Het gaat mij erom dat ik eerst echt geleefd wil hebben voordat ik aan kinderen begin. Ik wil ooit kinderen, maar niet voordat ik alles wat wilde zien gezien heb en wat ik wilde doen gedaan heb.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 01:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar je begint er dan dus wel een. En dan zijn hun kinderen al een stuk groter en kunnen zij alsnog de wereld gaan bekijken. Ik zie het verschil niet zo.
Een herkenbare en tevens zeer terechte klacht.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:12 schreef Impossibruuu het volgende:
Het zal vast en zeker aan mijn leeftijd (laat in de 20) liggen, maar gi-gan-tisch veel mensen om me heen hebben nu baby's of zijn zwanger. Heel leuk voor ze, op den duur willen mijn vriendin en ik ook ooit wel kinderen, maar eerst willen we nog goed aan onze carrièrepaden timmeren en mooie, verre reizen maken. Ik ben verder hartstikke leuk met en dol op kleine kinderen. Op feestjes hangt er meer dan vaak een groepje kinders om me heen omdat die me helemaal geweldig en grappig vinden. Vooral als ze in en rondom die kleuterfase zitten, vind ik kindertjes leuk.
Met baby's daarentegen, heb ik helemaal niks... Ik vind baby's niet mooi terwijl schijnbaar iedereen dat wel vindt. Althans, dat zeggen ze, maar dat is misschien ook uit fatsoen. Baby's zijn irritant, ze krijsen, ze maken rotzooi, je kunt er geen leuke uitstapjes mee ondernemen want ze krijgen toch niks mee, ze vergen constant verzorging waardoor mensen met baby's met een heel arsenaal (kinderwagen + toebehoren) aan spullen mee moeten sjouwen alsof ze een maand aan de camping gaan zitten, enzovoorts. Ik heb er gewoon helemaal niks mee.
Momenteel word ik echt GEK van alle baby meuk! Mijn zus heeft nu enkele maanden een kleine dus de hele familie is daarvan in de ban. Op mijn werk (klein team, 12 mensen) zijn maar liefst 3 collega's papa geworden dus hoor ik de hele dag niets anders dan verhalen over baby's, luiers, baby geluidjes, filmpjes over hoe 'schattig' hun baby krijst en nog erger: filmpjes van 5 minuten of langer met een slapende baby. Inmiddels wordt de lunchpauze door deze 3 collega's min of meer 'gekaapt'. Op Facebook zie ik bijna niks anders meer dan foto's van echo's (serieus, waarom doen mensen dit?!?!), berichten over wanneer iemand uitgeteld is, filmpjes met baby's die iets doodnormaals doen maar wat dan opeens geweldig is, en ga zo maar door. Ik kan er niet meer tegen!
Begrijp me niet verkeerd, ik ben allemaal heel blij voor die mensen dat ze eindelijk een kind hebben waar ze misschien al lang op aan het wachten zijn. Maar waarom hebben kersverse ouders die ongelofelijk irritante drang om andere mensen te overspoelen met baby nieuws, baby filmpjes, baby foto's en andere baby meuk?!
En wat nog erger is: je bent schijnbaar gewoon een ontzettende lul als je je er niet volledig in mee laat trekken en het niet helemaal geweldig vindt! Vrijdag was voor mij de druppel. Na weer een typische dag op het werk waar het, hoe kan het ook anders, weer constant over baby's ging en ik weer de hele tijd filmpjes voorgeschoteld kreeg met krijsende, schijtende en boerende baby's ging ik 's avonds naar de verjaardag van een tante. Waar het normaal heel gezellig is om de familie weer eens te zien en er flink gefeest wordt, was het nu een beetje een anticlimax want jawel, alles draaide weer op de kleine van mijn zus. Toen vervolgens ook een bevriend koppel van één van mijn tantes op bezoek kwam en mij óók weer begon te overladen met allerlei ditjes en datjes over hun baby, was ik het zat. Ik liet vriendelijk maar toch duidelijk merken dat ik even helemaal geen zin in baby's had.
En nu ben ik dus een "lul". Ik had maar gewoon vriendelijk moeten blijven, ik had tóch maar gewoon enthousiast moeten blijven want anders is het niet leuk voor 'hen', bla bla bla. Van allerlei kanten krijg ik opeens kritiek en verwijten naar mijn hoofd geslingerd van aanwezigen die mijn overduidelijke irritatie opgemerkt hebben. Er heerst schijnbaar een ongelofelijk taboe op het niet super schattig en lief vinden van babyscheetjes-, boertjes- en poepluiers.Vooral dat klasse argument dat zulke mensen dan inzetten: "Ach, als jij straks een baby hebt doe je dat ook hoor.". Euh, nee, dacht het niet hoor, juist omdat IK er nu zelf tureluurs van wordt.
Nog meer mensen die dit ervaren? Nog meer mensen die baby's helemaal niet schattig vinden? Of zijn mijn vriendin en ik de enige?
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:26 schreef motorbloempje het volgende:
Waarschuwing voor de bakvissen: nu zit Bert te wachten op dames op hem reageren die om het hardst gaan roepen dat ze écht geen kinderen willen zodat hij de emotiekaart kan spelen! U bent gewaarschuwd!
Same here. Bovenstaand verhaal had ik ook als ik met mijn (inmiddels ex-) vriendin naar verjaardagen van mensen ging die al kinderen hadden. Hele lieve mensen, maar echt, er gebeurde echt helemaal NIKS zo'n dag. Zat je daar in een kring wat naar de kindjes te kijken, en 90% van de tijd ging het daar ook over. Met alle respect naar die mensen toe, maar ik ging er eigenlijk steeds meer met tegenzin naar toe.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind het ook echt oprecht jammer als leuke mensen kinderen krijgen![]()
Nou ja, voor hén vind ik het leuk, als zij er maar gelukkig van worden, maar lekker egoïstisch gezien vind ik er geen bal aan. Merkte het echt héél erg toen schoonzus en zwager met de jaar oude baby een paar dagen naar ons toe kwamen. We konden NIETS leuks doen, niets, want ja, kind moest alsmaar slapen en eten aan de tiet (oh ja, nog zoiets ergerlijks: gewoon overal maar die tiet tevoorschijn halen, daar kan ik écht niet tegen...) en daarna weer slapen. Wij zijn actieve mensen, en we wonen in een land/gebied waar dat heel goed mogelijk is: goede stevige hike, geocachen, etc. Maar dat kon allemaal niet, door 't kind. Nou, plezier was er voor mij wel uit na een dag. En ik vind ze echt awesome
mijn schoonzus en zwager, maar dit vind ik gewoon echt oprecht jammer.
en nee, dat vind ik niet leuk van/aan mezelf
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:20 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ze zoekt gewoon naar steun en herkenning bij de familie. Die weten hoe lastig het is om ritme te krijgen in het leventje van zo'n kindje.
Wat ik eigenlijk bedoel, steun zoeken en praten over wat jou bezighoudt is okay, maar niet de hele tijd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 00:22 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
Dan kan ik ook de hele tijd over papers, deadlines, werkgroepen, red-bull, en all-nighters kletsen. Doe ik ook niet.
Jouw familie reageert er toch goed op, dan?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:50 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, ook lieve Bert, het gaat niet zozeer om de 'wacht maar'-gedachte en de 'dan negeer je het toch'-strategie. Probleem, zoals de TT al aangeeft, voor TS is dus dat áls je het negeert of eerlijk zegt dat je er niet zo op zit te wachten, dat de reacties vervolgens bijna mensonterend zijn. Je mag zeggen dat je niet van voetbal houdt, daar kijken mensen niet zo van op. Je kunt ook zeggen dat je rood vlees zoveel mogelijk mijdt, zelfs dat geeft weinig discussie, maar zeg maar eens dat je kinderen in het gezelschap niet leuk vindt, en zeg dat maar eens tegen familie, dat je niet meer naar ze komt als de kinderen er zijn; want dan zie je ze dus nooit meer!
Zowel mijn schoonfamilie als familie weet dat ik een graftyfushekel heb aan kinderen. Ze duwden dan ook bij de geboorte de kinderen niet in mijn armen en zijn mijn regelmatig cynische uitspraken ook wel gewend. Vooral mijn schoonvader moet daar altijd erg om lachen, gelukkig, met een welgemeende 'Die Mo toch, altijd even dol op kinderen![]()
'. Maar dan nog ontloop je ze niet; feestdagen draaien nu om de kinderen, hell, elke dag dat ze er zijn draait om de kinderen, óók als je eens een gesprek hebt dat niet over de kinderen gaat (wat écht nog wel gebeurt bij ons) hangt er ondertussen een baby aan de tiet of komt er weer een peuter voorbij racen die aandacht moet. En ik begrijp dat dat hún leven is nu, en als zij daar gelukkig van worden dan is dat helemaal mooi voor hen, maar voor mij zijn familiegelegenheden een stuk minder leuk geworden, gewoon omdat ik dus gewoon echt niets met babies/kinderen heb. Natuurlijk doe je voor je familie ook soms dingen die je niet geweldig leuk vindt én horen de kinderen nu ook bij de familie, dat is een feit, en ik doe ook persoonlijk echt wel mijn best, maar het blijft lastig. Dat zou het ook geweest zijn als de hele familie ineens in de ban zou zijn van paarden en paardrijden ofzo, en elke verjaardag bij de stallen zou zijn en er paardgereden moet worden, iets waar ik óók helemaal niets mee heb.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:10 schreef BertV het volgende:
man man, je kunt het ook negeren.
Dat doe ik al jaren met voetbal.
ook zoiets...
Juist het emotionele geeft aan dat er veel meer achter het baby-bashen zit.
Inderdaad het is irritant dat iedereen blijft vragen of je kinderen wil als jij dat niet wil bijv.
Maar dit topic wemelt van de bakvissen die straks over 10 jaar gewoon luiers aan het vervangen zijn.
Jij bakvis!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik ben 46! Ik wist op mijn 12e al dat ik geen kinderen wilde en dat is nooit veranderd. Ook al denken mensen volgens mij nog steeds dat het nog wel komt. Moet het wel snel gebeuren dan....
Soms vind ik het eigenlijk wel vreemd; want het is de dag van vandaag toch veel normaler om géén kinderen te hebben dan zoveel decennia terug?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Ik ben 46! Ik wist op mijn 12e al dat ik geen kinderen wilde en dat is nooit veranderd. Ook al denken mensen volgens mij nog steeds dat het nog wel komt. Moet het wel snel gebeuren dan....
Ik ben geen pro nee. En ik weet minder van voetbal dan een gemiddelde bakvis.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:16 schreef HeatWave het volgende:
Die amateuristische psychoanalyse van BertV.
Nou ja, opzich zit het in de aard van het beestje natuurlijk. Maar we zijn al eeuwen zogenaamd aan het evolueren, dan zou je denken dat het klakkeloos koters krijgen ook eens aan verstand en ratio ten deel zou vallen. Maar nee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Soms vind ik het eigenlijk wel vreemd; want het is de dag van vandaag toch veel normaler om géén kinderen te hebben dan zoveel decennia terug?
Het zijn ook meestal diegene die er beter niet aan zouden beginnen die er net wel mee te maken krijgen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, opzich zit het in de aard van het beestje natuurlijk. Maar we zijn al eeuwen zogenaamd aan het evolueren, dan zou je denken dat het klakkeloos koters krijgen ook eens aan verstand en ratio ten deel zou vallen. Maar nee.
Ik bedoel, neem gerust kinderen als je daar aan toe bent er qua tijd en geld voor kan zorgen. Maar hoeveel kinderen groeien niet op terwijl ze hun ouders af en toe eens in het weekend zien, want er moet gewerkt en prosecco op het terras gedronken worden? Uiteraard om over de geweldige Sterre te praten, niet dat mama dr zou herkennen uit een rij baby's.
Of van die kansloze uitkeringssletjes die met zo'n cremekleurige lovebaby ronddwalen.
Je had zo'n programma met 100 baby's en Caroline Tensen. Daar konden de tokkie's ook geen kinderen krijgen en gebruikten ze een tokkie draagmoederquote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:29 schreef Little_Dolls het volgende:
Bij andere vrouwen die zwanger willen worden hoor je dan wel eens dat het ze maar niet lukt, terwijl het bij die tokkies vanaf de eerste keer raak is.![]()
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:00 schreef Yesse het volgende:
Ik heb ooit eens iemand verwijderd van Facebook nadat er foto's begonnen te verschijnen van de bevalling, waarop letterlijk zo'n beetje alles te zien was. Ik was zo blij dat het een oud klasgenoot was en ik haar dus niet meer echt sprak.. Je zou het maar tijdens een 'gezellig bakkie koffie' te zien krijgen...
Tokkies die geen kinderen kunnen krijgen? Dat is nieuw. (quote:Je had zo'n programma met 100 baby's en Caroline Tensen. Daar konden de tokkie's ook geen kinderen krijgen en gebruikten ze een tokkie draagmoeder
Foto's van bevallingen op het web knallen zodat de hele wereld ze kan zienquote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:00 schreef Yesse het volgende:
Ik heb ooit eens iemand verwijderd van Facebook nadat er foto's begonnen te verschijnen van de bevalling, waarop letterlijk zo'n beetje alles te zien was. Ik was zo blij dat het een oud klasgenoot was en ik haar dus niet meer echt sprak.. Je zou het maar tijdens een 'gezellig bakkie koffie' te zien krijgen...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |