iphone 5? Dan wel ja. Soms hangt hij onwijs! Laats kwam ik er achter dat het zeker gebeurd als je een groeps gesprek met imessage hebt. Bij iedereen is hij dan erg traag.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:36 schreef VMSDKR het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag:
Heeft iedereen hier er 'last' van dat waneer je een aantal apps tegelijk open hebt, en je van de een naar de ander switched, je iPhone een soort 'lag' heeft van een paar seconden voordat het scherm ergens op reageert?
Ik heb een 4. Dat heb ik niet, maar vooral als ik meerdere apps achter elkaar geopend heb, en dan bijv. van Facebook naar Teletekst ofzo switch. Dan duurt het soms wel 3/4 seconden voordat Teletekst op een aanraking reageert.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:40 schreef ook_gek het volgende:
[..]
iphone 5? Dan wel ja. Soms hangt hij onwijs! Laats kwam ik er achter dat het zeker gebeurd als je een groeps gesprek met imessage hebt. Bij iedereen is hij dan erg traag.
Is je iPhone bijna vol?quote:Op donderdag 4 april 2013 23:36 schreef VMSDKR het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag:
Heeft iedereen hier er 'last' van dat waneer je een aantal apps tegelijk open hebt, en je van de een naar de ander switched, je iPhone een soort 'lag' heeft van een paar seconden voordat het scherm ergens op reageert?
Nee, dat is het vreemde, bijna niks. Dit is alles wat ik heb:quote:
Instellingen -> Algemeen -> Gebruikquote:Op donderdag 4 april 2013 23:52 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Nee, dat is het vreemde, bijna niks. Dit is alles wat ik heb:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Net onderaan m'n post gezet.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Instellingen -> Algemeen -> Gebruik
Hoeveel is er nog vrij?
Ik zie het.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:53 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Net onderaan m'n post gezet.
Capaciteit: 6,3 GB - Beschikbaar: 4,8 GB
Ah, ja daar kan wel wat van uit. Heb er ook niet zoveel last van dat het me dwars zit. Maar vroeg me toch even af of ik de enige was of dat het vaker voorkwam. Thanks, ook nog voor MPCHC trouwens.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:55 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik zie het.
Hoe zit het met berichtgeving? Probeer zoveel als mogelijk uit te zetten wat je niet gebruikt. Dat scheelt ook weer een beetje. Maar uiteindelijk blijft de iPhone 4 wel een ouder toestel wat minder goed met de software van nu meekan.
Ik merk ook wel dat mijn telefoon bij updates zoals iOS 5 naar 6 iets trager wordt. Maar uiteindelijk komt daar wel functionaliteit voor terug. Zie het als een auto. Je stopt er meer in en belaadt hem zwaar en daardoor zal hij minder hard kunnen rijden.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:56 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ah, ja daar kan wel wat van uit. Heb er ook niet zoveel last van dat het me dwars zit. Maar vroeg me toch even af of ik de enige was of dat het vaker voorkwam.
Geen probleem. Mocht je een variant voor OSX willen hebben is MPlayerX een goede. Of gewoon XBMC maar dan heb je wel de interface er weer bij.quote:Thanks, ook nog voor MPCHC trouwens.
Ik moet eerlijk zeggen dat het een ontzettend fijn ding is, zo'n iPhone, maar dat ik hem bij lange na niet voor de volle 100% benut.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:59 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik merk ook wel dat mijn telefoon bij updates zoals iOS 5 naar 6 iets trager wordt. Maar uiteindelijk komt daar wel functionaliteit voor terug. Zie het als een auto. Je stopt er meer in en belaadt hem zwaar en daardoor zal hij minder hard kunnen rijden.
[..]
Geen probleem. Mocht je een variant voor OSX willen hebben is MPlayerX een goede. Of gewoon XBMC maar dan heb je wel de interface er weer bij.
quote:Op donderdag 4 april 2013 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je in de VS een iphone 5 64gb koopt zonder contract dan werkt een Nederlandse pre-paid kaart er toch gewoon op ?
Niet bij elk model, je moet een versie hebben die geschikt is voor het Nederlandse GSM netwerk. Dat is de CDMA versie in de VS.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je in de VS een iphone 5 64gb koopt zonder contract dan werkt een Nederlandse pre-paid kaart er toch gewoon op ?
Als je in Argentinië een losse iPhone kunt vinden, zullen er waarschijnlijk ook wel verschillende versies zijn ja. Vraag me bovendien af of je daar goedkoper uit bent. Weet in ieder geval dat in Brazilië de prijzen abnormaal hoog zijn door belastingen. Maar misschien is dat in Argentinië anders.quote:Op vrijdag 5 april 2013 00:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet je toevallig ook of dat geldt voor Argentinie?
Misschien beter om gewoon in Belgie te kopen? Dat ging bij de iphone 3 goed
Zet er Linux op.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:38 schreef FUFR het volgende:
Vraagje, ik heb een HP Netbook, type zolangzaamalsdikkestront... (1,6 met 1 GB ram)
zou dat ding nu sneller zijn als ik er OSX op frot?
hij hoeft alleen maar te internetten en een beetje tekstverwerken....
ook aan gedacht maar zie door de verschillende distri's het bos niet meer. ook weinig tot geen ervaring met linux. de laatste keer dat ik het zag, zag het er niet uitquote:
Met OSX is het al helemaal een drama. Hackingtosh is moeilijk stabiel te krijgen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:42 schreef FUFR het volgende:
[..]
ook aan gedacht maar zie door de verschillende distri's het bos niet meer. ook weinig tot geen ervaring met linux. de laatste keer dat ik het zag, zag het er niet uit
mmm..ok. nog tips voor welke distri ik moet proberen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:46 schreef Dimens het volgende:
[..]
Met OSX is het al helemaal een drama. Hackingtosh is moeilijk stabiel te krijgen.
Met type zolangzaamalsdikkestront kom je niet op http://www.mymacnetbook.com/compatibility-chart/quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:38 schreef FUFR het volgende:
Vraagje, ik heb een HP Netbook, type zolangzaamalsdikkestront... (1,6 met 1 GB ram)
zou dat ding nu sneller zijn als ik er OSX op frot?
hij hoeft alleen maar te internetten en een beetje tekstverwerken....
staat origineel W7 op. echt drama...quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Met type zolangzaamalsdikkestront kom je niet op http://www.mymacnetbook.com/compatibility-chart/
dank voor de linkquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:49 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Met type zolangzaamalsdikkestront kom je niet op http://www.mymacnetbook.com/compatibility-chart/
ububtu of mint zijn relatief gebruiksvriendelijk en hebben relatief veel gebruikersquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:48 schreef FUFR het volgende:
[..]
mmm..ok. nog tips voor welke distri ik moet proberen?
dan Mint it is!quote:Op vrijdag 5 april 2013 11:20 schreef n8n het volgende:
[..]
ububtu of mint zijn relatief gebruiksvriendelijk en hebben relatief veel gebruikers
Als ik in de vs ga kopen zal het elders vast niet goedkoper zijn denk je wel?quote:Op vrijdag 5 april 2013 01:38 schreef OverRated het volgende:
[..]
Als je in Argentinië een losse iPhone kunt vinden, zullen er waarschijnlijk ook wel verschillende versies zijn ja. Vraag me bovendien af of je daar goedkoper uit bent. Weet in ieder geval dat in Brazilië de prijzen abnormaal hoog zijn door belastingen. Maar misschien is dat in Argentinië anders.
In België kopen moet geen probleem zijn. Wel om denken dat er geen simlock op zit, maar volgens mij komt dat nauwelijks/nooit meer voor
Ja zeg, dit is het Apple topic hoor.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:48 schreef FUFR het volgende:
[..]
mmm..ok. nog tips voor welke distri ik moet proberen?
Vraag het hier.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:35 schreef o.us2.0 het volgende:
Weet iemand hoe ik een logo in een filmpje kan inbranden op iMovie?
Hoe bedoel je "de normale EN retinascherm"?quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:39 schreef o.us2.0 het volgende:
En nog een vraag; ik ben aan het overwegen om een iPad aan te schaffen. Omdat ik eerst wil kijken hoe een iPad mij bevalt ga ik een tweedehands iPad 2 kopen, kijken of die mij bevalt en dan later de iPad met Retinascherm halen. Mijn vraag is: is de schermresolutie van de iPad 2 te vergelijken met die van de normale MacBook en die met Retinascherm?
Heb het misschien lastig geformuleerd. Of het verschil tussen de schermresoluties van de iPad 2 en de iPad 3/4 vergelijkbaar is met het verschil van schermresoluties tussen de MBP en de rMBP. Zelf heb ik een normale 2012 MBP en vind 't een prima scherm.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:44 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "de normale EN retinascherm"?
Geen idee, zo heb ik er nooit naar gekeken. Ik heb zelf ook 'n gewone MBP en een retina iPad (sinds gisteren) en hoewel het scherm van de iPad gewoon subliem is merk ik dat op de computer niet zo. Dat zal er waarschijnlijk aan liggen dat ik de iPad van een stuk dichterbij bedien als de computerquote:Op zaterdag 6 april 2013 15:46 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Heb het misschien lastig geformuleerd. Of het verschil tussen de schermresoluties van de iPad 2 en de iPad 3/4 vergelijkbaar is met het verschil van schermresoluties tussen de MBP en de rMBP. Zelf heb ik een normale 2012 MBP en vind 't een prima scherm.
Dat klopt. Ik kan via een vriend een iPad 2 32GB voor 180 euro overnemen incluis bon en Smart Cover. Dan ga ik die even proberen en als het lukt ga ik sparen voor een nieuwe iPad, die een paar keer duurder is.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Geen idee, zo heb ik er nooit naar gekeken. Ik heb zelf ook 'n gewone MBP en een retina iPad (sinds gisteren) en hoewel het scherm van de iPad gewoon subliem is merk ik dat op de computer niet zo. Dat zal er waarschijnlijk aan liggen dat ik de iPad van een stuk dichterbij bedien als de computer
Het is wel een goede keuze inderdaad om eerst de gewone iPad te kopen en dan, mocht die je bevallen, voor de retina te gaan (hoewel ik dan wel zou aanraden om de '2' nieuw te kopen en die dan binnen de 2-wekentermijn om te wisselen voor de 4).
Issie wel zeker waard, hoor, wat een fantastisch ding is 't tochquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:01 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik kan via een vriend een iPad 2 32GB voor 180 euro overnemen incluis bon en Smart Cover. Dan ga ik die even proberen en als het lukt ga ik sparen voor een nieuwe iPad, die een paar keer duurder is.
't Gaat hierbij eerder over het sparen heb ik het ideequote:Op zaterdag 6 april 2013 16:08 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ben je bang dat je niet met een iPad om kan gaan?
Zolang het niet duidelijk is, kan het alle kanten op gaan.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:10 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
't Gaat hierbij eerder over het sparen heb ik het idee
Kijken of een iPad mij zal bevallen en als het financieel mij lukt om voor een nieuwe iPad te sparenquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:08 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ben je bang dat je niet met een iPad om kan gaan?
Als je een MacBook hebt, zal hij waarschijnlijk minder gaan bevallen. Ik denk dat je dan uiteindelijk toch eerder je MacBook erbij zal gaan pakken.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:11 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Kijken of een iPad mij zal bevallen en als het financieel mij lukt om voor een nieuwe iPad te sparen. Heb net een boel grote uitgaven gehad dus het wordt voorlopig op mijn centen letten.
Ben ik het niet mee eensquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als je een MacBook hebt, zal hij waarschijnlijk minder gaan bevallen. Ik denk dat je dan uiteindelijk toch eerder je MacBook erbij zal gaan pakken.
Waar baseer je dat op? Mij lijkt een iPad handig voor de kleine dingen en het content aan apps wat je hebt in de App Store. Ook de batterijduur van de iPad is een groot pluspunt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als je een MacBook hebt, zal hij waarschijnlijk minder gaan bevallen. Ik denk dat je dan uiteindelijk toch eerder je MacBook erbij zal gaan pakken.
Ervaring.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:15 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Mij lijkt een iPad handig voor de kleine dingen en het content aan apps wat je hebt in de App Store. Ook de batterijduur van de iPad is een groot pluspunt.
Ik heb het juist andersom. Sinds ik een ipad heb pak ik mijn macbook er nauwelijks meer bij.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |