quote:Resterend programma Feyenoord
Datum Wedstrijd
17 maart Feyenoord - FC Utrecht
30 maart SC Heerenveen - Feyenoord
5 april Feyenoord - VVV-Venlo
14 april RKC Waalwijk - Feyenoord
21 april Feyenoord - Vitesse
28 april Feyenoord - Heracles Almelo
5 mei ADO Den Haag - Feyenoord
12 mei Feyenoord - NAC Breda
Resterend programma PSV
Datum Wedstrijd
16 maart PSV - RKC Waalwijk
31 maart Roda JC Kerkrade - PSV
6 april Willem II - PSV
14 april PSV - Ajax
20 april AZ - PSV
27 april PSV - FC Groningen
5 mei PSV - NEC
12 mei FC Twente - PSV
Resterend programma Ajax
Datum Wedstrijd
17 maart AZ - Ajax
31 maart Ajax - NEC
7 april Ajax - Heracles Almelo
14 april PSV - Ajax
19 april Ajax - SC Heerenveen
27 april NAC Breda - Ajax
5 mei Ajax - Willem II
12 mei FC Groningen - Ajax
Resterend programma Vitesse
ADO Den Haag - Vitesse
Vitesse - PEC Zwolle
Vitesse - NAC Breda
Roda JC - Vitesse
Feyenoord - Vitesse
Vitesse - Willem II
RKC Waalwijk - Vitesse
Vitesse - VVV Venlo
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Zijn die spelers, waar we het nu over hebben, ook allemaal in het verleden toegevoegd aan zo een poule? Ik dacht laatst gelezen te hebben dat alle spelers uit de talentenpoules al als sneeuw voor de zon verdwenen waren?
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:56 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Verplichtingen uit de talentenpools ed zijn niet (logisch ook) in de balans opgenomen, maar vormen een niet uit de balans blijkende verplichting.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:24 schreef Muto het volgende:
[..]
Niemand die het weet. Sommige zeggen dat het is omgezet in aandelen, anderen denken dat het nog steeds bestaat.
Dit was het lijstje zoals die was.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:24 schreef Muto het volgende:
[..]
Niemand die het weet. Sommige zeggen dat het is omgezet in aandelen, anderen denken dat het nog steeds bestaat.
Van talentpool 2 zijn we nu dus af omdat vlaar de laatste speler daarin was. Dat zal volgend jaar blijken uit de jaarstukken, spelers beloftenpool weet niemand zeker omdat die namen nooit naar buiten zijn gebracht.....quote:.[/1e talentpool: Jonathan de Guzman, Royston Drenthe, Tim Vincken, Diego Biseswar, Erwin Mulder, Luigi Bruins en Georginio Wijnaldum 24 participaties van 250.000 euro Deelnemers aan de ‘Feyenoord Talent Pool’ beleggen minimaal 250.000 euro in het fonds. Zij verwerven daarmee 25 procent van de transferrechten van de zeven geselecteerde talenten uit de selectie, goed voor een waarde van zes miljoen euro. Als de betreffende spelers vertrekken stroomt 25 procent van de netto-opbrengst naar de beleggers. De overige 75 procent komt ten bate van de club.
2e talentpool: Ron Vlaar, Andwélé Slory, Jacob Lensky Fer, Mitchell Schet, Dwight Tiendalli, Sherif Ekramy en Serginho Greene Fer vervangt Lensky 20 participaties van 250.000 euro Deelnemers aan de ‘Feyenoord Talent Pool l en II’ beleggen minimaal 250.000 euro in het fonds. Zij verwerven daarmee 25 procent van de transferrechten van de zeven geselecteerde talenten uit de selectie, goed voor een waarde van vijf miljoen euro. Als de betreffende spelers vertrekken stroomt 25 procent van de netto-opbrengst naar de beleggers. De overige 75 procent komt ten bate van de club.
beloftenpool: Van Haaren ,Leerdam , Schenkeveld ,Castaignos , Cabral , Martins Indi , de Vrij Deelnemers aan de ‘Feyenoord Beloftenpool' werven daarmee 20 procent van de transferrechten van de zes geselecteerde talenten uit de selectie. Als de betreffende spelers vertrekken stroomt 20 procent van de netto-opbrengst naar de beleggers. De overige 80 procent komt ten bate van de club. Al met al hebben ze dus eigenlijk de ziel van de club verkocht. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2011 19:41 door buijs.
Weer een naamswijziging. Nu FKRotterdam.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:55 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Wat de neuk is er gebeurd met het Twitter account van Edward van Cuilenborg (Feyenoordkanaal) ?
Tim Vincken dan.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Luigi Bruins in talentenpool.
Goede trolactie dat.
quote:'Bij Brard en FC Gabala gaat het nog om details'
23 maart 2013
Feyenoord en Stanley Brard lijken van een vertrek van de Hoofd Opleiding uit te gaan. 'Bij Brard en FC Gabala gaat het nog om enkele details,' aldus Martin van Geel in het Algemeen Dagblad. 'Joop Hiele moet ook nog een opvolger krijgen. We kunnen aan de bak.'
Feyenoord Netwerk
Zelf wil Brard het vertrek nog niet helemaal bevestigen. 'Het gaat om details, maar wel heel belangrijke details. Maar dat neemt niet weg dat ik nu al bezig ben om de opleiding voor volgend jaar weer helemaal in orde te hebben.'
Transparantiequote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:24 schreef Muto het volgende:
[..]
quote:Schaken: 'Ik ben een slaper'
De 3-0 vrijdagavond van invaller Ruben Schaken (30) tegen Estland was een bijzondere treffer. Het was de 1500e goal in de 108-jarige geschiedenis van het Nederlands elftal.
© ANP
Door Rypke Bakker
"Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat de 1500e eraan zat te komen”, zei Schaken in gesprek met NUsport.
"Het is wel een mooi rijtje namen waar ik in kom met deze jubileumtreffer. Johan Neeskens, Wesley Sneijder… En de rest houd je van me te goed, haha."
Na je treffer kwam er heel groot ‘1500’ op het scorebord. Wist je het toen pas?
"Nee, dat zag ik niet, ik ben een beetje een slaper. Ik hoorde het pas na de wedstrijd, toen ik gefeliciteerd werd."
Je hebt een aardig moyenne. Drie interlands, twee goals.
"Klopt. Mooi, hè? Of ik er een verklaring voor heb? Ik sta op de goede plek. Dit keer bij de tweede paal. En ik denk dat ‘m goed binnenschoot. Dat is alleen maar mooi."
Jouw Oranjesprookje lijkt daarmee ook alleen maar mooier te worden…
"Het is inmiddels geen sprookje meer. Het is realiteit geworden, al geniet ik wel van elk moment dat ik erbij ben. Maar ik moet ook aardig mijn best blijven doen om erbij te blijven. Dit is een hele goede groep en ik ben blij dat ik een aandeel heb."
Nu nog een WK..
"Dat zou helemaal prachtig zijn. Maar daarvoor moet ik me eerst nog verder ontwikkelen."
Ja? Moet jij je nog verder ontwikkelen om het WK te halen?
"Jawel, daar loop ik niet voor weg. Ik merk het aan het niveau op de training. Het gaat veel sneller. Dat heeft ook met mijn positie te maken. Ik ben een buitenspeler, het positiespel ligt me niet zoals de andere spelers. Maar daardoor merk ik wel dat ik echt gas moet geven om mee te kunnen komen. En dat doet me ook beseffen dat ik straks bij Feyenoord toch die extra trainingen moet pakken om beter te worden."
Heel goed stuk. Ik zal hem ff quoten.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:10 schreef Luni het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)fans-vogelvrij.dhtml
quote:Onder Opstelten, de hooliganjager, zijn fans vogelvrij
Minister Ivo Opstelten wil voetbalhooligans 'nóg harder' gaan aanpakken, zei hij op de radio. U bent het daar vast roerend mee eens, want het moet maar eens afgelopen zijn met die voetbalhooligans. Het kan zo niet langer, met al die bloederige veldslagen in onze stadions. Moord en doodslag vieren hoogtij. Een schande is het!
Opstelten legde het allemaal uit met die zware basstem van 'm, streng doch vaderlijk. Ook voetbalsupporters die zich voor het eerst misdragen, moeten voortaan een stadionverbod en een gebiedsverbod krijgen. En pas op: in de buurt zijn van rellen of een opstootje is genoeg. ,,Sta je erbij, dan ben je erbij,'' luidt dat principe.
Opstelten is een fanatiek aanhanger van de 'je bent erbij'-logica. In april 2006 liet hij als burgemeester van Rotterdam 663 supporters 'uit voorzorg' oppakken na Feyenoord-Ajax. Ze werden ondergebracht in een parkeergarage, zonder sanitaire voorzieningen, zonder water, zonder eten. Wat ze precies verkeerd hadden gedaan, is tot op de dag van vandaag een mysterie.
Er bleken veel toevallige passanten en aartsbrave toeschouwers tussen te zitten, inclusief een zwangere vrouw en tientallen kinderen en minderjarigen. Honderden mensen deden aangifte tegen Opstelten. De Nationale Ombudsman oordeelde vernietigend over de massa-arrestatie, die als 'onnodig en onbehoorlijk' werd betiteld. De Officier van Justitie schreef maanden later een excuusbrief. Opstelten, de hooliganjager des vaderlands, weigerde zijn excuses te maken.
Het is u ontgaan, maar deze week verscheen er een nieuw rapport over voetbalveiligheid, opgesteld door het 'Auditteam Voetbal en Veiligheid'. Het haalde de kranten niet of nauwelijks, want de conclusie was niet spannend genoeg. Die luidde, vrij vertaald: 'De veiligheid in onze stadions is de laatste tien jaar sterk verbeterd'. En: 'Grote incidenten zijn zeldzaam'.
Niemand die geregeld in een voetbalstadion komt, zal het echt verbazen. Heus, er is nog genoeg mis. Te vaak klinken humorloze, smakeloze spreekkoren, over de tegenstander en over de scheidsrechter. Vechtpartijen of opstootjes zijn er soms, maar beduidend minder vaak dan op een gemiddeld uitgaansplein.
U kunt in Nederland zonder problemen met uw kinderen naar het voetbalstadion. Maar over het rapport 'Voetbalveiligheid 2009-2012' heb ik Ivo Opstelten nog niet gehoord. De geboren opportunist kiest liever voor opendeurenpolitiek, door te roepen dat je voetbalhooligans 'harder' moet aanpakken. Werkt altijd. Bij Standpunt.nl op Radio 1 waren de mensen het er roerend mee eens. Applaus klonk.
De Voetbalwet zoals die in 2010 werd ingevoerd, functioneert nog voor geen meter. De meldingsplicht vertoont nog tal van gebreken. En net zo erg: de wet raakt in de praktijk niet zozeer het échte tuig van de richel, maar veel meer de fanatieke supporter, die trouw naar wedstrijden reist - en af en toe een middelvinger opsteekt. Dat zijn geen engeltjes misschien, maar ook geen criminelen.
Een groep Willem II-supporters werd dit seizoen nog 'uit voorzorg' opgepakt, omdat ze samen een biertje zaten te drinken in een café in Utrecht. 'Samenscholing', heet zoiets. Dat de Utrechtse cafébaas verklaarde dat de groep zich voorbeeldig gedroeg, en dat van dreiging geen enkele sprake was, mocht geen naam hebben. Oppakken die handel.
De voetbalsupporter is vogelvrij. Terwijl het aantal incidenten afneemt, neemt de repressie juist toe. Voor een stadionverbod is amper bewijslast nodig. In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is, behalve dan in of rondom een voetbalstadion. Wie naar een uitwedstrijd wil van zijn club, wordt als vee behandeld.
Het fenomeen 'zero tolerance', gaat er anno 2013 in als koek. De Ivo Opsteltens van deze wereld ruiken dat. Ze gebruiken het voetbal zoals het hen uitkomt, orerend dat het zo niet langer kan. Dat 98 procent van de Nederlandse stadionbezoekers zich altijd veilig voelt, zoals onderzoek uitwijst, is bovenal een vervelende bijzaak. Want daar scoor je niet mee.
Die naam blijf ik gewoon typisch vinden. FC Gabalagabala. Als je aan mensen vertelt dat je bij FC Gabalagabala werkt, kijken ze je aan alsof je een grapje maakt.quote:
Tja, als hij dan z'n bankrekening laat zien zal Brard het laatst lachenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die naam blijf ik gewoon typisch vinden. FC Gabalagabala. Als je aan mensen vertelt dat je bij FC Gabalagabala werkt, kijken ze je aan alsof je een grapje maakt.
twitter:TonStrooband twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 11:04:57Normalisatie? #heeFEY http://t.co/DyNWxkk3ZL reageer retweet
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:30 schreef SjaakBauer het volgende:
twitter:TonStrooband twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 11:04:57Normalisatie? #heeFEY http://t.co/DyNWxkk3ZL reageer retweet
Jezusquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:30 schreef SjaakBauer het volgende:
het staat gewoon in het jaarrapport hoor openbaar voor iedereen, ze zijn er nog gewoon. Alleen talentpool II is dus nu leeg door vertrek van vlaar, en het investerings fonds uit 2007/2008 is er ook niet meer, volgen jaarrapport afgelopen seizoen laatste spelers daaruit vertrokken.quote:
Dat krijg je in een ander land.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:30 schreef SjaakBauer het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |