abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:07:59 #226
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124629636
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:35 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Jij vind de tafarelen op oudjaarsavond ongevaarlijk. Ik niet en met mij onder andere de oogartsen ook niet.

Inperking van vrijheid staat niet direct tot geweld. Of vind jij de maximum snelheid van 30 km/u in een woonwijk ook geweld tegen jou? ( Ja ik chargeer om mijn punt duidelijk te maken)
Ik vind de taferelen op oudejaarsavond niet altijd ongevaarlijk, maar ik doe dan iets raars zoals mijn buurjongetje corrigeren. Mocht je met je snelheid van 30km per uur bedoelen dat ik beperkt wordt in mijn snelheid en dat het daarom gewelddadig is volgens mijn logica dan heb je het fout. Ik heb namelijk duidelijk opgeschreven waarom ik veilig bezig ben met vuurwerk en dat het dan niet gevaarlijk of beperkend voor jou is. Met 100 km door mijn straat heen schieten met je auto is dat duidelijk wel. Mensen beschieten met romeinse kaarsen is nu ook al strafbaar net zoals gevaarlijk rijgedrag. Dus wat jij voorstelt is een verbod op ongevaarlijk en niet beperkend gedrag met gewelddadige sancties. Eenzijdig geweld dus in tegenstelling tot 100km door een straat met spelende kinderen.

quote:
Ach er zullen best een paar criminele hierop inspelen. Maar de totale hoeveelheid zal direct met honderden procenten afnemen en na een x aantal jaar nagenoeg verdwijnen.

Kijk bijvoorbeeld naar het paddoverbod, er waren direct positieve resultaten:
Paddo's verdwenen bijna meteen uit de handel omdat er een truffel met dezelfde functie en stoffen en van wat ik heb begrepen minder smerige smaak voor in de plaats kwam.
quote:
Daar gaan we weer... Niet iedereen die niet dezelfde mening als jou is toegedaan is direct respectloos. Ik heb respect voor jou mening dat je tegen een vuurwerkverbod bent, maar ik ben dat zelf niet.
Zoveel respect dat je met geweld de uitvoer van die mening onmogelijk wil maken.
pi_124630061
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik vind de taferelen op oudejaarsavond niet altijd ongevaarlijk, maar ik doe dan iets raars zoals mijn buurjongetje corrigeren. Mocht je met je snelheid van 30km per uur bedoelen dat ik beperkt wordt in mijn snelheid en dat het daarom gewelddadig is volgens mijn logica dan heb je het fout. Ik heb namelijk duidelijk opgeschreven waarom ik veilig bezig ben met vuurwerk en dat het dan niet gevaarlijk of beperkend voor jou is.
Prima dat jij daar veilig mee omgaat, veel mensen doen dat echter niet. Hierdoor raken mensen gewond en dat gebeurd dusdanig veel dat ik dat voldoende vind om een vuurwerkverbod in te stellen.

quote:
Paddo's verdwenen bijna meteen uit de handel omdat er een truffel met dezelfde functie en stoffen en van wat ik heb begrepen minder smerige smaak voor in de plaats kwam.
Zou kunnen, daarmee ben ik niet bekend.

quote:
Zoveel respect dat je met geweld de uitvoer van die mening onmogelijk wil maken.
Daar sta ik dan ook vrij in en heeft derhalve niets met 'respect' te maken. De hele 'geweld' dingetje is sowieso een holle frase.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zondag 14 april 2013 @ 12:02:21 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_125261047
Zuch, kan die Bonte niet een keer ophouden na zijn 76486846 gefaalde pogingen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')