abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124517946
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mijn niet-rationele brein draait nu overuren waarom het morgen nog een keer moet. Zou het echt wel voor de zekerheid zijn? Enz. Ik word en ben doodmoe van mezelf.
Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat als er iets niet goed zou zijn je dat direct te horen krijgt. Waarom zouden ze dat voor jou verborgen willen houden?
pi_124518114
En bij sprak deden ze het ook nog een keer. Ik denk echt dat het voor jullie eigen gemoedsrust is. Geniet lekker van je dagje en de wetenschap dat alles goed is en morgen weer wordt gecheckt :*
Sarcasme. Herken het.
pi_124518194
Oja! Mijlpaal voor Suikertante! *O*
90 kilo :')
pi_124518315
Maar het mooie is dat je daar direct na de bevalling alweer onder zit O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:41:47 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124518482
Ja, heb ik over gehad, maar boodschap was toch "tja, gewoon weer bellen, maar het hoort niet zo te zijn". Dus ja, daar word ik niet direct veel wijzer van.

Denk dat ik donderdag maar een dagje vrijneem :).

Mooie mijlpaal Suiker, ik ben zooooooooooooooooooooooo blij dat ik niet gewogen word _O-
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_124518696
Barba en Pipo gefeliciteerd met jullie zoon.
Danic dikke knuf
Spewey hoe is het met je?
Le Auw voel je je kleine weer?

Als ik had geweten dat jullie zo actief waren afgelopen nacht was ik ook wel even gekomen. 2x een kotssessie met hindernis door kat. Daarna een kat die mijn nachtlampje aandeed en vervolgens een klaar wakkere ean. Zo hè die kan hard mama en papa schreeuwen.
pi_124518841
XM ik word ook niet gewogen maar ik doe het toch zo nu en dan zelf, ben dan wel nieuwsgierig of er nog iets bijkomt! Ik schommelde al een paar weken net onder de 90 dus het zat eraan te komen..
Ze vinden in het zkh dus eigenlijk dat je gewoon terecht langs komt als ik het zo hoor. Maar als je je er niet lekker bij voelt kan het echt schelen om met een iets meevoelender iemand te praten! Die tips geeft over hoe er mee om te gaan bijvoorbeeld. Dagje vrij nemen lijkt me in elk geval een hele goede start ^O^
Soms helpt het ook als je iéts meer rust hebt en alle gedachten op een rijtje komen, dan komen sommige stomme gedachten niet meer terug en kun je weer op iets anders focussen.

Ferrari haha! Soms kan ik onze katten ook wel achter het behang plakken! Ik kan ook sinds ik zwanger ben echt helemáál niet meer tegen het lik-geluid als ze zich wassen. Ik word er echt helemaal iebelig en onpasselijk van, niet handig met vier katten :') En die arme beesten snappen er natuurlijk niks van als ik ze dan ergens anders neer zet!
pi_124518864
XM, ik had vorige week precies dezelfde gedachtengang als jij maar als ze ergens over twijfelden dan had je echt niet naar huis gemogen! Morgen is de ctg gewoon weer goed en dan ben jij wat meer gerust gesteld en kunnen zij op 2 momenten kijken hoe de baby het doet.
Bij mij hebben ze trouwens nog nooit gezegd dat het niet hoort :o ze zeggen iedere keer dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat het waarschijnlijk is dat de baby gewoon rustig is en die stomme placenta ligt er te veel voor.
Maar ze willen wel dat ik iedere keer bel, voor de zekerheid en mijn eigen gemoedsrust.
Ik weet dat mijn toespraak niet helpt (hoezo herkenbaar :') ) maar hopelijk voel je morgen wat meer rust!
E.
pi_124518874
Ohja, en een prachtige mijlpaal voor suiker! _O-
E.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:55:48 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124518904
Dankjewel Spark O+. Ergens vind ik het wel 'fijn' dat ik niet de enige ben met dit gedoe. Gedeelde smart ofzo.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_124519014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dankjewel Spark O+. Ergens vind ik het wel 'fijn' dat ik niet de enige ben met dit gedoe. Gedeelde smart ofzo.
Heel herkenbaar! Je voelt je soms zo'n aansteller he?
E.
pi_124519176
Joh, helemaal geen aanstellerij. Ik dacht van tevoren dat ik me de hele zwangerschap zo zou voelen als jullie in je grootste angstmomenten. En nu ik weet hoe heerlijk het is dat ik dat niet heb voel ik zo met jullie mee! :*
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:07:25 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_124519325
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:58 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Heel herkenbaar! Je voelt je soms zo'n aansteller he?
Ja -O-. Ik kwam daar ook echt zo binnen: :@ ja...daar ben ik weer -O- ;( :@ .
pi_124519823
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Zij checken ook liever 10x te vaak dan 1x te weinig. Wel heel vervelend, je wordt er zo onzeker van :*.

De laatste weken voelde ik de mini ook veel minder, maar ik schreef het toe aan minder ruimte (en controles bij de vk waren altijd prima in orde). Achteraf denk ik dat ik het serieuzer had moeten nemen en meer rust had moeten pakken. Wie weet was hij dan niet al met 38 weken geboren met een (te) laag gewicht. Maar ja, zeker weet ik dat natuurlijk nooit.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_124519911
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ken ik ook ja. Ik hoop iedere keer dat er net een andere verloskundige dienst heeft op de afdeling, die kent me tenminste nog niet. Belachelijk eigenlijk he?

Ik heb nog een vraag waarbij jullie vast kunnen helpen!
Mijn gyn gaf laatst aan dat het verstandig was om een bevalplan te maken en deze in een afspraak door te nemen met een verloskundige. Nu is dat een goed idee lijkt mij! Ik heb een angststoornis en zie een beetje op tegen de eerste tijd na de bevalling. Alles is nieuw en eng en ik ben bang dat ik er door in paniek zou kunnen raken. Mijn man is altijd een grote steun voor mij, alleen al zijn bijzijn kan er voor zorgen dat ik gewoon rustig blijf omdat we het samen doen. Nu is mijn angst dus dat hij weg moet na de bevalling en ik alleen met dochter achterblijf. Zou ik hier iets over in het bevalplan kunnen zetten?
Ik weet dat ons ziekenhuis bedden aanbied voor partners indien mogelijk maar ja, hoe beschrijf ik dat?
Ik weet dat ik uiteindelijk ook alleen moet blijven natuurlijk, dat lukt ook wel! Dit gaat echt om de eerste dagen na de bevalling. Mijn man heeft ook 3 weken vrij genomen erna om samen te wennen aan de nieuwe situatie.
E.
pi_124520092
Ik heb ervoor gezorgd dat iedereen met wie we ook maar een beetje contact hebben gehad weet dat ik een angststoornis heb. Ik schrijf gewoon in dat plan dat ik nu al gespannen word als ik eraan denk dat hij misschien weg moet, en dat het dus heel belangrijk is dat hij bij me kan blijven. Je overlegt het plan straks met de VK/gyn en dan kun je overleggen wat de mogelijkheden zijn. Ik had bijvoorbeeld ook afgesproken dat als ik niet ingeloot zou worden voor remifentanil, de vk wel haar best zou doen dat ik het alsnog zou kunnen krijgen. Dus dat ik dan in het plan zou moeten zetten dat het ivm de angststoornis wel prettig is als ik ook geestelijk een beetje verdoofd kan zijn en niet alleen lichamelijk zoals met de ruggenprik. Als je zorgt dat je met een fijn iemand het plan kunt bespreken dan kun je het meteen over de mogelijkheden hebben en over hoe je het zo duidelijk mogelijk kunt verwoorden ^O^

Oja, en over de eerste weken na de bevalling: mijn VK begon daar zelf al over omdat ze dan al gauw niet meer in de buurt zal zijn en wel bang is dat het juist dan wat minder gaat. In dat geval moet ik bij de huisarts zijn zegt ze. Dat is in mijn geval mijn reddende engel geweest, ik weet niet hoe dat bij jou zit?
pi_124520148
Bedankt suiker, daar kan ik wat mee :* ik heb tot nu toe eigenlijk veel te weinig aangegeven dat ik een angststoornis heb maar zeker bij de bevalling lijkt het me toch belangrijk voor ze om te weten.

Dat laatste weet ik eigenlijk niet. Ik heb er nog nooit over gesproken met de gyn. Dat is dat kamertje in, echo erop en even bespreken hoe de baby het doet en gaan.
Ik loop sowieso sinds een tijdje weer bij een psycholoog dus ik heb al een open deur.
Dat is overigens ook iets waar ik bang voor ben, dat het geestelijk niet goed gaat na de bevalling.
Ik begin me de laatste weken steeds fijner te voelen maar ik heb lange tijd een donkere wolk boven mijn hoofd gehad deze zwangerschap. Hoe zal dat gaan als ze er eenmaal is?
E.
pi_124522183
Sparkling: het is jouw bevalplan, je kunt er álles (binnen redelijke grenzen) in zetten, en zulke zaken lijken mij juist enorm belangrijk en waardevol voor de mensen die de bevalling en de eerste dagen om jullie heen zijn. Zet dus maar duidelijk op papier wat je denkt nodig te hebben daarin, en bespreek het dan met de verloskundige. Dan wordt vanzelf duidelijk in hoeverre zij ondersteuning kunnen bieden daar waar het nodig is. Vind het heel verstandig om er op deze manier mee om te gaan, wellicht biedt het hebben van zo'n plan al wat rust. :)
pi_124522650
Hoi, egopost: net weer goedgekeurd bij de vk, bd 110/70, kind groeit super en ligt al ver ingedaald nu. Slijm was idd deel van de prop en normaal omdat mijn baarmoedermond blijkbaar aan het verweken is of open gaat... Ben de helft vergeten, maar het hoort, net als de harde buiken (oefenweeen) en net als m'n kind qua groei loop ik ook 2 weken voor mbt m'n lichaam, maar dat schijnt niets te zeggen. Dus!
Sarcasme. Herken het.
pi_124522714
Sparkling, probeer in het gesprek over het bevalplan zo open en eerlijk mogelijk over jezelf te zijn. Tijdens en na je bevalling kunnen ze je dan beter helpen/begrijpen.

...en verder is het iets te moeilijk om er een persoonlijk voorbeeld bij te geven....een volgende keer zal het in ieder geval anders aangepakt worden...
pi_124523236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:12 schreef L-E het volgende:
Ik ben overigens net uitgegleden in de badkamer (vloer was nat) en met mijn buik tegen de wasmachine geklapt. Die zak met vruchtwater vangt zo'n klap wel op toch?
Nee, bellen!!
pi_124523280
Kijk uit LE! Wel bellen ja!
Edit: Oh, dit was vanochtend al. Spuit 11 dan :')

Dankjewel iedereen, ik ga het duidelijk aangeven.
E.
pi_124523670
Jullie zijn lief!

Ik heb gelezen maar het komt allemaal even niet aan, sorry.

Vk was heel fijn. Ze wil geen slaapmedicatie voorschrijven. Wel als het alleen harde buiken waren, maar nu is het in combinatie met weeënen we weten niet wanneer de bbevalling wel gaat starten. Daarbij komt die medicatie ook bij de kleine en dat is niet wenselijk. Sterker nog, dat wil ik niet! Dus vanavond ga ik slapen met pcm hebben vriend en ik besloten.

As donderdag stond al een afspraak gepland bij de gynaecoloog. Om bloeduitslagen en gbs te bespreken. Vk zag ook wel dat ik dit niet nog 3 á 4 weken ging volhouden dus ze vond dat ik het moest aankaarten donderdag. Afhankelijk van welke gynaecoloog ik tref is er kans dat ze dan na de pasen actie willen ondernemen door bv in te leiden.
Ik ben benieuwd. Ik heb geen afspraak bevestiging van het zh gekregen dit x, dus geen idee welke gyn ik tref. Ik weet nu wel welke het makkelijkst toegeven aan inleiden.
Ben benieuwd.
pi_124523817
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 13:54 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee, bellen!!
Ik schrik van je :@

Heb de baby inmiddels gevoeld, dan toch bellen?
pi_124524285
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:25 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Ken ik ook ja. Ik hoop iedere keer dat er net een andere verloskundige dienst heeft op de afdeling, die kent me tenminste nog niet. Belachelijk eigenlijk he?

Ik heb nog een vraag waarbij jullie vast kunnen helpen!
Mijn gyn gaf laatst aan dat het verstandig was om een bevalplan te maken en deze in een afspraak door te nemen met een verloskundige. Nu is dat een goed idee lijkt mij! Ik heb een angststoornis en zie een beetje op tegen de eerste tijd na de bevalling. Alles is nieuw en eng en ik ben bang dat ik er door in paniek zou kunnen raken. Mijn man is altijd een grote steun voor mij, alleen al zijn bijzijn kan er voor zorgen dat ik gewoon rustig blijf omdat we het samen doen. Nu is mijn angst dus dat hij weg moet na de bevalling en ik alleen met dochter achterblijf. Zou ik hier iets over in het bevalplan kunnen zetten?
Ik weet dat ons ziekenhuis bedden aanbied voor partners indien mogelijk maar ja, hoe beschrijf ik dat?
Ik weet dat ik uiteindelijk ook alleen moet blijven natuurlijk, dat lukt ook wel! Dit gaat echt om de eerste dagen na de bevalling. Mijn man heeft ook 3 weken vrij genomen erna om samen te wennen aan de nieuwe situatie.
Het is jou bevalplan dus gewoon duidelijk opschrijven waar jij behoefte aan hebt. Zo heb ik enorme angst voor naalden en had ik aangegeven dat ik bij een eventuele ruggeprik graag mijn vriend erbij wilde hebben om mij rust te geven. Dit was niet standaard maar bleek in principe wel gewoon mogelijk.
Alles wat jij opschrijft maakt het voor zorgverleners makkelijker jou te begrijpen, mee te gaan in je wensen ook als jij het op dat moment misschien niet meer zo goed kan verwoorden. Bespreek je wensen ook goed met je partner, zodat hij jou stem kan zijn als je dat zelf even niet meer kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')