Denk dat Tom Boonen tekort gaat schieten..quote:Op zondag 24 maart 2013 17:50 schreef Momo... het volgende:
Cancellara vs. Sagan![]()
Ik hoop wel dat ik kan kijken.
Zou mooi zijn voor de wedstrijd als ie wel mee komt, maar ik zie het eigenlijk niet gebeuren.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:51 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Denk dat Tom Boonen tekort gaat schieten..
Zal ook wel komen denk ik..quote:Op zondag 24 maart 2013 19:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Sagan
Ondanks de 100e Ronde is het nog redelijk tam op de Vlaamse TV. Ik had een uitbundigere opbouw naar komende zondag verwacht.
Ik vind dat ze juist wel goed team hebben , kijk maar naar vandaag , superknecht Popovych en Botnar rijden allebei de finale van een World-Tour klassieker..quote:Op zondag 24 maart 2013 19:34 schreef Ereinion het volgende:
Op zich wel leuk. Twee favorieten, beide met niet een superteam, beide met een helling in de finale die hun goed moet liggen, de Oude Kwaremont is voor Cancellara het meest geschikt, de Paterberg voor Sagan.
Als het een tactisch eenvoudige race gaat worden en alleen op kracht aankomt wint denk ik Cancellara. Maar het is de Ronde van Vlaanderen, voor hetzeflde geld krijg je een 2011 achtige finale.
Zal na vandaag wel komen maar ik heb de indruk dat het in voorgaande jaren ooit al weken van te voren was.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:33 schreef meneerfiets het volgende:
[..]
Zal ook wel komen denk ik..
Er is een speciaal boek uit.
Ja, maar sinds vorig jaar zit deze week propvol klassiekers geen tijd dus om "reclame" te maken..quote:Op zondag 24 maart 2013 19:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zal na vandaag wel komen maar ik heb de indruk dat het in voorgaande jaren ooit al weken van te voren was.
quote:Knieklachten spelen Blanco parten
GENT - Zes uur lang trainde de Blanco-ploeg gisteren in vooral de heuvelzone van de Ronde van Vlaanderen. De inventarisatie na afloop deed de twijfels voor zondag alleen maar toenemen. Lars Boom gaf forfait vanwege irritatie aan zijn knie en ook de andere beoogde kopman, Sep Vanmarcke, is wegens knieproblemen niet geheel fit.
"Uit voorzorg heb ik rustig aan gedaan”, liet Boom weten, die daarmee wel belangrijke kilometers in de benen mist in de aanloop naar de ’Vlaamse Hoogmis’.
Op de kasseien van de Oude Kwaremont en de Paterberg vond Blanco weinig aanknopingspunten om te denken dat de ploeg in de finale van de Ronde van Vlaanderen een hoofdrol kan spelen. "Mijn knie blijft dik”, zei Vanmarcke, gevallen in de Tirreno-Adriatico, in het hotel te Gent. "Deze training moest ik echter doen, omdat ik al achterstand had opgelopen. Maar als ik eerlijk ben, denk ik dat ik nog niet goed genoeg ben om een finale te rijden in de Ronde van Vlaanderen. Ik hoop maar dat ik helemaal fit ben voor Parijs-Roubaix”, zo keek de Belg veelzeggend al een week verder.
Eigenlijk heerste diezelfde gedachte bij Lars Boom, die thuis tweeënhalf uur trainde, maar vooral rust nam. "Zondag merkte ik dat die knie steeds gevoeliger werd. Het is niet ernstig, hoor, want de afgelopen dagen is het al een stuk beter geworden. Maar het was verstandiger om rust te nemen. Wat betreft mijn vorm gaat het ook de goede kant op. In de E3 Prijs was het niet best, maar in Gent-Wevelgem ging het al beter. Ik wil komende zondag gewoon een goede koers rijden, daar kan ik geen uitslag op plakken. En de week erop in Roubaix moet het nog beter zijn”, aldus de Brabander.
Boom behoort in goeden doen tot de favorieten, maar veegt dat idee nu van tafel. "Er zijn dit keer echt maar een paar topfavorieten. Peter Sagan, Fabian Cancellara en Tom Boonen. Daarachter komt een lijstje met renners waartoe ik ook behoor”, zo uitte de 27-jarige Vlijmenaar wel het vertrouwen, dat hij verwacht in de finale mee te kunnen.
Daarvoor leent het huidige parcours zich denk ik minder.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:34 schreef Ereinion het volgende:
Maar het is de Ronde van Vlaanderen, voor hetzeflde geld krijg je een 2011 achtige finale.
Drama. Afgelopen weken allemaal die klimmetjes gezien op tv, maar heb nog steeds geen idee waar welke klim is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:24 schreef Marcoss het volgende:
Ter voorbereiding:
Een RVV-quiz
http://sport.be.msn.com/nl/wielrennen/quiz//quiz.jsp?Quiz_ID=560
Ze liggen ook in elke wedstrijd in een andere volgorde.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Drama. Afgelopen weken allemaal die klimmetjes gezien op tv, maar heb nog steeds geen idee waar welke klim is.
http://www.cyclingnews.co(...)vourites-at-flandersquote:“We’ve not played a meaningful role in the races running up to Flanders, but are certainly in a position to pull off the upset”, according to Verhoeven who will be assisted in Flanders by Jan Boven.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 07:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)vourites-at-flanders
Klopt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:48 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ze liggen ook in elke wedstrijd in een andere volgorde.
Zal niet aan de AGR liggen iigquote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:48 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Klopt.
Heb daar bij de Amstel, en bv LBL veel minder moeite mee.
Moet ik wel zeggen dat ik zeker in Zuid Limburg blindelings de weg weet.
Oeh lalalalalalaquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jammer dat Boonen niet top is. Deze strijd![]()
Muur
Vind dit nog steeds 1 van de meest ongeloofwaardige acties die ik de laatste jaren in het wielrennen heb gezien. Wat Canc daar doet kan niet, en toch doet hij het.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Jammer dat Boonen niet top is. Deze strijd![]()
Muur
En toch blijf ik die actie van een week later in PR nog ongeloofwaardiger vinden. "I have a big motor..."quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:15 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Vind dit nog steeds 1 van de meest ongeloofwaardige acties die ik de laatste jaren in het wielrennen heb gezien. Wat Canc daar doet kan niet, en toch doet hij het.
Verder is de muur echt fantastisch, ontzettend jammer dat die er uit is gehaald en we verder moeten met een afgezwakt parcours. Maarja, al die toeschouwers die van heuvel naar heuvel gingen; levensgevaarlijk!
Ik ben blij dat die de laatste muureditie zelf op de muur mee heb gemaakt, fantastisch spektakel!
Waarom kan dat niet?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:15 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Vind dit nog steeds 1 van de meest ongeloofwaardige acties die ik de laatste jaren in het wielrennen heb gezien. Wat Canc daar doet kan niet, en toch doet hij het.
Verder is de muur echt fantastisch, ontzettend jammer dat die er uit is gehaald en we verder moeten met een afgezwakt parcours. Maarja, al die toeschouwers die van heuvel naar heuvel gingen; levensgevaarlijk!
Ik ben blij dat die de laatste muureditie zelf op de muur mee heb gemaakt, fantastisch spektakel!
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:15 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Jullie geloven toch niet echt het verhaal van dat motortje?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:21 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
En toch blijf ik die actie van een week later in PR nog ongeloofwaardiger vinden. "I have a big motor..."
Die muur reed Cancellara in ongeveer hetzelfde tempo op als eerdere jaren, als ik me dat goed herinner.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoeveel W/kg rijdt hij daar dan? Ik wil empirische conclusies!
Dat van dat motortje vind ik nogal vergezocht, maar de manier waarop hij vanuit het zadel wegreed in Parijs Roubaix blijft mij verbazen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Jullie geloven toch niet echt het verhaal van dat motortje?
Boonen schakelde mis op die muur he. In PR zette Cancellara aan toen het groepje stilviel en loste hij Leukemans toen deze een leegloper had. Verder is een exceptionele prestatie in wielrennen per definitie verdacht; die deur staat al open, maar als jullie 'em willen intrappen mag dat altijd natuurlijk.
Zo rijd ik ook altijd bij mensen weg als ik door de stad fiets. Zonder uit het zadel te komen! Staat of valt toch bij het tempo van de andere rijders, en dat was dus net volledig stilgevallen destijds.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:35 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dat van dat motortje vind ik nogal vergezocht, maar de manier waarop hij vanuit het zadel wegreed in Parijs Roubaix blijft mij verbazen.
Niet zo zeer sneller, maar versnellen gaat op de trappers toch zeker wel beter (helemaal op een vlakke asfaltweg)quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:38 schreef Ereinion het volgende:
Dat is nou eenmaal zijn stijl. Of hij nou klimt, aanvalt of sprint, hij zit altijd in het zadel. Van op je trappers staan ga je ook niet automatisch sneller (kijk maar naar de baansprinters).
Daar gaat hij eerst uit het zadel om op snelheid te komen. In die Parijs Roubaix staat hij helemaal niet op de trappers.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:42 schreef Ereinion het volgende:
Heb je hem zien sprinten in Sanremo afgelopen jaar?
De muur van Geraardsbergen is nu niet echt een vlakke asfaltweg.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:41 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Niet zo zeer sneller, maar versnellen gaat op de trappers toch zeker wel beter (helemaal op een vlakke asfaltweg)
De actie op de muur vind ik dan ook niet zo vreemd als die in Roubaix.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De muur van Geraardsbergen is nu niet echt een vlakke asfaltweg.
En op een kasseienklim kun je beter niet gaan staan, want dan heb je minder druk op je achterwiel.
Klopt. Irt het motortje-gerucht heb ik een filmpje op Youtube gezien waar iemand de klimtijd van Cancellara op de muur vergeleek met die van Boonen van het jaar daarvoor. Cance reed vrijwel dezelfde tijd als Boonen (een fractie langzamer dacht ik, maar sowieso was het verschil maar een paar seconden) het jaar daarvoor. Boonen reed echter beduidend langzamer dan het jaar daarvoor.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Die muur reed Cancellara in ongeveer hetzelfde tempo op als eerdere jaren, als ik me dat goed herinner.
Zoals ratjetoe al zei, reed Cance weg toen de groep stilviel (of iig de kop van de groep viel stil). Dan heb je al snel een flink gat.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:50 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
De actie op de muur vind ik dan ook niet zo vreemd als die in Roubaix.
Een gast van 80+ kilo die - na een slopende wedstrijd en een behoorlijk pittig aanloopstuk van de klim (Vesten + eerste stuk van de muur) op het allersteilste stuk van de klim (20+ %), waar de steentjes er ontzettend rottig bij liggen - nog even rustig in het zadel versnelt met zijn handen bovenop de hendels (lijkt nauwelijks extra aan zijn stuur te trekken en blijft ogenschijnlijk zonder moeite perfect in positie); dat is spotten met alle daar voor hem geldende wetten.quote:
Wat is daar gevaarlijk aan???quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:15 schreef vivelafete het volgende:
[..]
met een afgezwakt parcours. Maarja, al die toeschouwers die van heuvel naar heuvel gingen; levensgevaarlijk!
Dat was wat cynisch bedoeld, maar kwam duidelijk niet overquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Wat is daar gevaarlijk aan???
Doe het zelf ook bij meerdere koersen hoor, gewoon netjes aan de max. snelheid houden, en route vantevoren uitstippelen.
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen beweren dat iedereen op doping opeens geen moeite meer heeft met fietsen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:54 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Een gast van 80+ kilo die - na een slopende wedstrijd en een behoorlijk pittig aanloopstuk van de klim (Vesten + eerste stuk van de muur) op het allersteilste stuk van de klim (20+ %), waar de steentjes er ontzettend rottig bij liggen - nog even rustig in het zadel versnelt met zijn handen bovenop de hendels (lijkt nauwelijks extra aan zijn stuur te trekken en blijft ogenschijnlijk zonder moeite perfect in positie); dat is spotten met alle daar voor hem geldende wetten.
Bij elke andere (ook goed getrainde) prof ziet het er uit alsof ze daadwerkelijk iets moeilijks aan het ondernemen zijn, bij hem ziet het er uit alsof hij op een vlakke geasfalteerde weg aan het fietsen is.
Niet helemaal waar, als je sommige demarrages van Armstrong en nu Sky ziet...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik vind het altijd zo grappig dat mensen beweren dat iedereen op doping opeens geen moeite meer heeft met fietsen.
Je neemt doping niet omdat je dan makkelijker fietst, maar je neemt doping zodat je meer kan geven. Uiteindelijk zal je nog steeds je maximale geven (dat ligt hoger).
Als je doping neemt en vervolgens op 80% gaat fietsen heeft dat weinig zin he...
Inderdaad, wat een baas is het toch ookquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:54 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Een gast van 80+ kilo die - na een slopende wedstrijd en een behoorlijk pittig aanloopstuk van de klim (Vesten + eerste stuk van de muur) op het allersteilste stuk van de klim (20+ %), waar de steentjes er ontzettend rottig bij liggen - nog even rustig in het zadel versnelt met zijn handen bovenop de hendels (lijkt nauwelijks extra aan zijn stuur te trekken en blijft ogenschijnlijk zonder moeite perfect in positie); dat is spotten met alle daar voor hem geldende wetten.
Bij elke andere (ook goed getrainde) prof ziet het er uit alsof ze daadwerkelijk iets moeilijks aan het ondernemen zijn, bij hem ziet het er uit alsof hij op een vlakke geasfalteerde weg aan het fietsen is.
Doping geeft je 4-5% voorsprong. Die heb je toch nodig om weg te rijden?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, als je sommige demarrages van Armstrong en nu Sky ziet...
Sommige gasten zijn zo veel beter dan de rest dat ik niet geloof dat ze volledig op de max hoeven te rijden om weg te kunnen rijden bij de concurrentie. Vaak is er dan doping in het spel, maar uiteraard is dat lang niet de enige factor.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Doping geeft je 4-5% voorsprong. Die heb je toch nodig om weg te rijden?
deze man weettwitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 17:09:39@thijszonneveld ik #glazenbolcup vast even vooruit. Stijn Devolder. reageer retweet
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:11 schreef Evertjan het volgende:
deze man weettwitter:hendriksmj twitterde op vrijdag 29-03-2013 om 17:09:39@thijszonneveld ik #glazenbolcup vast even vooruit. Stijn Devolder. reageer retweet
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:43 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Plan van Aanpak voor Spartacus
Hopelijk kan ik finale morgen zien, schoonmoeder heeft maar besloten te komen morgen om 15:00
Fabianese.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:43 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk kan ik finale morgen zien, schoonmoeder heeft maar besloten te komen morgen om 15:00
Breschelquote:Op vrijdag 29 maart 2013 18:53 schreef kibo het volgende:
Iemand nog tips voor 1-3 , een outsider die goed uitbetaalt op Unibet?
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:43 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Als Freire nog een jaartje was doorgegaan was dit een retorische vraag geweest.quote:Op zondag 31 maart 2013 09:55 schreef Evertjan het volgende:
zouden er nog renners zich verslapen hebben door de zomertijd?
Inderdaad. Ik vind het nu een beetje een rondje om de kerk, met al dien dranghekken langs 't parcours.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:52 schreef Leatherface het volgende:
Het blijft een geweldige koers, maar ik vind het nog steeds zonde dat de finale Muur, Bosberg, Meerbeke tot het verleden behoort.
En Wuyts en De Cauwers jarenlang maar afgeven op de AGR omdat er daar op een zakdoek wordt gekoerst.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind het nu een beetje een rondje om de kerk, met al dien dranghekken langs 't parcours.
Inderdaad...nu hoor je ze niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Wuyts en De Cauwers jarenlang maar afgeven op de AGR omdat er daar op een zakdoek wordt gekoerst.
Nationale hobbyquote:
Volgens mij hebben ze er vorig jaar wel wat opmerkingen over gemaakt. Niettemin vind ik het wel ironisch dat vlaanderen mooiste nu op vergelijkbare zakdoek wordt gereden als de koers waarop ze altijd zo afgaven.quote:
Ja idd. Ze liepen ook altijd zo te zeiken over die eeuwige Cauberg. Volgens mij heb je in Vlaanderen ook wel een paar eeuwige bergen.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En Wuyts en De Cauwers jarenlang maar afgeven op de AGR omdat er daar op een zakdoek wordt gekoerst.
Ik denk dat Oudenaarde meer geschiedenis heeft in de RVV dan de finish in Meerbeke.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja idd. Ze liepen ook altijd zo te zeiken over die eeuwige Cauberg. Volgens mij heb je in Vlaanderen ook wel een paar eeuwige bergen.
Ik vond de Muur, Bosberg, betonbaan altijd geweldig. Zulke dingen moet je niet aan komen. Je maakt tradities kapot en wielrennen is gestoeld op tradities.
http://sports-livez.com/quote:Op zondag 31 maart 2013 10:16 schreef marcodej het volgende:
Ergens een werkende livestream? Ik heb geen zin om mn nest uit te komen.
Daar zie ik dus niks op. Geen RVV iig.quote:
Als renner kun je er toch niets aan doen. Daarvoor rijden al die volgwagens er achter.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:24 schreef Pedroso het volgende:
Niemand van de renners keek ook maar even om naar de renner die er slecht bij lag (althans aanvankelijk). Gewoon er om heen fietsen en blik vooruit.
Snap ik ook wel. Heb het ook niet over stoppen maar gewoon in het voorbijgaan even omkijken. Er was er geeneen die dat deed.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als renner kun je er toch niets aan doen. Daarvoor rijden al die volgwagens er achter.
Ik heb zelf ook wel eens meegemaakt dat een ploegmaat zwaar was gevallen. Toen flitste er nog even door mijn hoofd of ik moest stoppen, maar meteen daarachter aan de gedachte dat ik toch niet kon helpen. 10 seconden later is er een arts bij die wél kan helpen.
Omkijken in een koers waar vol wordt gekoerst is gevaarlijk. Dat is zowat het eerste wat je leert als je wedstrijden gaat rijden. Als je een valpartij achter je hoort, niet omkijken. Als je er voorbij bent, niet omkijken.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:30 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Snap ik ook wel. Heb het ook niet over stoppen maar gewoon in het voorbijgaan even omkijken. Er was er geeneen die dat deed.
Idd, maar ik denk dat hij sowieso niet had gewonnen.quote:
Ik had het gevoel dat hij beter was dan velen dachtenquote:Op zondag 31 maart 2013 10:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Idd, maar ik denk dat hij sowieso niet had gewonnen.
Vanaf 12 uur.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Zal Sporza nu nog wel live uitzenden?!?
Ze hebben nog 2 uur om Wuyts weer op te lappen, moet net lukken.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Klopt, hij heeft veel te weinig wedstrijdkilometers gemaakt om volgende week om de winst mee te doen.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:54 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik had het gevoel dat hij beter was dan velen dachtenBalen, wat een pechseizoen heeft hij zeg, dat zal dan ook wel erg moeilijk worden voor Roubaix, zelfs al zou het meevallen.
Begint over een uurtje alweer toch?quote:Op zondag 31 maart 2013 11:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze hebben nog 2 uur om Wuyts weer op te lappen, moet net lukken.
quote:Op zondag 31 maart 2013 11:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 31 maart 2013 11:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze hebben nog 2 uur om Wuyts weer op te lappen, moet net lukken.
Dan gaat het krap worden voor Wuyts.quote:
Dat heb ik nou altijd met sportsbettingquote:Op zondag 31 maart 2013 11:38 schreef Pedroso het volgende:
Een renner in topvorm valt bijna niet (met erg). Wilde het van tevoren nog aangeven dat Boonen wel zal vallen vandaag.
Da´s wel heel sneu.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:52 schreef Felagund het volgende:
Voorjaar van Boonen afgelopen zegt Levevre, zwaar op de heup terecht gekomen. Er worden in het ziekenhuis foto's gemaakt van rug en heup.
Net als vorig jaar voor Boonen dus.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Zonde, zo wordt het voor Cancellara volgende week wel heel gemakkelijk.
quote:Op zondag 31 maart 2013 11:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Zonde, zo wordt het voor Boom volgende week wel heel gemakkelijk.
In RVV zijn er genoeg renners die het Cancellara lastig gaan maken, maar ik heb geen idee wie daar volgende week toe in staat zullen zijn.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:57 schreef Felagund het volgende:
Het hoort er jammer genoeg een beetje bij idd. Al heeft hij vandaag nog wel concurrentie van Sagan en volgende week zullen ze hem ook niet zomaar laten winnen.
In 2011 was het hetzelfde verhaal. Roubaix blijft ontzettend onvoorspelbaar.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In RVV zijn er genoeg renners die het Cancellara lastig gaan maken, maar ik heb geen idee wie daar volgende week toe in staat zullen zijn.
Ik denk dat Cancellara volgende week zelf zijn grootste tegenstander is, als 'ie een té groot nummer wil opvoeren.quote:Op zondag 31 maart 2013 11:57 schreef Felagund het volgende:
Het hoort er jammer genoeg een beetje bij idd. Al heeft hij vandaag nog wel concurrentie van Sagan en volgende week zullen ze hem ook niet zomaar laten winnen.
Doet Karsten Kroon volgende week niet mee dan ?quote:Op zondag 31 maart 2013 11:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
In RVV zijn er genoeg renners die het Cancellara lastig gaan maken, maar ik heb geen idee wie daar volgende week toe in staat zullen zijn.
Ja, er zijn er paar die altijd wel willen meerijden die er niet bij zullen zijn, dus ze moeten van ver gaan en hem isoleren.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:01 schreef Wombcat het volgende:
Of als er een grote kopgroep vroeg weg is, en zijn ploeg niet sterk genoeg om het dicht te rijden en er bij hem een paar in het wiel blijven plakken, zoals een paar jaar geleden Ballan en Hushovd. Hoewel ik nu niet zie wie hem kunnen blijven volgen als 'ie volle bak gaat.
twitter:hendriksmj twitterde op zondag 31-03-2013 om 12:12:11Nick Nuyens (winnaar #RvV 2011) is al voor het tweede jaar achtereen analist bij de VRT. Dan gaat er iets niet goed met je carrière. reageer retweet
twitter:raykerckhoffs twitterde op zondag 31-03-2013 om 12:15:24Tom Boonen al uit het ziekenhuis. Dit betekent normaal geen breuken. Onduidelijk of Parijs-Roubaix haalbaar is. reageer retweet
Hij heeft daar op zich een punt. Nuyens heeft de laatste 2 jaar weinig laten zien.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:13 schreef marcodej het volgende:
twitter:hendriksmj twitterde op zondag 31-03-2013 om 12:12:11Nick Nuyens (winnaar #RvV 2011) is al voor het tweede jaar achtereen analist bij de VRT. Dan gaat er iets niet goed met je carrière. reageer retweet
Puur als finishplaats is Oudenaarde inderdaad mooier dan Meerbeke en het is ook helemaal niet erg om ooit eens wat te veranderen (zelfs als dat ten koste gaat van een stukje traditie), maar als er uit alles blijkt dat het enkel uit financiële overwegingen wordt gedaan - en 'we' ondertussen afgewimpeld worden met de meest stompzinnige nonredenen - dan blijf je met een zuur gevoel achter. Helemaal als je daarna te kampen krijgt met een parcours dat (wat mij betreft) in elk opzicht (behalve de bankrekening van wat hoge mensjes) minder is dan het oude.quote:Op zondag 31 maart 2013 10:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk dat Oudenaarde meer geschiedenis heeft in de RVV dan de finish in Meerbeke.
Niettemin hadden ze volgens mij best een parkoers kunnen tekenen waar de Muur en Bosberg wél in opgenomen waren.
Vanwaar toch die fascinatie voor deze gast?quote:Op zondag 31 maart 2013 12:13 schreef marcodej het volgende:
Snap ik ook niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:20 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Vanwaar toch die fascinatie voor deze gast?
Wat boeit het wat een random NOS-persoontje zegt
Daar heb je inderdaad een heel goed punt. Oudenaarde als stad is natuurlijk veel leuker/interessanter, maar als je dan alsnog op een snelweg finisht maakt dat aspect ook geen fluit meer uit.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:19 schreef marcodej het volgende:
Vorig jaar finishten ze in een weiland, toen snapte ik de fuzz om Oudenaarde al helemaal niet meer.
Ligt dit jaar de finish op dezelfde plaats?quote:Op zondag 31 maart 2013 12:22 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad een heel goed punt. Oudenaarde als stad is natuurlijk veel leuker/interessanter, maar als je dan alsnog op een snelweg finisht maakt dat aspect ook geen fluit meer uit.
En ook die lange rechte weg naar Oudenaarde toe was niet bijster boeiend. Je had ook als laatste helling de Koppenberg kunnen nemen. Dan heb je nog een kilometer of 5-6 naar Oudenaarde toe.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:19 schreef marcodej het volgende:
Vorig jaar finishten ze in een weiland, toen snapte ik de fuzz om Oudenaarde al helemaal niet meer.
Lijkt me wel, als je zo op de kaart kijkt.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ligt dit jaar de finish op dezelfde plaats?
Waarom TOM BOONEN nou weer in hoofdletters moet met een lading uitroeptekens ontgaat me even. Zal wel omdat Belgtwitter:andremeganck twitterde op zondag 31-03-2013 om 12:27:13#sporza #rvv- kopgroep 7 man)- Bol-Rathe-Van Der Sande-Morkov-Claeys-De Troyer-De Vreese- TOM BOONEN gelukkig geen breuken !!!! reageer retweet
Zelfde reacties krijg je in Nederland wanneer het Arjen Robben betreft vlak voor een WK/EK.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:28 schreef Pino112 het volgende:
Waarom TOM BOONEN nou weer in hoofdletters moet met een lading uitroeptekens ontgaat me even. Zal wel omdat Belgtwitter:andremeganck twitterde op zondag 31-03-2013 om 12:27:13#sporza #rvv- kopgroep 7 man)- Bol-Rathe-Van Der Sande-Morkov-Claeys-De Troyer-De Vreese- TOM BOONEN gelukkig geen breuken !!!! reageer retweet
Dat zou wel ontzettend gaaf zijn zeg, met de Koppenberg zo vlak voor het einde.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En ook die lange rechte weg naar Oudenaarde toe was niet bijster boeiend. Je had ook als laatste helling de Koppenberg kunnen nemen. Dan heb je nog een kilometer of 5-6 naar Oudenaarde toe.
Nog geen Extra Journaal op de Belg?quote:Op zondag 31 maart 2013 12:30 schreef Van_Poppel het volgende:
De hele dag dus nieuwsflitsen over Tommeke
Idd. En dan de Muur eerder in het parkoers opnemen, als één van de eerste hellingen. Om de finale in te luiden, net als vroeger de Oude Kwaremont.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:30 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dat zou wel ontzettend gaaf zijn zeg, met de Koppenberg zo vlak voor het einde.
Vind ik alsnog wel dat de rest van het parcours anders moet en vooral die herhaling (rondjes) eruit.
Nee, waarschijnlijk om één uur. Ze moeten eerst nog vergaderen of er een dag van nationale rouw moet worden afgekondigd.quote:
quote:Op zondag 31 maart 2013 12:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, waarschijnlijk om één uur. Ze moeten eerst nog vergaderen of er een dag van nationale rouw moet worden afgekondigd.
Je merkt aan alles dat hij uit het oude wielrennen komt.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:46 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
'Ze gaan niet alles controleren'
José
Och het ging maar over een flesje/glaasje bier.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je merkt aan alles dat hij uit het oude wielrennen komt.
quote:
Neuh, buiten Boonen om niet.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:57 schreef Reya het volgende:
Is er afgezien van Boonen nog iets noemenswaardigs te weten?
Ze lijken het verschil dicht te rijden.quote:
Beetje wazig idd. Of ze willen het dichtrijden om dan met een ander groepje weg te rijden, zodat ze weg zijn voor de echte finale begint. Maar of ze daar dan de kans voor krijgen.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lijkt me toch behoorlijk nutteloos van Europcar.
Waarom? Op het eind heeft dit echt geen zin meer, daar ligt dit parkoers niet voor. Als Voeckler 40-50km voor het einde gewoon vooraan rijd kan hij er zelf wel bij blijven zonder hulp van zijn ploeg.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lijkt me toch behoorlijk nutteloos van Europcar.
Het had ook wel wat minder snel gekund, nu zijn ze halfkoers al klaar.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:21 schreef Wrijfhout het volgende:
[..]
Waarom? Op het eind heeft dit echt geen zin meer, daar ligt dit parkoers niet voor. Als Voeckler 40-50km voor het einde gewoon vooraan rijd kan hij er zelf wel bij blijven zonder hulp van zijn ploeg.
Straks wel met twee man in de kopgroep.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het had ook wel wat minder snel gekund, nu zijn ze halfkoers al klaar.
Staat daar een matrixbord?quote:Op zondag 31 maart 2013 13:41 schreef Drebbelman het volgende:
Handig dat Boom van die zwarte strepen op zijn helm heeft, dan kan van Vliet hem straks op de Kwaremont goed herkennen.
Voor de grap levensgrote kartonnen borden met foto van Van Vliet langs het parcours plaatsen.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:41 schreef Drebbelman het volgende:
Handig dat Boom van die zwarte strepen op zijn helm heeft, dan kan van Vliet hem straks op de Kwaremont goed herkennen.
Lijkt Sky welquote:Op zondag 31 maart 2013 13:50 schreef TheArt het volgende:
Nederlandse dames rijden met 6 vrouwen bij de eerste 9
Die van Argos zijn vandaag achterin vaker in beeld geweest, zo heb ik de indruk.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het duel tussen Argos en Euskaltel voor de titel van meest anonieme WT-team blijft wel spannend.
Argos heeft Kittel en Degenkolb nog, die moeten toch iets kunnen laten zien dit jaar.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het duel tussen Argos en Euskaltel voor de titel van meest anonieme WT-team blijft wel spannend.
Die gaan hun sprintjes inderdaad nog wel winnen.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:52 schreef Felagund het volgende:
[..]
Argos heeft Kittel en Degenkolb nog, die moeten toch iets kunnen laten zien dit jaar.
Neger wat?quote:Op zondag 31 maart 2013 13:53 schreef marcodej het volgende:
Jan Raas (dronken) in een Vlaams café gesignaleerd.
Vacansoleil mag er dit jaar ook wel bijquote:Op zondag 31 maart 2013 13:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hij toont zich eindelijk weer. Ik las van de week al dat hij op training heel makkelijk reed.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch doet Blanco dit wel goed.
Bol lijkt zowaar op een wielrenner.
Als hij niet valt wel ja.quote:
Tsja kunnen zij er wat aan doen dat hij heel lelijk valt in de Tirreno.quote:
Waarom laten ze dat nooit live zien?quote:Op zondag 31 maart 2013 14:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja kunnen zij er wat aan doen dat hij heel lelijk valt in de Tirreno.
Longo Borghini heeft 50 meter op Vos, Van Dijk en Johansson. Nog 2 km.
omdat vrouwenwielrennenquote:Op zondag 31 maart 2013 14:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarom laten ze dat nooit live zien?
Weet ik, het wordt gewoon een beetje treurig hoe elke aankoop van Rabo faalt. Waar de fuck is Nordhaug?quote:Op zondag 31 maart 2013 14:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja kunnen zij er wat aan doen dat hij heel lelijk valt in de Tirreno.
Longo Borghini heeft 50 meter op Vos, Van Dijk en Johansson. Nog 2 km.
Ik aan die pizza's.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bij wagner moet ik steeds aan een opera denken
quote:Op zondag 31 maart 2013 14:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bij wagner moet ik steeds aan een opera denken
Mist de Sky-factor.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:09 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Weet ik, het wordt gewoon een beetje treurig hoe elke aankoop van Rabo faalt. Waar de fuck is Nordhaug?
Ja die ja.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik moet altijd aan pizza's denken.
Met de nieuwe aankomst, maakt Boonen wel meer kans. Een Boonen in topvorm, hoort dan gewoon bij de favorieten.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:18 schreef franklop het volgende:
Wuyts ziet Boonen volgens mij nog als kanshebber voor de AGRHIj zei het niet met zoveel woorden, maar bedoelde het wel
Inderdaad, dat is vragen om problemen.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat rijden op fietspaden en voetpaden zouden ze moeten verbieden.
Mart was Oprahquote:Op zondag 31 maart 2013 14:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Wat ik me net afvraag: Smeets was altijd zo goed bevriend met Lance Armstrong.
mocht Lance Armstrong ooit betrapt worden, mocht Smeets hem als een van de eerste interviewen.
Gaat dat interview nog plaatsvinden?
Dat eerste interview heeft Oprah toch al gedaan?quote:Op zondag 31 maart 2013 14:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
mocht Lance Armstrong ooit betrapt worden, mocht Smeets hem als een van de eerste interviewen.
Fietst Armstrong vandaag mee?quote:Op zondag 31 maart 2013 14:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
effectief gezien is Armstrong nog steeds nooit betrapt geweest.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik vrees dat er iemand een geschrokken kind overhoop moet rijden voor ze daar iets aan gaan doen.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat rijden op fietspaden en voetpaden zouden ze moeten verbieden.
Dan krijgen de ouders de schuld niet de rennerquote:Op zondag 31 maart 2013 14:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vrees dat er iemand een geschrokken kind overhoop moet rijden voor ze daar iets aan gaan doen.
Gaat Stijntje het weer doen zo?quote:Op zondag 31 maart 2013 14:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha, hebben ze het weer even over Devolder. Iedere keer weer hardop lachen.
Ja, die zit echt vaak slecht gepositioneerd...quote:
metquote:Op zondag 31 maart 2013 14:36 schreef Pino112 het volgende:
Rijden ze trouwens met of zonder oortjes?
Ah oke, volgens mij was de Volta gisteren zonder toch?quote:
Nee, dat is allemaal zonder.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah oke, volgens mij was de Volta gisteren zonder toch?
Alle niet-Worldtourwedstrijden mogen individueel kiezen of het met of zonder is?
Misschien zelfs wat eerder. 't Is nog 67 km. Da's 1½ uur tot 1 3/4 uur.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:42 schreef Pedroso het volgende:
Hoelaat zullen ze aankomen ? Rond 16.30 uur ?
Zo zijn er velen. Als iedere beloftevolle renner z'n belofte had waargemaakt dan hadden we nu 100 toppers rondrijden.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Burghardt toch ook nooit z'n belofte waargemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |