SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Trouwens Yreal, zou je echt wel Bestuurs IIa skippen? Weet je hoe gigantisch veel stof je dan moet leren voor de herkansing?![]()
![]()
ik heb constitutioneel gehaald door een samenvatting over te schrijvenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoef niet iemand anders' samenvatting, dat werkt toch niet![]()
![]()
Dat lijkt mij geen onhandelbare hoeveelheid. Je moet niet vergeten dat ik overigens best al wat weet van bestuursprocesrecht.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:28 schreef Tchock het volgende:
Trouwens Yreal, zou je echt wel Bestuurs IIa skippen? Weet je hoe gigantisch veel stof je dan moet leren voor de herkansing?![]()
Het is veertien weken onderwijs, en er wordt niet bepaald magertjes voorgeschreven per week. Plus dat je dan dus geen herkansing meer hebt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen onhandelbare hoeveelheid. Je moet niet vergeten dat ik overigens best al wat weet van bestuursprocesrecht.![]()
Ik kijk nog wel gewoon college iedere week. Bovendien heb ik IIa wel gevolgd, dus zoveel onderwijs mis ik nou niet. Ik verwacht dat het prima moet kunnen. Bestuursprocesrecht is best overzichtelijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is veertien weken onderwijs, en er wordt niet bepaald magertjes voorgeschreven per week. Plus dat je dan dus geen herkansing meer hebt.![]()
Je kijkt iedere week college en hebt Bestuurs IIa gevolgd, maar je weet niet dat er arresten zijn?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kijk nog wel gewoon college iedere week. Bovendien heb ik IIa wel gevolgd, dus zoveel onderwijs mis ik nou niet. Ik verwacht dat het prima moet kunnen. Bestuursprocesrecht is best overzichtelijk.![]()
![]()
![]()
![]()
niet meegekregen neequote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je kijkt iedere week college en hebt Bestuurs IIa gevolgd, maar je weet niet dat er arresten zijn?![]()
![]()
![]()
de andere stagiairs dachten in eerste instantie dat ik een of andere autist was en nu vinden ze mij helemaal geweldig omdat ik zo "gek" benquote:![]()
Lekker gek.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
de andere stagiairs dachten in eerste instantie dat ik een of andere autist was en nu vinden ze mij helemaal geweldig omdat ik zo "gek" ben![]()
Genieten. Sinds dat ik midden in een sneeuwstorm kwam aankakken op de motor vindt iedereen mij een heldquote:![]()
Het boek van internationaal recht is trouwens echt kinderlijk eenvoudig geschreven vergeleken met Schlössels/Zijlstra. Was me voor de eerste kans helemaal niet opgevallen maar nu lijkt het haast jip-en-janneketaal![]()
![]()
![]()
Mallerdquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Genieten. Sinds dat ik midden in een sneeuwstorm kwam aankakken op de motor vindt iedereen mij een held![]()
Leuke toch.quote:
En de grote baas die van tijd tot tijd eens roept : KOM YREAL ! WE GAAN MOTOREN KIJKEN OP INTERNET![]()
![]()
![]()
http://www.ib-groep.nl/Images/8168_tcm7-420.pdfquote:
En vul dit in !
Als je hem volgende week opstuurt kan je nog de 200 euro van febr en maart krijgen. Gratttiiisss geld![]()
![]()
![]()
Kun je even DM'en hoe je dat met de onderwijsbalie en zo hebt geregeld?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://www.ib-groep.nl/Images/8168_tcm7-420.pdf
En vul dit in !
Als je hem volgende week opstuurt kan je nog de 200 euro van febr en maart krijgen. Gratttiiisss geld![]()
![]()
Uiteraardquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je even DM'en hoe je dat met de onderwijsbalie en zo hebt geregeld?![]()
En hij mag tot 2 maanden terug worden ingevuld. Elke blok/rooster een nieuw formulier insturen/gebruiken !![]()
ja godverdomme man!quote:In de Kluwer wetseditie 2012-2013 staat ten onrechte vermeld dat artikel 347 Rv zou zijn vervallen (dat geldt wel voor de artikelen 345 en 346, maar niet voor 347 Rv). Hier volgt de tekst:
Lid 1. In hoger beroep worden een conclusie van eis en een conclusie van antwoord genomen.
Lid 2. Niettemin zal ingeval van incidenteel beroep of indien door den verweerder eene exceptie tegen het principaal beroep wordt aangevoerd, den appellant, op zijn verlangen, een termijn verleend worden om het incidenteel beroep of de voorgestelde exceptie bij conclusie te beantwoorden.![]()
Lui,
Door nare omstandigheden ben ik bijna niet in staat te studeren dezer dagen voor mijn tentamens van volgende week. Ik denk dat ik alles maar op één tentamen ga gooien, of wellicht beide niet doe.
Moet ik me nog ergens afmelden? Of hoef ik niks te laten weten en kan ik later gewoon herkansen.
Uni is de UvA.![]()
Je hoeft niks te doen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:28 schreef SaulGoodman het volgende:
Lui,
Door nare omstandigheden ben ik bijna niet in staat te studeren dezer dagen voor mijn tentamens van volgende week. Ik denk dat ik alles maar op één tentamen ga gooien, of wellicht beide niet doe.
Moet ik me nog ergens afmelden? Of hoef ik niks te laten weten en kan ik later gewoon herkansen.
Uni is de UvA.![]()
Balen joh, sterktequote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:28 schreef SaulGoodman het volgende:
Lui,
Uni is de UvA.
Maar je kunt gewoon skippen. Wel moet je tijdig je herkansingen controleren volgend blok; niet alle vakken word je automatisch ingeschreven voor de her als je het origineel niet maakt![]()
![]()
Sterkte.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:28 schreef SaulGoodman het volgende:
Lui,
Uni is de UvA.![]()
![]()
Sterkte!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:28 schreef SaulGoodman het volgende:
Lui,
Uni is de UvA.graag verwijderen![]()
Haha dat is niet echt een feest nee.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Verveeld. Teveel publiekrecht waar ik mij nog over moet buigen.![]()
![]()
En mijn nieuwe BW is nog steeds niet binnenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haha dat is niet echt een feest nee.![]()
![]()
Weer wat geleerd vandaagquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:45 schreef Tchock het volgende:
Wisten jullie dat er nu vier keer zo veel landen zijn als na de Tweede Wereldoorlog?tijd voor bier
![]()
![]()
Sterkte vent.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:28 schreef SaulGoodman het volgende:
Lui,
Uni is de UvA.![]()
Bedankt allen.
Ik begrijp dus dat ik waarschijnlijk automatisch word ingeschreven voor de herkansingen. Ik houd het wel even in de gaten.
Veel succes voor diegenen die tentamens hebben volgende week.![]()
Meestal wel ja, maar niet altijd. Bovendien zijn er volgens mij ook nog verschillen tussen niet inleveren een onvoldoende halen wat betreft automatische inschrijving. Hou het gewoon even in de gaten over een week of 5quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:01 schreef SaulGoodman het volgende:
Bedankt allen.
Ik begrijp dus dat ik waarschijnlijk automatisch word ingeschreven voor de herkansingen. Ik houd het wel even in de gaten.Dank je!quote:Veel succes voor diegenen die tentamens hebben volgende week.![]()
Tchock, heb jij trouwens premium studeersnel? Daar staat echt een koningenbestand tussen voor int recht![]()
Nope. Jij wel dus?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:06 schreef Yreal het volgende:
Tchock, heb jij trouwens premium studeersnel? Daar staat echt een koningenbestand tussen voor int recht![]()
Oja, top: Ik heb zojuist 28 arresten de essentie+samenvatting in een bestandje gezet, lettertype 8 en 2 kolommen per pagina: 12 paginas.
Ik weet niet eens of dit wel mag (essentie+samenvatting), maar als ik het alleen met de Beoordeling van de HR moest doen was ik waarschijnlijk 3 keer zoveel kantjes kwijt en heb je er niets meer aan op je tentamen. Wat een kut gedoe dit, uur verneukt aan formaliteiten.graag verwijderen![]()
tchock [ attah ] hotmail.nlquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Als je email dm'd mail ik wel naar ja![]()
![]()
NL. Raar hčquote:edit: Heb 'm, dank! edit 2: die had ik al lang voor de eerste kans gebruikt, ik dacht dat je iets heel tofs zou hebben
![]()
![]()
![]()
Ik heb hier dus echt geen zin in hequote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
NL. Raar hčedit: Heb 'm, dank! edit 2: die had ik al lang voor de eerste kans gebruikt, ik dacht dat je iets heel tofs zou hebben
![]()
![]()
Is roostertechnisch voor volgend jaar wel lekker om te halenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook niet. Schiet ook nog voor geen meter op.![]()
Sowieso wil je dit schijtvak niet nķg een keer moeten leren. Ik baal al als een stekker dat ik een vijf voor de eerste kans had.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
Is roostertechnisch voor volgend jaar wel lekker om te halen![]()
Volgend jaar rond deze tijd ben ik op het hbo aan het afstuderen, dus alles wat ik dan niet hoef te doen is mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sowieso wil je dit schijtvak niet nķg een keer moeten leren. Ik baal al als een stekker dat ik een vijf voor de eerste kans had.![]()
Tuurlijk kan ik dat. Maar of ik het ook ga doen is de vraag. Int publiekrechtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:31 schreef Speedy_T het volgende:
Mijn huisgenoot had voor de laatste kans een 8
Dit kunnen jullie ook wel jongens![]()
![]()
![]()
Zou erg fijn zijn, maar ik betwijfel of ik dat kanquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:31 schreef Speedy_T het volgende:
Mijn huisgenoot had voor de laatste kans een 8
Dit kunnen jullie ook wel jongensGa wel alles op alles zetten natuurlijk
![]()
![]()
Het was trouwens al zijn vierde poging of zo.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou erg fijn zijn, maar ik betwijfel of ik dat kanGa wel alles op alles zetten natuurlijk
![]()
oh dan mag ik nog wel een paar keerquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:35 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het was trouwens al zijn vierde poging of zo.![]()
Pfffquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:35 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het was trouwens al zijn vierde poging of zo.![]()
![]()
Ik snap echt niet hoe je drie keer een tentamen kunt verneukenMaar aan de andere kant zag ik het ook niet gebeuren dat ik een vak over moest gaan doen tot goederenrecht
![]()
![]()
Tja, gewoon geen neuk geven?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
Ik snap echt niet hoe je drie keer een tentamen kunt verneukenMaar aan de andere kant zag ik het ook niet gebeuren dat ik een vak over moest gaan doen tot goederenrecht
![]()
Kwestie van prioriteiten stellen in zijn geval. Volgens mij was dit ook de eerste keer dat hij zich echt goed had voorbereid.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
![]()
Als ik deze tentamenweek met drie voldoendes door kom ben ik wel heel erg blij. Nog nooit drie van dit soort horrorvakken samen gehad![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:41 schreef Tchock het volgende:
Als ik deze tentamenweek met drie voldoendes door kom ben ik wel heel erg blij. Nog nooit drie van dit soort horrorvakken samen gehad![]()
Terechte klacht dit. Gelukkig heb ik dan ook nog ondernemingsrechtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:41 schreef Tchock het volgende:
Maar jij maakt bestuurs niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Terechte klacht dit. Gelukkig heb ik dan ook nog ondernemingsrechtEuropees wel?
![]()
Als ze het bij de AH niet hebben geef ik je weinig kans bij de Jumbo, aangezien de AH de laatste tijd veel meer inzet op non-foodproducten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:46 schreef Ties02 het volgende:
Bij de AH geen papier
nu maar op naar de Jumbo![]()
bestuurs1 en europees 2 jaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar jij maakt bestuurs niet.Europees wel?
![]()
Ik ken iemand die van HBO komt en nu schakelprogramma doet. Vorig jaar had ze staatsrecht 1A niet gehaald en deed dit jaar tegelijk met mij. Ook heeft ze 't dit jaar niet gehaald en ik 'm in 1xquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
![]()
![]()
![]()
hoi etsuquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ken iemand die van HBO komt en nu schakelprogramma doet. Vorig jaar had ze staatsrecht 1A niet gehaald en deed dit jaar tegelijk met mij. Ook heeft ze 't dit jaar niet gehaald en ik 'm in 1x![]()
![]()
Wat is je punt?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ken iemand die van HBO komt en nu schakelprogramma doet. Vorig jaar had ze staatsrecht 1A niet gehaald en deed dit jaar tegelijk met mij. Ook heeft ze 't dit jaar niet gehaald en ik 'm in 1x![]()
![]()
![]()
Ja, natuurlijk. Ik weet van een Hogeschool dat ze 6 herkansingen per vak hebben en dat een meisje een zevende nodig had om een vak te halenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
dat meer dan 3x falen ook mogelijk is.![]()
Je kan op de uva ook rustig 10x tentamen maken voor een vak hoorquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Ik weet van een Hogeschool dat ze 6 herkansingen per vak hebben en dat een meisje een zevende nodig had om een vak te halen![]()
Mag ik hierop evenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Ik weet van een Hogeschool dat ze 6 herkansingen per vak hebben en dat een meisje een zevende nodig had om een vak te halen-en?
![]()
Niet in één jaar.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan op de uva ook rustig 10x tentamen maken voor een vak hoorMaar natuurlijk. Zo vaak je wil.quote:![]()
Komt op je cijferlijst van je bachelor echt álle herkansingen te staan? Ook als je een vak 10x hebt herkanst?![]()
Volgens mij wel. Die laat je er af natuurlijk, maar als je om een ongeschoonde lijst wordt gevraagd heb je gewoon een probleemquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:59 schreef Etsu het volgende:
Komt op je cijferlijst van je bachelor echt álle herkansingen te staan? Ook als je een vak 10x hebt herkanst?![]()
![]()
Hoe moeten wij nou weten hoe het op die landbouwschool van jou werktquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:59 schreef Etsu het volgende:
![]()
Op je diploma niet natuurlijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:59 schreef Etsu het volgende:
enkel eindresultaatquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Die laat je er af natuurlijk, maar als je om een ongeschoonde lijst wordt gevraagd heb je gewoon een probleem![]()
Lijkt me dat het landelijk geregeld is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe moeten wij nou weten hoe het op die landbouwschool van jou werkt![]()
Nee, niet dus. Als je een 2 voor een tentamen haalt en een 9 op de herkansing komen ze allebei op je ongeschoonde cijferlijst terecht.quote:![]()
Precies, je ongeschoonde lijst. Op je normale cijferlijst en die op je diploma staat dat niet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, niet dus. Als je een 2 voor een tentamen haalt en een 9 op de herkansing komen ze allebei op je ongeschoonde cijferlijst terecht.![]()
want?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Lijkt me dat het landelijk geregeld is.![]()
Waarom wil je 500 vliegtuigjes vouwen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:04 schreef Ties02 het volgende:
Aw yesssss 500 A4 vellen broeder
[ afbeelding ]![]()
![]()
En waarom denk je dat je dat niet wel hebt? Niet dat ik weet hoe de landbouwuniversiteit dat doet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:05 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zoals met middelbare school-cijferlijsten? Daar staan geen herkansingen op.![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
En waarom denk je dat je dat niet wel hebt? Niet dat ik weet hoe de landbouwuniversiteit dat doet.![]()
![]()
Jaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:07 schreef Tchock het volgende:
Yreal is een beetje in een zeikbui geloof ik. Komt het door je BW jongen?
Trouwens tjock. Die kerel met die snelheidsboetes x10
SR 57 (1). Wat denk jij?![]()
Bestuurs 1 verwacht ik na al die grootspraak én de eerste kans wel minstens een 8 of 9 op van je, Y.quote:![]()
een of andere manier om de RuG af te krakenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:09 schreef Ties02 het volgende:
Landbouwuniversiteit? waar heeft ie het over![]()
Ik probeerde een grapje te maken over hoe jullie allemaal boeren in de provincie zijnquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:09 schreef Ties02 het volgende:
Volgens mij probeert hij de RUG af te zeiken maar ik snap 'm niet helemaal want de Landbouwuniversiteit is in Wageningen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:09 schreef Ties02 het volgende:
![]()
Ajoh, kutquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij probeert hij de RUG af te zeiken maar ik snap 'm niet helemaal want de Landbouwuniversiteit is in Wageningen.![]()
![]()
Heeft hier absoluut niets mee te maken aangezien die enkel op misdrijven van toepassing is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja
Trouwens tjock. Die kerel met die snelheidsboetes x10
SR 57 (1). Wat denk jij?![]()
Ohja. Daarom had ik dus een 2quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heeft hier absoluut niets mee te maken aangezien die enkel op misdrijven van toepassing is.![]()
dank![]()
![]()
quote:Dit is geen kwestie van strafrechtkennis, gewoon het artikel lezenquote:en meer dan één misdrijf opleveren![]()
![]()
Teveel wegmisbruikers gekeken. Ik had serieus even het idee dat te hard rijden een misdrijf isquote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dit is geen kwestie van strafrechtkennis, gewoon het artikel lezen![]()
![]()
RUGgers, staat er ergens online wat de slagingspercentages waren (van de afgelopen jaren)?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 20:06:11 ]![]()
Balen, duurt wel langquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
En mijn nieuwe BW is nog steeds niet binnen![]()
![]()
Hangt in de weberhal, alleen nu niet meer!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:06 schreef Etsu het volgende:
RUGgers, staat er ergens online wat de slagingspercentages waren (van de afgelopen jaren)?
op antwoord formulieren van oude tentamens staat wel vaak de cijferverdeling![]()
Nog niet nodig gehadquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe lang is het geleden dat je dat nieuwe BW al nodig had?![]()
![]()
Internet jonguh. Maar ik kan mijn telefoon moeilijk gebruiken op tentamenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt overmorgen een tentamen over stof die je nog niet behandeld hebt?![]()
![]()
Oké, maar je had je nieuwe BW dus al tijden nodig. En hebt de aanschaf zo lang uitgesteld dat je nu maandag een enorm probleem hebtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Internet jonguh. Maar ik kan mijn telefoon moeilijk gebruiken op tentamen![]()
![]()
Mweh, ik ga gewoon maandag nog even langs kantoor om even stiekem het enige 2013 bw mee te nemenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké, maar je had je nieuwe BW dus al tijden nodig. En hebt de aanschaf zo lang uitgesteld dat je nu maandag een enorm probleem hebt![]()
![]()
Ik bedoel meer slagingspercentages van de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hangt in de weberhal, alleen nu niet meer!
op antwoord formulieren van oude tentamens staat wel vaak de cijferverdelingBen wel benieuwd hoeveel % staatsrecht 1B heeft gehaald vorig jaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 20:22:51 ]![]()
Kijk naar het antwoordenblad van het tentamen vorig jaar, zoals ik zeiquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik bedoel meer slagingspercentages van de afgelopen jaren.Ben wel benieuwd hoeveel % staatsrecht 1B heeft gehaald vorig jaar.
meestal staat daar aan het begin de cijferverdeling met percentages van deelnemers![]()
Ik heb beide staatsrechten a en b moeten herkansen![]()
had niet door dat je eindeloos die multiple choice moest doen en dat je zo wel een hoog cijfer kreeg![]()
bij staats1b nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Kijk naar het antwoordenblad van het tentamen vorig jaar, zoals ik zei
meestal staat daar aan het begin de cijferverdeling met percentages van deelnemersmaar toch bedankt.
![]()
![]()
Jij en MC-toetsen kunnen niet door één deur of wel?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:24 schreef Ties02 het volgende:
had niet door dat je eindeloos die multiple choice moest doen en dat je zo wel een hoog cijfer kreeg![]()
![]()
Als ik ergens een hekel aan heb...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij en MC-toetsen kunnen niet door één deur of wel?
Ik vind het ook gewoon niet thuis horen op een universiteit tbh![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:24 schreef Ties02 het volgende:
had niet door dat je eindeloos die multiple choice moest doen en dat je zo wel een hoog cijfer kreeg
ik heb een stuk of 10 oefententamens hier liggen, morgen mee oefenennu bezig met hoorcolleges en werkcolleges.
![]()
![]()
dit is zo'n voorbeeld Etsuquote:INDICATIE ANTWOORDEN PERSONEN- EN FAMILIERECHT 26 maart 2012 (1e kans)
Aan het tentamen (studierichting Nederlands Recht) is deelgenomen door 227 personen (excl. nn).
De resultaten waren als volgt: voldoende 181 deelnemers (79,7%), onvoldoende 46 deelnemers (20,3%).
Aan het tentamen (studierichting Notarieel Recht) is deelgenomen door 20 personen (excl. nn).
De resultaten waren als volgt: voldoende 12 deelnemers (60%), onvoldoende 8 deelnemers (40%).
Verdeling van de cijfers Nederlands Recht: Verdeling van de cijfers Notarieel Recht:
cijfer 10 (67-70 punten) behaald door 0 dln(s); cijfer 10 (48-50 punten) behaald door 0 dln(s);
cijfer 9 (60-66 punten) behaald door 6 dln(s); cijfer 9 (43-47 punten) behaald door 1 dln(s);
cijfer 8 (53-59 punten) behaald door 33 dln(s); cijfer 8 (38-42 punten) behaald door 2 dln(s);
cijfer 7 (46-52 punten) behaald door 62 dln(s); cijfer 7 (33-37 punten) behaald door 3 dln(s);
cijfer 6 (39-45 punten) behaald door 80 dln(s); cijfer 6 (28-32 punten) behaald door 6 dln(s);
cijfer 5 (32-38 punten) behaald door 32 dln(s); cijfer 5 (23-27 punten) behaald door 2 dln(s);
cijfer 4 (25-31 punten) behaald door 13 dln(s); cijfer 4 (18-22 punten) behaald door 5 dln(s);
cijfer 3 (18-24 punten) behaald door 1 dln(s); cijfer 3 (13-17 punten) behaald door 1 dln(s);
cijfer 2 (11-17 punten) behaald door 0 dln(s); cijfer 2 (08-12 punten) behaald door 0 dln(s);
cijfer 1 (00-10 punten) behaald door 0 dln(s). cijfer 1 (00-07 punten) behaald door 0 dln(s).![]()
Hoezo dat laatste?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als ik ergens een hekel aan heb...
![]()
Ik heb op de uni inmiddels meer mc gedaan dan op het hboquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als ik ergens een hekel aan heb...
![]()
Omdat je zo diep op de stof in gaat bij veel vakken, naar inzicht wordt onderwezen en dan moet je dat ook kunnen laten blijken op een tentamen vind ik door open vragenquote:![]()
Waarom kun je inzicht niet toetsen aan de hand van MC-vragen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Omdat je zo diep op de stof in gaat bij veel vakken, naar inzicht wordt onderwezen en dan moet je dat ook kunnen laten blijken op een tentamen vind ik door open vragen![]()
Omdat iemand die nauwelijks bezig geweest is met het vak precies hetzelfde of hoger kan halen met dat soort dingen, door of te gokken of dom van die oefendingen te maken waardoor je vraagstukken herkent en het juiste zinnetje erbij plakt, heeft toch niks te maken met inzicht.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom kun je inzicht niet toetsen aan de hand van MC-vragen?
Ik vind het gewoon bullshitafkloppen!!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:28 schreef Etsu het volgende:
[..]
zal je zien dat jij uitgerekend die ene met een 3 bent![]()
omdat je het niet kan. Vereist het schijnbaar toch nog enige vorm van inzichtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Omdat iemand die nauwelijks bezig geweest is met het vak precies hetzelfde of hoger kan halen met dat soort dingen, door of te gokken of dom van die oefendingen te maken waardoor je vraagstukken herkent en het juiste zinnetje erbij plakt, heeft toch niks te maken met inzicht.
Ik vind het gewoon bullshit![]()
![]()
Volgens mij is dat helemaal niet waar. Bestuurs I had bij ons belabberde cijfers voor een extreem inleidend vak en alle docenten klagen over het feit dat je geen 17 vragen over één week kunt maken zonder ze veel te complex te maken. Bovendien is - en dat moet je weten - gokken nutteloos bij een MC-tentamen omdat je meer dan twee opties hebt en bovendien de normering daarop aangepast wordt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Omdat iemand die nauwelijks bezig geweest is met het vak precies hetzelfde of hoger kan halen met dat soort dingen, door of te gokken of dom van die oefendingen te maken waardoor je vraagstukken herkent en het juiste zinnetje erbij plakt, heeft toch niks te maken met inzicht.Dat blijktquote:Ik vind het gewoon bullshit![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
omdat je het niet kan. Vereist het schijnbaar toch nog enige vorm van inzicht![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gokken bij Algemene Rechtswetenschap was bij ons wel heel goed mogelijk, aangezien het juist/onjuist-vragen waren.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is dat helemaal niet waar. Bestuurs I had bij ons belabberde cijfers voor een extreem inleidend vak en alle docenten klagen over het feit dat je geen 17 vragen over één week kunt maken zonder ze veel te complex te maken. Bovendien is - en dat moet je weten - gokken nutteloos bij een MC-tentamen omdat je meer dan twee opties hebt en bovendien de normering daarop aangepast wordt.
[..]
Dat blijkt![]()
![]()
Maar ook dan moest je hoogstwaarschijnlijk minstens driekwart +1 goed hebben voor een voldoende terwijl je met gokken statistisch gemiddeld niet meer dan de helft goed hebt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Gokken bij Algemene Rechtswetenschap was bij ons wel heel goed mogelijk, aangezien het juist/onjuist-vragen waren.![]()
Klopt. 60 vragen, eerst moest je er 48 goed hebben ofzo. Toen hebben ze de normering aangepast naar 44 goed.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar ook dan moest je hoogstwaarschijnlijk minstens driekwart +1 goed hebben voor een voldoende terwijl je met gokken statistisch gemiddeld niet meer dan de helft goed hebt.![]()
![]()
Precies, dan is gokken toch niet heel goed mogelijk?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:35 schreef Etsu het volgende:
[..]
Klopt. 60 vragen, eerst moest je er 48 goed hebben ofzo. Toen hebben ze de normering aangepast naar 44 goed.![]()
![]()
Bij ons hebben we, voor zover ik me nog kan herinneren dan, voor maar één vak deels MC gehad. Je gaat er wel heel anders van leren, veel minder grondig vind ik.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Omdat iemand die nauwelijks bezig geweest is met het vak precies hetzelfde of hoger kan halen met dat soort dingen, door of te gokken of dom van die oefendingen te maken waardoor je vraagstukken herkent en het juiste zinnetje erbij plakt, heeft toch niks te maken met inzicht.
Ik vind het gewoon bullshit
[..]
afkloppen!!![]()
Nah. Het is wel een heel stuk makkelijker dan tussen 4 opties kiezen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies, dan is gokken toch niet heel goed mogelijk?![]()
Ja precies, dat bedoelde ik ookquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:37 schreef Ansu het volgende:
[..]
Bij ons hebben we, voor zover ik me nog kan herinneren dan, voor maar één vak deels MC gehad. Je gaat er wel heel anders van leren, veel minder grondig vind ik.![]()
Op een degelijk juist/onjuist-tentamen met 60 vragen heb je vanaf 46 goed een voldoende. Voor vier opties is dat 38. Dus het is niet makkelijker.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nah. Het is wel een heel stuk makkelijker dan tussen 4 opties kiezen.![]()
Ik niet. Bestuurs I moest ik echt voor knokken omdat het 50 MC-vragen over zeer beperkte stof was, als dat open vragen waren kon je prima af door de theorie normaal te kennen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:37 schreef Ansu het volgende:
[..]
Bij ons hebben we, voor zover ik me nog kan herinneren dan, voor maar één vak deels MC gehad. Je gaat er wel heel anders van leren, veel minder grondig vind ik.![]()
Ik doe twee studies, economische studie hiernaast, veel meer MC, maar ik leer er veel minder grondig voor ook. Voor rechten moet ik toch af en toe meer blokken en eerder beginnen om het kunstje te lerenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik niet. Bestuurs I moest ik echt voor knokken omdat het 50 vragen over zeer beperkte stof was, als dat open vragen waren kon je prima af door de theorie normaal te kennen.![]()
hoi ansuquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:40 schreef Ansu het volgende:
[..]
Ik doe twee studies, economische studie hiernaast, veel meer MC, maar ik leer er veel minder grondig voor ook. Voor rechten moet ik toch af en toe meer blokken en eerder beginnen om het kunstje te leren![]()
![]()
Eens.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Voorspelling: WO-studie hoort academisch en theoretisch te zijn, praktijk moet extracurriculair opgedaan worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe denk jij dan over Mastercredits voor een praktijkstage?![]()
Euh niks? Lijkt mij niet direct iets mis mee toch?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe denk jij dan over Mastercredits voor een praktijkstage?![]()
Ja, hij is er groot fan van zelfsquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:58 schreef Actaeon het volgende:
Vind Tchock MC-tentamens wel kunnen dan?![]()
Ik vind ze ongelofelijk vervelend maar ik vind de argumenten van Ties dat ze geen inzicht vereisen en je ze kunt gokken gewoon onzin. Tenzij de normering of de inhoud niet deugt, maar dat heeft niets te maken met het feit dat het multiple-choice is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:58 schreef Actaeon het volgende:
Vind Tchock MC-tentamens wel kunnen dan?![]()
Ik sluit me aan bij Tchock. MC kan erg zwaar zijn met als extra handicap de alles of niets constructie. Geen punten voor redenatie. Gokken wordt ondervangen door de gokcorrectie.![]()
Dat vind ik niet. MC vragen laten eigenlijk per definitie geen ruimte voor ruime argumentatie en/of het aanbrengen van nuances aan je antwoord. Het test in de regel slechts of je een bepaald feitencomplex herkent en een vaste oplossing daaraan kan linken. Dat is niks bijzonders. Het test echter vrijwel nooit of je de stof daadwerkelijk doorgrond hebt en als het ware met de stof kan 'spelen' of dat je in staat bent verschillende kanten van de zaak te belichten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind ze ongelofelijk vervelend maar ik vind de argumenten van Ties dat ze geen inzicht vereisen en je ze kunt gokken gewoon onzin. Tenzij de normering of de inhoud niet deugt, maar dat heeft niets te maken met het feit dat het multiple-choice is.
Leuk dus misschien voor een bonustoets of iets dergelijks maar zeker niet voor een universitair tentamen.![]()
Zware tijden. Zelf weinig gedaan maar ik hoef pas 10 april weer. Open vragen overigens.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vermoeid manint publiekrecht, wat een hel.
![]()
Precies. Ik heb mij meer dan eens door een tentamen heen gewerkt met wat half half redenaties. Met mc kan je keihard falen op instinkers. Je kan ook winnen door te gokken, maar dat is heel onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik sluit me aan bij Tchock. MC kan erg zwaar zijn met als extra handicap de alles of niets constructie. Geen punten voor redenatie. Gokken wordt ondervangen door de gokcorrectie.![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. MC vragen laten eigenlijk per definitie geen ruimte voor ruime argumentatie en/of het aanbrengen van nuances aan je antwoord. Het test in de regel slechts of je een bepaald feitencomplex herkent en een vaste oplossing daaraan kan linken. Dat is niks bijzonders. Het test echter vrijwel nooit of je de stof daadwerkelijk doorgrond hebt en als het ware met de stof kan 'spelen' of dat je in staat bent verschillende kanten van de zaak te belichten.
Leuk dus misschien voor een bonustoets of iets dergelijks maar zeker niet voor een universitair tentamen.![]()
Jij verwoordt het zoals ik het had willen doen.![]()
Dat ligt dan niet aan het tentamen maar in de mate waarop je bent voorbereid en de stof beheerstquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Precies. Ik heb mij meer dan eens door een tentamen heen gewerkt met wat half half redenaties.
Stel dat iemand later met een casus bij je komt, dan liggen de alternatieven toch ook niet alvast klaar waar je uit moet kiezen, je zult zelf moeten analyseren en kritisch nadenken over zoiets. Dat doe je ook op een open tentamen.![]()
Hier ben ik het ook "wel mee eens", soms zijn mc's echt heel klote en inderdaad;de gokcorrectie. Bij mc tentamens zitten trouwens ook heel veel stellingen, o wat haat ik stellingen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Maar puntje bij paaltje moet ik zeggen dat moeilijke mc's wel veel makkelijker zijn dan moeilijke open vragen.
Bij mc's herken je nog dingen, bij open vragen kan je dan wel redeneren en dergelijke, maar het moet allemaal uit jezelf komen, je moet het motiveren en je hebt nergens een duwtje in de rug. Als je het dus echt niet weet valt er niets te redeneren, bij mc's kan 1 van de antwoorden je prikkelen en " de boel op gang helpen" .
Dus al met al, horen mc's ( ook al zijn ze niet super makkelijk ofzo ) eigenlijk niet op de universiteit thuis, maar zul je mij er niet over horen klagen.![]()
![]()
Bij mc's moet je toch echt zelf kunnen beredeneren wat het antwoord is om een geschikt antwoord te kiezen uit je opties. Alleen waar/nietwaar is een beetje kneuzig.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:14 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook "wel mee eens", soms zijn mc's echt heel klote en inderdaad;de gokcorrectie. Bij mc tentamens zitten trouwens ook heel veel stellingen, o wat haat ik stellingen.![]()
Maar puntje bij paaltje moet ik zeggen dat moeilijke mc's wel veel makkelijker zijn dan moeilijke open vragen.
Bij mc's herken je nog dingen, bij open vragen kan je dan wel redeneren en dergelijke, maar het moet allemaal uit jezelf komen, je moet het motiveren en je hebt nergens een duwtje in de rug. Als je het dus echt niet weet valt er niets te redeneren, bij mc's kan 1 van de antwoorden je prikkelen en " de boel op gang helpen" .
Dus al met al, horen mc's ( ook al zijn ze niet super makkelijk ofzo ) eigenlijk niet op de universiteit thuis, maar zul je mij er niet over horen klagen.![]()
henk de vriesquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:18 schreef Polacco het volgende:
Leuk vraagje voor de juristen in spé:
Wie is dit?
[ afbeelding ]![]()
Geert Corstenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:18 schreef Polacco het volgende:
Wie is dit?
[ afbeelding ]![]()
Kees van Kootenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:18 schreef Polacco het volgende:
Wie is dit?
[ afbeelding ]
(Benieuwd hoeveel het weten).![]()
Juist!quote:
Weet je ook welke functie hij heeft?
Vast welGrzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Ik heb geen idee. Opgezocht aan de hand van je plaatje.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:21 schreef Polacco het volgende:
[..]
Juist!
Weet je ook welke functie hij heeft?![]()
![]()
President van de HR en oud hoogleraar strafrecht aan de RUquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:21 schreef Polacco het volgende:
[..]
Juist!
Weet je ook welke functie hij heeft?En auteur van het handboek voor Formeel Strafrecht.
![]()
Omg.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Opgezocht aan de hand van je plaatje.Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Inderdaad. Dat was wel even schrikken, deze bevindingen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
President van de HR en oud hoogleraar strafrecht aan de RUGrzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Dat mensen dat niet weten bedoel je?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:22 schreef Polacco het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat was wel even schrikken, deze bevindingen.![]()
![]()
Schrikken dat wij de President van de HR niet herkennen aan de hand van een plaatje?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:22 schreef Polacco het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat was wel even schrikken, deze bevindingen.![]()
![]()
Je wist het ook niet toen je de naam had...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Schrikken dat wij de President van de HR niet herkennen aan de hand van een plaatje?Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Zelfs zijn naam Googelen geeft maar één relevant resultaat op de eerste pagina. Wat een celeb. Ik ken trouwens de naam van geen enkele rechter heden of verleden afgezien van hen die toevallig wat noten hebben geschreven.![]()
Mart Smeets quotenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:24 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Mag ik dit een misplaatste opmerking vinden? Ja, dat mag ik.![]()
![]()
Ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Schrikken dat wij de President van de HR niet herkennen aan de hand van een plaatje?![]()
Dat is ook echt een goede maatstaf voor of je iemand moet (her)kennen inderdaad.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:24 schreef Tchock het volgende:
Zelfs zijn naam Googelen geeft maar één relevant resultaat op de eerste pagina. Wat een celeb. Ik ken trouwens de naam van geen enkele rechter heden of verleden afgezien van hen die toevallig wat noten hebben geschreven.![]()
Internetgeneratiequote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook echt een goede maatstaf voor of je iemand moet (her)kennen inderdaad.![]()
Ik denk dat ik beter mijn Kluwer aan de wilgen kan hangen. Gaat 'm nooit worden dit als ik de President niet eens (her)ken.quote:Niet als absolute vergelijker nee, maar het is toch wel een redelijke indicator hoe veel er buiten de vakliteratuur over hem geschreven wordt. En aangezien zijn naam niet in mijn studieboeken staat heb ik geen idee waar ik het anders vandaan had moeten halen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is ook echt een goede maatstaf voor of je iemand moet (her)kennen inderdaad.![]()
Hij heeft anders een mooi handboek geschreven over Straf(proces)recht.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter mijn Kluwer aan de wilgen kan hangen. Gaat 'm nooit worden dit als ik de President niet eens (her)ken.
[..]
Niet als absolute vergelijker nee, maar het is toch wel een redelijke indicator hoe veel er buiten de vakliteratuur over hem geschreven wordt. En aangezien zijn naam niet in mijn studieboeken staat heb ik geen idee waar ik het anders vandaan had moeten halen.Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Kluwer hoort sowieso aan de wilgen hč. SDU is hoe het hoort.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beter mijn Kluwer aan de wilgen kan hangen. Gaat 'm nooit worden dit als ik de President niet eens (her)ken.
[..]
Niet als absolute vergelijker nee, maar het is toch wel een redelijke indicator hoe veel er buiten de vakliteratuur over hem geschreven wordt. En aangezien zijn naam niet in mijn studieboeken staat heb ik geen idee waar ik het anders vandaan had moeten halen.
De beste man is trouwens een aantal maanden geleden ook redelijk in het nieuws geweest naar aanleiding van een brief aan nieuwsblad over de werkdruk van rechters. En in de rechtengemeenschap is het toch wel een redelijk bekend figuur. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat je 'm niet kent.![]()
Oeh dat is Tchock's vakgebiedquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:28 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hij heeft anders een mooi handboek geschreven over Straf(proces)recht.
Pijnlijk![]()
Haha, dat is mijn boek. Nu wordt je punt wel iets meer valide.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:28 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hij heeft anders een mooi handboek geschreven over Straf(proces)recht.![]()
En hier kennen ook veel mensen hem van inderdaadquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:28 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hij heeft anders een mooi handboek geschreven over Straf(proces)recht.![]()
![]()
Laat dat iets dan maar gewoon weg.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha, dat is mijn boek. Nu wordt je punt wel iets meer valide.![]()
Ik had zijn naam inderdaad moeten kennen. Maar dat is iets anders dan een foto hier neergooien en het raar vinden dat niet iedere rechtenstudent in de houding schiet en GEERT CORSTENS roept.quote:![]()
Nee maar nadat je er dus achter gekomen was dat het een foto van Corstens was had er wel een klein belletje moeten gaan rinkelen, ook vanwege de dingen die ik hierboven ergens gepost heb.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had zijn naam inderdaad moeten kennen. Maar dat is iets anders dan een foto hier neergooien en het raar vinden dat niet iedere rechtenstudent in de houding schiet en GEERT CORSTENS roept.![]()
Beetje algemene interesse hé, het gaat om de president van de HR. Ik vroeg niet of je alle rechters kunt oplepelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had zijn naam inderdaad moeten kennen. Maar dat is iets anders dan een foto hier neergooien en het raar vinden dat niet iedere rechtenstudent in de houding schiet en GEERT CORSTENS roept.Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Elke rechtenstudent heeft ooit weleens strafprocesrecht gehad.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:31 schreef Yreal het volgende:
en als ik nou geen strafprocesrecht heb gehad. Hoef ik hem dan niet te kennen?![]()
ik nog nietquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Elke rechtenstudent heeft ooit weleens strafprocesrecht gehad.![]()
En dit is inderdaad ook een beetje wat ik zei; binnen de juristengemeenschap is Corstens gewoon een bekende naam/bekend figuur. Op zich is het niet heel vreemd dat je als rechtenstudent ook wat householdnames kent. Maar dat komt vast vanzelf wel dan nogquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:32 schreef Polacco het volgende:
[..]
Beetje algemene interesse hé, het gaat om de president van de HR. Ik vroeg niet of je alle rechters kunt oplepelen.![]()
![]()
Toch geeft een mc je wel een prikkel die je bij open vragen niet krijgt. Dus, een mc hoeft niet per definitie makkelijk te zijn, maar een moeilijke mc is neit te vergelijken met een net zo moeilijke open vraag. Nogmaals, mij hoor je niet klagen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij mc's moet je toch echt zelf kunnen beredeneren wat het antwoord is om een geschikt antwoord te kiezen uit je opties. Alleen waar/nietwaar is een beetje kneuzig.![]()
Een beetje de boel op scherp houdenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:32 schreef Tchock het volgende:
Maar Polacco, hoezo ineens dit? Kunnen we meer vragen verwachten?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
Oh, dat is wat het was.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:35 schreef Polacco het volgende:
[..]
Een beetje de boel op scherp houden![]()
ik heb nog wel een pannen set voor je?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Helaas kon je er geen magnetron mee winnen![]()
Overigens, over de HR gesproken, ik las laatst iets over een beschamend arrest uit '42 waarin de Raad verklaarde dat vorderingen van de Nazi's niet getoetst mochten worden aan internationaal recht en op die manier toestond dat Hitler onaantastbare wetten uitvaardigde in Nederland, maar ik kan de tekst nergens vinden. Iemand enig idee hoe ik dat moet zoeken?HR 12 januari 1942, NJ 1942/271 gaat het om.
![]()
Kun je niet in de Navigator die NJ editie opzoeken en dan 271 pakken?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:38 schreef Tchock het volgende:
Overigens, over de HR gesproken, ik las laatst iets over een beschamend arrest uit '42 waarin de Raad verklaarde dat vorderingen van de Nazi's niet getoetst mochten worden aan internationaal recht en op die manier toestond dat Hitler onaantastbare wetten uitvaardigde in Nederland, maar ik kan de tekst nergens vinden. Iemand enig idee hoe ik dat moet zoeken?HR 12 januari 1942, NJ 1942/271 gaat het om.
Gewoon de NJ van '42 pakken in de Navigator dus.
![]()
Nee sorry.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb nog wel een pannen set voor je?![]()
Lekker naar mijn studieboek starenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:40 schreef Ansu het volgende:
[..]
Fine, lekker oude tentamens aan het maken, and you?![]()
![]()
Mja, doe dat wel. Ongelofelijk eigenlijk dat ik als SOG een uitspraak zoekquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kun je niet in de Navigator die NJ editie opzoeken en dan 271 pakken?Gewoon de NJ van '42 pakken in de Navigator dus.
![]()
![]()
De HR in de Tweede Wereldoorlog is sowieso een interessant onderwerp. Er is daar ook een boek over geschreven waarin wordt gesteld dat de HR weldegelijk ''fout'' was in de oorlog.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:38 schreef Tchock het volgende:
quote:Wie had gehoopt dat het hoogste Nederlandse rechtscollege tijdens de oorlog voorop zou lopen in de strijd tegen het onrecht, kwam bedrogen uit. Na het ontslag van L.E. Visser, de Joodse president van de Hoge Raad, bleven de overige leden gewoon zitten. Vanaf dat moment liepen de raadsheren achter de feiten aan. Al tijdens de oorlog wezen critici erop dat de meegaandheid van de Hoge Raad het principiële verzet van advocaten en andere juristen fnuikte. Waarom hebben de raadsleden zich niet krachtiger teweer gesteld? En hoe terecht was eigenlijk de kritiek op hun handelwijze? De Hoge Raad en de Tweede Wereldoorlog beschrijft de gecompliceerde verhouding tussen recht en rechtsbeoefening in oorlogstijd.Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:35 schreef Ties02 het volgende:
Ik pas in mijn jas, mijn jas past in mijn tas dus ik pas in mijn tas![]()
ken ik al maar toch
![]()
![]()
![]()
nee he?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:42 schreef Ansu het volgende:
[..]
Er naar staren heeft niet zoveel zin he..![]()
![]()
Buiten de papieren NJ uit '42 opzoeken in de JB is dit je enige optie eigenlijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mja, doe dat wel. Ongelofelijk eigenlijk dat ik als SOG een uitspraak zoek![]()
![]()
Enorm fout. De Bezetter kreeg vrij spel en werd geen strobreed in de weg gelegd, de uitspraken waren consequent pro-Duits en de rechters traden na de oorlog, geholpen door toenmalig voorzitter Donner (opa van) niet eens af.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:42 schreef Polacco het volgende:
[..]
De HR in de Tweede Wereldoorlog is sowieso een interessant onderwerp. Er is daar ook een boek over geschreven waarin wordt gesteld dat de HR weldegelijk ''fout'' was in de oorlog.
[ afbeelding ]![]()
Dat is een interessant onderwerp en eigenlijk het lezen van dat boek wel waard. Want je kan je inderdaad terecht afvragen hoe terecht het is om met je huidige blik en normen- en waardenstelsel het handelen van de HR in die periode zo sterk te veroordelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Enorm fout. De Bezetter kreeg vrij spel en werd geen strobreed in de weg gelegd, de uitspraken waren consequent pro-Duits en de rechters traden na de oorlog, geholpen door toenmalig voorzitter Donner (opa van) niet eens af.
Ik zeg overigens ook niet dat ik het goedkeur..alleen dat het altijd lastiger is dan op het eerste gezicht lijkt om het handelen van mensen in dit soort gevallen te veroordelen als het in een (ver) verleden en hele andere tijdgeest heeft plaatsgevonden.
[ Bericht 12% gewijzigd door Actaeon op 23-03-2013 21:53:20 ]![]()
Al die eendenkooien die ten voordele van de Duitsers werden toegekendquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is een interessant onderwerp en eigenlijk het lezen van dat boek wel waard. Want je kan je inderdaad terecht afvragen hoe terecht het is om met je huidige blik en normen- en waardenstelsel het handelen van de HR in die periode zo sterk te veroordelen.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Ik was serieus deze keer.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Al die eendenkooien die ten voordele van de Duitsers werden toegekend![]()
![]()
Ik niet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Uiteraard weeg ik dat mee in mijn veroordeling. Ik denk niet over de HR in 1940 zoals ik dat zou doen als ze hetzelfde nu doen. Feit blijft dat ik vind dat ze in die tijdsgeest verkeerd gehandeld hebben.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is een interessant onderwerp en eigenlijk het lezen van dat boek wel waard. Want je kan je inderdaad terecht afvragen hoe terecht het is om met je huidige blik en normen- en waardenstelsel het handelen van de HR in die periode zo sterk te veroordelen.
Ik zeg overigens ook niet dat ik het goedkeur..alleen dat het altijd lastiger is dan op het eerste gezicht lijkt om het handelen van mensen in dit soort gevallen te veroordelen als het in een (ver) verleden en hele andere tijdgeest heeft plaatsgevonden.![]()
Als je het niet heel erg vind ga ik de discussie verder uit weg aangezien je het zelden met mij eens bent en ik mijn energie misschien beter op internationaal recht kan richten.![]()
Ik heb nog bij Nederland-Duitsland gestaan met een spandoek "mijn opa wil z'n eendenkooi terug"quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Al die eendenkooien die ten voordele van de Duitsers werden toegekend![]()
Dat mag. Ik kan er niets zinnigs over zeggen op dit moment. Daar zou ik bijvoorbeeld eerst dat boek voor moeten lezen en wat meer onderzoek naar hun gedrag en handelingen moeten doen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard weeg ik dat mee in mijn veroordeling. Ik denk niet over de HR in 1940 zoals ik dat zou doen als ze hetzelfde nu doen. Feit blijft dat ik vind dat ze in die tijdsgeest verkeerd gehandeld hebben.![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:57 schreef Tchock het volgende:
Als je het niet heel erg vind ga ik de discussie verder uit weg aangezien je het zelden met mij eens bent en ik mijn energie misschien beter op internationaal recht kan richten.![]()
![]()
Nee hoorquote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:57 schreef Tchock het volgende:
Als je het niet heel erg vind ga ik de discussie verder uit weg aangezien je het zelden met mij eens bent en ik mijn energie misschien beter op internationaal recht kan richten.ik ben het ook niet per definitie met je oneens in dit geval hoor.
![]()
Easy way out.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:57 schreef Tchock het volgende:
Als je het niet heel erg vind ga ik de discussie verder uit weg aangezien je het zelden met mij eens bent en ik mijn energie misschien beter op internationaal recht kan richten.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Is het al donderdag 21.00u?Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
quote:
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Lijfstraffen, zeg ik je!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het misleiden van een Novietenhoeder als noviet is onrechtmatig.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ja ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Komt door de hoofdletters. Die lijken je als woord tien kilo zwaarder te maken.
See! Ik ben het ook weleens met je eens.![]()
Kan ook.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
See if I care.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het misleiden van een Novietenhoeder als noviet is onrechtmatig.![]()
Hij zoekt alleenheerschappij. Sta het niet toe!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij wilt mij echt graag schrappen hč.![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij zoekt alleenheerschappij. Sta het niet toe!Waar maken jullie dat allemaal uit op?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij wilt mij echt graag schrappen hč.![]()
![]()
Wie weet vindt de HR het nu ook wel goed.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij zoekt alleenheerschappij. Sta het niet toe!Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wie weet vindt de HR het nu ook wel goed.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wie weet vindt de HR het nu ook wel goed.![]()
![]()
Quoten is moeilijk op mobiel maar volgens mij ben ik alleen deze week al drie keer bedreigd met verwijdering.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
[..]
Waar maken jullie dat allemaal uit op?![]()
Dat is dus geen godwin, zelfs niet verkaptquote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:08 schreef Tchock het volgende:
Een van de best verkapte Godwins die ik ooit heb gezien op FOK!![]()
VolOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |