abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:39:55 #1
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124389832
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:48:50 #2
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_124390338
Tsja ze doet vooral 'eh eh eh' in haar slaap, ze slaapt wel echt heb ik het idee als ik de lamp aan doe.
pi_124390680
Herkenbaar. Hier ook lawaaierige baby's
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:01:51 #4
259886 pessie
pi_124390952
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:55 schreef Kyara het volgende:
Herkenbaar. Hier ook lawaaierige baby's
Nou, ze maakt alleen herrie na de 2 uur voeding, maar MN borsten zijn dan best vol em ze laat een paar keer los en verslikt zich in de hoeveelheid, boeren doet ze dan wel maar niet voldoende denk ik. Ik krijg er met rechtop blijven zitten bij har ook niet meer uit. Vannacht es proberen of de infacol dit probleempje verhelpt.

Is er ook een topic waar ik een post partum vraag kan stellen?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 22:03:23 #5
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124391015
Het hoe gaat het met ons topic?
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:08:22 #6
258612 nytar
boys boys boys
pi_124400497
Wat voor vraag bedoel je pessie?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:26:02 #7
259886 pessie
pi_124400722
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:08 schreef nytar het volgende:
Wat voor vraag bedoel je pessie?
Over hechtingen. Staat in het hoe gaat het met ons topic.
pi_124435339
Vanaf wanneer kan je ongeveer met je kleintje gaan zwemmen??
pi_124435371
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 11:12 schreef Loj het volgende:
Vanaf wanneer kan je ongeveer met je kleintje gaan zwemmen??
Dat mag volgens mij iig na de eerste inentingen. Als ik het me goed herinner is het ongeveer vanaf een week of 8.
pi_124462451
Thanks Danic :) dan mag t! Lijkt me zo schattig :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:00:16 #11
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124514575
In juni gaan wij met dan ruim 6 maanden oude baby op vakantie naar Noord-Italië. We zijn natuurlijk van plan om heel rustig aan te doen en veel te stoppen. Maar is er misschien een fijnere en betere manier om je baby veilig te vervoeren, dan een maxi cosi?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:04:54 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124514654
Volgens mij is de maxi cosi best heel comfortabel voor je kindje. :Y

Vrienden van ons hadden een reiswieg gehuurd. Eentje die je helemaal vast moet zetten in de gordels op de achterbank en waarin de baby dan in een 3-punts gordel ligt.

Zoiets was het geloof ik: http://www.autoreiswieg.nl/onze_reiswiegen.html

De 'regel' is natuurlijk dat een kindje niet langer dan 2 uur achter elkaar in een maxi cosi mag, maar als dat voor 1 keertje is om een lange reis te maken kan dat echt geen kwaad. Dat advies is voornamelijk gesteld omdat er way back when toen de cosi net nieuw was mensen dat ding als wipstoeltje gebruikten en hun kind thuis ook hele dagen erin lieten zitten.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:28:38 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124528933
OK, thx! Daar zat ik idd een beetje mee, of dat wel comfortabel (zo lijkt t idd wel) is en of dat een dag lang mag. Zooo ver is Noord-Italië ook niet en we pauzeren veel, maar vroeg t me toch af. En ik had toen straks in de auto nog een vraag bedacht die ik wilde stellen, maar ben m kwijt :+
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:34:31 #14
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124529200
Oh ja ik weet m weer! Hebben jullie nog handige baby-mee-naar-supermarkt-tips? Ik doe nu ofwel maxi cosi op het onderstel en mandje aan mijn arm, ofwel maxi cosi in een winkelwagentje zetten waardoor je nog 20 centimeter over hebt om je boodschappen in te proppen :') . Beide niet ideaal. Is er een ei van Columbus dat ik nog niet heb gevonden - om in Paassferen te spreken?
pi_124529372
Wij zijn ook met een 6 maanden oude baby naar Noord-Italië gereden. Wel in twee etappes, met een overnachting dus. En iedere twee uur gestopt en baby even lekker plat laten liggen.

Weekboodschappen deed ik zonder baby :+ Je hebt wel supermarkten waar je de maxicosi op de kar kan zetten. Kleine boodschappen tussendoor met de wandelwagen en zo'n trekmandjes. Anders misschien met een draagdoek?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124529857
Wij hebben een AH-afhaalpunt hier langs de snelweg. Ik stuur Vriend er altijd langs onderweg naar huis.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:52:13 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124529907
Oh ja trekmandje was nog niet in me opgekomen, das wel een goede. Draagdoek is me nooit gelukt, maar heb wel zo'n ding (vergelijkbaar)

Ik vind dat een beetje veel gedoe omdat ik eerst met de auto moet, maar als het warmer wordt kan ik wel gaan lopen. Durven jullie het trouwens aan om te fietsen met zo'n ding? En vanaf hoeveel maanden? Mijn baby is nu 4 maanden maar kan heel lang en sterk zijn hoofd omhoog houden /opschep-moedermodus. Ik denk zelf dat ik wanneer het warmer wordt wel met hem durf te gaan fietsen al. Goed idee of niet?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 16:52:55 #18
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124529937
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wij hebben een AH-afhaalpunt hier langs de snelweg. Ik stuur Vriend er altijd langs onderweg naar huis.
Dat lijkt me echt ideaal, maar last time I checked was die er nog niet in omgeving 040!
pi_124530137
Ik fietste niet met een draagdoek/drager, ik vind dat echt veel te gevaarlijk. Ik ben als de dood dat ik boven op mijn kind val. Maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb voor de eerste maanden een tweedehands fietskar gekocht en vanaf een maand of 8 gaat M in het fietsstoeltje (en hij draagt een helmpje. Zo'n neuroot ben ik dus ;) )
pi_124530162
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt ideaal, maar last time I checked was die er nog niet in omgeving 040!
Tilburg, maar dat is nog wel wat uit de buurt.
pi_124530214
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik fietste niet met een draagdoek/drager, ik vind dat echt veel te gevaarlijk. Ik ben als de dood dat ik boven op mijn kind val. Maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb voor de eerste maanden een tweedehands fietskar gekocht en vanaf een maand of 8 gaat M in het fietsstoeltje (en hij draagt een helmpje. Zo'n neuroot ben ik dus ;) )
Is dat nou echt handig zo'n fietskar? Ik wil geen tweede auto, want we wonen midden in de stad, maar ik heb toch af en toe wel een vervoersprobleem.
pi_124530323
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Is dat nou echt handig zo'n fietskar? Ik wil geen tweede auto, want we wonen midden in de stad, maar ik heb toch af en toe wel een vervoersprobleem.
Ik vind van wel. Ik heb een Croozer (voor 2) en daar kun je me toch nog een bak boodschappen in meenemen :Y

Edit: ik heb ook geen keuze verder. Want 1 kleuter fietst zelf, 1 peuter achterop en dan nog 2 babies te vervoeren. En ik heb zelf nog geen auto waar al mijn kroost in past.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:00:50 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124530332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Tilburg, maar dat is nog wel wat uit de buurt.
Ja, die zag ik er tussen staan idd maar dat vind ik wel echt te ver. Als jullie er nou veel gebruik van maken tijdens de pilot, dan verspreidt het zich vast snel ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
Dat was wel bij me opgekomen en toen dacht ik: tsja. Normaal gesproken val ik ook niet ineens van mijn fiets, dus met drager vast ook niet. Ik zou vanzelfsprekend wel beter op mijn mede weggenoten letten en drukke straten vermijden.
pi_124530361
Nou, ik vind het wel minder handig dan gewoon voorop de fiets in een stoeltje, maar van alle opties (drager, bakfiets, maxi cosi op de fiets) vond ik het wel de handigste, veiligste en goedkoopste optie. Ik had een vrij goedkope gekocht via marktplaats, als ik nog eens eentje aanschaf zou ik eentje nemen met een plastic kuip en die je makkelijker af kan koppelen. Wij hadden ook geen tweede auto en M's kdv was op weg naar mijn werk, dus die bracht ik weg. Het heeft mij wel veel vrijheid gegeven, maar sinds M groot genoeg is, zit hij lekker voorop de fiets.
pi_124530416
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja trekmandje was nog niet in me opgekomen, das wel een goede. Draagdoek is me nooit gelukt, maar heb wel zo'n ding (vergelijkbaar)

[ afbeelding ]

Ik vind dat een beetje veel gedoe omdat ik eerst met de auto moet, maar als het warmer wordt kan ik wel gaan lopen. Durven jullie het trouwens aan om te fietsen met zo'n ding? En vanaf hoeveel maanden? Mijn baby is nu 4 maanden maar kan heel lang en sterk zijn hoofd omhoog houden /opschep-moedermodus. Ik denk zelf dat ik wanneer het warmer wordt wel met hem durf te gaan fietsen al. Goed idee of niet?
Ik zoumet een drager niet durven te fietsen omdat je deze voor mijn gevoel toch niet goed aan kan trekken en de babybjorn vind ik zowiezo niet zo;n fantastisch ding. Wel heb ik met de draagdoek gefietst al vanaf week 2 ofzo je kan hem lekker strak trekken zoals jij je er fijn bij voelt en nu het wat kouder is heeft ze dan een mutsje op en tot aan dr nekje onder mijn jas erbij met een eigen jasje ook nog. Wij hebben ook een fietskar maar zonder babyschelp dus daar monteerde wij de maxi cosi in maar aangezien ik daar niet mee kan fietsen pakte ik als ik alleen was de doek of ging ik lopen.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_124530472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja ik weet m weer! Hebben jullie nog handige baby-mee-naar-supermarkt-tips? Ik doe nu ofwel maxi cosi op het onderstel en mandje aan mijn arm, ofwel maxi cosi in een winkelwagentje zetten waardoor je nog 20 centimeter over hebt om je boodschappen in te proppen :') . Beide niet ideaal. Is er een ei van Columbus dat ik nog niet heb gevonden - om in Paassferen te spreken?
Bij de albertheijn hebben ze winkelkarretjes met een babyzitje erop gebruik ik hier ook regelmatig!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:04:45 #27
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124530549
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:02 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Ik zoumet een drager niet durven te fietsen omdat je deze voor mijn gevoel toch niet goed aan kan trekken en de babybjorn vind ik zowiezo niet zo;n fantastisch ding. Wel heb ik met de draagdoek gefietst al vanaf week 2 ofzo je kan hem lekker strak trekken zoals jij je er fijn bij voelt en nu het wat kouder is heeft ze dan een mutsje op en tot aan dr nekje onder mijn jas erbij met een eigen jasje ook nog. Wij hebben ook een fietskar maar zonder babyschelp dus daar monteerde wij de maxi cosi in maar aangezien ik daar niet mee kan fietsen pakte ik als ik alleen was de doek of ging ik lopen.
Ik heb niet die van het plaatje hoor, een andere. Van een vriendin gekregen, volgens mij merkloos. Er staat een schildpadlogo op. Ik heb het idee dat ik m wel vrij strak kan trekken, maar heb het nog niet in fietshouding geprobeerd. Maar stel dat ik dus voel dat hij strak tegen me aan zit, het niet te koud is, en ik zelf genoeg vertrouwen heb, dan zijn er i.p. geen bezwaren?
pi_124530559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:00 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja, die zag ik er tussen staan idd maar dat vind ik wel echt te ver. Als jullie er nou veel gebruik van maken tijdens de pilot, dan verspreidt het zich vast snel ;)

[..]

Dat was wel bij me opgekomen en toen dacht ik: tsja. Normaal gesproken val ik ook niet ineens van mijn fiets, dus met drager vast ook niet. Ik zou vanzelfsprekend wel beter op mijn mede weggenoten letten en drukke straten vermijden.
De kans is vrij klein, maar ik vind de gevolgen wel heel groot. Te groot voor mijn gevoel. Het is ook een lastige kwestie. Ik bedoel, ik knal normaalgesproken ook niet met 100 km/h in een vangrail, maar toen ik dat wel deed was ik heel blij met het goede autostoeltje ;) Het is een persoonlijke risico-analyse, en ik wilde het risico niet lopen met een alternatief voorhanden. Als je met een drager fietst, zou ik dat sowieso altijd met het gezichtje naar me toe doen, jet moet er toch niet aandenken dat een kindje met het snoetje eerst naar het asfalt duikelt :X (maar then again, ik heb ergonomische drager, dus daarin kan hij alleen maar zo)
pi_124530844
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:04 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik heb niet die van het plaatje hoor, een andere. Van een vriendin gekregen, volgens mij merkloos. Er staat een schildpadlogo op. Ik heb het idee dat ik m wel vrij strak kan trekken, maar heb het nog niet in fietshouding geprobeerd. Maar stel dat ik dus voel dat hij strak tegen me aan zit, het niet te koud is, en ik zelf genoeg vertrouwen heb, dan zijn er i.p. geen bezwaren?
Geen bezwaren is een groot woord e moet vooral kijken naar wat jij fijn vind. Heel veel mensen die vinden dat het niet kan. ikzelf heb er geen problemen mee. kijk na jezelf en je kleintje en inderdaad na het weer. met dit weer zit lisa in de doekt met haar iegen jas schoentjes/slofjes mutsje en half onder mijn jas.

En inderdaad met het gezichtje na je toe dragen hoor. de kou in haar gezichtje is ook niet fijn en veel meer risico op wonden met vallen plus dat ze gewoon steviger zitten
pi_124530881
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sam1993 op 26-03-2013 17:14:03 ]
pi_124530900
Ging iets goed mis :s
pi_124531058
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Wij hebben ook een fietskar een dubbele via halfords een merkloze voor 120 euro en ik vind het persoonlijk wel heel fijn maar het fiets een stuk zwaarder. ikzefl kan het nie tmet mijn rugproblemen. ook moet je appart een babyschaaltje kopen of een oude maxicosi die je erinvastmaakt ofzo. wij hebben hem niet heel veel gebruikt alleen met slecht weer of om grote boodschappen te doen en een tijd toen we een bevestiging van Amber haar stoel kwijt waren.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:23:37 #33
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_124531296
Bij de jumbo deed ik het als volgt: stoeltje wat in het karretje zit 'open' zetten en daarop de maxi cosi. In de maxi cosi aan de achterkant zit een ruimte en daarin paste precies dat uitstekende gedeelte van dat stoeltje. De kant van de voetjes rustte dan op de duwstang. Maxi cosi stond zo heel erg stabiel. En mijn hele kar kon ik volplempen met boodschappen.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:27:39 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124531453
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:12 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Geen bezwaren is een groot woord e moet vooral kijken naar wat jij fijn vind. Heel veel mensen die vinden dat het niet kan. ikzelf heb er geen problemen mee. kijk na jezelf en je kleintje en inderdaad na het weer. met dit weer zit lisa in de doekt met haar iegen jas schoentjes/slofjes mutsje en half onder mijn jas.

En inderdaad met het gezichtje na je toe dragen hoor. de kou in haar gezichtje is ook niet fijn en veel meer risico op wonden met vallen plus dat ze gewoon steviger zitten
Nou ja ik weet eigenlijk nog niet of ik het zelf fijn vind. Ik twijfel er wel over. Heb ook geen concrete plannen maar het is wel eens in me opgekomen. Vooral omdat ik in de stad woon, net te ver om naar het centrum te lopen, maar dichtbij genoeg om te fietsen. Ik zou dan sowieso zijn gezichtje naar me toe dragen, het zou niet in me op komen om hem andersom te dragen op de fiets, veel te eng idee. Maar áls ik al met drager ga fietsen, ga ik eerst maar eens een klein rondje door het park ofzo fietsen om te kijken hoe het voelt.
pi_124531704
Ik zou het niet doen. :N
Ik vind het echt iets in geval van nood en dan absoluut ook nog alleen met ergonomische drager omdat je anders ook nog een het lichaampje heel erg belast.
pi_124532152
En als, dan op je rug. Ik vind dat mn bewegingen en zichtsveld wat beperkt zijn door mn kind voorop. En als je dan ineens moet afstappen omdat een vrachtwagen je over het hoofd ziet, is balans bewaren makkelijker vind ik.
Oh, en idd met een ergonomische drager, dat is die van jou waarschijnlijk niet Spees..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:49:22 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124532302
Nee dat denk ik ook niet. Hij is heel simpel. Vind het wel super leuk om er een stukje mee te wandelen, mijn baby lijkt er heerlijk in te hangen. Of mag dat ook niet zonder ergonomische drager? Ik wandel dan 15-30 minuten. Na een tijdje ondersteun ik wel vaak zijn billen een beetje om mijn eigen schouders te ontzien.
pi_124532320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:23 schreef Saffier het volgende:
Bij de jumbo deed ik het als volgt: stoeltje wat in het karretje zit 'open' zetten en daarop de maxi cosi. In de maxi cosi aan de achterkant zit een ruimte en daarin paste precies dat uitstekende gedeelte van dat stoeltje. De kant van de voetjes rustte dan op de duwstang. Maxi cosi stond zo heel erg stabiel. En mijn hele kar kon ik volplempen met boodschappen.
Zo,deed ik het idd ook vroeger (bij Floris)

Tegenwoordig heb ik een wagentje voor de.maxi cosi en een Floris met een karretje *D
Maar goed, met 2 kinderen doe.ik toch niet uitgebreid boodschappen :P
pi_124532363
Liever natuurlijk helemaal niet dragen in een niet ergonomische drager.
Het probleem is dat het lichaampje dan niet op de juiste manier ondersteund is.
Er druk komt op plekken waar dat niet hoort en dat is gewoon niet slim voor een kinder lichaampje. Eigenlijk net zo als te lang in de maxicosi zitten. :Y
pi_124532470
Ik durf lisa niet op mijn rug op de fiets mee te nemen ik zie niet of ze no goed zit etc. Dragers weet ik weinig vanaf want ik draag alleen in de doek Misschien kan je inderdaad even beter kijken naar een 2ehandse ergonomische drager of toch leren dragen met een draagdoek het is namelijk zo geleerd:) Je kunt het natuurklijk in het park wel even proberen met de drager die je nu hebt voor je geld besteeds aan iets wat je misschien niet durft te gebruiken zoals je wilde.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:57:58 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124532627
Als ik een foto maak, kunnen jullie dan zien of hij ergonomisch is?
pi_124532714
zowiezo heb je bij een ergonomische drager dat de beentjes tot in de knieholtes ondersteun moet worden maar wanneer je een foto maakt kunnen ze je het vast vertellen en anders zowiezo in het draagdoekentopic.
pi_124532739
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik denk dat posten van merk en type voldoende is ;)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:06:03 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124532909
Nou dat staat er dus volgens mij niet op.. Maar zal zo nog eens kijken.
pi_124532969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja :) als hij in gebruik is sowieso
pi_124533775
Ik heb de hele tijd een logo met een schildpadje in mijn hoofd, maar kom er niet uit waar het nou van is! Zal je zien dat ik het over weeeeeken tegenkom end at het een cornflakesmerk is ofzo :')
pi_124533894
En bij een ergonomische drager hoef je je schouders ook niet te ontzien, omdat je veelal op je heupen draagt ;)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:04:31 #48
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124535246
Nou ik denk ondertussen dat mijn drager niet ergonomisch is als ik dit allemaal lees :D
=knip, zwager weg=

[ Bericht 27% gewijzigd door Spees_Eend op 26-03-2013 19:55:49 ]
pi_124535750
Nee deze is verre van ergonomisch en ik zou hier dus niet meer mee gaan dragen en al helemaal niet mee fietsen :N
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:18:16 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124535873
:{ OK. Ik ga me even verdiepen in een tweedehands ergonomische drager. Zou jij zo wat merken/types op kunnen sommen uit je hoofd waarmee ik verder kan zoeken? Ik zag al de Manduca, maar er zal wel meer zijn? Zijn alle Babybjorns niet-ergonomisch?

Of moet ik hiermee in het draagdoektopic zijn? Daar was ik net al wat in aan het lezen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :D
pi_124535956
Draagdoekentopic is een goede. :Y
pi_124536232
Ja babybjorns zijn niet ergonomisch valt niets van te maken :)
Onderstaande dragers zijn sowieso ergonomisch.
En ik ben er vast wat vergeten maar zo kom je een heel eind.

Beco
Boba
Bondolino
Ergo
Emeibaby
Girasol mysol
Liliputi
Manduca
Marsupi
Patapum
Rose and Rebellion
Scootababy heupdrager
Storchenwiege carrier
Tula
Wompat
Yamo

Topicreeks: Draagdoeken
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:32:24 #53
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124536518
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:26 schreef Pvoesss het volgende:
Ja babybjorns zijn niet ergonomisch valt niets van te maken :)
Onderstaande dragers zijn sowieso ergonomisch.
En ik ben er vast wat vergeten maar zo kom je een heel eind.

Beco
Boba
Bondolino
Ergo
Emeibaby
Girasol mysol
Liliputi
Manduca
Marsupi
Patapum
Rose and Rebellion
Scootababy heupdrager
Storchenwiege carrier
Tula
Wompat
Yamo

Topicreeks: Draagdoeken
Oh super, thanx! Had net het andere topic erbij gepakt en daar mijn vraag gesteld :D
pi_124550335
Oke even een vraag voor tweelingmama's!

Wat zijn in jullie ogen onmisbare dingen bij een tweeling?
S. 2014
J. 2016
pi_124554647
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke even een vraag voor tweelingmama's!

Wat zijn in jullie ogen onmisbare dingen bij een tweeling?
Voor hele kleintjes?
Ik heb, behalve de wagen, niets nieuws erbij gekocht.

Wil wel even mijn babybjorn Wipper aanbevelen. Niet tweeling specifiek. Superrr fijn ding waar ook hele kleintjes lekker in kunnen 'hangen'. Al het geld waard!

O, en ik heb nu nog een gewone box staan, maar er komt als ze gaan rollen e.d. een grote grondbox.
Met een meidenkwartet
pi_124555933
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 01:54 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Voor hele kleintjes?
Ik heb, behalve de wagen, niets nieuws erbij gekocht.

Wil wel even mijn babybjorn Wipper aanbevelen. Niet tweeling specifiek. Superrr fijn ding waar ook hele kleintjes lekker in kunnen 'hangen'. Al het geld waard!

O, en ik heb nu nog een gewone box staan, maar er komt als ze gaan rollen e.d. een grote grondbox.
Ik ga de wipper even doorgeven! Had jij veel premature kleertjes aangeschaft?
S. 2014
J. 2016
pi_124556113
Wipper lijkt mij ook wel handig inderdaad.

Ik had trouwens voor elk 1 pakje in maat 48 gekocht (2 in totaal dus) en een paar rompers in maat 44 gekregen van een lieve fokster.

Toen mijn dames veel te vroeg geboren werden hebben we meer spul in 44 gekregen (van weer een andere lieve fokster) en wat bijgekocht.

(ik was overigens wel blij met mijn gemaakte pakjes in maat 48, al het standaard maat 44 spul is of heel duur of vrij unisex, degene die die pakjes maakt doet dat vrij goedkoop en snel, voor meer info pm me maar).

Verder weinig specifieke tweeling dingen eigenlijk. Hier ook een gewone box. Of er een grondbox komt weet ik nog niet. Hangt af van de oudste tegen die tijd.
pi_124556209
Ik vond het prematuur assortiment hier in Utrecht centrum nog best uitgebreid! Maar dan kom je niet met smafolk achtige printjes thuis ofzo natuurlijk..
pi_124556380
Waar ben je geweest dan Suiker? Ik vond het bij de prenatal eigenlijk voor nijntje. En ik wilde roze :@
pi_124556662
Echt, die babybjorn wipstoel is zo fijn. Baal er gewoon van dat ik die pas bij kind 3&4 gekocht heb. Ook hele kleintjes liggen er zo fijn in. En voor mijn reflux baby perfect.
Met een meidenkwartet
pi_124556677
Ik raad ook iedereen die wipstoel aan.. er is gewoon imho echt geen betere
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:07:51 #62
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124556770
Ik heb gewoon een wipstoel van Prenatal, die bevalt eigenlijk prima. Ik weet waarschijnlijk niet wat ik mis als ik die Babybjorn nooit gebruikt heb? :) Als ik de plaatjes google zie ik idd dat ze daar wat meer hangen. Wat is daar het grote voordeel van ten opzichte van een 'gewone'?

Ik heb deze

Ik merk wel echt verschil met de goedkopere variant van Kruidvat trouwens die als reserve bij mijn vader staat.
pi_124556837
Ze schommelen zichzelf in slaap. ze kunnen er jarenlang in zitten.
Het heeft geen frame/ stof wat ze in houdingen dwingt.. en dus erg ergonomisch. :Y
Ding is gewoon als een draagdoek zo comfortabel voor ze. :Y
pi_124556865
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:42 schreef Kyara het volgende:
Waar ben je geweest dan Suiker? Ik vond het bij de prenatal eigenlijk voor nijntje. En ik wilde roze :@
Haha zoals ik in mijn post al zei, in Utrecht Centrum! Jij zit zeker op een roze dubbele wolk! :D

Bedoelen jullie trouwens die babysitter balance?
pi_124556885
Vooral voor mijn kleine meisjes vind ik de gewone wipper (die heb ik ook) veel te hard. Daar liggen ze op en in de babybjorn 'hangen' ze meer.
nooit gedacht trouwens dat ik ooit zoveel geld aan zo'n ding uit zou geven.

Met een meidenkwartet
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:14:17 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124556887
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ze schommelen zichzelf in slaap. ze kunnen er jarenlang in zitten.
Het heeft geen frame/ stof wat ze in houdingen dwingt.. en dus erg ergonomisch. :Y
Ding is gewoon als een draagdoek zo comfortabel voor ze. :Y
Oké. Nou, misschien eens over een tweedehandsje nadenken. Twee impuls-ergonomische-aankopen in 24 uur lijkt me wat overdreven ;)
pi_124557033

Enige frame is dus aan de zijkant.. en verder is het allemaal stof.
Hier kan je goed zien dat ze er groter goed in passen en heel ergonomisch is.

En heeft dus ook meerdere posities.. helemaal plat om te slapen iets meer omhoog voor het chillen en helemaal omhoog voor eten, spelen whatever
pi_124557110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oké. Nou, misschien eens over een tweedehandsje nadenken. Twee impuls-ergonomische-aankopen in 24 uur lijkt me wat overdreven ;)
_O-
pi_124557250
Wij hebben een Nuna leaf O+ , schommelt van links naar rechs en is vrij lang te gebruiken.
  woensdag 27 maart 2013 @ 09:36:25 #70
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_124557292
Ik heb net een tweede Babybjorn-wipstoel gehaald toevallig, voor boven. Op advies van Pvoesss aangeschaft en ook superblij mee!

Tweedehands zijn ze goed te krijgen en voordeel vind ik dat je er ook nog wat voor terugkrijgt als je 'm niet meer gebruikt :)
3!
pi_124557473
Ik durf Luuk niet in de wipstoel te zetten, Sofie duwt hem dan heel hard heen en weer. We hebben een simpele van de kruidvat.
*poef* nu is het weg
pi_124557999
Wij hadden de fisherprice wipstoel. Ook alleen ijzer frame, verder stof. Elise 'stampte' met haar beentje en wiegde zichzelf zo heen en weer. Ideaal. Als ik ooit weer zwanger ben is dat het eerste wat ik koop :D
pi_124559047
Wij hebben er geen. Maar het is een must dus? Ook als je kind 'al' vijf maanden is?
*zwengelt MP aan*
pi_124559082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef Mineola het volgende:
Wij hebben er geen. Maar het is een must dus? Ook als je kind 'al' vijf maanden is?
*zwengelt MP aan*
Ik had er wel een, maar nooit gebruikt eigenlijk. Hij vond het niet echt fijn, en ik ook niet. Een must zou ik het niet willen noemen dus. :)
  woensdag 27 maart 2013 @ 10:59:12 #75
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124559238
quote:
*zwengelt MP aan*
Mwah, must.... Dat niet. Wel fijn. Ik vind het wel ideaal als ik ff bezig ben om hem in de wipstoel bij zijn babygym te zetten (hij wil niet altijd liggen in zijn box) of om hem in zijn wipstoel op de tafel erbij te zetten als wij aan het eten zijn. Dat eet voor ons een heel stuk rustiger, hij vindt het hartstikke leuk om erbij te zitten :)
  Moderator woensdag 27 maart 2013 @ 11:05:57 #76
5428 crew  miss_sly
pi_124559422
quote:
*zwengelt MP aan*
S heeft zelden in de wipstoel gezeten. Ze vond het niet heel geweldig en ik had ook niet echt momenten dat ik het heel handig vond. Een must? Nee, vind ik niet, zeker niet als je hem als vijf maanden niet gemist hebt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_124560825
Mineola, Bij ons is de wipper juist omhoog gegaan rond de 6 maanden omdat ze in haar eetstoel kon zitten en ook passief tegen de leuning van de bank of tegen de boxranden etc. ik zou er niet meer aan beginnen nu.
pi_124562153
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Haha zoals ik in mijn post al zei, in Utrecht Centrum! Jij zit zeker op een roze dubbele wolk! :D

Bedoelen jullie trouwens die babysitter balance?
ik bedoel in welke winkel!

ben je soms zwanger of zo :P
pi_124562202
Oh wacht, nu lees ik terug en zie ik dat ik bij Prematuur dacht dat ik Prenatal ook al had opgeschreven :+
pi_124562421
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

S heeft zelden in de wipstoel gezeten. Ze vond het niet heel geweldig en ik had ook niet echt momenten dat ik het heel handig vond. Een must? Nee, vind ik niet, zeker niet als je hem als vijf maanden niet gemist hebt :)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:49 schreef Sam1993 het volgende:
Mineola, Bij ons is de wipper juist omhoog gegaan rond de 6 maanden omdat ze in haar eetstoel kon zitten en ook passief tegen de leuning van de bank of tegen de boxranden etc. ik zou er niet meer aan beginnen nu.
Dank voor de reacties. Ik vermoedde al zoiets, maar we hebben alleen een simpel niet ergonomisch wipstoeltje zonder hysterisch speel- en muziekding eraan geleend. Daar heeft hij anderhalf keer in gezeten. En we hadden zelf een Doomoo, maar daarr vond hij niks aan dus die heb ik verkocht.

Spees, wij eten pas als hij in bed ligt. Dat was overigens wel de anderhalve keer dat de wipstoel een succes was (stond ook op tafel toen ja).
pi_124563031
Wij hebben een doomoo en ean vond die heerlijk liggen. De kat trouwens ook.
pi_124563105
Ik vind mijn fatboy ook fijn, maar t kind protesteerde altijd als ik hem erin legde, dus ja... Heb er dus maar een ander mee blij gemaakt.
  woensdag 27 maart 2013 @ 15:41:13 #83
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124568759
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 13:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een doomoo en ean vond die heerlijk liggen. De kat trouwens ook.
Om gek van te worden }:| werkelijk álles wat voor baby's bedoeld is, is voor Poes interessant om in te liggen en met name om voor het gemak even 2000 haren op los te laten. }:|
pi_124578850
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 12:37 schreef Suikertante het volgende:
Oh wacht, nu lees ik terug en zie ik dat ik bij Prematuur dacht dat ik Prenatal ook al had opgeschreven :+
:*
pi_124579514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb de wipstoel misschien 1 of 2 maanden gebruikt...had eentje voor 20 euro's gekocht ergens
Heb het nu naar de kringloop gebracht, stond in de weg
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124580049
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:41 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Om gek van te worden }:| werkelijk álles wat voor baby's bedoeld is, is voor Poes interessant om in te liggen en met name om voor het gemak even 2000 haren op los te laten. }:|
ja echt he. En wij hebben nog 3 haarballen ook. De wipper vond er 1 al erg interessant tot de doomoo in beeld kwam. Dat lag toch iets lekkerder. Ik heb al gezegd dat ik na deze baby wellicht de doomoo aan de kat schenk.
pi_124581183
Herkenbaar!
Poes gaat illegaal in de box, babybjorn wipstoel en de bumbo seat!
De stokke kinderstoel met verkleiner lukte haar niet haha!
pi_124583818
Vier stuks hier. De ballonnen in de box werken als een tiet, maar ik vermoed dat als ik ze eruit haal, ze binnen vijf minuten door hebben dat ze er veilig in kunnen. 's Nachts betrap ik ze ook in het wiegje en de kinderwagen is helemaal hemels, dus die heb ik maar gewoon ingeklapt ergens weggestopt voorlopig. Mijn enige hoop is nog dat ze de baby zelf niet lekker vinden liggen :')
pi_124583961
Kunnen ze dan ook bij het wiegje als daar een kindje in ligt?
pi_124584063
ohja de kinderwagen dat wordt nog wat. In ons oude huis stond die in de hal waar we een extra tussendeur hadden gemaakt. In dit huis gaat dat niet.
pi_124584118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:26 schreef Suikertante het volgende:
Vier stuks hier. De ballonnen in de box werken als een tiet, maar ik vermoed dat als ik ze eruit haal, ze binnen vijf minuten door hebben dat ze er veilig in kunnen. 's Nachts betrap ik ze ook in het wiegje en de kinderwagen is helemaal hemels, dus die heb ik maar gewoon ingeklapt ergens weggestopt voorlopig. Mijn enige hoop is nog dat ze de baby zelf niet lekker vinden liggen :')
Ze gingen echt niet bij Ean in de buurt liggen gelukkig. De enige kat die dat wel deed was de kat van mijn zus en die woog zelf amper 1,5 kilo. Die ging er niet opliggen maar ging er gewoon in de box naast liggen.
pi_124584622
quote:
17s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:28 schreef Kyara het volgende:
Kunnen ze dan ook bij het wiegje als daar een kindje in ligt?
Ja, daarom heb ik dus een (blauw) zandbaknet besteld. Niet zo romantisch maar wel zo veilig. We hebben geen deuren en als we een luik bovenaan de trap maken hebben we vier katten op 35 m2, dus zo'n net leek me voor baby en katten een prima oplossing. En ik ga mooie deurknopjes aan de bovenrand van het ledikant (ik zeg steeds wiegje maar het ding is 60 bij 120 cm) maken en daar kan ik het net dan achter haken. Dan lijkt het nog ergens op ;)
pi_124584805
Verstandig. Wel een slim idee eigenlijk. Als je geen deuren hebt dan moet je natuurlijk toch iets....
pi_124585053
En ga er maar vanuit dat katten er alles om doen om er toch te gaan liggen. Hier hadden we eerst 'n handdoek over de kinderwagen, maar daar liet de kat zich al niet door foppen. Toen de regenhoes in huis er maar overheen, kroop de kat door het ventilatie gat. Regenhoes + handdoek. Ook niet voldoende. Boxkleed in de box was standaard dichtgevouwen, of hing over de rand, kat gaat op de luiertas liggen. De katten zijn nu verbannen uit de huiskamer en de kinderwagen staat dus heel charmant midden in de huiskamer geparkeerd.
  woensdag 27 maart 2013 @ 21:58:12 #95
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124585656
Wij hebben nu S wat groter is de strijd om de box opgegeven. Was elke keer zo'n gedoe om alles af te bakenen dat we het op hebben gegeven. S is nu best wild met zijn armen dus de kat is meteen weg als hij merkt dat er een baby in de buurt is. Ik heb een roller naast de box liggen waarmee ik steeds haren weg rol want ik vind het vies als S in de haren ligt. Onze katten zijn trouwens wel zo mak als een lammetje, die hebben allebei in de 9 jaar dat ze leven nog nooit uitgehaald. De babykamer is wel streng verboden terrein, dat is bij ons veel makkelijker om af te sluiten.
pi_124585671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 21:39 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ja, daarom heb ik dus een (blauw) zandbaknet besteld. Niet zo romantisch maar wel zo veilig. We hebben geen deuren en als we een luik bovenaan de trap maken hebben we vier katten op 35 m2, dus zo'n net leek me voor baby en katten een prima oplossing. En ik ga mooie deurknopjes aan de bovenrand van het ledikant (ik zeg steeds wiegje maar het ding is 60 bij 120 cm) maken en daar kan ik het net dan achter haken. Dan lijkt het nog ergens op ;)
Klamboe geen optie? Die wil ik sowieso ivm muggen, maar onze kat is ook een bangerd die zich daar wel door laat afschrikken. Staat ma's ook iets leuker dan een net over het ledikant :@
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 27 maart 2013 @ 22:00:50 #97
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124585786
Ik vind een klamboe over een babybedje heel mooi en schattig, maar heb ooit een waarschuwing gelezen dat dat makkelijk en snel in de fik vliegt bij brand en heb dat beeld nou steeds op mijn netvlies bij die dingen :{
pi_124585828
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 22:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind een klamboe over een babybedje heel mooi en schattig, maar heb ooit een waarschuwing gelezen dat dat makkelijk en snel in de fik vliegt bij brand en heb dat beeld nou steeds op mijn netvlies bij die dingen :{
En ze trekken eraan wat voor verstikking kan lijden
pi_124587529
Een klamboe werd afgeraden door de kraamzorg, inderdaad omdat ze het naar binnen kunnen trekken. Daarbij, als een kat erop springt dan zit hij alsnog op de baby, en ze vinden het superspannend om tussen hangende doeken door te glippen dus dat lijkt me geen optie.
Dit net is blauw en echt bedoeld om katten tegen te houden, dus als ze erop springen dan kunnen ze er gewoon op gaan liggen en dan zal heus wel wat haar in het bedje terecht komen, maar dat kunnen we toch niet voorkomen hier.

Overigens vond de kraamzorg het weren van de katten eigenlijk alleen interessant voor de eerste weken, want daarna zorgt de baby zelf wel dat die kat weer verdwijnt als hij op zijn hoofd gaat liggen :+
Wat hygiëne betreft maak ik me geen illusies met 4 katten op 62 m2, ik ga ze niet continu overal weghouden en de baby zal dus echt wel een keer aan een kat likken (en andersom).
  woensdag 27 maart 2013 @ 22:46:15 #100
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_124588664
Ja, volgens mij is het na die kwetsbare eerste weken ook goed voor de weerstand. Onze kraam zei dat de kans op kattenallergie kleiner wordt als je er niet te spastisch mee omgaat. Ze zei wel dat je moet oppassen met teveel haren in de buurt want ze had een paar keer gezien dat baby's haarballetjes uitspuugden :D . S had laatst trouwens een grote pluk haar uit de vacht getrokken van de poes en stopte zijn hand meteen in zijn mond. Daar let ik voortaan wel ff goed op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')