Gewoon de 2 kabeltjes naast elkaar erin steken. (Hoeven niet gestript te worden). Gewoon verder duwen zodat de rubbere omhulsol onder metalen klemmetje doorschruift.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:48 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb in de auto een speaker kabel gesloopt, perrongelijk verkeerde kabeltje doorgeknipt laatst (het begint al leuk).
Vervolgens heb ik die kabel weer "gemaakt" met een kroonsteentje. Maar sindsdien geeft de betreffende speaker krakend geluid. Ik heb de speaker al vervangen met een reserve die ik nog had liggen, maar die deed exact hetzelfde. Nou kan het natuurlijk dat beide speakers stuk zijn, maar daar ga ik niet vanuit.
Aangezien ik niet zomaar de kabel kan vervangen, heb ik bij de Halfords om advies gevraagd.
Hij heeft me dit verkocht:
http://www.kleinspul.nl/products_pictures/kabel_klem_blauw_2.jpg
Aangezien ik vrijwel geen speling meer heb in die kabels, ben ik genoodzaakt een andere speakerkabel te pakken die ik nog heb, en die er tussen te zetten. Ik gebruik dus 2 van deze klemmen.
Maar hij kon me nauwelijks uitleggen wat de bedoeling was, hetgene wat hij vertelde was me niet echt duidelijk.
Dus bij deze de vraag, wat is hiermee de bedoeling?
-Moeten de 2 betreffende kabels naast elkaar, of in hetzelfde gootje?
-Moeten de 2 kabels wel of niet gestript worden?
-Snijd het mesje door de isolatie heen? Of is het echt alleen een klem?
-Moeten de kabels tegen elkaar liggen, of langs elkaar (ik gok het laatste)
quote:Op maandag 25 maart 2013 14:53 schreef Casos het volgende:
Maar een speakerdraadje, gewoon strippen, in elkaar draaien, tape eromheen en klaar.
quote:Op maandag 25 maart 2013 14:48 schreef delano.888 het volgende:
Aangezien ik vrijwel geen speling meer heb in die kabels, ben ik genoodzaakt een andere speakerkabel te pakken die ik nog heb, en die er tussen te zetten. Ik gebruik dus 2 van deze klemmen.
Ok top! Gaan we doen! Thanks!quote:Op maandag 25 maart 2013 14:54 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Gewoon de 2 kabeltjes naast elkaar erin steken. (Hoeven niet gestript te worden). Gewoon verder duwen zodat de rubbere omhulsol onder metalen klemmetje doorschruift.
Daarna dicht drukken. (metalen klim naar beneden drukken). Deze verbindt ze met elkaar. (snijdt omhulsel open).
Wat raad jij dan aan?quote:Op maandag 25 maart 2013 14:55 schreef Pikkebaas het volgende:
Dat is de nagel aan je doodskist. De pest voor je bedrading. Dat gaat doorslijten.
Er is zo belachelijk weinig ruimte in de kabel, ik moet mezelf al in vreemde bochten wringen om erbij te kunnen, solderen is gewoon echt geen optie helaas.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:57 schreef Bill_E het volgende:
Kroonsteentjes zijn meestal beter. Het beste is solderen. Al betwijfel ik dat het kraken door de kroonsteen komt. Tenzij het erg slecht zit.
Dan een stukje nieuw leggen, eventueel via een andere route.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er is zo belachelijk weinig ruimte in de kabel, ik moet mezelf al in vreemde bochten wringen om erbij te kunnen, solderen is gewoon echt geen optie helaas.
Je gaat er toch een stukje tussen zetten?quote:Op maandag 25 maart 2013 14:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er is zo belachelijk weinig ruimte in de kabel, ik moet mezelf al in vreemde bochten wringen om erbij te kunnen, solderen is gewoon echt geen optie helaas.
Ja dan is 1 kant van de kabel beter bereikbaar. De stekker aan de achterkant van de radio is nog altijd heel erg kort, en de radio kan er max 20cm uit ofzo, en nee de kabels kunnen niet uit de radio want dan moet ik overnieuw codes inlezen enz, gaan we niet doen.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:59 schreef Diemux het volgende:
[..]
Je gaat er toch een stukje tussen zetten?
Dat gaat toch niet joh, ff de halve auto openhalen, ja daaag. Het is overigens ook nog de achterspeaker.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:05 schreef S95Sedan het volgende:
Gewoon even een compleet nieuwe draad trekken dus.
Een stukje ertussen zetten gaat na verloop van tijd alleen maar meer problemen veroorzaken.
Handig..quote:Op maandag 25 maart 2013 15:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat gaat toch niet joh, ff de halve auto openhalen, ja daaag. Het is overigens ook nog de achterspeaker.
Dan heb je de plus en de min ofzo verkeerd aangesloten of een zeer slechte aarde.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:47 schreef delano.888 het volgende:
Ook dat hielp niet. Dus toch speaker(s) stuk. Balen.
Het is 1 kabel. Of het de plus of min is weet ik niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:14 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Dan heb je de plus en de min ofzo verkeerd aangesloten of een zeer slechte aarde.
Dus eigenlijk weet je helemaal niet hoe je de luidspreker aan moet sluiten?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het is 1 kabel. Of het de plus of min is weet ik niet.
Er loopt een shitload aan kabels achter de radio. 1 daarvan moest ik doorknippen, ik pakte de verkeerde, en dat was een plus, of min, van de achterspeaker. Die heb ik dus gemaakt.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:19 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Dus eigenlijk weet je helemaal niet hoe je de luidspreker aan moet sluiten?
Maar jij zegt dat je een andere speaker hebt aangesloten maar hoe heb je dat dan gedaan als je niet weet wat de plus en de min zijn?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:20 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Er loopt een shitload aan kabels achter de radio. 1 daarvan moest ik doorknippen, ik pakte de verkeerde, en dat was een plus, of min, van de achterspeaker. Die heb ik dus gemaakt.
Met een plugje waar beide kabels in zitten, die er maar op 1 manier in kon.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:21 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Maar jij zegt dat je een andere speaker hebt aangesloten maar hoe heb je dat dan gedaan als je niet weet wat de plus en de min zijn?
Aha okey dus de kans dat je je radio opgeblazen hebt ofzo is dus uitgesloten?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Met een plugje waar beide kabels in zitten, die er maar op 1 manier in kon.
Stond je radio op dat moment aan? Want als de plus en de min elkaar geraakt hebben is je radio naar de kloten.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:22 schreef delano.888 het volgende:
Plugje uit oude speaker - plugje in nieuwe speaker. Je gaat me niet vertellen dat ik DAT heb verkloot.
Nee.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:24 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Stond je radio op dat moment aan? Want als de plus en de min elkaar geraakt hebben is je radio naar de kloten.
Lijkt me wel. De andere 3 speakers doen het perfect.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:23 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Aha okey dus de kans dat je je radio opgeblazen hebt ofzo is dus uitgesloten?
Dan moet ik dus weer opzoek naar een originele oude speaker. Beetje jammerquote:Op maandag 25 maart 2013 16:32 schreef PascalDutch het volgende:
Zal nieuwe speaker kopen en dan weer proberen.
Beetje jammer dat jij die kabel doorgeknipt heb.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan moet ik dus weer opzoek naar een originele oude speaker. Beetje jammer
Die heb ik nog liggen.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan moet ik dus weer opzoek naar een originele oude speaker. Beetje jammer
Een ware handelaarquote:Op maandag 25 maart 2013 16:35 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Die heb ik nog liggen.
Inclusief AS3 systeem + versterker orig. Saab.
Mag voor zeer weinig weg.
Kan ookquote:Op maandag 25 maart 2013 16:37 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Nee een ware liefhebber.
Dat zal ook in de prijs blijken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |