AWESOME!quote:Op woensdag 3 april 2013 16:47 schreef savas198520 het volgende:
bij studentmobiel stond die maandag op 15 april en nu op 5 april.
Ben bang dat het nog een week duurt bij studentmobiel..quote:Het toestel HTC one word eind deze week verwacht. Wij kunnen niet vertellen wanneer de pre orders worden opgestuurd omdat dit afhangkelijk is van de hoeveelheid wij geleverd krijgen.
Zodra wij de toestellen op voorraad hebben en de aansluiting is gemaakt zullen wij deze zo snel mogelijk opsturen en hiervan een email bericht sturen.
quote:Uit onderzoek blijkt dat bijna een kwart van de iPhone 4’s een gebroken scherm heeft. Daarnaast zijn er natuurlijk genoeg kapotte Samsung of HTC modellen. Als je een smartphone op het scherm laat vallen, is het in de meeste gevallen al gedaan. Enkele blogs vinden het leuk om te testen hoe ver ze kunnen gaan. Zo zijn ook de iPhone 5 en HTC One aan een valtest onderworpen. Pas op: de video kan als schokkend worden ervaren.
Beide toestellen worden minstens drie keer getest. Dat houdt in dat zowel de iPhone 5 als de HTC One minimaal drie keer de grond raken. De eerste test wordt op broekzakhoogte uitgevoerd. Er zijn namelijk mensen die hun telefoon naast hun broekzak schuiven. Daarnaast zijn er nog testen op borsthoogte en op gezichtshoogte. Gelukkig heb ik mijn smartphone nog nooit laten vallen tijdens het bellen! De iPhone 5 sneuvelt in de eerste test, want het scherm heeft direct enkele sterren.
Bij de HTC One is alleen de cover van de speaker losgekomen. In de borsthoogte test hebben beide modellen slechts wat schade aan de behuizing. De laatste test zorgt ervoor dat de iPhone 5 een nog kapotter scherm heeft. Het topmodel van HTC heeft slechts wat schade aan de behuizing. Daarom laat men de HTC One nogmaals vallen, dit keer van boven het hoofd. Nu valt het toestel op het scherm en is het gedaan. Durf jij te kijken?
eigenlijk zouden de ontwikkelaars van telefoontjes eens wat vaker naar een boterham met pindakaas moeten kijken. Die boterhammen vallen 9vd10 keer met de pindakant naar beneden. Als ze dus pindakaas op de achterkant van de telefoon smeren, valt het toestel minder vaak op de scherm kant en barst het scherm niet zo snel.quote:
Als dat de adviesprijs inderdaad is (werd in het item van Tweakers ook genoemd), is dat echt te hoog wanneer je kijkt naar de prijs van de directe concurrentie.quote:Op zondag 7 april 2013 19:18 schreef alwaysonhold het volgende:
Geruchten gaan dat hij vanaf midden/eind volgende week bij de Mediamarkt in Nederland in de winkels ligt. Wel 700 euro.... http://gathering.tweakers(...)ge/40060096#40060096
iPhone 5 32 GB is 775 euro en deze kost 125 euro minder. I don't see the pointquote:Op zondag 7 april 2013 20:16 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Als dat de adviesprijs inderdaad is (werd in het item van Tweakers ook genoemd), is dat echt te hoog wanneer je kijkt naar de prijs van de directe concurrentie.
De iPhone is niet echt de directe concurrent. De Xperia Z en de Galaxy S4 wel. Beiden van bekendere merken. Ik heb inmiddels de kans gekregen de One te bekijken. Het is een leuk ding, erg mooi toestel en erg snel. De Xperia Z laat wel mooiere kleuren zien. Maar kijk nog steeds naar de S4, wat mij de meest praktische van het stel lijkt gezien de body (minst krasgevoelig, vervangbare achterkant en batterij, meeste accessoires, lichtst, minder gevoelig voor opwarmen, kan tegen een stootje), interessante features (eigenlijk één, nl. SAFA). Dit alles gemeten aan mijn voorkeuren.quote:Op maandag 8 april 2013 00:10 schreef alwaysonhold het volgende:
iPhone 5 32 GB is 775 euro en deze kost 125 euro minder. I don't see the point
Dat klinkt al beter.quote:Op zondag 7 april 2013 22:47 schreef Zuivelkoe het volgende:
Hij staat in de mediamarkt folder van Deventer voor 649
link?quote:Op zondag 7 april 2013 22:47 schreef Zuivelkoe het volgende:
Hij staat in de mediamarkt folder van Deventer voor 649
Een vrij standaard toestel de One?quote:Op maandag 8 april 2013 04:07 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
De iPhone is niet echt de directe concurrent. De Xperia Z en de Galaxy S4 wel. Beiden van bekendere merken. Ik heb inmiddels de kans gekregen de One te bekijken. Het is een leuk ding, erg mooi toestel en erg snel. De Xperia Z laat wel mooiere kleuren zien. Maar kijk nog steeds naar de S4, wat mij de meest praktische van het stel lijkt gezien de body (minst krasgevoelig, vervangbare achterkant en batterij, meeste accessoires, lichtst, minder gevoelig voor opwarmen, kan tegen een stootje), interessante features (eigenlijk één, nl. SAFA). Dit alles gemeten aan mijn voorkeuren.
De One blijft toch een standaard Android toestel. Er zijn wat unieke features, maar het meeste gebruik ik niet en Sense is het eerste dat ik uit zou zetten. Het is een erg mooi toestel, maar ik kan niet tegen zichtbare krasjes. En die krijg je toch vrij snel wanneer je wat minder voorzichtig bent met het toestel. En dan zit je daar met je bekraste toestel van 700 Euro, terwijl je niets kan doen om het te fixen.
[..]
Dat klinkt al beter.
Das een foto. Vroeg om een link naar de folderquote:Op maandag 8 april 2013 10:35 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
13 megapixel camera, bleutooth
Mediamarkt.nl -> deventer -> folder -> download als PDFquote:Op maandag 8 april 2013 10:43 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Das een foto. Vroeg om een link naar de folder
Nee, mijn mening blijft hetzelfde. Ik had het toestel al uitgebreid bekeken omdat ik op zoek ben naar een nieuw toestel. De One biedt niets interessants of unieks/nuttigs kwa software. Omdat ik een beetje klaar ben met alle custom ROMs is dat eigenlijk wel waar ik naar zoek.quote:Op maandag 8 april 2013 08:36 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Een vrij standaard toestel de One?
Lees deze meest uitgebreide review van de One wat er is en je veranderd je mening snel denk ik:
http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review
Wauw, je prijst de S4 de hemel in en de HTC niet vanwege unieke software?quote:Op maandag 8 april 2013 12:48 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Nee, mijn mening blijft hetzelfde. Ik had het toestel al uitgebreid bekeken omdat ik op zoek ben naar een nieuw toestel. De One biedt niets interessants of unieks/nuttigs kwa software. Omdat ik een beetje klaar ben met alle custom ROMs is dat eigenlijk wel waar ik naar zoek.
Voordeel dat de HTC One wel de custom ROM-community achter zich heeft staan en de S4 niet. Hoewel ik dus niet zo snel een custom ROM zal installeren, zou ik wel de mogelijkheid willen hebben.
Prijs ik de S4 de hemel in? Vind het nog altijd een lelijk ding waar de nieuwigheid niet bepaald van afstraalt. En touchwiz vind ik kut en is niet zomaar uit te zetten. Verder noem ik het redelijk groote nadeel dat het toestel slechts beperkt ondersteund zal worden door de custom ROM community.quote:Op maandag 8 april 2013 13:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wauw, je prijst de S4 de hemel in en de HTC niet vanwege unieke software?
Ok, fanboypraat, en niet begrepen wat ik precies bedoel. Maakt al duidelijk hoe jij er in staat, in hoeverre je op de hoogte bent, en in welke mate je staat bent bepaalde praktische voor- en nadelen in te schatten.quote:Die plastice crap wat jij zo uniek en geweldig noemt heeft dus oogbesturing tijdens het bekijken van een video. Uit tests blijkt dat dit voor geen meter werkt, het zelfde geldt voor dat scrollen.
Nee. Dit hebben de Xperia en de S4 ook. En ik heb niet gezegd dat de One geen eigen features heeft, alleen dat het spul is wat mij persoonlijk niet boeit. Dat geldt ook voor het meerendeel van de Samsung features. Behalve de SAFE-omgeving. Helaas een unieke feature. Òf ik moet voor een BB gaan.quote:Zoë is wel degelijk uniek: een filmpje maken tijdens een foto.
De maketingmachine van HTC heeft bij jou duidelijk zijn werk gedaan. Kennelijk heb je naast mijn reactie die je te deed neigen naar een irrationele tegenreactie, de reviews óók niet gelezen. De Ultrapixel camera is een leuk idee, maar in de praktijk presteert het niet beter (ook niet slechter) dan andere oplossingen, terwijl je wel een lagere resolutie hebt (in dat opzicht dus wel slechter). Verder presteerde hij in het donker niet beter. Dit terwijl de presentatie van het toestel juist in zo'n (donkere) disco-omgeving plaatsvond en alle genodigden meteen konden uitvinden dat het dus niet werktequote:Hetzelfde geldt voor die foto's in donkerdere omstandigheden. Je kunt wel 200 megapixel in zo'n ding stoppen, maar de ruis in je foto's wordt om te janken. Ik wil niet zeggen dat je met een resolutie van 4mp hartstikke blij moet zijn, maar het biedt wel mogelijkheden.
Ja, iedereen die een fototje wil afdrukken doet dat op groot formaat en moet hoe dan ook meteen 600 euro uitgeven aan een dSLR. Onzin natuurlijk. De betere compactcamera's schieten alle telefooncamera's voorbij. Op die 808 PureView na dan. Maar het nastreven daarvan is voorlopig niet realistisch. Maar de kwaliteit van de camera is voor mij sowieso niet belangrijk.quote:Bovendien ga je met een telefoon geen foto's schieten die je op groot formaat geprint wil hebben (waar je dus al die mp's voor nodig hebt). Dat doe je met een dSLR.
Ik vind het jammer dat hij er inderdaad niet anders uit ziet. Het plastic vind ik een voordeel. Dat het wat minder eruit ziet, tsja, wat boeit het? Het is een gebruiksvoorwerp. Dat vergeten mensen wel eens. Of ze hebben geen apparaten thuis waar je wel trots op kunt zijn. Ik wil alleen wel dat iets na een tijdje eruit ziet als hoe ik het gekocht heb. Zeker als het voor zoveel geld is.quote:Ja, misschien gaat die HTC krasjes krijgen op zijn behuizing, maar liever wat krasjes op een aluminium behuizing, dan een hoogglanzend lelijk stuk plastic in je handen hebben die exact op zijn voorganger lijkt.
Uit reviews blijkt juist dat de One excelleert in donkere omgevingen, en hij zelfs dingen fotografeert die je met het blote oog niet kan zien. In goed-verlichte omgevingen mis je wat details, maar dat wordt nog met een update opgelost (die is er al).quote:Op maandag 8 april 2013 15:40 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
De maketingmachine van HTC heeft bij jou duidelijk zijn werk gedaan. Kennelijk heb je naast mijn reactie die je te deed neigen naar een irrationele tegenreactie, de reviews óók niet gelezen. De Ultrapixel camera is een leuk idee, maar in de praktijk presteert het niet beter (ook niet slechter) dan andere oplossingen, terwijl je wel een lagere resolutie hebt (in dat opzicht dus wel slechter). Verder presteerde hij in het donker niet beter. Dit terwijl de presentatie van het toestel juist in zo'n (donkere) disco-omgeving plaatsvond en alle genodigden meteen konden uitvinden dat het dus niet werkte.
Linkjes naar de bronnen (ervan uitgaande dat je hier stelt dat hij het beter doet dan bijv. de iPhone en de S3)? Tweakers (toegegeven, niet de beste site als het om niet-directe computer gerelateerde apparatuur gaat, maar een camera inschatten kunnen ze natuurlijk wel) en Hardware.info en verschillende Youtube kanalen waren er toch redelijk eensgezind over.quote:Op maandag 8 april 2013 15:58 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Uit reviews blijkt juist dat de One excelleert in donkere omgevingen, en hij zelfs dingen fotografeert die je met het blote oog niet kan zien. In goed-verlichte omgevingen mis je wat details, maar dat wordt nog met een update opgelost (die is er al).
'Nuff said...quote:The 4MP ultra-pixel camera is probably better than any five-megapixel on a phone, but well behind most proper cameraphones.
http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review/7 Dit bijvoorbeeld.quote:Op maandag 8 april 2013 16:26 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Linkjes naar de bronnen (ervan uitgaande dat je hier stelt dat hij het beter doet dan bijv. de iPhone en de S3)? Tweakers (toegegeven, niet de beste site als het om niet-directe computer gerelateerde apparatuur gaat, maar een camera inschatten kunnen ze natuurlijk wel) en Hardware.info en verschillende Youtube kanalen waren er toch redelijk eensgezind over.
Zoals gezegd, geef ik weinig om de camera. Ik wilde alleen aangeven dat die 4 MP niet zo geweldig zijn als HTC het wil doen overkomen. Props voor het proberen van iets nieuws en het daadwerkelijk door te voeren. Stel dat de low-light omstandigheden wel goed waren (wordt vaak maar beperkt getest), dan blijft het nog steeds een gegeven dat de camera maar matig is.
GSMArena die voor mij toch een van de leidende geluiden zijn:
[..]
'Nuff said...
Tevens zijn de One en de Lumnia 920 nog de enige smartphones met OIS.quote:The Lumia 920 and One are pretty darn close when it comes right down to it, and both easily outclass the iPhone 5 and the rest of the Android landscape in dark settings. The One is slightly noisier than the Lumia 920 in some of these, and it took me a while to figure out why that was.
In auto mode, the Lumia 920 pushes its OIS further with longer 0.3 second exposures, while the One maxes out at 1/7s (0.143 s) and a higher ISO. I took all these comparison photos before discovering the awesomeness that is Night Mode on the One, which enables the One to push out to 0.3 seconds as well with ISO 800 as the maximum, essentially matching the Lumia 920.
Zeker interessant inderdaad. Alleen wordt er geen vergelijking gemaakt met anderen. Er wordt gezegd dat het zo is (en de mening van de reviewers op anandtech draagt zeker het nodige aan gewicht), maar er worden geen vergelijkende fotos getoond.quote:Op maandag 8 april 2013 17:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review/7 Dit bijvoorbeeld.
Met die knoppen onder de foto kan je switchen tussen verschillende toestellen.quote:Op maandag 8 april 2013 17:17 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Zeker interessant inderdaad. Alleen wordt er geen vergelijking gemaakt met anderen. Er wordt gezegd dat het zo is (en de mening van de reviewers op anandtech draagt zeker het nodige aan gewicht), maar er worden geen vergelijkende fotos getoond.
Verder vraag ik me af in hoeverre de test daadwerkelijk een realworld test is als in dat iedereen deze resultaten kan halen. Maar goed, zoals gezegd, de camera is voor mij geen dealbreaker. Ik overweeg de One ook nog, net als bijv. de Xperia Z. De prestatie van de camera in deze is zo goed als irrelevant.
quote:Op maandag 8 april 2013 17:20 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Met die knoppen onder de foto kan je switchen tussen verschillende toestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |