In werkelijkheid pakken Nederlanders het brood af dat Turken en Marokkanen aan vogels voeren. Een Turk die het brood met zijn speedboot weggrist kan alleen maar een verkaasde nepturk zijn.quote:
Ik kan me niet voorstellen dat hij de overige dagen van de week wel leuk vindt.quote:
"turkse studenten uit turkije" "turkse studenten in nederland" generaliserend dit, vind je niet? "achtergestelde gebieden komen waar ze vrij streng gelovig zijn" wat? veel studenten die je hier kent hebben kennelijk een fatsoenlijke islamitische opvoeding gehad, das de verklaring en niet omdat ze uit achtergestelde gebieden komen, daarbij moet ik zeggen dat dit ook weer een generalisering is, daarnaast doe jij hier voorkomen alsof raki drinken de standaard is, het s eerder andersom, tenzij je egeli bent... of is dat ook weer een generaliseringquote:Op dinsdag 9 april 2013 01:34 schreef xminator het volgende:
Ik vraag me af hoe het komt dat vrij veel Turkse studenten uit Nederland geen raki drinken en veel Turkse studenten uit Turkije wel raki drinken? Komt het door onze verleden, gastarbeiders die voornamelijk uit achtergestelde gebieden komen waar ze vrij streng gelovig zijn of heeft het iets anders?
Dat is de reden lijkt mij zo.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:34 schreef xminator het volgende:
Ik vraag me af hoe het komt dat vrij veel Turkse studenten uit Nederland geen raki drinken en veel Turkse studenten uit Turkije wel raki drinken? Komt het door onze verleden, gastarbeiders die voornamelijk uit achtergestelde gebieden komen waar ze vrij streng gelovig zijn
Goed, het is wel een beetje generaliserend maar de tendens die ik schets komt je wel bekend voor neem ik aan?quote:Op dinsdag 9 april 2013 02:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
"turkse studenten uit turkije" "turkse studenten in nederland" generaliserend dit, vind je niet? "achtergestelde gebieden komen waar ze vrij streng gelovig zijn" wat? veel studenten die je hier kent hebben kennelijk een fatsoenlijke islamitische opvoeding gehad, das de verklaring en niet omdat ze uit achtergestelde gebieden komen, daarbij moet ik zeggen dat dit ook weer een generalisering is, daarnaast doe jij hier voorkomen alsof raki drinken de standaard is, het s eerder andersom, tenzij je egeli bent... of is dat ook weer een generalisering
Het is toch een bekend gegeven dat de Turken hier behoudend zijn (men blijft de normen en waarden uit hun tijd vasthouden), terwijl de Turken in Turkije constant veranderingen meemaken. Hier heeft men veel meer 'moeite' om met de tijd mee te gaan door de omgeving.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:34 schreef xminator het volgende:
Ik vraag me af hoe het komt dat vrij veel Turkse studenten uit Nederland geen raki drinken en veel Turkse studenten uit Turkije wel raki drinken? Komt het door onze verleden, gastarbeiders die voornamelijk uit achtergestelde gebieden komen waar ze vrij streng gelovig zijn of heeft het iets anders?
Nog lang niet uitgeroeidquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat is een Jood in een roeiboot midden op de Noordzee?
Het antwoord is overigens, voor degene die je antwoord niet begrijpen, om sneller bij het brood te kunnen zijn dan de eendjes.quote:Op maandag 8 april 2013 21:39 schreef Bilge het volgende:
[..]
In werkelijkheid pakken Nederlanders het brood af dat Turken en Marokkanen aan vogels voeren. Een Turk die het brood met zijn speedboot weggrist kan alleen maar een verkaasde nepturk zijn.
Maar Turkengrappen zijn vaak leuk (hoewel deze wat minder was), keep them coming.
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat hij de overige dagen van de week wel leuk vindt.
Ik vind het echt sportief dat je hierom kan lachen. Lolocaust/ holocaustgrapjes vind ik eigenlijk wel te ver gaan.quote:
spruiTjeS meT r00kw0rst!!!quote:
Anders moet ik zelf die Turkengrap ook niet posten hequote:Op woensdag 10 april 2013 15:36 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik vind het echt sportief dat je hierom kan lachen. Lolocaust/ holocaustgrapjes vind ik eigenlijk wel te ver gaan.
[..]
spruiTjeS meT r00kw0rst!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 april 2013 15:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Anders moet ik zelf die Turkengrap ook niet posten he![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Turken/ jodengrappen vind ik onschuldiger. Dat komt ook voort uit eigenbelang. Als we het taboe op 'het onbesprekelijke kwaad' doorbreken, krijgen autochtonen meer middelen tegenover allochtonen. Ik word liever bedreigd met uitzetting dan uitmoording.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle minderheden worden beschermd door het taboe op de holocaust, een allochtoon die daarover grapt schiet in zijn eigen voet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 10 april 2013 16:08 schreef Bilge het volgende:
[..]
Turken/ jodengrappen vind ik onschuldiger. Dat komt ook voort uit eigenbelang. Als we het taboe op 'het onbesprekelijke kwaad' doorbreken, krijgen autochtonen meer middelen tegenover allochtonen. Ik word liever bedreigd met uitzetting dan uitmoording.Alle minderheden worden beschermd door het taboe op de holocaust, een allochtoon die daarover grapt schiet in zijn eigen voet.
Ik vind wel dat het een beetje van persoon tot persoon afhangt, er zijn mensen die het helemaal niet prettig vinden en het andersom evenmin zullen doen (of wel als ze hypocriet bezig zijn haha), hoe dan ook moet een grapje op z'n tijd ook kunnen, kan ontspannend werken tegen het krampachtige binnen de samenleving, als het maar niet te ver gaat en daadwerkelijk bedoeld is om te beledigen want dan ga je weer een bepaalde grens overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De voornamelijkste reden hiervoor is dat de Turken in Turkije niet verder komen dan raki, wijn en bier. Ik kom uit een middelgrote stad in TR en alhoewel je op bijna iedere straathoek wel een winkel vindt die alcohol verkoopt, zijn wijn, raki en bier je enige opties. De meeste jongeren in TR kennen dus geen mojito, coctail, breezer en wat nog meer totdat ze naar de uni gaan, terwijl de Turken hier van jongs af aan allerlei verschillende soorten drank tot hun beschikking hebben. Ik ken genoeg Turkse jongeren die drinken, maar weinig die echt raki drinken tijdens het uitgaan. En het feit dat de Turken hier een coctail over een glas raki prefereren heeft weinig te maken met het feit dat hun ouders/grootouders uit een 'streng Islamitisch cultuur' komen, maar eerder met de Westerse invloeden die ze tijdens hun opvoeding bewust of onbewust hebben meekregen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:34 schreef xminator het volgende:
Sla een willekeurig fotoboek open van een Turkse familie hier en je zult tenminste een foto tegenkomen van een groep Turkse gastarbeiders met een fles raki op tafel.
(Oke, heb dit bericht echt al 100 x geedit.)
[ Bericht 4% gewijzigd door Bortecinem op 10-04-2013 23:18:29 ]![]()
Dat wat je zegt klopt deels ook ama waar ik het eigenlijk over heb is de groep alcohol drinkers vs de non-alcohol drinkers.
Sowieso raki drink je niet tijdens uitgaan
Maar goed, ik denk dat alle plausibele argumenten naar voren zijn gekomen.![]()
Met uitgaan doel ik ook op uit eten gaan, nargileeren etc. etc.
TR is precies hetzelfde verhaal. Echt niet dat alle Turkse studenten drinken, hoor. Sterker nog, ik denk dat er meer opgeleide Turken in Nederland zijn die regelmatig drinken dan andersom.![]()
Dat niet alle Turkse studenten drinken is ook logisch, het is ook een relatief grotere groep. Maar bijvoorbeeld laatst gingen we met een groep van circa 30 studenten uit verschillende delen van Turkije bijeenkomen, 30/30 oftewel iedereen zat aan de raki en of bier. Op het moment dat ik dan naar mijn eigen 'hechte' vriendengroep kijk (allemaal hbo+) zijn het er maar circa 4/15 die drinken of als we naar de meet van laatst (FOK!) kijken was het maar 2/9.
Grappig weetje:
In Turkije is raki duurder dan in NL of Duitsland. Circa 25 euro in Turkije, 16.5 euro in Nederland en 13 euro in Duitsland.![]()
Uiteindelijk kan hier wel een interessante onderzoek over gedaan worden.![]()
Misschien ligt het aan jouw vriendengroep? Misschien zijn de Turken hier conservatiever? Waarschijnlijk een combinatie van dingen. Maar vergeet niet dat Turken in Turkije ook meer 'ozenti' zijn dan de Turken hier. Als de een iets doet, kan de ander niet achter blijven.![]()
![]()
Nja dat met peer pressure zal je hier ook hebben, denk eerder dat de Turken hier conservatiever zijn.![]()
Conservatief en ozenti zijn, zijn twee verschillende dingen die elkaar niet uitsluiten.
Anyways, ik ga slapen.![]()
Oh en trouwens, weet jij of iemand anders in dit topic een site waar je je Engels kunt trainen/verbeteren?quote:Op woensdag 10 april 2013 23:55 schreef xminator het volgende:
Slaap zacht. Ik ga maar weer eens de studieboeken induiken
En succes met studeren en trusten voor dalijk.![]()
Taalcursus? Bijvoorbeeld via Babel.quote:Op woensdag 10 april 2013 23:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh en trouwens, weet jij of iemand anders in dit topic een site waar je je Engels kunt trainen/verbeteren?
Of wil je een online-cursus?
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
http://www.talkenglish.com/![]()
Rustig, is guc, coluk cocuk, sen nasilsin ?quote:Is het zo erg ?quote:Op donderdag 4 april 2013 07:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Sinds de meet durft niemand elkaar aan te kijken.![]()
![]()
jaquote:Op donderdag 11 april 2013 09:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Rustig, is guc, coluk cocuk, sen nasilsin ?
[..]
Is het zo erg ?
Je weet niet wat je hebt gemist.![]()
![]()
Tjah als mensen dit topic verlaten op het moment dat posts geplaatst worden die hun niet zinnen, gaat het natuurlijk dood worden hier.![]()
Sabia is gewoon een Duitse-Turk, en dat zijn vaak al niet de meest respectabele maar deze heeft een levensloop... Haar arme stamboom
SHO / [FAKEGATE] Scheiding Syl en Raf #18: Maar wie is het dan wel?![]()
Proud on Sabiaquote:Op donderdag 11 april 2013 19:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Sabia is gewoon een Duitse-Turk, en dat zijn vaak al niet de meest respectabele maar deze heeft een levensloop... Haar arme stamboom
SHO / [FAKEGATE] Scheiding Syl en Raf #18: Maar wie is het dan wel?
Post eens wat van zijn leukste liedjes?quote:Op donderdag 11 april 2013 19:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mooie stem, mooie muziek. Zong in vele talen.![]()
Waar zijn haar ouders in dit verhaal?quote:Op donderdag 11 april 2013 19:05 schreef WammesWaggel het volgende:
SHO / [FAKEGATE] Scheiding Syl en Raf #18: Maar wie is het dan wel?![]()
![]()
Hier een filmpje van haar moeder:quote:Op donderdag 11 april 2013 20:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Waar zijn haar ouders in dit verhaal?
http://www.liveleak.com/view?i=c9c_1365663563
Forum Opties Forumhop: Hop naar: