SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik neem gewoon vrij als ik formule 1 wil kijken.
Maar goed, Vettel heeft zijn excuses aangeboden en vond kennelijk niet dat Webber in de stront kon zakken. Als hij dat wel had gezegd dan had ik die keuze verdedigd en bewonderd.
Dat doet er niet aan af dat Vettel het erg slecht getroffen heeft met zijn teamgenoot, die is niet loyaal en rijdt hem ook nog vaker in de weg dan zijn concurrenten. Ik zie niet in wat Webber binnen de regels van de sport zou kunnen doen om Vettel nog meer te hinderen bij het behalen van een titel.
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Verklaar me eens waarom dat RBR Webber behoudt, als ze bv de keuze hadden tussen een Algeursuari of Buemi als teamgenoot voor Vettel?
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat Webber net zoals Massa zich doet schikken in zijn rol als 2de coureur?
Dat hebben we al gezien jah. Silverstone 2010, Turkije 2010, en naar zeggen van sommige Abu Dhabi 2012, vandaag weer. Als Webber echt het onderdanige type zou zijn zou die neit zijn mond opentrekken richting de media en zijn ongenoegen tonen richting het team.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat Webber net zoals Massa zich doet schikken in zijn rol als 2de coureur?
Ik wil Weltschmerz helemaal niet horen, met zn rare gedachtegang.quote:ik wil Weltschmerz zijn uitleg wel eens horen daarrond als Webber dan toch zo een slechte teamgenoot is.
wat denkt ie dan?quote:Op zondag 24 maart 2013 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil Weltschmerz helemaal niet horen, met zn rare gedachtegang.
Het is best een aardige coureur, en af en toe heeft hij zijn dag en dan kan hij met de besten mee. Dat is voor het team een stuk beter dan voor Vettel. Als hij nou consistent zou presteren, dan zou hij vaak tussen Vettel en diens concurrenten eindigen, maar ook dat voordeel heeft Vettel niet. Algesuari of Buemi zijn natuurlijk gewoon niet goed genoeg voor zo'n team.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Verklaar me eens waarom dat RBR Webber behoudt, als ze bv de keuze hadden tussen een Algeursuari of Buemi als teamgenoot voor Vettel?
Dus dan gaat team belang weer op? Vandaag kreeg Vettel ook een order omwille van het team belang. Die negeerde hij, wat voor een onbetrouwbare lul van een werknemer heb je dan wel niet, bijna net zo erg als een zogenaamde slechte teamgenoot. Vandaag pakte dat goed uit voor zowel team en coureur, maar dat balletje kan ook eens de andere kant oprollen.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is best een aardige coureur, en af en toe heeft hij zijn dag en dan kan hij met de besten mee. Dat is voor het team een stuk beter dan voor Vettel. Als hij nou consistent zou presteren, dan zou hij vaak tussen Vettel en diens concurrenten eindigen, maar ook dat voordeel heeft Vettel niet. Algesuari of Buemi zijn natuurlijk gewoon niet goed genoeg voor zo'n team.
Ja, maar Vettel is altijd ZO goed dus die mag dat wel, schijt hebben aan de regelsquote:Op zondag 24 maart 2013 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus dan gaat team belang weer op? Vandaag kreeg Vettel ook een order omwille van het team belang. Die negeerde hij, wat voor een onbetrouwbare lul van een werknemer heb je dan wel niet, bijna net zo erg als een zogenaamde slechte teamgenoot. Vandaag pakte dat goed uit voor zowel team en coureur, maar dat balletje kan ook eens de andere kant oprollen.
Hij is zich weer danig vast aan het lullenquote:Op zondag 24 maart 2013 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus dan gaat team belang weer op? Vandaag kreeg Vettel ook een order omwille van het team belang. Die negeerde hij, wat voor een onbetrouwbare lul van een werknemer heb je dan wel niet, bijna net zo erg als een zogenaamde slechte teamgenoot. Vandaag pakte dat goed uit voor zowel team en coureur, maar dat balletje kan ook eens de andere kant oprollen.
Je reageert hier toch op of niet?:quote:Op zondag 24 maart 2013 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus dan gaat team belang weer op?
Dan heb ik het over Vettel, niet over RBR. Die belangen lopen niet helemaal gelijk natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet er niet aan af dat Vettel het erg slecht getroffen heeft met zijn teamgenoot, die is niet loyaal en rijdt hem ook nog vaker in de weg dan zijn concurrenten. Ik zie niet in wat Webber binnen de regels van de sport zou kunnen doen om Vettel nog meer te hinderen bij het behalen van een titel.
Ja, en dat was een ander belang dan zijn eigen belang.quote:Vandaag kreeg Vettel ook een order omwille van het team belang.
Klopt. Ik had het alleen mooi gevonden als Vettel gewoon keihard de teamorders had genegeerd en had verteld waarom hij dat bewust en met voorbedachte rade deed en zo Webber te kakken had gezet en de positie van kopman bij RBR had opgeeist en dus ook dat Webber hem niet meer in de weg rijdt als achterblijver terwijl hij voor het wk vecht.quote:Die negeerde hij, wat voor een onbetrouwbare lul van een werknemer heb je dan wel niet, bijna net zo erg als een zogenaamde slechte teamgenoot. Vandaag pakte dat goed uit voor zowel team en coureur, maar dat balletje kan ook eens de andere kant oprollen.
Senna was ook zo, maar stopte wel zijn auto om iemands leven te redden!quote:Op zondag 24 maart 2013 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je reageert hier toch op of niet?:
[..]
Dan heb ik het over Vettel, niet over RBR. Die belangen lopen niet helemaal gelijk natuurlijk.
[..]
Ja, en dat was een ander belang dan zijn eigen belang.
[..]
Klopt. Ik had het alleen mooi gevonden als Vettel gewoon keihard de teamorders had genegeerd en had verteld waarom hij dat bewust en met voorbedachte rade deed en zo Webber te kakken had gezet en de positie van kopman bij RBR had opgeeist en dus ook dat Webber hem niet meer in de weg rijdt als achterblijver terwijl hij voor het wk vecht.
Maar dat was de situatie niet. Vettel kon het blijkbaar gewoon even niet laten nadat hij op snelle banden stond en net achter Webber de baan weer op kwam. Daar hoeft hij niet trots op te zijn, want je neemt beslissingen waar je voor staat, ook achteraf, of je neemt verkeerde beslissingen.
Ging om t3, daar remde hij veel te vroeg en liet Vettel veel te makkelijk buitenom passeren. Dat had Albers gelijk goed gezien.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:22 schreef kepler het volgende:
Net de race gezien, dus beetje achteraf dit
Ik zal nog eens zeggen dat Alonso bijna nooit in zo'n situatie terecht komtWel heel erg stom van het team dat ze hem niet gelijk binnen hebben gehaald
Leuk om die 'gevechten' bij Red Bull en Mercedes te zien![]()
En dat commentaar bij Sport1![]()
Ze missen heel veel dingen op de baan, halen coureurs heel vaak door elkaar en vonden dat Webber raar verdedigde (terwijl ik juist vond dat Webber het juist erg goed deed naar mijn mening, vooral bij die eerste bocht)
Jouw schuldquote:Op zondag 24 maart 2013 20:22 schreef kepler het volgende:
Ik zal nog eens zeggen dat Alonso bijna nooit in zo'n situatie terecht komtWel heel erg stom van het team dat ze hem niet gelijk binnen hebben gehaald
iddquote:Op zondag 24 maart 2013 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je reageert hier toch op of niet?:
Die lopen idd niet gelijk. En daarom hoeft Webber ook niet loyaal te zijn aan Vettel, maar Vettel wel weer aan zijn team, en dat lapte die aan zijn laars vandaag.quote:[..]
Dan heb ik het over Vettel, niet over RBR. Die belangen lopen niet helemaal gelijk natuurlijk.
Zijn eigen belang moet ie wel eens gaan opwegen tov het teambelang. Ego-gedrag dus. Zoals ik al zei, vandaag pakte dat goed uit, maar hij moet zich ervan bewust zijn dat het team hem gemaakt heeft tot de coureur die hij vandaag is.quote:[..]
Ja, en dat was een ander belang dan zijn eigen belang.
En daar gaan dit soort schijnheilige acties hem echt niet mee helpen, zeker niet als ie daarna met excuses komt die hoogstwaarschijnlijk toch niet gemeend zijn.quote:[..]
Klopt. Ik had het alleen mooi gevonden als Vettel gewoon keihard de teamorders had genegeerd en had verteld waarom hij dat bewust en met voorbedachte rade deed en zo Webber te kakken had gezet en de positie van kopman bij RBR had opgeeist en dus ook dat Webber hem niet meer in de weg rijdt als achterblijver terwijl hij voor het wk vecht.
En dat is wat Vettel wel een echte winnaar maakt. Maar een slechte teamspeler.quote:Maar dat was de situatie niet. Vettel kon het blijkbaar gewoon even niet laten nadat hij op snelle banden stond en net achter Webber de baan weer op kwam. Daar hoeft hij niet trots op te zijn, want je neemt beslissingen waar je voor staat, ook achteraf, of je neemt verkeerde beslissingen.
Volgens mij was het toen Webber de pits uitkwam, hij wist dat Vettel sneller was en koos dus bewust voor de buitenbocht bij T1 en vervolgens houdt hij Vettel achter zich op koude banden. Ik vond dat juist erg goed gereden van Webber (en ook netjes van Vettel trouwens).quote:Op zondag 24 maart 2013 20:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ging om t3, daar remde hij veel te vroeg en liet Vettel veel te makkelijk buitenom passeren. Dat had Albers gelijk goed gezien.
Toen ook idd, gleed hij op koude banden te ver door waardoor hij een hele slechte exit had, zo slecht zelfs dat Vettel schrok en moest liften anders had hij hem gelijk al gepakt.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:41 schreef kepler het volgende:
[..]
Volgens mij was het toen Webber de pits uitkwam, hij wist dat Vettel sneller was en koos dus bewust voor de buitenbocht bij T1 en vervolgens houdt hij Vettel achter zich op koude banden. Ik vond dat juist erg goed gereden van Webber (en ook netjes van Vettel trouwens).
Een ronde later deed hij het iets minder goed
Ik had juist het idee dat hij dat expres deed om zo in T2 de binnenbocht te hebben, want als hij aan de binnenkant was blijven zitten bij T1 dan was hij gelijk zijn plaats kwijt geweest. Beetje bluf gewoonquote:Op zondag 24 maart 2013 20:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Toen ook idd, gleed hij op koude banden te ver door waardoor hij een hele slechte exit had, zo slecht zelfs dat Vettel schrok en moest liften anders had hij hem gelijk al gepakt.
Nou dan, Vettel heeft het dus slecht getroffen met zijn teamgenoot.quote:
En ook weer niet. Van mij had hij het aan zijn laars mogen lappen vanwege Webbers gedrag in Brazilie, er stond nog wel een rekening open en dan was het een statement geweest. Maar dat deed hij niet, hij sjoemelde slechts een beetje met het teambelang.quote:Die lopen idd niet gelijk. En daarom hoeft Webber ook niet loyaal te zijn aan Vettel, maar Vettel wel weer aan zijn team, en dat lapte die aan zijn laars vandaag.
Mwah, hij heeft het team ook gemaakt tot wat het nu is. Webber doet natuurlijk elk seizoen weer heel stoer en hij krijgt veel krediet uit de Britse en aanverwante wereld dus dat is ook commercieel interessant voor RB, maar wk wordt je er niet mee.quote:Zijn eigen belang moet ie wel eens gaan opwegen tov het teambelang. Ego-gedrag dus. Zoals ik al zei, vandaag pakte dat goed uit, maar hij moet zich ervan bewust zijn dat het team hem gemaakt heeft tot de coureur die hij vandaag is.
Ik denk wel dat hij spijt heeft, en niet van zijn reactie erop. Vanwege de gevolgen uiteraard, maar dat maakt het niet minder gemeend.quote:En daar gaan dit soort schijnheilige acties hem echt niet mee helpen, zeker niet als ie daarna met excuses komt die hoogstwaarschijnlijk toch niet gemeend zijn.
Wat betreft zijn deeltijdrivaal althans, maar hij heeft ook Horner een lastige middag bezorgd. Wat relevant is voor het winnen is vooral de samenwerking met technici natuurlijk, niet de verhouding met je concurrent. Maar zo zit dat team nou eenmaal in elkaar, Webber is ook in zijn uitlatingen niet loyaal maar slijmt erop los en wekt maar wat graag de indruk dat het aan de voorkeursbehandeling van Vettel ligt. Dat getuigt ook niet van teamgeest en loyaliteit. Dus Horner heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt en af en toe knalt het. Het is alleen een beetje sneu omdat Webber het telkens weer niet waarmaakt om een echte rivaal te zijn. Maar hij doet het tenminste nu en niet 10 jaar later zoals Barrichello.quote:En dat is wat Vettel wel een echte winnaar maakt. Maar een slechte teamspeler.
Wat goed dat jij er meer van weet dan Albers zelf.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:14 schreef RingBewoner het volgende:
Wat leuk! De tweede race van het seizoen. Na de eerste race had ik er zin in, de eerste race was spannend, vermakelijk en had leuk commentaar. Dus, zoals beloofd, hier een review van het commentaar.
We beginnen weer met Olav, en Sport1 heeft geluisterd! Olav begint met wat headlines, leuke informatie die je overal op internet kan lezen maar toch, het is best aardig. Vervolgens een terugblik op de vorige race en daarna iets met Olav op locatie. Ik krijg even een korte flashback, Olav zit er met iemand van binnnen de F1, namelijk de fysio van Giedo! Dit is leuk, wat informatie over de hitte, het water in de auto en hoe Giedo zich voorbereid. Dan naar het live-gedeelte, en mijn natte droom komt uit! Christijan Albers zit naast Ronald! Een beetje Buurman en Buurman! Dit word genieten. Fantastisch, Albers en Ronald brallen even wat over de successen van Albers en we gaan terug naar Olav, even contact met Giedo over hoe het ging, leuk, een korte terugblik op vrijdag en zaterdag! En ik meen het! Dit vind ik alleraardigst!
Goed, start van de race. Even een kort overzicht van het circuit waarin we zien dat Juan Pablo Montoya (Spreek uit Gwan) het ronderecord heeft gereden. Ronald besluit om dit even aan te passen naar sombrero amerikaans en maakt er Guwan van. Ik moet zeggen, het bekt lekker maar na een keer of 5 uitspreken klinkt het voor geen meter.
Dan de start zelf, Albers weet nog te vertellen dat: "Raikkonen HEB de beste auto van het veld". Sowieso spreekt Albers nederlands op het niveau van een gemiddelde allochtoon want ook het verschil tussen als en dan is hem onbekend. Direct bij de start rijd Alonso zijn vleugel stuk en een ronde later valt die zelfs van de auto, volgens Albers beland deze bij "De onderbodem" van de auto. Ook zou Alonso veel last hebben van de verloren voorvleugel. Webber zou volgens Albers dik 60 meter moeten inlopen bij het aanremmen van het laatste rechte stuk. Albers zelf ziet dit en gelooft heilig in zijn eigen theorie. Ik zie er niks van, het verschil blijft ongeveer even groot.
Onderdelen die van Alsono's auto zijn gevallen blijven even op de baan liggen. Dit zien we een ronde later als we Button daar overheen zien rijden en er wat onderdelen rondvliegen, kennelijk is Ronald dit voorval al weer vergeten want die heeft het over onderdelen van de auto van Button die eraf vallen. Ondertussen wil Albers slim overkomen en zien we Vettel snel rondrijden, de meeste mensen hebben het over een mes door warme boter. Albers spreekt graag over "Als een scheermes door het veld gaan".
De eerste sessie stops komt eraan en Sutil heeft een probleem met het wisselen van de banden, iedereen ziet dit behalve Albers die vrolijk doorgaat met zijn verhaaltje, dat verhaal was zo interessant dat ik het nu al weer ben vergeten. Ook zien we Hamilton bij McLaren pitten wat wel direct word opgemerkt, scherp. Inmiddels zijn we 11 ronden onderweg en bij gebrek aan cijfers en statistieken gaat Ronald de eerste 10 ronden maar even samenvatten, niet verkeerd als je een slecht korte-termijn-geheugen hebt. De stops worden gevolgd door een gele vlag, deze is ongeveer 20 seconden in beeld maar het valt natuurlijk niet op. Dit gebeurt pas als we Malle Dona door het gras zien rijden en het vervolgens nog 10 ronden duurt voordat Ronald ziet dat de halve voorvleugel weg is.
Raikkonen haalt Perez in, en hoewel ik dacht dat dit de bedoeling is van F1 gaat Raikkonen er te snel voorbij, althans, volgens Albers. Misschien is dat de reden dat hij nooit succes heeft gehad. Hij wilde er natuurlijk 'niet te snel' voorbij. Als de cijfers en statistieken uitblijven vertelt Ronald maar even dat we op 1/3 van de race zitten, hebben we toch wat cijfers gehoord. Albers laat nog even horen dat hij bij het schrijven van een boek goed gecontroleerd moet worden door te zeggen dat: "Raikkonen heb de juiste snelheid". Ik begin mij te realiseren dat ik kwa stemgeluid nog liever luister naar Britt Dekker, Ronald lijkt hetzelfde te denken en onderbreekt Albers, waar mogelijk, bij zijn verhaal over smalle en brede pitsstraten.
Laten we even kort kijken naar één van de vele successen van Albers:
Vervolgens komt Sutil binnen, hierbij weigert een wheel gun en Ronald weet dit zo te draaien dat eigenlijk de gasten van de pitcrew hier schuldig aan zijn, hoe hij het precies deed weet ik niet meer maar zijn redenatie was zo krom als een hoepel. Als hij een paar ronden later binnenkomt en niet verder kan heeft Ronald het over "Dit zou wel eens terminaal kunnen zijn". Geen idee hoe ik de laatste fase van patiënten die gaan overlijden aan hun ziekte moet linken aan een F1-wagen die ermee ophoud maar ik snap zijn punt. Albers toont zijn taalkennis nog even door het woord 'heeft' weer te vervangen door 'heb'. En Ronald ziet bij een overzicht van pittijden dat de snelste 2.3 seconden duurde en weet heel goochem op te merken dat ze dat bij lange na niet redden bij je eigen garage.
Ook zijn er positieve dingen te melden, Ronald gaat weer eens beginnen over KERS en weet te melden dat dit voor PK's is, dat kan 8 seconden per rondje. DRS echter, daarvoor moet je binnen één seconde van je voorganger zitten in de DRS-zone en kan dan alleen daar worden gebruikt en zorgt voor een hogere topsnelheid, het feit dat Ronald dit weet is een vooruitgang. Albers ziet Vettel inlopen op Webber en heeft het over "dat voorsprong dat Webber had". Het gevecht tussen Vettel en Webber word even te veel voor Ronald die helemaal uit zijn plaat gaat, Webber lijkt buitenom te gaan en de bloeddruk van Ronald stijgt Albers reageert heel koel door te zeggen "dat red hij buitenom nooit".
Elke keer als ik Ronald zo tekeer hoor gaan moet ik denken aan Takeshi's Castle:
Al met al, niet zo grappig als vorige week en zeker een vooruitgang. Mijn review op het commentaar zal ook minder grappig zijn dan vorig jaar maar enigszins vermakelijk is het wel hoop ik.
Ik wil even afsluiten met een reden om dan toch jaloers te zijn op Albers:
Oké misschien twee redenen:
[ afbeelding ]
Ik heb zin in China, hopelijk is dan Verstappen aanwezig en hoef ik deze review niet te schrijven.
Je hoeft het niet te lezenquote:Op zondag 24 maart 2013 21:16 schreef Abed het volgende:
[..]
Wat goed dat jij er meer van weer dan Albers zelf.
Kut stuk trouwens, je schrijft zoals Albers praat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |