abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124753751
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 00:40 schreef TerugnaarNL het volgende:
Ik heb ondertussen contact gehad met een architect die zegt dat hij de leden van de commissie wel kent en dat er wel onderhandeld kan worden. Maar ja, advies begint vanaf Euro 220 per uur ex btw.

Het is toch te gek voor woorden dat ik een 3e partij moet gaan betalen om me te vertellen hoe die "welstands" malloten het willen hebben.
Zo houden ze mekaar aan het werk.

Maar afwijken van het kubisme gaan ze nu echt niet meer doen hoor, wat je architect ook wilt beweren.
pi_124758489
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:13 schreef klipper het volgende:
voor je het weet neemt er iemand een puntdak.
Ja, stel je voor zeg.
  maandag 1 april 2013 @ 16:03:13 #28
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_124758612
Kunnen we niet gewoon welstandscommissies afschaffen? Dat scheelt een hoop ergernis en bovendien een hoop ambtenaren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_124764358
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 22:41 schreef CafeRoker het volgende:
Plat leggen is dan dus de manier om de meeste kwh's uit je dak te krijgennogmaals, als een plat dak inderdaad de enige optie blijkt te zijn. Het gaat dus om een stuk of 10 panelen. Als je nu naar de panelen kijkt is het verschil in praktijk, tussen de door jou genoemde 5% acceptabel rendementsverlies, en 15% genoemd verwacht rendementsverlies de opbrengst van maar 1 extra paneel. Met andere woorden: je moet zo'n 200 euro meer uitgeven om je gewenste rendement te halen. Dat heb je in een half jaar terugverdiend. Zo groot is het punt dan dus niet.
Je vergeet echter 1 belangrijk aspect: het zelfreinigende vermogen van je panelen gaat dan keihard achteruit. Er spoelt dan namelijk vrijwel geen vuil meer van je panelen.

Bij mij liggen 2 rijen van 7 panelen in portrait onder een helling van een graad of 8. Na een jaar zie ik toch bij alle panelen bij de onderste aluminiumrand een 2 a 2,5 cm brede strook van opgehoopt vuil. (Als het stopt met regenen, blijft daar per paneel een beetje water staan, wat verdampt en het vuil achterlaat.)

Dat houdt dus in dat van de onderste rij cellen van elk paneel er na een jaar zo'n 10% van het oppervlak niet echt optimaal belicht wordt, dus ik maak ze gewoon elk jaar even schoon in het voorjaar.

Zou je ze helemaal horizontaal leggen, dan kun je ze elke 2 maanden schoonmaken schat ik zo.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124764526
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 16:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kunnen we niet gewoon welstandscommissies afschaffen? Dat scheelt een hoop ergernis en bovendien een hoop ambtenaren.
Dat is nog maar de vraag wanneer je buurman een godsgruwelijk lelijk ding aanbouwt die jouw zonuren doet afnemen en ook nog eens de waarde van je huis...

Ik zie het nut van een welstandscommissie wel, al zijn ze soms te pietluttig. In geval van TS is het ook vrij concreet, voldoen aan het straatbeeld of geen vergunning. Lijkt me niets mis mee. Als TS vrij wilde bouwen moest hij maar in een andere wijk gaan wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')