quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar ik hoef toch niet voor alles op een forum een bron bij te gaan zoeken als ik iets beweer kom nou![]()
, misschien een zwaktebod maar in ieder geval baseer ik me nu op het gebruik van een bepaalde bron door verschillende historici zoals in het boek hierboven dat ook ingaat op het gebruik van bepaalde politieke middelen in Nazi-Duitsland.
En nee, de exacte bronnen die gaan over in welke mate je waarbij vraagtekens dient te zetten bij die referendums van die tijd staan in mijn mailbox of verwacht je dat ik nog helemaal bij ben welke teksten ik allemaal heb gelezen in zes jaar of meer tijd, wat betreft Kershaw het betreft een artikel over de populariteit van Hitler, wat hij volgens mij niet alleen schreef voor Spiegel, hij maakt hier onder meer gebruik van het referendum van 1934. Het is best interessant.
Af en toe kan ik je een bron geven als het me nog bijstaat, maar sorry, ik ga niet in elke discussie op zoek naar een van de talloze bronnen die ik heb gelezen, in dit geval verwijs ik naar het gebruik van het referendum van 1934 in historische werken, een of twee bronnen heb je dus ik zie je probleem niet zo.quote:
Ik heb een bron met Kershaw aangedragen waarin hij er over praat, ik heb een andere bron aangedragen waarin wordt gepraat over hoe mogelijk referendums werden gebruikt in Nazi-Duitsland, het directe artikel of artikels die gingen over 1934 zoek ik later wellicht terug maar ik vind het een beetje nutteloos in deze. De bovenstaande twee zouden in mijn ogen al voldoende kunnen zijn.quote:
Jij noemt dit een bronverwijzing? Of heb ik iets gemist?quote:Volgens mij was het Buster die een artikel van Kershaw in Spiegel citeerde waarin werd gerefereerd naar dat referendum.
Ja, natuurlijk wordt het in historische stukken aangehaald. Het is belangrijk geweest in Nazi-Duitsland en daarmee dus ook de wereldgeschiedenis. Waar de schoen een beetje wringt is alleen dat jij er een conclusie aan hebt gehangen. Als ik aan jou vraag; kom nou eens met een letterlijke bron van bijvoorbeeld Kershaw waarin hij dezelfde mening toebedeelt is en het een waardevolle bron vindt om een conclusie op te baseren, zoals jij doet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb een bron met Kershaw aangedragen waarin hij er over praat, ik heb een andere bron aangedragen waarin wordt gepraat over hoe mogelijk referendums werden gebruikt in Nazi-Duitsland, het directe artikel of artikels die gingen over 1934 zoek ik later wellicht terug maar ik vind het een beetje nutteloos in deze. De bovenstaande twee zouden in mijn ogen al voldoende kunnen zijn.
Je hebt het stuk toch gelezen, lol, hij gebruikt het referendum overigens voor zijn punt dat Nazi-Duitsland helemaal niet zo populair was waarmee ik het grondig oneens ben. En nee Buitendam, dat is een leugen wat je zegt, het wordt gebruikt om conclusies of beweringen aan te hangen niet alleen om te zeggen wat er toen gebeurde daar.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk wordt het in historische stukken aangehaald. Het is belangrijk geweest in Nazi-Duitsland en daarmee dus ook de wereldgeschiedenis. Waar de schoen een beetje wringt is alleen dat jij er een conclusie aan hebt gehangen. Als ik aan jou vraag; kom nou eens met een letterlijke bron van bijvoorbeeld Kershaw waarin hij dezelfde mening toebedeelt is en het een waardevolle bron vindt om een conclusie op te baseren, zoals jij doet.
Conclusies en beweringen van wie? En hoe zien ze eruit? Noem nou eens man en paard.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je hebt het stuk toch gelezen, lol, hij gebruikt het referendum overigens voor zijn punt dat Nazi-Duitsland helemaal niet zo populair was waarmee ik het grondig oneens ben. En nee Buitendam, dat is een leugen wat je zegt, het wordt gebruikt om conclusies of beweringen aan te hangen niet alleen om te zeggen wat er toen gebeurde daar.
Van historici, dat heb ik je gezegd, en ik heb je ook een voorbeeld aangedragen maar kennelijk heb je de moeite niet eens genomen naar dat voorbeeld te kijken. Ik heb je ook een ander voorbeeld aangedragen van een boek dat mogelijk jou kan vertellen over hoe referendums bvb in Nazi-Duitsland werden gebruikt, niet specifiek over die van 1934, maar ik denk toch langzamerhand dat ik duidelijk genoeg ben geweest en je probleem is niet duidelijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Conclusies en beweringen van wie? En hoe zien ze eruit? Noem nou eens man en paard.
Volgens mij onderbouw ik mijn stellingen altijd, alleen ben jij het daarmee weer lang niet altijd eens.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat je er niet mee eens bent, dat mag je vinden uiteraard, maar probeer het op z'n minst te onderbouwen![]()
. En ook zij van WC eend hebben bedrijfshistorici, waarschijnlijk, maar dat is een andere discussie. Mijn 'publicaties' liggen in de la bij docenten op de universiteit. En ik ga er ook niet mee door waarschijnlijk vanwege het stoffige imago voornamelijk.
Ik heb een diploma waarmee ik mezelf historicus mag noemenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:28 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Volgens mij onderbouw ik mijn stellingen altijd, alleen ben jij het daarmee weer lang niet altijd eens.
Als jouw "publicaties" in de la liggen bij je docenten ben je dus gewoon een student, geen historicus. Hooguit een student geschiedenis o.i.d., maar dat maakt je in mijn ogen nog geen historicus. Ben ik overigens wel benieuwd wat je dan precies studeert.
Hoe annoteer jij?quote:
Tegenwoordig Chicago Style moeten we toepassen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe annoteer jij?
Noot 1: zie werk van historici.
Noot 2: zie dat ene artikel van Kershaw in Der Spiegel.
Ik moet hier met Chicago Style ga annoteren omdat jij anders niet doorhebt over welke bronnen het gaat? Leg eens uit hoe dat ongeveer werkt! Leg eens uit waarom je het niet weet waar ik het nu over heb. Ik denk namelijk dat ik op dit moment duidelijk genoeg ben.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:29 schreef Sloggi het volgende:
Probeer dat hier dan ook eens. Misschien dat dan duidelijk wordt waar je je beweringen op baseert.
Noem het dan eens. Je blijft er maar omheen draaien. Ik beweer overigens ook niet dat je dat niet mag, alleen dat je een beroerde historicus bent als je er wel je diploma voor hebt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:28 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb een diploma waarmee ik mezelf historicus mag noemen![]()
.
Wat ik in jouw ogen ben interesseert me vrij weinig.
We begonnen de discussie met het feit dat jij praatte over een algehele eensgezindheid binnen Nazi-Duitsland. Ik zei dat dit onzin was, maar als tegenargument kwam jij met het referendum van '34. Ik heb ernstig mijn twijfels bij de betrouwbaarheid als je alleen al de zuiveringsacties bekijkt van Hitler voordat hij überhaupt dat referendum Duitsland in stuurde. Daarnaast is er geen sprake van een check op betrouwbaarheid, want die was er gewoonweg niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Van historici, dat heb ik je gezegd, en ik heb je ook een voorbeeld aangedragen maar kennelijk heb je de moeite niet eens genomen naar dat voorbeeld te kijken. Ik heb je ook een ander voorbeeld aangedragen van een boek dat mogelijk jou kan vertellen over hoe referendums bvb in Nazi-Duitsland werden gebruikt, niet specifiek over die van 1934, maar ik denk toch langzamerhand dat ik duidelijk genoeg ben geweest en je probleem is niet duidelijk.
Wat noemen, ik heb Geschiedenis gestudeerd ja dus ik mag mezelf historicus noemen, en nogmaals jouw mening, terwijl je er geen ruk van weet, interesseert me weinig.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:31 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Noem het dan eens. Je blijft er maar omheen draaien. Ik beweer overigens ook niet dat je dat mag, alleen dat je een beroerde historicus bent als je er wel je diploma voor hebt.
Ik zou me ernstig zorgen gaan maken als het je wel interesseerde. Dat zou betekenen dat we waarschijnlijk op één lijn liggen.
Aannames op basis van je eigen tunnelvisiequote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat noemen, ik heb Geschiedenis gestudeerd ja dus ik mag mezelf historicus noemen, en nogmaals jouw mening, terwijl je er geen ruk van weet, interesseert me weinig.
E.o.a. artikel in de Spiegel, of dat ene boek daar staat het in. Dat is wel duidelijk, ja.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik moet hier met Chicago Style ga annoteren omdat jij anders niet doorhebt over welke bronnen het gaat? Leg eens uit hoe dat ongeveer werkt! Leg eens uit waarom je het niet weet waar ik het nu over heb. Ik denk namelijk dat ik op dit moment duidelijk genoeg ben.
Nee Buitendam, jij begon met een boek van Yelton al veel eerder terug wat je ook wonderbaarlijk verkeerd wist uit te leggen zoals we hebben gezien, ik heb je verschillende auteurs aangedragen en ook stukken waarin wordt gerefereerd naar die eensgezindheid. Jij stelde dat die eensgezindheid er niet was maar hebt daar bronnen voor aangedragen die of het tegendeel hebben beweerd of juist over hele andere onderwerpen gingen. Jij was degene die van Duitse militaire graven naar de Volkssturm over ging. En uiteindelijk kwamen we terecht bij verkiezingsuitslagen en dit referendum inderdaad. Zo zijn we hier gekomen en daar twijfel je aan, dat is je goed recht, maar ik heb je genoeg informatie gegeven om verder te kijken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
We begonnen de discussie met het feit dat jij praatte over een algehele eensgezindheid binnen Nazi-Duitsland. Ik zei dat dit onzin was, maar als tegenargument kwam jij met het referendum van '34. Ik heb ernstig mijn twijfels bij de betrouwbaarheid als je alleen al de zuiveringsacties bekijkt van Hitler voordat hij überhaupt dat referendum Duitsland in stuurde. Daarnaast is er geen sprake van een check op betrouwbaarheid, want die was er gewoonweg niet.
Dan vraag ik aan jou om draagkracht voor je standpunt te tonen onder het motto: hoe kom je erbij dat het betrouwbaar te noemen is? Dan kom je met twee bronnen: de eerste is Kershaw waarvan je zelf zegt dat de manier waarop hij de bron interpreteert in jouw visie helemaal niet juist is. En ten tweede 'historici' en wie dat zijn is nog altijd niet duidelijk.
Nogmaals; man en paard. Kom eens met namen en bronnen, citaten om je argument te ondersteunen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |