ik zou zowiezo effe pechhulp afsluitenquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:59 schreef BlackLining het volgende:
Je kunt voor 50 euro een tent hebben man
Natuurlijk gaat ie dan niet echt lekker blijven staan in een dikke storm ofzo, maar goed. Als ik op vakantie ben en ik weet dat er zo'n dikke storm aan komt kan die tent mijn kont kussen en ga ik gewoon een nachtje in een hotel liggen
Tevels wil ik nu ook echt met de motor op vakantie. Alleen dan moet de Bandit dus wel eerst even een goede check krijgen, anders weet ik al wat er gaat gebeuren
Dat heb ik natuurlijk al, maar ik heb het liever niet nodig. Ervaring met pechhulp is in het buitenland toch vrij kut. Altijd uren wachten tot de lokale beunhaas die geen woord Engels spreekt even aan wat boutjes komt trekkenquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:07 schreef klawie het volgende:
[..]
ik zou zowiezo effe pechhulp afsluiten
Aah joh zoon bandit loopt niet zomaar stuk, ff olie der in filtertjes bougies.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat heb ik natuurlijk al, maar ik heb het liever niet nodig. Ervaring met pechhulp is in het buitenland toch vrij kut. Altijd uren wachten tot de lokale beunhaas die geen woord Engels spreekt even aan wat boutjes komt trekkenEn dan is er vaak vervolgens meer kapot dan waar je mee begon.
Het is maar een stukje belgie, vlak onder Breda, dus hopelijk valt het meequote:Op woensdag 27 maart 2013 19:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bestel maar vast nieuwe banden dan
En neem even een doos eieren mee voor tegen het Atomium. Met de complimenten van motorrijdend Europa![]()
Ja, zal best. Murphy's law enzoquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Aah joh zoon bandit loopt niet zomaar stuk, ff olie der in filtertjes bougies.
Gaan met die bende
dat is idd wel zoquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat heb ik natuurlijk al, maar ik heb het liever niet nodig. Ervaring met pechhulp is in het buitenland toch vrij kut. Altijd uren wachten tot de lokale beunhaas die geen woord Engels spreekt even aan wat boutjes komt trekkenEn dan is er vaak vervolgens meer kapot dan waar je mee begon.
Vorig jaar nog met de auto nodig gehad. Was er Frans geparkeerd achter mij, halve achterbumper los. Komt na drie uur wachten zo'n figuur aan, met handen en voeten duidelijk gemaakt wat er niet goed was. Trekt ie de kap recht, paar stukjes DUCT tape er over en het was wel weer goedLeuk als je achterbumper tegen je achterband aan zit op de snelweg. Prutser. Uiteindelijk maar de hele achterbumper eraf gesleuteld met gereedschap van de camping en achterin gelegd.
futurumshop heeft ook wel goeie kampeershit. Goeie ervaring met die webshop ookquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Beversport en iets goedkoop? Dat moet ik nog meemaken
Mijn tent kostte 80 euro destijds. 2 persoons, Perry Sportquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:40 schreef Salatrel het volgende:
Bovendien hoeft een tent niet duur te zijn. Ja tuurlijk je kan een tent van 600 euro kopen maar kijk eens naar de lichtgewichttenten bij bever of vrijbuiter en je hebt ze ook al voor zon 200 euri
http://www.motorcamping.eu/duitsland.htmlquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:32 schreef klawie het volgende:
weet iemand een goeie website voor motorvakantie`s???
mij dank is grootquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:42 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
http://www.motorcamping.eu/duitsland.html
En vaak wordt er vanuit zo'n motorcamping/hotel toertochten georganiseerd.
Ik had hem stil gezet en dat wicht gedwongen om achteruit te rijden. Jij bent te lief voor dit soort mensenquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:05 schreef Gummiebeer het volgende:
Toch wel even een duimpje opgestoken?
Zo kwam ik vandaag een oudere vrouw in een Focus tegen in een woonwijk, op mijn weghelft!
Mevrouw vond dat ze daar mocht rijden nadat ik even had laten blijken dat ik het er niet mee eens was.
Achja...sommige mensen zullen het nooit begrijpen.
Daar ben ik ook nogal goed in in het verkeerquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:05 schreef Gummiebeer het volgende:
nadat ik even had laten blijken dat ik het er niet mee eens was.
Jazeker, even een knikje erbij van 'het is goed, kan gebeuren' en hoppakee!quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:05 schreef Gummiebeer het volgende:
Toch wel even een duimpje opgestoken?
Zo kwam ik vandaag een oudere vrouw in een Focus tegen in een woonwijk, op mijn weghelft!
Mevrouw vond dat ze daar mocht rijden nadat ik even had laten blijken dat ik het er niet mee eens was.
Achja...sommige mensen zullen het nooit begrijpen.
Beentjes wijd, armpjes wijd en luid schreeuwend: IS. MIJN. WEG. HELFT.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:07 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Daar ben ik ook nogal goed in in het verkeer
Normaal pleur ik de brommert er ook wel voor. Maar ik had er geen zin in op dat moment, was net zo lekker ontspannen na het bosritje.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:07 schreef handboek het volgende:
[..]
Ik had hem stil gezet en dat wicht gedwongen om achteruit te rijden. Jij bent te lief voor dit soort mensen
Kamperen is leuk om te doen, je moet alleen wel de afweging maken of je al die zooi mee wilt slepen. Dat is dan een beetje een kosten/baten analyse. Met een tent en andere kampeermaterialen doe je uiteindelijk enkele jaren, en dat kan de kosten voor komende trips enorm omlaag halen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:08 schreef Yreal het volgende:
Ik twijfel nog steeds of ik met de tent op motortocht ga of in hotels.
Pro's tent - Flexibiliteit, avontuurlijker
con's tent - Tenten zijn duur, bevestigen op je motor is een gedoe en ik haat kamperen.
Pro's hotel - Relaxt, luxe, geen getrut met bagage
con's hotel - vaste route met vast schema.
Wat zouden jullie doen?
Wel allebei met koude danwel warme banden?quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:13 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik kwam er vandaag wel achter dat de banden iets leeglopen. Eergister nog 2.5 voor en 2.7 achter. Vandaag weer bij het luchtdinggeval, voor nog maar 2.1 en achter 2.4 ...
Verdomme..dat word weer banden plakken.
Zelfs inclusief aankoop is een kampeervakantie vaak nog wel goedkoper. Of je moet echt in skeere hostels gaan slapen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:52 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Kamperen is leuk om te doen, je moet alleen wel de afweging maken of je al die zooi mee wilt slepen. Dat is dan een beetje een kosten/baten analyse. Met een tent en andere kampeermaterialen doe je uiteindelijk enkele jaren, en dat kan de kosten voor komende trips enorm omlaag halen.
Met warme band gemeten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wel allebei met koude danwel warme banden?
Hotels, maar dan geen vaste route met schema.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:08 schreef Yreal het volgende:
Ik twijfel nog steeds of ik met de tent op motortocht ga of in hotels.
Pro's tent - Flexibiliteit, avontuurlijker
con's tent - Tenten zijn duur, bevestigen op je motor is een gedoe en ik haat kamperen.
Pro's hotel - Relaxt, luxe, geen getrut met bagage
con's hotel - vaste route met vast schema.
Wat zouden jullie doen?
vvv... Bestaat dat nog?quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:06 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hotels, maar dan geen vaste route met schema.
Zodra je in een dorp komt, even naar de lokale VVV
Die hebben vaak een lijst met mensen die een kamer verhuren.
Is vaak een stuk goedkoper, beter en de mensen die dat doen zijn ook vriendelijker.
Deden mijn ouders ook altijd als ze met de auto op vakantie gaan.
En voor 50 euro per nacht voor 3 personen inclusief ontbijt.
Dat scoor je bij geen enkel degelijk hotel
En het voordeel, je komt nog eens bij interessant mensen.
Zo hebben wij een keer bij iemand geslapen die zijn eigen wijn maakte, konden mijn ouders even 's avonds lekker wijn proeven en ik van de omgeving genieten.
Metzelerquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:00 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Met warme band gemeten.
Door die gare Metzellers voel ik elke richel in de weg zodra de druk onder de 2.1 komt. Een heel zoekerig rijgedrag krijgt de Alp dan, en dat rijd niet lekker.
Couchsurfing.orgquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:06 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hotels, maar dan geen vaste route met schema.
Zodra je in een dorp komt, even naar de lokale VVV
Die hebben vaak een lijst met mensen die een kamer verhuren.
Is vaak een stuk goedkoper, beter en de mensen die dat doen zijn ook vriendelijker.
Deden mijn ouders ook altijd als ze met de auto op vakantie gaan.
En voor 50 euro per nacht voor 3 personen inclusief ontbijt.
Dat scoor je bij geen enkel degelijk hotel
En het voordeel, je komt nog eens bij interessant mensen.
Zo hebben wij een keer bij iemand geslapen die zijn eigen wijn maakte, konden mijn ouders even 's avonds lekker wijn proeven en ik van de omgeving genieten.
een jaar of 6 geleden nog wel in duitsland, en dat bestaat naar mijn weten nog steeds, 4 jaar geleden in frankrijk in ieder geval nog welquote:
weet niet wat dat kostquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Couchsurfing.org
Is alleen wel voornamelijk in grote steden..
Couchsurfing? Kratje bier ofzoquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:48 schreef lipjes het volgende:
[..]
een jaar of 6 geleden nog wel in duitsland, en dat bestaat naar mijn weten nog steeds, 4 jaar geleden in frankrijk in ieder geval nog wel
Of gewoon door een dorpje heen rijden, in duitsland hangen er dan vaak borden "Zimmer frei".
Hoewel dat dan al vaak soort van hotelletjes zijn.
[..]
weet niet wat dat kost
Niet doen, je gaat er echt spijt van krijgen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:35 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Metzelerwelke? Was juist van plan er Tourances onder te gooien voor komende zomer.
Anakees heb ik er nu onder liggen maar die slijten op reis te snel naar mijn mening. Metzeler is dus out of the windowquote:Op donderdag 28 maart 2013 13:11 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Niet doen, je gaat er echt spijt van krijgen.
Ben van Bridgestone Trailwing naar Metzeller Tourance gegaan vanwege goede grip zowel droog als nat. Dat doen ze wel. Maar een Alp wordt er nerveus van, voorwiel gaat zoeken en soms trekt het achterwiel mee. Het is net of je met te weinig lucht in de banden rijd.![]()
Ik had begrepen dat je met een Alp beter bij Bridgestone kan blijven. Michelin Anakee schijnt ook erg goed te zijn.
Ik twijfelde toen tussen een Heidenau k60 en Metzeler.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Anakees heb ik er nu onder liggen maar die slijten op reis te snel naar mijn mening. Metzeler is dus out of the windowwellicht dat het dan Heidenaus worden of dat ik gewoon niet als een mongool moet rondboenderen met al die bagage erop
Motorrijders onder elkaarquote:Vorige week vrijdag dacht ik, ben klaar met de week ik ga wat eerder naar huis. Had nog polijstpasta nodig dus even langs Motozoom in Utrecht.
Op de A2 vlak voor afslag lage weide zie ik een motorrijder op de vluchstrook staan. Ik gestopt. was een ducatie monster, M900. Deed niks meer.
Aangeboden hem te helpen richting motozoom. Eerst een stukje geduwd, maar dat werkte niet echt, toen maar aan mn arm laten hangen en meegetrokken, maar omhoog het viaduct op trok ik dat niet. .
Laatste stukje is geen vluchtstrook (het viaduct weer af) dus dat was ff spannend, maar een aardige vrachtwagen chauffeur bleef netjes achter ons rijden en blokte de boel. (is 2 baans dus hij had erlangs gekund) dank daarvoor! Daarna via het fietspad naar Motozoom.
Jongen had er net een nieuwe accu ingezet want de oude deed niksmeer. De nieuwe was ook weer dood, dus dat was het probleem niet Iig kond die toen in de warmte op de pech-hulp w88 met een bakkie koffie, want het was echt koud die dag!
Dat ligt niet aan de banden, dat ligt aan het feit dat jij de banden niet rondom gelijkmatig belastquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Anakees heb ik er nu onder liggen maar die slijten op reis te snel naar mijn mening. Metzeler is dus out of the windowwellicht dat het dan Heidenaus worden of dat ik gewoon niet als een mongool moet rondboenderen met al die bagage erop
En ditquote:
quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:42 schreef einschtein het volgende:
Van MF afgeplukt:
Vorige week vrijdag dacht ik, ben klaar met de week ik ga wat eerder naar huis. Had nog polijstpasta nodig dus even langs Motozoom in Utrecht.
Op de A2 vlak voor afslag lage weide zie ik een motorrijder op de vluchstrook staan. Ik gestopt. was een ducatie monster, M900. Deed niks meer.
Aangeboden hem te helpen richting motozoom. Eerst een stukje geduwd, maar dat werkte niet echt, toen maar aan mn arm laten hangen en meegetrokken, maar omhoog het viaduct op trok ik dat niet. .
Laatste stukje is geen vluchtstrook (het viaduct weer af) dus dat was ff spannend, maar een aardige vrachtwagen chauffeur bleef netjes achter ons rijden en blokte de boel. (is 2 baans dus hij had erlangs gekund) dank daarvoor! Daarna via het fietspad naar Motozoom.
Jongen had er net een nieuwe accu ingezet want de oude deed niksmeer. De nieuwe was ook weer dood, dus dat was het probleem niet Iig kond die toen in de warmte op de pech-hulp w88 met een bakkie koffie, want het was echt koud die dag!
Motorrijders onder elkaar
Motorrijders onder elkaarquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:42 schreef einschtein het volgende:
Van MF afgeplukt:
[quote=DennyzfR6]Vorige week vrijdag dacht ik, ben klaar met de week ik ga wat eerder naar huis. Had nog polijstpasta nodig dus even langs Motozoom in Utrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |