeep halen en opkloppen in het kommetje. Is dit de juiste wijze?
Ja dat klinkt goed, Begin met alleen het beetje vocht wat aan je kwast blijft kleven en voeg dan met je vingers een (paar) druppel(s) water per keer toe totdat je tevreden bent.
Dat zegt Mantic59 namelijk :P (@3.26 voor de kom)

Deze uitleg vond ik ook wel behulpzaam

[ Bericht 8% gewijzigd door n0ir op 16-04-2013 21:37:53 ]
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:08:36 #213
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_125378517
Ik scheer nu elektrisch meestal wel met zeep. Nu ben ik even aan het rondneuzen voor een mesje.

is het dan verstandig om gelijk een DE te gebruiken en de Mantic59 manier te volgen of kan ik beter eerst een gillette of wegwerpmesje proberen?
I'm not the girl in the picture..
pi_125378815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:08 schreef Dimauro het volgende:
Ik scheer nu elektrisch meestal wel met zeep. Nu ben ik even aan het rondneuzen voor een mesje.

is het dan verstandig om gelijk een DE te gebruiken en de Mantic59 manier te volgen of kan ik beter eerst een gillette of wegwerpmesje proberen?
Je kan beter gelijk met een DE beginnen en op je gemak video's te kijken van bv Mantic59 of Geofatboy.
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:16:31 #215
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_125378954
ah ok. ik had de video's van Mantic59 al even gekeken. verbazend hoe interessant scheren is, nog nooit zo bij stil gestaan.
I'm not the girl in the picture..
  dinsdag 16 april 2013 @ 23:20:51 #216
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_125379195
Net de zeep op mijn gezicht opgeschuimd. Ging verrassend goed. Wel heb ik het idee dat het iets meer zeep kost. Samen met 7.am stainless platinum mesje zo zacht als een babyhuidje geschoren.
pi_125380330
Ik las iets over hard water, besloot te googlen en nu zit ik met een nieuw probleem :'( :P . Heb nooit last ervaren maar mijn water schijnt dus hard te zijn.

Morgen gedemineraliseerd water meenemen om het verschil te testen, nu ben ik nieuwsgierig :+ . Deze hobby 8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door n0ir op 16-04-2013 23:57:26 ]
  woensdag 17 april 2013 @ 07:50:03 #218
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125385401
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2013 23:41 schreef n0ir het volgende:
Ik las iets over hard water, besloot te googlen en nu zit ik met een nieuw probleem :'( :P . Heb nooit last ervaren maar mijn water schijnt dus hard te zijn.

Morgen gedemineraliseerd water meenemen om het verschil te testen, nu ben ik nieuwsgierig :+ . Deze hobby 8)7
als je goede zeep hebt maakt het niets uit hoor.
  woensdag 17 april 2013 @ 09:08:33 #219
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_125386425
Hoe lang doe je eigenlijk met die mesjes? 10 euro voor 100 mesjes vind ik beter dan 4 mach3 mesjes voor 8 euro...
Disturbed Mind
  woensdag 17 april 2013 @ 09:32:23 #220
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125386914
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 09:08 schreef Pizzahut het volgende:
Hoe lang doe je eigenlijk met die mesjes? 10 euro voor 100 mesjes vind ik beter dan 4 mach3 mesjes voor 8 euro...
tussen de 2 en 4 scheerbeurten in mijn geval.
  woensdag 17 april 2013 @ 18:56:26 #221
396651 rexted
semper honestis
pi_125407553
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 07:50 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

als je goede zeep hebt maakt het niets uit hoor.
Wat heet goede zeep?

Ik lees op internet dat oa Williams het heel moeilijk heeft met hard water.
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
pi_125411680
Iemand enig idee waar ik voor een redelijk prijs een proefsetje feather DE mesjes kan bestellen?
Ben nu nog met shark bezig (welke me goed bevallen overigens!) maar ben toch benieuwd hoe de feather bevallen..
  woensdag 17 april 2013 @ 20:34:35 #223
97745 Thorical
finding a way
pi_125412404
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:22 schreef johnnyd83 het volgende:
Iemand enig idee waar ik voor een redelijk prijs een proefsetje feather DE mesjes kan bestellen?
Ben nu nog met shark bezig (welke me goed bevallen overigens!) maar ben toch benieuwd hoe de feather bevallen..
Ik heb mijn feathers via Ebay. gratis verzenden en wachten tot je beet hebt voor jouw prijs.
Laatst 2 pakjes voor $2,25 free shipping uit Thailand.
  woensdag 17 april 2013 @ 20:38:21 #224
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125412601
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:34 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik heb mijn feathers via Ebay. gratis verzenden en wachten tot je beet hebt voor jouw prijs.
Laatst 2 pakjes voor $2,25 free shipping uit Thailand.
Ik denk dan altijd dat het fake is. Grote boze web syndroom denk ik.
  woensdag 17 april 2013 @ 20:40:24 #225
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125412704
Zit nog steeds te neuzen voor een kwast.

Ervaringen mee?
pi_125412925
quote:
99s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:38 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Ik denk dan altijd dat het fake is. Grote boze web syndroom denk ik.
Waar kan ik dan een setje van 5 a 10 mesjes aanschaffen van feather?
Liefst een beetje redelijk prijs.. nadeel bij Nederlandse webshops dat er minimaal 4 euro verzendkosten bijkomen waardoor het niet interessant is om 1 pakje te kopen.
Ik wil er maar 1 bestellen omdat ik al een voorraadje heb liggen. Dit is puur en alleen om te testen dus
pi_125413193
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef johnnyd83 het volgende:

[..]

Liefst een beetje redelijk prijs.. nadeel bij Nederlandse webshops dat er minimaal 4 euro verzendkosten bijkomen waardoor het niet interessant is om 1 pakje te kopen.
Ik wil er maar 1 bestellen omdat ik al een voorraadje heb liggen. Dit is puur en alleen om te testen dus
Kan je niet even mailen of het niet in een envelopje kan?
  woensdag 17 april 2013 @ 20:52:53 #228
97745 Thorical
finding a way
pi_125413324
quote:

[..]

Je kan kijken hoe ver je komt met: http://www.ebay.nl/itm/5-(...)c12d9#ht_2166wt_1163
Als je daar een snipe op zet kan dat best wel meevallen.
pi_125413413
op www.shavefave.com heb je vrij lage verzendkosten. Heb er zelf nooit besteld, maar hoor wel goede dingen over die site.
  woensdag 17 april 2013 @ 21:36:14 #230
396651 rexted
semper honestis
pi_125415952
quote:
99s.gif Op woensdag 17 april 2013 20:40 schreef SosuaCafe het volgende:
Zit nog steeds te neuzen voor een kwast.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ervaringen mee?
Wat voor kwast gebruik je nu?
"All great things are simple, and many can be expressed in single words: freedom, justice, honor, duty, mercy, hope." - Winston Churchill
  woensdag 17 april 2013 @ 21:50:15 #231
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125416820
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:56 schreef rexted het volgende:

[..]

Wat heet goede zeep?

Ik lees op internet dat oa Williams het heel moeilijk heeft met hard water.
Taylor of Old Bond Street, Truefitt & Hill e.d.
  woensdag 17 april 2013 @ 21:56:00 #232
396651 rexted
semper honestis
pi_125417138
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:50 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Taylor of Old Bond Street, Truefitt & Hill e.d.
Ik ben ook zeer tevreden over Proraso (groen) en De Vergulde Hand. Trouwens ook Palmolive werkt goed, is alleen niet mijn allerfavorietste :Y
  woensdag 17 april 2013 @ 21:57:32 #233
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125417229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:36 schreef rexted het volgende:

[..]

Wat voor kwast gebruik je nu?
de goedkoopste DVH.

De DVH zeep (2st)ruikt prima, lather is alleen van beduidend mindere kwaliteit dan ToBS. Of dat nou aan mijn kwast ligt weet ik niet.
pi_125417642
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:57 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

de goedkoopste DVH.

De DVH zeep (2st)ruikt prima, lather is alleen van beduidend mindere kwaliteit dan ToBS. Of dat nou aan mijn kwast ligt weet ik niet.
Ik gebruik een dassenharen wilkinson sword brush van 20 euro, bevalt me opzich wel. Heb geen andere referenties maar ik vind hem fijn, zacht en comfortabel.
  woensdag 17 april 2013 @ 22:38:32 #235
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_125420112
quote:

[..]

http://shavefave.com/en/
Verzenden vanuit NL via brievenbuspost
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 17 april 2013 @ 22:57:28 #236
396651 rexted
semper honestis
pi_125421371
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:57 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

de goedkoopste DVH.

Ik heb een tijdje geleden een kwast van wilkinson sword bij de DA drogist gekocht. Ik heb de dassenhaarvariant van EUR 20,-. Die is stukken, maar dan ook stukken beter als die DVH kwast. sterker nog sinds ik deze kwast heb vind ik het wel goed. Ik kan wel luxe kwasten gaan kopen voor veel geld, maar deze is goed, voelt lekker op het gezicht en klopt prima schuim.

Ik zou je niet door allerlei vehalen laten leiden. Het hoeft niet duur te zijn. (Maar wel iets duurder als die van DVH:))
pi_125434990
Ik heb een twee euro kwast van Bestshave.net en die is ook stukken beter als de DVH-kwast. Dat zijn goed gevulde kwasten met een wat mindere afwerking. Je moet er wat geluk mee hebben, die van mij is prima maar iemand anders die er een bestelde kreeg er een met een klodder lijm in de haren waardoor hij niet bruikbaar was.

Als ik een duurdere kwast zou kopen zou het puur zijn om het uiterlijk, want deze kwast is goed en veel meer als 20 euro zou ik er niet aan uit willen geven. Hetzelfde geldt voor de krabbers, voor een mooiere afwerking zou ik misschien nog wel een keer een EJ kopen voor tussen de 20 en 30 euro, maar eigenlijk is de krabber die ik nu gebruik gewoon goed en koste die slechts een fractie van dat bedrag.
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 18 april 2013 @ 18:37:20 #238
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_125449088
Wil eigenlijk een mooie olivewood silvertip badger
pi_125449174
Heb net kruidvat scheerzeep en sensitive after shave gehaald, ben benieuwd. Geur deed me opzich wel aan DVH denken maar dan wat frisser en minder sterk. Voor die 1,40 voor de zeep en 3,50 voor de after shave kon ik t niet laten. Nieuwe geurtjes *O*
  donderdag 18 april 2013 @ 18:47:43 #240
396651 rexted
semper honestis
pi_125449380
quote:
1s.gif Op donderdag 18 april 2013 18:37 schreef SosuaCafe het volgende:
Wil eigenlijk een mooie olivewood silvertip badger
Voor de 'heb'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')