abonnement Unibet Coolblue
pi_125606455
dat doet ze ook, minimaal 1 keer per dag. Inclusief de kussens waar de katten op de bank en stoelen op liggen. En om de dag een soort swifferding door de woonkamer. Maar toch, ze lopen tegen je benen aan, ze springen op schoot, ze geven je armen kopjes enzovoort enzovoort.

Ach...de zussen hebben weer eens strijd...what's new ;)
Was ook even een soort van ontladingsmoment tussen ons, wij kunnen ongeveer 24 uur bij elkaar zijn voordat er irritaties ontstaan tussen ons. En ik had ook niet kunnen gaan, maar mijn neefje was jarig en vroeg of ik mee wilde helpen zijn traktatie te maken en of ik dan bleef slapen tot het familiefeestje was geweest. En tjsa...heb weiger ik al niet zo veel wat dat betreft, door familieomstandigheden zie ik hem al veel te weinig.

On the bright side, neefje vroeg nog naar het stoppen en was supertrots dat ik al zo lang gestopt ben, de schat O+
pi_125614597
Heey heey :D

Ik kom ook even gezellig meedoen :D
Ben sinds 30 maart gestopt met roken en nog niet gerookt sindsdien :)
Wel altijd de drang hebben om te roken, maar dat is echt als ik mensen
(ook op tv enzo) een sigaret zie roken. Helaas rookt mijn schoonmoeder en schoonzus en haar vriend en daar word ik dagelijks mee geconfonteerd, dus dat is nog best moeilijk.
Enig idee wat ik tegen die drang kan doen ?

Voordeel is wel: ik kreeg mijn sigaretten van mijn schoonmoeder, en die geeft gewoon niks meer en zelf halen gaat niet (qua geld, niet leeftijd :P)

Ook een extra motivatie: als ik weer ga roken, stopt mijn vriend met het helpen met sporten. En omdat ik super graag wat kilo's kwijt wil, is het mij het roken opgeven wel waard :)

Hoe zit het trouwens met jointjes ? Ben op een gegeven moment van iedere dag 5 euro wegroken, naar helemaal niks meer (cold turkey) gegaan. Maar, sinds ik bij mijn schoonouders woon was het af en toe wel eens een paar teugen. Is dat dan geen valsspelen als ik nu wel af en toe ga blowen ? Of kan ik beter spacecake eten voor het gewenste effect ? :P

-x anne
pi_125639452
Puur roken of een tabaksvervanger zijn natuurlijk ook een optie.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:18:15 #129
97745 Thorical
finding a way
pi_125643392
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 20:44 schreef annevrouwtje het volgende:
Heey heey :D
Hoe zit het trouwens met jointjes ? Ben op een gegeven moment van iedere dag 5 euro wegroken, naar helemaal niks meer (cold turkey) gegaan. Maar, sinds ik bij mijn schoonouders woon was het af en toe wel eens een paar teugen. Is dat dan geen valsspelen als ik nu wel af en toe ga blowen ? Of kan ik beter spacecake eten voor het gewenste effect ? :P

-x anne
Jointjes zijn instinkers, je denkt dat je gestopt bent met roken maar stiekum ga je meer en en meer blowen. Tot dat je er achter komt dat je eigenlijk aan het blowen bent voor de nicotine. En je besluit om maar gewoon te roken. Het is een patroon dat ik al bij verschillende blowende stoppers heb gezien.
pi_125643687
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 april 2013 14:38 schreef Morrigan het volgende:
Puur roken of een tabaksvervanger zijn natuurlijk ook een optie.
Wat zijn tabaksvervangers ? Of voorbeelden hiervan ?

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:18 schreef Thorical het volgende:
Jointjes zijn instinkers, je denkt dat je gestopt bent met roken maar stiekum ga je meer en en meer blowen.
Dus, om stoned te worden kan ik beter spacecake eten of gewoon puur roken ? Alhoewel, als ik me dat bedenk, als ik puur ga roken, dan doe ik alsnog de handelingen van het roken lijkt me en dan kom ik nog steeds niet van mn rook verslaving af. (ligt bij mij niet alleen aan de nicotine, maar aan het vasthouden van en teugen aan een sigaret)
pi_125643757
Mis het roken vandaag ;(
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:48:17 #132
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_125648360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:28 schreef Ambipur het volgende:
Mis het roken vandaag ;(
Dat is dat nicotineduiveltje, je kunt het roken niet missen. Wat mis je nou aan roken? Dat je je longen aan het verkachelen bent? Dat je je zuur verdiende centjes in de hens steekt? Dat je je hele lijf aan het vergriepen bent? Dat je stinkt als een asbak?
Nee joh, je mist het roken niet. Dat nicotineduiveltje probeert je te verleiden, maar jij bent vast veel sterker. Je hebt gezegd dat je ging stoppen, dus stop je! ^O^
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 23 april 2013 @ 18:51:04 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_125648450
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:48 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dat is dat nicotineduiveltje, je kunt het roken niet missen. Wat mis je nou aan roken? Dat je je longen aan het verkachelen bent? Dat je je zuur verdiende centjes in de hens steekt? Dat je je hele lijf aan het vergriepen bent? Dat je stinkt als een asbak?
Nee joh, je mist het roken niet. Dat nicotineduiveltje probeert je te verleiden, maar jij bent vast veel sterker. Je hebt gezegd dat je ging stoppen, dus stop je! ^O^
O+
disclaimer
pi_125648942
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 18:48 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dat is dat nicotineduiveltje, je kunt het roken niet missen. Wat mis je nou aan roken? Dat je je longen aan het verkachelen bent? Dat je je zuur verdiende centjes in de hens steekt? Dat je je hele lijf aan het vergriepen bent? Dat je stinkt als een asbak?
Nee joh, je mist het roken niet. Dat nicotineduiveltje probeert je te verleiden, maar jij bent vast veel sterker. Je hebt gezegd dat je ging stoppen, dus stop je! ^O^
Ken je dat moment.. Dat het zonnig is en je op het balkon zit. Kijkend naar buiten, terwijl de boompjes van die mooie roze bloembladertjes hebben, kindertjes die relaxt spelen en de hete buurjongen die zijn auto wast. En dan jij. Zo'n sigaret pakkend, in je mond stekend en eraan hijsend. De rook die je diep in je neemt en heel rustig weer uitblaast en nippend aan je wijn geniet je.

Dat moment. ;(

Maar, ik blijf stug niet roken, hoor. :)
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:10:51 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_125649101
Genieten? Van die meur? Nooit meer :N
disclaimer
pi_125649329
La me nouhouuuuuu
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:16:43 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_125649345
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:16 schreef Ambipur het volgende:
La me nouhouuuuuu
neeeeheeee!
disclaimer
pi_125649375
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

neeeeheeee!
;(

Zo zeikmoment is weer over. Ga zo kleren aandoen en rennen! Door de weilanden! Met die lieve lammetjes..
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:18:10 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_125649400
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

;(

Zo zeikmoment is weer over. Ga zo kleren aandoen en rennen! Door de weilanden! Met die lieve lammetjes..
whoa O+
disclaimer
  dinsdag 23 april 2013 @ 19:19:50 #140
20720 brother52
Dus..........
pi_125649472
Hmmmmm, lammetjes. Met muntsaus :9
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 23 april 2013 @ 20:45:36 #141
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_125653724
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 april 2013 19:17 schreef Ambipur het volgende:

[..]

;(

Zo zeikmoment is weer over. Ga zo kleren aandoen en rennen! Door de weilanden! Met die lieve lammetjes..
Zonder dat je rochelend en reutelend langs die hete buurjongen moet lopen, proberend om die gore nicotinefluim te verbergen ;)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_125654469
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 april 2013 20:45 schreef mazaru het volgende:

[..]

Zonder dat je rochelend en reutelend langs die hete buurjongen moet lopen, proberend om die gore nicotinefluim te verbergen ;)
:D Indeed! Nu hoogstens rochelend, omdat ik nog wat verkouden ben.
  woensdag 24 april 2013 @ 03:01:12 #143
24329 KNAK
ff w88,......
pi_125668920
teller staat op 2 weken, na 17 jaar half-heel pakje per dag. Gevoel van ermee klaar zijn heeft er voor gezorgd, heb niet of nauwelijks problemen tot nu toe. :)
Ben tegelijkertijd ook op een koolhydraten dieet, eet minder dan 5gr per dag. (nu 3 kilo kwijt)

......daarbij dus een opmerking dat ik me nogal een vreemde soort van duizeligheid voel op een behoorlijk aantal momenten de laatste paar dagen, gevoel van watten in mn kop, zwaar hoofd, op weg naar een gevoel dat ertoe kan leiden dat ik ineens gestrekt ga, soort van black out. Moet zeggen dat een blackout situatie lang en breed nog niet in de buurt is gekomen, maar toch. Echt een vaag gevoel in het hoofd.

Ontwenningsverschijnselen?
Het niet eten van carbs?
Een combinatie van beide?
Mai pben rai~!
pi_125668969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 03:01 schreef KNAK het volgende:
teller staat op 2 weken, na 17 jaar half-heel pakje per dag. Gevoel van ermee klaar zijn heeft er voor gezorgd, heb niet of nauwelijks problemen tot nu toe. :)
Ben tegelijkertijd ook op een koolhydraten dieet, eet minder dan 5gr per dag. (nu 3 kilo kwijt)

......daarbij dus een opmerking dat ik me nogal een vreemde soort van duizeligheid voel op een behoorlijk aantal momenten de laatste paar dagen, gevoel van watten in mn kop, zwaar hoofd, op weg naar een gevoel dat ertoe kan leiden dat ik ineens gestrekt ga, soort van black out. Moet zeggen dat een blackout situatie lang en breed nog niet in de buurt is gekomen, maar toch. Echt een vaag gevoel in het hoofd.

Ontwenningsverschijnselen?
Het niet eten van carbs?
Een combinatie van beide?
Dat is gewoon slecht eten :Y
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  woensdag 24 april 2013 @ 04:15:52 #145
24329 KNAK
ff w88,......
pi_125669052
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 03:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is gewoon slecht eten :Y
O: Yogurt met soort van muesli/wat fruit
L: gebakken ei met chilli/ham/uien etc
D: Vleesmaaltijd met groente/salade

Zie niet in wat hier slecht aan is. Enige wat op te merken valt is dat alles met carbs vermeden wordt en hier dan ook minimaal in voorkomt.
Maar, de mening is dus niet de tabacco afkickverschijnselen... ...lastig
Mai pben rai~!
pi_125669394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 04:15 schreef KNAK het volgende:

[..]

O: Yogurt met soort van muesli/wat fruit
L: gebakken ei met chilli/ham/uien etc
D: Vleesmaaltijd met groente/salade

Zie niet in wat hier slecht aan is. Enige wat op te merken valt is dat alles met carbs vermeden wordt en hier dan ook minimaal in voorkomt.
Maar, de mening is dus niet de tabacco afkickverschijnselen... ...lastig
Ik had ook last van duizeligheid :) Ik wijt 't aan afkickverschijnselen.
  woensdag 24 april 2013 @ 16:12:16 #147
92377 Spellbound
pizzacoureur
pi_125683017
quote:
99s.gif Op maandag 22 april 2013 17:07 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom!

En sinds wanneer ben je ècht rookvrij?
Haha, je bedoelt op welke dag ik de aller laatste heb gerookt? Weet ik niet, ergens in de afgelopen weken bij het uitgaan. Voor mijn gevoel telt het wel als gestopt zijn, ook al krijg ik er af en toe nog eentje aangeboden. Of mag ik nu niet meer mee lezen? ;)
"The likelihood of being stuck behind a car in a curve is directly proportional to the funfactor of the curve."
  woensdag 24 april 2013 @ 16:36:34 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_125683876
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:12 schreef Spellbound het volgende:

[..]

Haha, je bedoelt op welke dag ik de aller laatste heb gerookt? Weet ik niet, ergens in de afgelopen weken bij het uitgaan. Voor mijn gevoel telt het wel als gestopt zijn, ook al krijg ik er af en toe nog eentje aangeboden. Of mag ik nu niet meer mee lezen? ;)
Tuurlijk wel, maar je bent natuurlijk pas gestopt met roken als je niet meer rookt :P
disclaimer
  vrijdag 26 april 2013 @ 02:36:43 #149
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_125747370
Volg jullie al een tijdje en heb besloten zelf ook te stoppen! Wordt lastig maar heb er echt schoon genoeg van. Success iedereen!
pi_125747542
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 16:12 schreef Spellbound het volgende:

[..]

Haha, je bedoelt op welke dag ik de aller laatste heb gerookt? Weet ik niet, ergens in de afgelopen weken bij het uitgaan. Voor mijn gevoel telt het wel als gestopt zijn, ook al krijg ik er af en toe nog eentje aangeboden. Of mag ik nu niet meer mee lezen? ;)
Ach, ik rook er zo heel af en toe nog één. En dan heb ik het dus over één, maximaal twee per maand in plaats van de 30 per dag waar ik op zat voor ik stopte. Op het moment dat je de verslaving verbroken hebt vind ik dat je kunt zeggen dat je stopt :) Al blijft óók die ene sigaret in de maand een enorm riskante onderneming natuurlijk. Want waarschijnlijk zijn we allemaal op die manier begonnen ooit. Voor mij zijn de 'urges' in ieder geval volledig weg na een paar maanden. Zo heel af en toe als ik met mensen sta te lullen in de kroeg en die gaan naar buiten om te roken ga ik mee, maar ik betrapte me er vorige week op dat ik na één trekje die sigaret gewoon heb laten opbranden in de hand :D Best trots op, hehe
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')