Dat zijn inderdaad lullige uitzonderingen neem aan dat ze daar nog wel iets voor regelen haha.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Haha, je zal maar net je huis hebben verkocht en een paar ton op je rekening hebben staan voor een paar dagen tot je het nieuwe huis kan kopen (vaak zit daar wel iets van een aantal dagen tot weken tijd tussen). Ok, de kans is erg klein maar toch. Gaat je bank 'op slot' en wordt er even 40% afgehaald. Man ik zou pissed zijn niet normaal.
Gaat de gaskraan dicht?quote:Op maandag 25 maart 2013 01:29 schreef ArnosL het volgende:
40% eraf, Europa gaat straf krijgen van Rusland.
Ik woon op Cyprus, maar nee ik ben nergens van op de hoogte.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van Russische rekeningen op Cyprus?
Vele rijke Russen hebben hun kapitaal op Cypriotische rekeningen gestald.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik woon op Cyprus, maar nee ik ben nergens van op de hoogte.
quote:Op maandag 25 maart 2013 01:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vele rijke Russen hebben hun kapitaal op Cyprus gestald.
Nee, dat zou Rusland uiteindelijk nog veel meer geld kosten. Allerlei kleine dingen waardoor Europese bedrijven/overheden worden gestraft zullen het wel worden. Gaat wel flink geld kosten denk ik.quote:
??quote:
De gaskraan is toch ook een aardige straf ongeacht dat het Rusland zelf geld zou kosten.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:33 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, dat zou Rusland uiteindelijk nog veel meer geld kosten. Allerlei kleine dingen waardoor Europese bedrijven/overheden worden gestraft zullen het wel worden. Gaat wel flink geld kosten denk ik.
Onzin, ik vroeg me af wat PI betekent, maar Russische rekeningen dus.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sarcasme, jou onbekend blijkbaar. Evenals een beetje nadenken zo te lezen.
Klopt, maar Rusland heeft flinke gasvoorraden waaraan ze jaarlijks flink verdienen. Als ze de gaskraan dicht zouden draaien zouden huidige contracten in ieder geval niet meer verlengd worden. Dan lijdt een dergelijke actie tot miljardenschades.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
??
[..]
De gaskraan is toch ook een aardige straf ongeacht dat het Rusland zelf geld zou kosten.
Het is niet zo dat ze het snel elders kunnen halen dus Rusland kan ook zeggen de prijzen wat omhoog te schroeven.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:38 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Klopt, maar Rusland heeft flinke gasvoorraden waaraan ze jaarlijks flink verdienen. Als ze de gaskraan dicht zouden draaien zouden huidige contracten in ieder geval niet meer verlengd worden. Dan lijdt een dergelijke actie tot miljardenschades.
Dan krijg je weer het scenario wat ik vertel in de post die je quote.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze het snel elders kunnen halen dus Rusland kan ook zeggen de prijzen wat omhoog te schroeven.
Dat compenseren ze dus.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:41 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dan krijg je weer het scenario wat ik vertel in de post die je quote.
Post Icon. En nee, er worden niet "vooral" rijke belastingontduikende Russen mee geraakt. Er zijn in Cyprus veel bedrijven die door zulke maatregelen een harde klap krijgen of zelfs failliet gaan, om nog maar te zwijgen over niet-belastingontduikende mensen die in een dergelijke situatie ineens een groot deel van hun geld kwijtraken.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Onzin, ik vroeg me af wat PI betekent, maar Russische rekeningen dus.
Misschien wel hoe afhankelijk is Europa wel niet van gas uit Rusland.quote:
Wat voor bedrijven hebben nou meer dan een ton op de bank, kom nou, beetje profiteren.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Post Icon. En nee, er worden niet "vooral" rijke belastingontduikende Russen mee geraakt. Er zijn in Cyprus veel bedrijven die door zulke maatregelen een harde klap krijgen of zelfs failliet gaan, om nog maar te zwijgen over niet-belastingontduikende mensen die in een dergelijke situatie ineens een groot deel van hun geld kwijtraken.
Hoe zou jij het vinden als er een paar allochtonen in je buurt wonen en de hele buurt incl. jouw huis in de fik wordt gezet want ach.. het waren vooral allochtonen he? Zou je het dan ook maar allemaal prima vinden en gewoon naar een kleiner huisje verkassen zonder morren?
Not sure if troll or....quote:Op maandag 25 maart 2013 01:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Misschien wel hoe afhankelijk is Europa wel niet van gas uit Rusland.
[..]
Wat voor bedrijven hebben nou meer dan een ton op de bank, kom nou, beetje profiteren.
quote:Op maandag 25 maart 2013 01:48 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Het begint steeds duidelijker te worden
Same here, wekker gaat weer om acht uurquote:Op maandag 25 maart 2013 01:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo, tijd om te slapen. Zie morgen wel wat het geworden is aan de hand van het aantal banken dat in vlammen op is gegaan
http://www.guardian.co.uk(...)ut-eurogroup-meetingquote:In Cyprus, President Nicos Anastasiades, who has been in the job for less than a month, looks like a dead man walking. Going by what's being briefed tonight, the agreement is substantively the same as that demanded by the Troika last week.
Perhaps a few variables have been changed (such as the protection of smaller savers' deposits), but not enough.
And if you look at what's happened to leaders of other peripheral euro countries who've accepted the Troika's structural-adjustment programmes, they've nearly all been toast. The one major exception i can think of is Madrid's Rajoy, who Brussels kindly allowed to do a bit of face-saving.
As for the troika, Oli Rehn et al will be able to claim that at least they avoided the doomsday scenario of pulling the plug on the Cypriot banking sector -- with all the turbulence that might entail. And, going by the placidity of continental markets over the past week, they'll also be entitled to say that they have convinced investors that Cyprus was a tiny economic anomaly rather than the rule.
But again, we've had the farce of eleventh-hour negotiations where it looked for a bit as if the fate of a 17-member currency area hung in the balance.
We now have capital controls in an economic area, one of whose main purposes is to facilitate the free flow of capital; I speak as someone who sees a place for capital controls, but some financiers will see that as a dangerous precedent.
While we're talking about precedents, here are two more:
1. You've been treated to the unlovely sight of the Troika and Nicosia
apparently agreeing to raid the life savings of small savers. Anyone
living in another small, weak, euro member state should take note.
2 And you've also had a euro member turning away from its 16 fellow
members and towards a non-EU country for help and political support. Just imagine if Cyprus had been dealing with a serious partner, rather than Russia?
So yes, the euro-juggernaut rolls on, even while half an island worth
0,2% of its GDP falls off.
Cyprus faces a Greek-style depression, the crushing of its national business model (the hot money's already fled to Latvia; and now it won't be coming) and, I'll bet, more dollops of austerity. But the euro project has once again been shown to have some serious structural and institutional problems.
Bron: http://nos.nl/artikel/488(...)ingsplan-cyprus.htmlquote:Akkoord over reddingsplan Cyprus
In Brussel is een akkoord bereikt over een reddingsplan voor Cyprus. Dat is zojuist bekendgemaakt na afloop van een vergadering van de eurogroep.
De Cypriotische president Anastasiades werd het eerder op de avond eens met de belangrijkste geldschieters; het IMF, de Europese Centrale Bank en de Europese Commissie. De ministers van Financiën van de zeventien eurolanden vinden dat dit akkoord toereikend is en daarmee is de weg vrij voor een Europees noodkrediet van 10 miljard euro voor Cyprus.
Zelf draagt Cyprus minstens 5,8 miljard bij aan het reddingspakket. De op één na grootste bank van Cyprus, de Laikibank, wordt gesloten. De Bank of Cyprus blijft gespaard.
Door deze overeenkomst is een faillissement van Cyprus op het nippertje voorkomen. Als er geen deal zou zijn, dreigde de Europese Centrale Bank met het dichtdraaien van de geldkraan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |