Als de regering besluit dat je iets niet mag uitvoeren, dan kan het nog zo hard van jou zijn, het is nog steeds smokkelen als je het het land uitbrengt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hun eigen geld, dus dat noem ik geen smokkelen.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:14 schreef Dagonet het volgende:
Meneer! U smokkelt drugs!
Nee, nee, dit zijn míjn drugs, dus dan is het geen smokkelen natuurlijk.
Vooruit, u heeft gelijk.
Ja, de naiviteit van Brussel is grenzeloos.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:21 schreef Automatisch het volgende:
Cypriotische banken gesloten? Hun filialen in het VK zijn nog gewoon open.
Het is nog altijd niet duidelijk of alle sluizen voor spaarders bij Cypriotische banken wel echt dicht zijn. Minister Dijsselbloem van Financiën betwijfelde gisteravond zelf in het kamerdebat of alle vluchtwegen dicht zijn. De tweede grootste bank van Cyprus, de Laiki bank, is failliet verklaard en toch zijn drie Britse filialen nog altijd gewoon open.
RTL Z nam de proef op de som en het blijkt allemaal 'business as usual' bij Laiki. Dus kan er in Groot-Brittannië nog steeds geld worden opgenomen bij de gevallen bank. Dat is opmerkelijk, want de Laiki Bank in Groot Brittannië is gewoon een filiaal van Laiki Cyprus. Volgens Het is nog onduidelijk of er op grote schaal geld wordt weggehaald bij de Britse Laiki Bank.
Redelijk wat, volgens andere bronnen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:21 schreef Automatisch het volgende:
Het is nog altijd niet duidelijk of alle sluizen voor spaarders bij Cypriotische banken wel echt dicht zijn. Minister Dijsselbloem van Financiën betwijfelde gisteravond zelf in het kamerdebat of alle vluchtwegen dicht zijn. De tweede grootste bank van Cyprus, de Laiki bank, is failliet verklaard en toch zijn drie Britse filialen nog altijd gewoon open.
RTL Z nam de proef op de som en het blijkt allemaal 'business as usual' bij Laiki. Dus kan er in Groot-Brittannië nog steeds geld worden opgenomen bij de gevallen bank. Dat is opmerkelijk, want de Laiki Bank in Groot Brittannië is gewoon een filiaal van Laiki Cyprus. Volgens Het is nog onduidelijk of er op grote schaal geld wordt weggehaald bij de Britse Laiki Bank.
Waarschijnlijk grote Duitse ballenquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:31 schreef anonymoussie het volgende:
Dijsselbloem heeft bij deze aangetoond dat hij toch wel ballen heeft.
"De douane zou ondertussen klaarstaan om extra controles uit te voeren op het vliegveld. Gevreesd wordt dat nog meer geld het land zal verlaten zodra de banken opengaan"quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Redelijk wat, volgens andere bronnen.
Helaas kon ik nu ff alleen de telegraaf vinden: http://www.telegraaf.nl/d(...)e_grens_over___.html
Terwijl er in Londen tot zoverre niemand klaarstaat, als ik nogmaals de berichten moet geloven.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
"De douane zou ondertussen klaarstaan om extra controles uit te voeren op het vliegveld.
Dat vroeg ik mij ook af ja. Maar desnoods scharen ze het onder staatsveiligheid ofzo, ze vinden wel ietsquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
"De douane zou ondertussen klaarstaan om extra controles uit te voeren op het vliegveld. Gevreesd wordt dat nog meer geld het land zal verlaten zodra de banken opengaan"
Dus mensen mogen niet eens met hun contante geld vertrekken. Met welk recht denken ze dat te kunnen tegenhouden.
Het is vermoedelijk meer dat ze extra controle willen. Grote sommen contant geld moet je formeel gewoon aangeven als je de grens passeert. Op Schiphol neemt men ook vaak zat geld in beslag bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
"De douane zou ondertussen klaarstaan om extra controles uit te voeren op het vliegveld. Gevreesd wordt dat nog meer geld het land zal verlaten zodra de banken opengaan"
Dus mensen mogen niet eens met hun contante geld vertrekken. Met welk recht denken ze dat te kunnen tegenhouden.
Wat een gelul, drugs zijn verboden middelen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:14 schreef Dagonet het volgende:
Meneer! U smokkelt drugs!
Nee, nee, dit zijn míjn drugs, dus dan is het geen smokkelen natuurlijk.
Vooruit, u heeft gelijk.
Het is volgens mij net zo goed verboden grote hoeveelheden contant geld mee te smokkelen. Je mag het best meenemen eventueel maar dat moet je dan wel melden. Je hebt dan iets aan te geven.quote:Op donderdag 28 maart 2013 06:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een gelul, drugs zijn verboden middelen.
Klopt, maar ik reageerde op het dom gelul over drugs van je ons kent ons POLmaatje.quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is volgens mij net zo goed verboden grote hoeveelheden contant geld mee te smokkelen. Je mag het best meenemen eventueel maar dat moet je dan wel melden. Je hebt dan iets aan te geven.
Je had het over al dan niet verboden zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:10 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klopt, maar ik reageerde op het dom gelul over drugs van je ons kent ons POLmaatje.
Lijkt me raar, als het in Argentinië en de Malediven kan dan moet het met Cyprus toch ook kunnen? Of spelen er bij Cyprus meer illegale kapitalistische belangen mee?quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:21 schreef Automatisch het volgende:
Het uitvoeren van geld uit Cyprus momenteel ook.quote:Op donderdag 28 maart 2013 06:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een gelul, drugs zijn verboden middelen.
http://blogs.rtlnieuws.nl(...)nt-n-standbeeld.htmlquote:Jeroen Dijsselbloem verdient 'n standbeeld
Zelden wond ik me zo op over de 'waan van de dag' als gisteren, of beter, de afgelopen 48 uur. Op Jeroen Dijsselbloem, onze minister van Financiën en - inmiddels omstreden - voorzitter van de eurogroep, is een laffe karaktermoord gepleegd. Uitgekotst door financiële markten, beschimpt door - vooral Angelsaksische - journalisten, kleingemaakt door commentatoren, analisten en dat zelfvoldane coterietje van Brusselse bureaucraten met hun anonieme, miezerige kritiek op de 'Hollandse schoolmeester'.
Waarom? Welke ernstige faux pas had de man begaan? Wel, Jeroen Dijsselbloem sprak de waarheid. Jeroen Dijsselbloem doorbrak de 'omerta' van de financieel-economische en bancaire elite. Hij zei namelijk na de bloederige redding van Cyprus precies waar het op staat: de rekening van onverantwoord bankieren moet niet langer naar de belastingbetaler, maar terug naar de banken zelf, hun aandeelhouders, en het grote geld - de grote spaarders.
"Tendentieuze journalistiek: Reuters en Financial Times slingerden het woord 'template' malicieus de wereld in. Een internationale rel was geboren"
Het is een kleine, simpele waarheid, die jarenlang niet uitgesproken is. Europa - lees de belastingbetaler - moest eerder noodgedwongen de beurs trekken voor noodleningen aan Griekenland, Portugal en Ierland, tot chagrijn van grote delen van het electoraat in vooral de noordelijke lidstaten. Over dat electoraat wordt aan de Europese borreltafels meewarig gesproken; alsof het een soort verkapte nazi's zijn, of in ieder geval achterlijke nationalisten, die geen idee hebben van de belangen die op het spel staan. Onzin, dat snappen die kiezers best - ze willen een sterke munt, en balen er alleen van dat zij moesten bloeden voor jarenlang gesjoemel door overheden en wanbeleid van banken.
Enfin, wat was nu het grote probleem? Reuters en de Financial Times (FT) interviewden Dijsselbloem in de nasleep van de Cyprus-top. Ze vroegen hem of de aanpak rond Cyprus - waarbij banken, aandeelhouders en spaarders met meer dan 100.000 euro zelf aangeslagen worden - de nieuwe blauwdruk ('template') was. Dijsselbloem nam dat woord niet over, maar legde wel z'n beleidsvoornemen uit. Tendentieuze journalistiek: Reuters en FT slingerden het woord 'template' malicieus de wereld in. Een internationale rel was geboren.
"Die verklaring neem ik hem kwalijk, zijn beleid (waarin hij volhardt) niet - daarvoor verdient hij een standbeeld"
Turbulentie op de markten, druk telefoonverkeer, en dus zag Dijsselbloem zich genoodzaakt een verklaring uit te geven, om te benadrukken dat Cyprus 'uniek' was, om zo het tij van dalende koersen, oplopende rentes en sluipende bank runs te keren. Die verklaring neem ik hem kwalijk, z'n beleid (waarin hij volhardt) niet - daarvoor verdient hij een standbeeld.
Maar nee, Dijsselbloem werd dus afgeslacht. 'Onervaren'. 'Ongeschikt'. Een toonbeeld van 'politieke incompetentie'. Oud-ministers, bobo's van de ECB, allemaal namen ze afstand. Verkeerde toon, verkeerde timing, verkeerde communicatie... Alle verkeerde, onzuivere en onvoldragen argumenten dus. Net zo onsmakelijk als de manier waarop al die ministers van Financiën en bestuurders die betrokken waren bij de eerste onzalige Cyprus-deal hun handen ervan aftrokken - stelletje judassen. Die deal die niemand wilde, waarbij ook spaarders onder de 100.000 euro zouden worden aangeslagen. Een deal die het gevolg was van noodlottige Cypriotische kamikaze-politiek om iets van het perverse belastingparadijs in stand te houden.
"Het was een dag om me voor mijn vak te schamen"
Het werd nog veel gekker. Niet alleen de analisten, de bobo's en de bankiers - ook de journalistiek sloeg op hol. Uiteraard was er het dodelijk vermoeiende, rituele gezeur over beschadiging, afbladdering en beeldvorming (waar kwam die toch vandaan?). Er klonk zelfs onder journalisten een verlangen naar leugenachtigheid, naar de dagen van de voorganger Jean-Claude Juncker, die als motto had: 'Als het serieus wordt, moet je soms liegen'. Ik kreeg de indruk dat het journaille hem met instemming citeerde
Man, man, man... het was een dag om me voor mijn vak te schamen. Ik zeg: we hebben genoeg van de leugenachtigheid en nietszeggendheid van Europese leiders. Van wispelturige financiële markten die niet het belang van de belastingbetaler voorop stellen. Van belastingparadijzen, roversholen, van witwassen, falend begrotingsbeleid, van falend toezicht. Van journalistiek die zich laat leiden door een zelf geschapen waan van de dag.
"De schoonmaak is nog maar net begonnen, en zonder waarheid gaan we het niet redden"
Denkt iemand serieus dat het vertrouwen in Europa, in de eurozone, in onze munt echt terugkeert met minder waarheid en meer leugenachtigheid? Laat je niet foppen. De schoonmaak is nog maar net begonnen, en zonder waarheid gaan we het niet redden.
Ik ga geen namen noemen, maar ik hoop dat een hele trits analisten, journalisten, economen en andere profeten zich eens een dagje ergens in een hoekje diep gaat zitten schamen. En voor deze ene keer zou ik tegen een politicus willen zeggen: Go, go, Jeroen, go!
Sterk.quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:56 schreef betyar het volgende:
[..]
http://blogs.rtlnieuws.nl(...)nt-n-standbeeld.html
![]()
![]()
Niets sterks aan en bovendien mosterd na de eeuwige maaltijd. Vooral dit:quote:
Hier spreekt hij zichzelf toch echt tegen net als zijn beruchte blueprint uitspraak.quote:Hij zei namelijk na de bloederige redding van Cyprus precies waar het op staat: de rekening van onverantwoord bankieren moet niet langer naar de belastingbetaler, maar terug naar de banken zelf, hun aandeelhouders, en het grote geld - de grote spaarders
Wie spreekt zichzelf tegen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:33 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Niets sterks aan en bovendien mosterd na de eeuwige maaltijd. Vooral dit:
[..]
Hier spreekt hij zichzelf toch echt tegen net als zijn beruchte blueprint uitspraak.
quote:Stelt u zich voor wat dit zou betekenen. Banken bieden ergens in de eurozone hogere rentes. De voordelen zijn voor de spaarders, die hun geld daarheen brengen. Het door de hogere rente ook veel hogere risico is voor de belastingbetalers van andere eurolanden. Geef mij zo'n belegging: wel de voordelen, maar niet de nadelen van het hogere risico. En, in het geval Cyprus, ook nog eens geen vermogensbelasting over het spaargeld. Tel uit je winst.
Zo werkt het depositogarantiestelsel gelukkig niet. Er bestaat geen Europees garantiestelsel en voorlopig blijft dat zo.
Dat is een procentje minder dan in Duitsland.quote:Op maandag 8 april 2013 09:31 schreef arjan1212 het volgende:
Maar op Cyprus moest je wel 25% belasting over de rente betalen he.
Je vergeet de vrijstelling.quote:Op maandag 8 april 2013 18:22 schreef SeLang het volgende:
Inderdaad. Nederlanders worden anaal uitgewoond. Een Rabo spaarrekening geeft 1,5% rente ofzo. 1,2% VRH, dus je betaalt gewoon 80% belasting over je rente.
quote:En dat is dan nog exclusief inflatie, wat ook gewoon een vorm van belastingheffen is.
Als er idd zoveel niet zo'n rijke mensen waren had men ook niet bij de val van icesave de deposito garantie zomaar van 20.000 naar 100.000 hoeven te verhogen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je vergeet de vrijstelling.
Voor een normale werkende Nederlander is de vrijstelling dermate fors dat je ook daadwerkelijk tot de rijkeren behoort als je zoveel spaargeld hebt dat je boven de drempel uitkomt.
de vrijstelling is een fooi. 20.000 .. in frankrijk is het 770.000 rutte wilde dit verhogen naar 35.000quote:Op dinsdag 9 april 2013 07:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je vergeet de vrijstelling.
Voor een normale werkende Nederlander is de vrijstelling dermate fors dat je ook daadwerkelijk tot de rijkeren behoort als je zoveel spaargeld hebt dat je boven de drempel uitkomt.
Die 80% van jou is stemmingmakerij.
Als een echtpaar, laten we zeggen, ¤50k heeft gespaard, wordt er feitelijk ongeveer 15% belasting over je rente geheven.
[..]![]()
Wát een faalopmerking.
Inflatie = belasting?
Het verhogen van die grens was naar mijn weten meer een kwestie om het vertrouwen te verhogen dan om daadwerkelijk zoveel extra spaarders geheel te ontzien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:10 schreef Basp1 het volgende:
Als er idd zoveel niet zo'n rijke mensen waren had men ook niet bij de val van icesave de deposito garantie zomaar van 20.000 naar 100.000 hoeven te verhogen.
Dan heb je dus iets van ¤35000 spaargeld?quote:Ik vind mezelf niet bij de rijkeren horen maar mag toch dit jaar 150 euro VRH aftikken.
Eh ja, dus?quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:17 schreef arjan1212 het volgende:
de vrijstelling is een fooi. 20.000 .. in frankrijk is het 770.000 rutte wilde dit verhogen naar 35.000
Het gemiddelde wordt ook krom getrokken omdat het spaardeel voor je huis er niet bij getrokken wordt, wat mijns inziens wel zo eerlijk zou zijn.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:35 schreef Worteltjestaart het volgende:
Gemiddeld heeft elke Nederlander zo'n ¤20k aan spaargeld. Maar het gemiddelde wordt erg krom getrokken door een relatief kleine groep grootspaarders met miljoenen op de bank.
Dat is in principe nog geen vrij vermogen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:37 schreef Basp1 het volgende:
Het gemiddelde wordt ook krom getrokken omdat het spaardeel voor je huis er niet bij getrokken wordt, wat mijns inziens wel zo eerlijk zou zijn.
Ga weg dan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 08:40 schreef arjan1212 het volgende:
Nee het moet helemaal afgeschaft worden en de hypotheekrente aftrek ook lenen promoten sparen straffen, scheitland
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |