abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 11:21:45 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124559929
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 11:22:09 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124559944
Beetje flauwe TT maar b'stilla doet me dus aan Bohemian Rhapsody denken _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124560082
Leuk An! Maar je ging dit jaar toch ook nog keer op vakantie/yogakamp :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_124560164
http://www.bbc.co.uk/food/recipes/chocolate_custard_tarts_55591
Deze ga ik trouwens maken. :P
Met een ander recept voor de pastry overigens. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_124560237
Die tvseries zeggen me helemaal niks.. Qua naam natuurlijk wel, maar ik was eerder nooit zo'n televisiekijker blijkbaar. De enige series die ik nu soort van kijk zijn family guy en HIMYM. Al vind ik de laatste wel steeds minder en afgezaagder worden. Maar nu wil ik potdomme weten ook wie de moeder is.
pi_124560264
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:26 schreef V1z0R het volgende:
Leuk An! Maar je ging dit jaar toch ook nog keer op vakantie/yogakamp :?
:@ Dat is een weekje Spanje ja. Maar dat is gelijk ook echt mijn vakantie voor dit jaar. Dit weekend krijg ik les van iemand die ik erg goed vind. Heb via youtube al veel geleerd van haar O+
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:31:44 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124560266
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:22 schreef MaJo het volgende:
Beetje flauwe TT maar b'stilla doet me dus aan Bohemian Rhapsody denken _O-
:D Dat was het waar het me aan deed denken _O- Bismillah _O-.

Hoe gaat het met je vriendje, Perr?
Niet meer actief op Fok!
pi_124560285
Oooh dat soort series vind ik echt zo suf... family guy, HIMYM, maar ook die ene met Sheldon...
pi_124560301
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

:D Dat was het waar het me aan deed denken _O- Bismillah _O-.

Hoe gaat het met je vriendje, Perr?
Goed! Al heeft hij wel genoeg van de koude :P
pi_124560305
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://www.bbc.co.uk/food/recipes/chocolate_custard_tarts_55591
Deze ga ik trouwens maken. :P
Met een ander recept voor de pastry overigens. :D
:9
pi_124560361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:32 schreef Perruche het volgende:
Oooh dat soort series vind ik echt zo suf... family guy, HIMYM, maar ook die ene met Sheldon...
Die met Sheldon is inderdaad verschrikkelijk. Maar family guy O+ Stewie O+
pi_124560378
Goede workout trouwens dat deeg kneden. :D
En toch ga ik een Kitchenaid kopen. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_124560402
Henk er staat geen plaatje bij je recept!!
  Vis een optie? woensdag 27 maart 2013 @ 11:39:40 #14
70532 loveli
N
pi_124560538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Goede workout trouwens dat deeg kneden. :D
En toch ga ik een Kitchenaid kopen. B-)
*O*
crap in = crap out
pi_124560571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:31 schreef An24 het volgende:

[..]

:@ Dat is een weekje Spanje ja. Maar dat is gelijk ook echt mijn vakantie voor dit jaar. Dit weekend krijg ik les van iemand die ik erg goed vind. Heb via youtube al veel geleerd van haar O+
Helemaal niet weg met z'n beiden dus? :o :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_124560583
Het zijn een soort Pasteis de Nata/Belem Perr, alleen dan met een swirl van chocolade er doorheen. :)
Doe wat je niet durft.
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:43:30 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124560656
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:32 schreef Perruche het volgende:

[..]

Goed! Al heeft hij wel genoeg van de koude :P
Mooi ^O^.
En wie niet? :P
Niet meer actief op Fok!
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 11:44:01 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124560666
Per volgens mijn collega is b'stilla iets wat je alleen bij bepaalde gelegenheden eet zoals bruiloften. Zij vindt het dus heel moeilijk te maken. Maak jij het zelf? Ben er nu wel benieuwd naar :9
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:44:06 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_124560672
Wie heeft trouwens een idee voor een lekker, niet al te ingewikkeld paastoetje? :9 Krijg een eter dit weekend en wil even iets lekkers maken :9
Niet meer actief op Fok!
pi_124560719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:40 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Helemaal niet weg met z'n beiden dus? :o :{
Jawel, weekje in dat huisje van mijn schoonouders en/ of nog een weekend een leuke stad. We hebben afgelopen jaar uitgepakt met Mexico en Freud heeft niet echt vakanties nodig om bij te komen. Bovendien gaat het project op zijn werk live als ik naar Spanje ga. Dan zal een werkweek van 70 uur niet gek zijn. Geen zin om alleen thuis te zitten, vandaar :+
pi_124560823
De TT :D

Ik heb nu geen geld voor een KitchenAid, vooral ook omdat ik er eerst een grotere keuken voor moet kopen, maar hoe tof Henk! En dan de vraag: welke kleur? ;)
pi_124560858
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:44 schreef MaJo het volgende:
Per volgens mijn collega is b'stilla iets wat je alleen bij bepaalde gelegenheden eet zoals bruiloften. Zij vindt het dus heel moeilijk te maken. Maak jij het zelf? Ben er nu wel benieuwd naar :9
Ik had het gemaakt via een link maar die staat nog op mijn andere PC. Gewoon filo deeg gehaald, laten ontdooien en 2 lagen, elk met boter bestreken in een vorm doen. Dan een laag erop van geroosterde amandelen/geweekte rozijnen (of abrikozen) en wat suiker en kaneel. Dan een laag erop van kip die is gesmoord met kaneeel, ras al hanout, etc, het vocht ingekookt en verse koriander erin. De kip fijn geplukt en het vocht aangebakken met 4 geklutste eieren zodat je roerei krijgt. Dan de stukjes kip + ei mengen en op de amandellaag leggen. Dan weer een amandellaag erop. De randen van de filo eroverheen doen. En dan glaze met eigeel doen en in de oven. Om het af te maken nog geroosterde amandelschaafsel, kaneel en evt poedersuiker erop.
pi_124560873
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:46 schreef An24 het volgende:

[..]

Jawel, weekje in dat huisje van mijn schoonouders en/ of nog een weekend een leuke stad. We hebben afgelopen jaar uitgepakt met Mexico en Freud heeft niet echt vakanties nodig om bij te komen. Bovendien gaat het project op zijn werk live als ik naar Spanje ga. Dan zal een werkweek van 70 uur niet gek zijn. Geen zin om alleen thuis te zitten, vandaar :+
Oh, oke. ^O^ helemaal niks lijkt me wel heel eentonig worden ook. Herinner je je 2013 alleen maar van 't werken :')
Ja had je verteld van freud. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:44 schreef Viking84 het volgende:
Wie heeft trouwens een idee voor een lekker, niet al te ingewikkeld paastoetje? :9 Krijg een eter dit weekend en wil even iets lekkers maken :9
Trifle :9 en dan laag custard vervangen met advocaat of zo
pi_124560893
Hier een beetje een catch-22 voor wat betreft de vakantie. >:O . Met onze huidige auto durven we het niet meer aan om naar Frankrijk te rijden, maar als we een nieuwe auto kopen hebben we geen geld meer voor de vakantie. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124560931
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier een beetje een catch-22 voor wat betreft de vakantie. >:O . Met onze huidige auto durven we het niet meer aan om naar Frankrijk te rijden, maar als we een nieuwe auto kopen hebben we geen geld meer voor de vakantie. :+.
Dan ga je vliegen/met de trein?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')