Omdat ik er van overtuigd ben - hoewel het ongetwijfeld ook een groot stuk gewenning is - dat common law een veel ingewikkelder systeem is om te (leren) beheersen.quote:
Kwestie van waarin je 'opgroeit' als jurist. Veel dingen die voor jou vreemd en abstract zijn in hun systeem zijn voor hen natuurlijk net zo vreemd in ons systeem.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik er van overtuigd ben - hoewel het ongetwijfeld ook een groot stuk gewenning is - dat common law een veel ingewikkelder systeem is om te (leren) beheersen.
Daarom zeg ik dat het ook gewenning is maar dat dat niet af doet aan mijn mening er over. Ik heb een common law-systeem bezocht en weet hoe de opleiding (zowel de rechtenstudie als de advocatenopleiding) daar in elkaar zit, dus het is niet zomaar gegrepen uit onbegrip.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kwestie van waarin je 'opgroeit' als jurist. Veel dingen die voor jou vreemd en abstract zijn in hun systeem zijn voor hen natuurlijk net zo vreemd in ons systeem.
Dat hoeft ook niet, ik denk alleen dat het erg mee zou vallen als je er mee bezig zou gaan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat het ook gewenning is maar dat dat niet af doet aan mijn mening er over.
Zie edit.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, ik denk alleen dat het erg mee zou vallen als je er mee bezig zou gaan.
Ik denk toch dat het een verdwaalde, Roemeense roma was.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
http://m.ad.nl/article/po(...)t-veld-Arena-op.html
Hoe ziet dat er uit, zo'n bezoek aan een common law-systeem?quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat het ook gewenning is maar dat dat niet af doet aan mijn mening er over. Ik heb een common law-systeem bezocht en weet hoe de opleiding (zowel de rechtenstudie als de advocatenopleiding) daar in elkaar zit, dus het is niet zomaar gegrepen uit onbegrip.
Bezoek aan de orde van advocaten, rechtbanken en de juridische faculteit van de universiteit daar plus gastcolleges en rondleidingenquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoe ziet dat er uit, zo'n bezoek aan een common-law systeem?
Systeem vervangen door 'land'. Et voilà.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bezoek aan de orde van advocaten, rechtbanken en de juridische faculteit van de universiteit daar plus gastcolleges en rondleidingenMocht je het woordgebruik bedoelen: ja, ik weet dat je een rechtssysteem niet kan bezoeken. Maar ik wist zo snel niet hoe ik het uit moest drukken.
![]()
Ik heb dit hele semester 0 hoorcolleges gevolgd en 6 werkgroepenquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
College volgens is ook eng dan of niet?
Omdat mensen eng zijn?quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb dit hele semester 0 hoorcolleges gevolgd en 6 werkgroepen
onbekende mensenquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Welke mensen vind je niet eng dan? Of gewoon alle?
Daarom vind ik het er 's avonds ook zo fijnquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Op de uni zijn de meeste onbekend toch? Relatief gezien.
Is het niet heel lastig zo gewoon? Alles.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daarom vind ik het er 's avonds ook zo fijn
Waarom denk je dat ik hier zoveel ben?quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is het niet heel lastig zo gewoon? Alles.
En daar ging het laatste restje wil om productief te zijnquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:12 schreef Speedy_T het volgende:
You're so ugly, when you go to the bank they ask to put on a ski mask
Futurama
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |