de zaterdag wel gewoon bezorgen neem ik aan?quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:43 schreef dud0r het volgende:
Inderdaad, 2e paasdag zijn we gewoon vrij. Tenzij je bij collectie en sorteren werkt, dan is het mogelijk dat je moet werken.
Bezorgen heeft vrij.
Goede vrijdag niet, dan moet je gewoon werken. Hou daar even rekening mee lieve mensen.
woensdagquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:43 schreef Rafierafie het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het dit jaar gaat met Koninginnedag?
Dat valt dit jaar op een dinsdag. Wordt de boel dan naar de maandag of de woensdag verschoven?
wat denk je zelf?quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
de zaterdag wel gewoon bezorgen neem ik aan?
Daar was ik al bang voor. Ben normaal vrij op woensdag maar de collega die mijn wijk dan loopt ziet het niet zitten om dan twee wijken te moeten lopen met dinsdagse hoeveelheden.quote:
Volgens mij wel ja. Ik kan als ik het kan vinden wel even opzoeken maar volgens mij was dat vorig jaar al afgeschaft.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Ben normaal vrij op woensdag maar de collega die mijn wijk dan loopt ziet het niet zitten om dan twee wijken te moeten lopen met dinsdagse hoeveelheden.
De dinsdagse maandag is dus met uitzondering van tijdens de KNJ periode volledig verdwenen?
Dit werk is volgens mij dan ook ideaal voor mensen met autisme. Veel structuur en duidelijkheid en geen ingewikkelde sociale situaties.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:17 schreef Herfstblad het volgende:
Ze zijn weer heerlijk bezig. Natuurlijk zijn er mensen met een beperking die prima kunnen functioneren, maar ook genoeg die dat niet doen.![]()
Ik heb zelf een lichte vorm van een aan autisme verwante stoornis, maar naar mijn idee functioneer ik prima in een bedrijf en heb ik ze allemaal op een rijtje
En banen liggen niet echt voor het oprapen, nee.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:20 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dit werk is volgens mij dan ook ideaal voor mensen met autisme. Veel structuur en duidelijkheid en geen ingewikkelde sociale situaties.
Ik denk eerder dat hier verwezen wordt naar mensen met een zwaardere mentale of fysieke beperking dan wat jij hebt.
Of zouden sommige TC's op die manier autistisch zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:21 schreef Yreal het volgende:
Ik zie een echte autist al helemaal flippen als de post niet correct gesorteerd is
Das ook weer waar. Een paar jaar geleden was het wellicht beter op dat vlak..quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:22 schreef Herfstblad het volgende:
[..]Dat weet ik wel zeker, ja.
Ik heb ook maar een vrij lichte vorm, want anders was het wel eerder aan het licht gekomen. (bij de diagnose was ik 16 ofzo )
Maar hier zit er niet heel veel structuur in volgens mij. Sommige collega's lopen dagelijks een andere wijk bijvoorbeeld.
En sowieso lopen hier volgens mij best veel mensen met een lichte beperking rond
Nou ja, ik neem aan dat ze geen mensen aannemen met maar 1 been of zo, of mensen met zware psychoses. Je weet het nooit natuurlijk met dit bedrijf, maar ik ga er vanuit dat het vooral om lichte beperkingen gaat. En tja, voor die mensen maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit of hun extra tijd wel of niet betaald wordt, ze krijgen immers gewoon hun uitkering.quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:20 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat hier verwezen wordt naar mensen met een zwaardere mentale of fysieke beperking dan wat jij hebt.
Dat lijkt me ook. Maar dan nog denk ik dat ze een zwaardere beperking hebben dan wat Herfstblad heeft, gezien het feit dat zij zonder sociale werkvoorziening dit werk kan volhouden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, ik neem aan dat ze geen mensen aannemen met maar 1 been of zo, of mensen met zware psychoses. Je weet het nooit natuurlijk met dit bedrijf, maar ik ga er vanuit dat het vooral om lichte beperkingen gaat. En tja, voor die mensen maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit of hun extra tijd wel of niet betaald wordt, ze krijgen immers gewoon hun uitkering.
Ja, dat neem ik ook aan. Maar mensen die nogal traag van begrip zijn of zo zijn bijvoorbeeld voor normaal werk niet geschikt, maar gesubsidieerd werk zullen ze vast wel kunnen doen, waaronder postbezorgen. Dat die mensen er vervolgens een uur langer over doen dan wat er voor staat, daar zal waarschijnlijk niemand zich druk over maken, dat hoeft postnl toch niet te betalen, en de sociale dienst zal het ook weinig kunnen schelen denk ik.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:45 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Maar dan nog denk ik dat ze een zwaardere beperking hebben dan wat Herfstblad heeft, gezien het feit dat zij zonder sociale werkvoorziening dit werk kan volhouden.
Dat zal het grootste probleem worden voor ons, de mensen uit de bijstand of sociale werkplaats zullen toch hun geld krijgen, dus het maakt ze niet zoveel uit of ze de tijden halen. Immers, je komt als postbezorger toch nooit aan die 24+ uur per week om meer te verdienen dan de bijstand.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat neem ik ook aan. Maar mensen die nogal traag van begrip zijn of zo zijn bijvoorbeeld voor normaal werk niet geschikt, maar gesubsidieerd werk zullen ze vast wel kunnen doen, waaronder postbezorgen. Dat die mensen er vervolgens een uur langer over doen dan wat er voor staat, daar zal waarschijnlijk niemand zich druk over maken, dat hoeft postnl toch niet te betalen, en de sociale dienst zal het ook weinig kunnen schelen denk ik.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:21 schreef Yreal het volgende:
Ik zie een echte autist al helemaal flippen als de post niet correct gesorteerd is
Tijd dat email dezelfde status krijgt als brieven. Kan je de hele toko meteen opdoeken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:31 schreef Herfstblad het volgende:
Weer een prijsverhoging...Hoezo mensen ontmoedigen om post te versturen?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:24 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Of zouden sommige TC's op die manier autistisch zijn.![]()
quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Om mijn arbeidsgehandicapte collega's die langzaam lezen van dienst te zijn heb ik deze post extra langzaam getypt.![]()
quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:25 schreef KatrienDuck het volgende:
Stukje op Geen Stijl over de plannen van Postnl:
http://www.geenstijl.nl/m(...)andicapte_slave.html
quote:Directeur Laurens Tuinhout over de inzet van de gompies in de distributiecentra van PostNL: "De loyaliteit van de werknemers van de sociale werkvoorziening is fantastisch. Uitzendkrachten gaan zich vervelen als ze de hele dag pakketten uit containers op de lopende band moeten zetten, maar deze mensen staan iedere dag blij voor de deur." En, voegde hij er tussen de regels aan toe, ze hebben niet door dat we ze geen drol betalen. Haha, 'loyaliteit' en 'blij voor de deur', dat zijn termen die ook voor plantageslaven opgingen. Maar goed. De inzet van halfies als postbode is dan weer wat duurder dan regulier personeel, omdat ze zonder begeleiding verdwalen, de post onder kwijlen en urenlang de buurthonden zitten te aaien.
quote:
Ook ik werk voor de post via een sociale werkplaats in het kader van 'werken met behoud van uitkering', al heb ik geen enkele beperking.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat neem ik ook aan. Maar mensen die nogal traag van begrip zijn of zo zijn bijvoorbeeld voor normaal werk niet geschikt, maar gesubsidieerd werk zullen ze vast wel kunnen doen, waaronder postbezorgen.
Er hangt wel een lijstje met normtijden op het depot, maar die zijn soms echt hilarisch. Vijf minuten extra voor het bezorgen van de HAH op zaterdag bijvoorbeeld ten opzichte van een donderdag. Zeker voor de piekdagen zijn die normen in sommige wijken volstrekt onrealistisch, maar we hebben sowieso een allegaartje van wijken. De wijk die ik een tijdje terug vooral liep zijn bijvoorbeeld lukraak twee nieuw aangelegde straten bijgegooid achteraan. Als je de sorteervolgorde gaat volgen leidt dat ertoe dat je ongeveer twee kilometer zinloos rondfietst.quote:Dat die mensen er vervolgens een uur langer over doen dan wat er voor staat, daar zal waarschijnlijk niemand zich druk over maken
Zeker wel, PostNL betaalt de sociale werkplaats gewoon. Hoeveel en op welke grond dat gaat, weet ik uiteraard niet. Wel houden we middels een lijst sowieso onze uren bij, dus er moet haast wel iets met een urenvergoeding zijn, anders is dat een vrij zinloze exercitie.quote:dat hoeft postnl toch niet te betalen
Zolang ze hun geld maar binnenkrijgen en de Post tevreden is niet nee. Ikzelf vind het leuk om de post te doen en zet me nu nog maximaal in maar er zijn ook die het verschrikkelijk vinden en zo min mogelijk willen doen, ook al gaat dat ten koste van collega-bijstandwerkenden. Heel veel ziekmeldingen bijvoorbeeld. En daar moet ik dan soms leiding aan geven, omdat ik een extra taakje heb gekregen. In de praktijk komt dat vaak neer op gaten opvullen.quote:en de sociale dienst zal het ook weinig kunnen schelen denk ik.
Ik zei ook niet dat ze helemaal niks betalen, maar ik denk wel dat ze gewoon de standaard tijden betalen en geen meeruren, of misschien wel gewoon een vast bedrag per werknemer of zo. En mensen die met behoud van uitkering werken zullen dan ook niet zo snel "klagen" over te krappe tijden, aangezien het geen of weinig invloed heeft op de hoeveelheid geld die ze krijgenquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:38 schreef Zelva het volgende:
Zeker wel, PostNL betaalt de sociale werkplaats gewoon. Hoeveel en op welke grond dat gaat, weet ik uiteraard niet. Wel houden we middels een lijst sowieso onze uren bij, dus er moet haast wel iets met een urenvergoeding zijn, anders is dat een vrij zinloze exercitie.
Ik krijg op de zaterdag de minste tijd van alle piekdagen. Zelfs met de tijd voor de HAH kom ik nog lager uit dan de donderdag. Hoe dat zit is voor mij ook een raadsel.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:38 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er hangt wel een lijstje met normtijden op het depot, maar die zijn soms echt hilarisch. Vijf minuten extra voor het bezorgen van de HAH op zaterdag bijvoorbeeld ten opzichte van een donderdag. Zeker voor de piekdagen zijn die normen in sommige wijken volstrekt onrealistisch, maar we hebben sowieso een allegaartje van wijken. De wijk die ik een tijdje terug vooral liep zijn bijvoorbeeld lukraak twee nieuw aangelegde straten bijgegooid achteraan. Als je de sorteervolgorde gaat volgen leidt dat ertoe dat je ongeveer twee kilometer zinloos rondfietst.
Het feit dat we hier allemaal werken geeft toch al aan dat we allemaal wel een beperking hebben. Anders zou je er niet aan beginnenquote:Op woensdag 27 maart 2013 12:17 schreef Herfstblad het volgende:
Ze zijn weer heerlijk bezig. Natuurlijk zijn er mensen met een beperking die prima kunnen functioneren, maar ook genoeg die dat niet doen.![]()
Ik heb zelf een lichte vorm van een aan autisme verwante stoornis, maar naar mijn idee functioneer ik prima in een bedrijf en heb ik ze allemaal op een rijtje
En banen liggen niet echt voor het oprapen, nee.
Ik denk dat het wel een beetje zoiets is als "het is beter dan niks"quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het feit dat we hier allemaal werken geeft toch al aan dat we allemaal wel een beperking hebben. Anders zou je er niet aan beginnen
Nou zegquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het feit dat we hier allemaal werken geeft toch al aan dat we allemaal wel een beperking hebben. Anders zou je er niet aan beginnen
Voor mij wel in elk geval.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel een beetje zoiets is als "het is beter dan niks"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |