dit idd.. En bij de bouwmarkten werden ook alle machines met een Ni cad accu gedumpt. Koop je wel een boormachine voor 150 euries met een stel boortjes erbij, heb je eigenlijk een verouderd systeem. Maar verder voldoet het wel prima weet ik uit ervaring.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:30 schreef densmee het volgende:
[..]
fatsoenlijke li ion accu's, met een hoger amperage van bijvoorbeeld minimaal 2ah.
bouwmarkt rommel is vaak maar 1,3 ah of lager
Bosch groen is voor de klusser in en rondom het huis voldoende. Wat zeg ik, ik werk nog steeds met een decoupeerzaag van Bosch groen die ik al zo'n 15 jaar in mijn bezit heb.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:03 schreef cracktor het volgende:
[..]
dit idd.. En bij de bouwmarkten werden ook alle machines met een Ni cad accu gedumpt. Koop je wel een boormachine voor 150 euries met een stel boortjes erbij, heb je eigenlijk een verouderd systeem. Maar verder voldoet het wel prima weet ik uit ervaring.
Bouwmarkten verdienen hun geld door de onwetendheid van de klanten. Als ze op een B&D cirkelzaag ' lasergestuurd met geperfectioneerde grip perfectie' zetten dan gaat een consument daar 30 euro meer voor neer tellen. Terwijl zo'n apparaat in wezen de zelfde troep is als een huismerk machine.
Ik heb een keer een dikkepeerzaag van B&D gekocht.. Daarna nooit meer. Ben toen op een veiling wezen kijken en had er voor 40 piek een van Bosch blauw op de kop weten te tikken. 25 jaar oud en werkt perfect.. Sindsdien veel meer gekocht van blauwe bosch aangezien het toch een betrouwbaar merk is.
Oja die heb ik ook nog. Aardig mishandeld al maar wil niet stuk.quote:Bosch groen is voor de klusser in en rondom het huis voldoende. Wat zeg ik, ik werk nog steeds met een decoupeerzaag van Bosch groen die ik al zo'n 15 jaar in mijn bezit heb.
Jij slijpt electrabuis met een slijptol? Ijzerzaag gebruik ik daar gewoon voor.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:37 schreef blomke het volgende:
Yokogawa, wie kent dat nog? Heb een haaks slijpertje (met de nadruk op -tje) van dat merk waar ik al m'n halve huis mee heb doorgeslepen t.b.v. elektricititspiep.
quote:Op zondag 24 maart 2013 20:18 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Jij slijpt electrabuis met een slijptol? Ijzerzaag gebruik ik daar gewoon voor.
Zelfs met kranen is het zo. Grohe is bij de bouwmarkten geen echte. Grohe heeft een bouwmarktlijn en een professionele lijn. Het verschil: De pro serie heeft metalen binnenwerken, de GPK variant eentje van kunststof. En dat is niet alleen bij Grohe zo, ook bij het merk Plieger.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Inderdaad ! Echte technische adviezen ga je toch niet vragen aan een medewerker van een bouwmarkt![]()
En zoals zo vaak blijkt, en ook in dit topic dus weer goedkoop is vaak duurkoop.![]()
Er zijn best zaken die prima bij een bouwmarkt kunt aanschaffen, maar elektrisch handgereedschap is er in ieder geval niet één van
De vraag is ook wel een beetje of dat nu uit krenterigheid is of omdat je gewoon niet kunt stellen dat duurder ook beter is. En zelfs als dat goedkope minder goed is wil dat nog niet direct zeggen dat het ook niet goed genoeg is. Niet alles hoeft 100 jaar mee te gaan.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:14 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zelfs met kranen is het zo. Grohe is bij de bouwmarkten geen echte. Grohe heeft een bouwmarktlijn en een professionele lijn. Het verschil: De pro serie heeft metalen binnenwerken, de GPK variant eentje van kunststof. En dat is niet alleen bij Grohe zo, ook bij het merk Plieger.
Mensen/klussers vragen er ook zelf om, mooie uistraling, onderhuids mag het niks kosten.
Kennis van mij is er ook zo eentje, dure Cermamag wc-pot met bijbehorende softclose wc-bril. Het geheel zit bevestigd aan een inbouwframe van de GammaAls de basis al niet goed is, is de rest het ook niet.
Deels zal het gierigheid zijn, deels onwetendheid. Hoe het ook is, het is allemaal gebaseerd op persoonlijke keuzes. Persoonlijk ben ik van mening dat met name de dingen die je wegwerkt goed moeten zijn. Inbouwframes van wc's bijvoorbeeld, daar mag best een wat duurder frame in, het is allemaal wat stabieler, onderdelen zijn makkelijker bereikbaar en verkrijgbaar. Dit in tegenstelling tot die goedkope GPK meuk.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De vraag is ook wel een beetje of dat nu uit krenterigheid is of omdat je gewoon niet kunt stellen dat duurder ook beter is. En zelfs als dat goedkope minder goed is wil dat nog niet direct zeggen dat het ook niet goed genoeg is. Niet alles hoeft 100 jaar mee te gaan.
Dit soort dingen zijn als hobbyist vreselijk lastig in te schatten. En juist dit is iets waarvan je maar tot op zekere hoogte op advies van vaklui aan kunt aangezien die vaak juist dingen helemaal bulletproof willen maken.
Dit is wel een aardig voorbeeld, hier maak jij als het ware al de keuze voor de eindgebruiker op basis van wat je zelf een acceptabele kwaliteit vindt. Maar dat acceptabel is wel op basis van je eigen smaak en daarover valt nu eenmaal niet te twisten, maar het hoeft nog niet de mening van de klant te zijn. Je ziet het ook vaak hier in de gereedschaptopics.. het snobisme spat er bij veel vakmensen vanaf. Alles minder dan absolute topkwaliteit is rotzooi en dat is niet puur fok. Op de autoforums waar ik kom worden mensen die iets minder dan snap on en consorten kopen ook weggehoond.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:39 schreef cvboer het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik van mening dat met name de dingen die je wegwerkt goed moeten zijn. Inbouwframes van wc's bijvoorbeeld, daar mag best een wat duurder frame in, het is allemaal wat stabieler, onderdelen zijn makkelijker bereikbaar en verkrijgbaar. Dit in tegenstelling tot die goedkope GPK meuk.
Klopt. Het staat of valt gewoon met het vinden van een vakman waar je goed mee op een lijn zit. En of die lijn nu bulletproof of net-niet-te-gammel is maakt niet uit, als je het maar eens bent.quote:Het is juist hierin waar de vakman de eindgebruiker in een goed advies kan voorzien.
Niet alles wat je bij de GPK kunt kopen is slecht, maar voor een stukje buis of sanitair ga ik wel naar de groothandel. Heeft niks met snobisme te maken.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:50 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
[quote]Dit is wel een aardig voorbeeld, hier maak jij als het ware al de keuze voor de eindgebruiker op basis van wat je zelf een acceptabele kwaliteit vindt. Maar dat acceptabel is wel op basis van je eigen smaak en daarover valt nu eenmaal niet te twisten, maar het hoeft nog niet de mening van de klant te zijn. Je ziet het ook vaak hier in de gereedschaptopics.. het snobisme spat er bij veel vakmensen vanaf. Alles minder dan absolute topkwaliteit is rotzooi.
Ga op je gevoel en gezond verstand af.quote:Prik daar als amateur maar eens doorheen. Wie moet je nu geloven?
Klopt helemaal, goed overleg is belangrijk en blijf eerlijk naar je opdrachtgever toe.quote:Klopt. Het staat of valt gewoon met het vinden van een vakman waar je goed mee op een lijn zit. En of die lijn nu bulletproof of net-niet-te-gammel is maakt niet uit, als je het maar eens bent.
ik ken yokogawa alleen maar van OTDR (optical time domain reflection) meters voor glasvezel (storingen/dempingen) te meten (behoorlijk dure grappen trouwens zo'n meter)quote:Op zondag 24 maart 2013 20:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Maakten die ook gereedschap dan ?
Ik ken Yokogawa alleen van industriele automatisering.
Zoiets heb eens vervangen; ¤1,50 per cel. Draait weer als een tierelier!quote:
Nee, de sleuf waar de piep in komt.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:18 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Jij slijpt electrabuis met een slijptol? Ijzerzaag gebruik ik daar gewoon voor.
laat eens een plaatje zien van een yokogawa slijptol, ik kan niks vinden ik ben benieuwdquote:
Euhm sorry, ben je hier nu de makita accuboor gelijk aan het trekken met een Gamma cirkel zaag??quote:Op zondag 24 maart 2013 09:53 schreef Harmen85 het volgende:
Goede verhalen!
@ Blomke en rest; Ik ben ineens een beetje huiverig voor deze laag geprijsde machines....
Zelfs Metabo, Makita, Bosch en andere "MERKEN" doen tegenwoordig mee aan het maken van rommel. Kijk maar naar de accuschroefmachines van Makita aangeboden in een koffer vol met zooi bij de bouwmarkt....
Terugkomend op merkmachines. Hier heb ik naar gekeken bij de Gamma. Ik heb juist de machine van de Gamma gekozen omdat deze het zwaarst was uitgevoerd van alle machines die ze hadden (ook een Metabo, black en Decker, e.d.).
Sorry voor mijn negatieve houding, maar ik ben die bouwmarkten wel zo zat!!!
Morgenavond maak ik 'n foto; akkoord?quote:Op maandag 25 maart 2013 19:03 schreef densmee het volgende:
laat eens een plaatje zien van een yokogawa slijptol, ik kan niks vinden ik ben benieuwd
sprimaquote:Op maandag 25 maart 2013 20:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Morgenavond maak ik 'n foto; akkoord?
Mea Pulca, mea maxima pulca...heb 'n Agojama slijpertje. Maar ben beetje doorgeslagen met die Aziatische namen die op -ama- eindigen, haal ik alles door elkaar.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |