Niet echt eigenlijk. Maak kwast nat, paar keer door de scheercreme draaien en op mijn gezicht proberen schuim te makenquote:Op maandag 15 april 2013 13:36 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Hoe bereid jij je voor op een scheerbeurt?
Dan raad ik je toch eens aan om het volgende door te lezen:quote:Op maandag 15 april 2013 13:38 schreef ssebass het volgende:
[..]
Niet echt eigenlijk. Maak kwast nat, paar keer door de scheercreme draaien en op mijn gezicht proberen schuim te makenLukt overigens beter dan je zou denken. Dat 2-3 keer. Daarna reparatiewerk met aluinstick en after shave.
Zal het eens doorlezen. Scheelt weer opmerkingen van mense, uh was je nog niet helemaal wakker vanochtend. Wat overigens ook waar is.quote:Op maandag 15 april 2013 13:40 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Dan raad ik je toch eens aan om het volgende door te lezen:
Een geïrriteerde huid na het scheren is meestal niet het gevolg van een zware baard of een gevoelige huid. Het wordt veroorzaakt door onbewust verkeerd scheren of het gebruik van de verkeerde producten. Met iets meer tijd en iets meer zorg bent u perfect geschoren en zal de baard langer weg blijven.
Hier verder..
Dat valt best mee... t gaat ook vaak genoeg over andere merken..quote:Op maandag 15 april 2013 10:51 schreef Pizzahut het volgende:
maar hoor iedereen over Merkur en Muhle. Waarom die merken?
Welk probleem heb je daar dan?quote:Op maandag 15 april 2013 13:45 schreef ssebass het volgende:
[..]
Zal het eens doorlezen. Scheelt weer opmerkingen van mense, uh was je nog niet helemaal wakker vanochtend. Wat overigens ook waar is.
Hmm al deze dingen doe ik al. Misschien mijn huid wat strakker trekken. Probleen is altijd het stuk boven de hoeken van mijn mond.
Krijg dat nooit mooi glad en krijg het mes er vaak niet goed recht op. Dus vaak wat kleine wondjes door forceren.quote:Op maandag 15 april 2013 13:50 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Welk probleem heb je daar dan?
Ik krijg het ook niet super glad, maar ik probeer dan vanuit verschillende kanten te scheren. Ook helpt het wel eens om je neus dan de andere kant op te duwen.quote:Op maandag 15 april 2013 13:53 schreef ssebass het volgende:
[..]
Krijg dat nooit mooi glad en krijg het mes er vaak niet goed recht op. Dus vaak wat kleine wondjes door forceren.
Zal dat eens proberen. Heb zwart haar dus je ziet het al heel snel. Lijkt vaak of ik mij niet geschoren heb die dag. Aangezien het niet mooi egaal is ziet het er al snel onverzorgd uit.quote:Op maandag 15 april 2013 13:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik krijg het ook niet super glad, maar ik probeer dan vanuit verschillende kanten te scheren. Ook helpt het wel eens om je neus dan de andere kant op te duwen.
Misschien een milder mesje proberen..?quote:Op maandag 15 april 2013 13:53 schreef ssebass het volgende:
[..]
Krijg dat nooit mooi glad en krijg het mes er vaak niet goed recht op. Dus vaak wat kleine wondjes door forceren.
Ja scheelt erg per mesje. Heb zo'n pakket met zes verschillende soorten. Astra's werken bij mij het best. Nu dus de Bolzano en ik heb iedere keer wondjes. Merkur en Derby ook niet mijn favoriet. Merkur waren mijn eerste mesjes dus zal die nog eens moeten proberen. Heb ook nog shark liggen, maar nog niet geporbeerd.quote:Op maandag 15 april 2013 13:57 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Misschien een milder mesje proberen..?
En vooral werken aan je techniek.. ik scheer me zonder enige druk spiegelglad met de juiste mesjes... (met bluebirds haal ik mn gezicht ook open)
Zijn dat blauwe of groene astra's ?quote:Op maandag 15 april 2013 14:00 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja scheelt erg per mesje. Heb zo'n pakket met zes verschillende soorten. Astra's werken bij mij het best. Nu dus de Bolzano en ik heb iedere keer wondjes. Merkur en Derby ook niet mijn favoriet. Merkur waren mijn eerste mesjes dus zal die nog eens moeten proberen. Heb ook nog shark liggen, maar nog niet geporbeerd.
Ik zou juist iets met wat meer comfort aanraden.. die Feathers heb ik ook direct wondjes van..quote:
Ik heb een Parker 91R.quote:Op maandag 15 april 2013 10:51 schreef Pizzahut het volgende:
Ik ben opzoek naar een lekker stijlvol scheermes. Mijn oog heb ik laten vallen op die van Muhle of van Merkur.
Op de website van De Messenwinkel kwam ik deze tegen:
http://www.messenwinkel.eu/Muhle-Pinsel-SR-gesloten.html
Die heeft een gesloten kam. Er is ook een open kam versie. Nu is mijn vraag, wat is het verschil en waarom zou ik een open of een gesloten kam nemen?
Overigens vind ik deze ook erg mooi: http://www.messenwinkel.eu/Parker-scheerapparaat-90R.html maar hoor iedereen over Merkur en Muhle. Waarom die merken?
voor mij teveel gedoe tbh zo'n open scheermes. Als ik met pensioen ben, en dus alle tijd heb kijk ik wel verder.quote:Op maandag 15 april 2013 15:55 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Wat gebruiken jullie liever, een open scheermes of een DE? Ik heb beide maar overweeg eigenlijk om mijn open scheermes weg te doen. Ik heb hem eigenlijk pas een paar keer gebruikt, maar merk dat het niet echt mijn ding is.
Daar kan je je wel 10 keer mee scherenquote:Op dinsdag 16 april 2013 00:00 schreef n0ir het volgende:
Heb ook zin om weer lekker schuim te kloppen, wie weet kom ik eens in de buurt van wat deze kerel ("xillion" op badgerandblade) van die Jermyn Street zeep heeft gemaakt
Die zag ik ook staan. De 90R heeft een butterfly opening, zijn hier nog voor of nadelen aan? Neem aan dat hier ook wel alle mesjes in kunnen.quote:Op maandag 15 april 2013 14:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb een Parker 91R.
Schijnt een beetje agressief te zijn, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik ben er ieder geval blij mee.
New York.quote:
Shit, dat is iets te ver om een paar mooie scheerspulletjes te halen. Had gehoopt op Londen ofzo.quote:
Dat is inderdaad een klein nadeel van zo'n type kop, maar bij die Butterfly-opening op de Parker heb ik er soms last van dat het mechanisme een klein beetje open draait (door het schudden van de kop in het water of door m'n handbeweging ofzo) waardoor het mesje een beetje speling krijgt en ik mezelf eerder snij als ik het niet door heb.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Precies. De 91R bestaat uit drie delen in de kop die je los moet draaien. Verwijderen van mesjes is dan iets lastiger, klein nadeel maar niet onoverkomenlijk.
Het voelt voor mij inderdaad ook zo, alsof je jezelf trakteert op wat luxe.quote:Op dinsdag 16 april 2013 20:19 schreef mtchel112 het volgende:
Voorheen moest het altijd snel snel, maar ik vind dit veel leuker om te doen, een soort stijl wat me erg aanspreekt.
Ja dat klinkt goed, Begin met alleen het beetje vocht wat aan je kwast blijft kleven en voeg dan met je vingers een (paar) druppel(s) water per keer toe totdat je tevreden bent.quote:Ik doe heet water in een kommetje met de kwast erin en laat dit staan, daarna de kwast door de zeep halen en opkloppen in het kommetje. Is dit de juiste wijze?
Je kan beter gelijk met een DE beginnen en op je gemak video's te kijken van bv Mantic59 of Geofatboy.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:08 schreef Dimauro het volgende:
Ik scheer nu elektrisch meestal wel met zeep. Nu ben ik even aan het rondneuzen voor een mesje.
is het dan verstandig om gelijk een DE te gebruiken en de Mantic59 manier te volgen of kan ik beter eerst een gillette of wegwerpmesje proberen?
als je goede zeep hebt maakt het niets uit hoor.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:41 schreef n0ir het volgende:
Ik las iets over hard water, besloot te googlen en nu zit ik met een nieuw probleem![]()
. Heb nooit last ervaren maar mijn water schijnt dus hard te zijn.
Morgen gedemineraliseerd water meenemen om het verschil te testen, nu ben ik nieuwsgierig. Deze hobby
tussen de 2 en 4 scheerbeurten in mijn geval.quote:Op woensdag 17 april 2013 09:08 schreef Pizzahut het volgende:
Hoe lang doe je eigenlijk met die mesjes? 10 euro voor 100 mesjes vind ik beter dan 4 mach3 mesjes voor 8 euro...
Wat heet goede zeep?quote:Op woensdag 17 april 2013 07:50 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
als je goede zeep hebt maakt het niets uit hoor.
Ik heb mijn feathers via Ebay. gratis verzenden en wachten tot je beet hebt voor jouw prijs.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:22 schreef johnnyd83 het volgende:
Iemand enig idee waar ik voor een redelijk prijs een proefsetje feather DE mesjes kan bestellen?
Ben nu nog met shark bezig (welke me goed bevallen overigens!) maar ben toch benieuwd hoe de feather bevallen..
Ik denk dan altijd dat het fake is. Grote boze web syndroom denk ik.quote:Op woensdag 17 april 2013 20:34 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik heb mijn feathers via Ebay. gratis verzenden en wachten tot je beet hebt voor jouw prijs.
Laatst 2 pakjes voor $2,25 free shipping uit Thailand.
Waar kan ik dan een setje van 5 a 10 mesjes aanschaffen van feather?quote:Op woensdag 17 april 2013 20:38 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd dat het fake is. Grote boze web syndroom denk ik.
Kan je niet even mailen of het niet in een envelopje kan?quote:Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef johnnyd83 het volgende:
[..]
Waar kan ik dan een setje van 5 a 10 mesjes aanschaffen van feather?
Liefst een beetje redelijk prijs.. nadeel bij Nederlandse webshops dat er minimaal 4 euro verzendkosten bijkomen waardoor het niet interessant is om 1 pakje te kopen.
Ik wil er maar 1 bestellen omdat ik al een voorraadje heb liggen. Dit is puur en alleen om te testen dus
Je kan kijken hoe ver je komt met: http://www.ebay.nl/itm/5-(...)c12d9#ht_2166wt_1163quote:Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef johnnyd83 het volgende:
[..]
Liefst een beetje redelijk prijs.. nadeel bij Nederlandse webshops dat er minimaal 4 euro verzendkosten bijkomen waardoor het niet interessant is om 1 pakje te kopen.
Ik wil er maar 1 bestellen omdat ik al een voorraadje heb liggen. Dit is puur en alleen om te testen dus
Wat voor kwast gebruik je nu?quote:Op woensdag 17 april 2013 20:40 schreef SosuaCafe het volgende:
Zit nog steeds te neuzen voor een kwast.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ervaringen mee?
Taylor of Old Bond Street, Truefitt & Hill e.d.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:56 schreef rexted het volgende:
[..]
Wat heet goede zeep?
Ik lees op internet dat oa Williams het heel moeilijk heeft met hard water.
Ik ben ook zeer tevreden over Proraso (groen) en De Vergulde Hand. Trouwens ook Palmolive werkt goed, is alleen niet mijn allerfavorietstequote:Op woensdag 17 april 2013 21:50 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
Taylor of Old Bond Street, Truefitt & Hill e.d.
de goedkoopste DVH.quote:
Ik gebruik een dassenharen wilkinson sword brush van 20 euro, bevalt me opzich wel. Heb geen andere referenties maar ik vind hem fijn, zacht en comfortabel.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:57 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
de goedkoopste DVH.
De DVH zeep (2st)ruikt prima, lather is alleen van beduidend mindere kwaliteit dan ToBS. Of dat nou aan mijn kwast ligt weet ik niet.
http://shavefave.com/en/quote:Op woensdag 17 april 2013 20:44 schreef johnnyd83 het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje geleden een kwast van wilkinson sword bij de DA drogist gekocht. Ik heb de dassenhaarvariant van EUR 20,-. Die is stukken, maar dan ook stukken beter als die DVH kwast. sterker nog sinds ik deze kwast heb vind ik het wel goed. Ik kan wel luxe kwasten gaan kopen voor veel geld, maar deze is goed, voelt lekker op het gezicht en klopt prima schuim.quote:Op woensdag 17 april 2013 21:57 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
de goedkoopste DVH.
De DVH zeep (2st)ruikt prima, lather is alleen van beduidend mindere kwaliteit dan ToBS. Of dat nou aan mijn kwast ligt weet ik niet.
Voor de 'heb'?quote:Op donderdag 18 april 2013 18:37 schreef SosuaCafe het volgende:
Wil eigenlijk een mooie olivewood silvertip badger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |