Nou, ze maakt alleen herrie na de 2 uur voeding, maar MN borsten zijn dan best vol em ze laat een paar keer los en verslikt zich in de hoeveelheid, boeren doet ze dan wel maar niet voldoende denk ik. Ik krijg er met rechtop blijven zitten bij har ook niet meer uit. Vannacht es proberen of de infacol dit probleempje verhelpt.quote:
Dat mag volgens mij iig na de eerste inentingen. Als ik het me goed herinner is het ongeveer vanaf een week of 8.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:12 schreef Loj het volgende:
Vanaf wanneer kan je ongeveer met je kleintje gaan zwemmen??
Dat lijkt me echt ideaal, maar last time I checked was die er nog niet in omgeving 040!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wij hebben een AH-afhaalpunt hier langs de snelweg. Ik stuur Vriend er altijd langs onderweg naar huis.
Tilburg, maar dat is nog wel wat uit de buurt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt ideaal, maar last time I checked was die er nog niet in omgeving 040!
Is dat nou echt handig zo'n fietskar? Ik wil geen tweede auto, want we wonen midden in de stad, maar ik heb toch af en toe wel een vervoersprobleem.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik fietste niet met een draagdoek/drager, ik vind dat echt veel te gevaarlijk. Ik ben als de dood dat ik boven op mijn kind val. Maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb voor de eerste maanden een tweedehands fietskar gekocht en vanaf een maand of 8 gaat M in het fietsstoeltje (en hij draagt een helmpje. Zo'n neuroot ben ik dus)
Ik vind van wel. Ik heb een Croozer (voor 2) en daar kun je me toch nog een bak boodschappen in meenemenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Is dat nou echt handig zo'n fietskar? Ik wil geen tweede auto, want we wonen midden in de stad, maar ik heb toch af en toe wel een vervoersprobleem.
Ja, die zag ik er tussen staan idd maar dat vind ik wel echt te ver. Als jullie er nou veel gebruik van maken tijdens de pilot, dan verspreidt het zich vast snelquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Tilburg, maar dat is nog wel wat uit de buurt.
Dat was wel bij me opgekomen en toen dacht ik: tsja. Normaal gesproken val ik ook niet ineens van mijn fiets, dus met drager vast ook niet. Ik zou vanzelfsprekend wel beter op mijn mede weggenoten letten en drukke straten vermijden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:57 schreef Clubsoda het volgende:
Ik fietste niet met een draagdoek/drager, ik vind dat echt veel te gevaarlijk. Ik ben als de dood dat ik boven op mijn kind val. Maar dat is een persoonlijke overweging. Ik heb voor de eerste maanden een tweedehands fietskar gekocht en vanaf een maand of 8 gaat M in het fietsstoeltje (en hij draagt een helmpje. Zo'n neuroot ben ik dus)
Ik zoumet een drager niet durven te fietsen omdat je deze voor mijn gevoel toch niet goed aan kan trekken en de babybjorn vind ik zowiezo niet zo;n fantastisch ding. Wel heb ik met de draagdoek gefietst al vanaf week 2 ofzo je kan hem lekker strak trekken zoals jij je er fijn bij voelt en nu het wat kouder is heeft ze dan een mutsje op en tot aan dr nekje onder mijn jas erbij met een eigen jasje ook nog. Wij hebben ook een fietskar maar zonder babyschelp dus daar monteerde wij de maxi cosi in maar aangezien ik daar niet mee kan fietsen pakte ik als ik alleen was de doek of ging ik lopen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja trekmandje was nog niet in me opgekomen, das wel een goede. Draagdoek is me nooit gelukt, maar heb wel zo'n ding (vergelijkbaar)
[ afbeelding ]
Ik vind dat een beetje veel gedoe omdat ik eerst met de auto moet, maar als het warmer wordt kan ik wel gaan lopen. Durven jullie het trouwens aan om te fietsen met zo'n ding? En vanaf hoeveel maanden? Mijn baby is nu 4 maanden maar kan heel lang en sterk zijn hoofd omhoog houden /opschep-moedermodus. Ik denk zelf dat ik wanneer het warmer wordt wel met hem durf te gaan fietsen al. Goed idee of niet?
Bij de albertheijn hebben ze winkelkarretjes met een babyzitje erop gebruik ik hier ook regelmatig!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:34 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ja ik weet m weer! Hebben jullie nog handige baby-mee-naar-supermarkt-tips? Ik doe nu ofwel maxi cosi op het onderstel en mandje aan mijn arm, ofwel maxi cosi in een winkelwagentje zetten waardoor je nog 20 centimeter over hebt om je boodschappen in te proppen. Beide niet ideaal. Is er een ei van Columbus dat ik nog niet heb gevonden - om in Paassferen te spreken?
Ik heb niet die van het plaatje hoor, een andere. Van een vriendin gekregen, volgens mij merkloos. Er staat een schildpadlogo op. Ik heb het idee dat ik m wel vrij strak kan trekken, maar heb het nog niet in fietshouding geprobeerd. Maar stel dat ik dus voel dat hij strak tegen me aan zit, het niet te koud is, en ik zelf genoeg vertrouwen heb, dan zijn er i.p. geen bezwaren?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:02 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Ik zoumet een drager niet durven te fietsen omdat je deze voor mijn gevoel toch niet goed aan kan trekken en de babybjorn vind ik zowiezo niet zo;n fantastisch ding. Wel heb ik met de draagdoek gefietst al vanaf week 2 ofzo je kan hem lekker strak trekken zoals jij je er fijn bij voelt en nu het wat kouder is heeft ze dan een mutsje op en tot aan dr nekje onder mijn jas erbij met een eigen jasje ook nog. Wij hebben ook een fietskar maar zonder babyschelp dus daar monteerde wij de maxi cosi in maar aangezien ik daar niet mee kan fietsen pakte ik als ik alleen was de doek of ging ik lopen.
De kans is vrij klein, maar ik vind de gevolgen wel heel groot. Te groot voor mijn gevoel. Het is ook een lastige kwestie. Ik bedoel, ik knal normaalgesproken ook niet met 100 km/h in een vangrail, maar toen ik dat wel deed was ik heel blij met het goede autostoeltjequote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:00 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, die zag ik er tussen staan idd maar dat vind ik wel echt te ver. Als jullie er nou veel gebruik van maken tijdens de pilot, dan verspreidt het zich vast snel
[..]
Dat was wel bij me opgekomen en toen dacht ik: tsja. Normaal gesproken val ik ook niet ineens van mijn fiets, dus met drager vast ook niet. Ik zou vanzelfsprekend wel beter op mijn mede weggenoten letten en drukke straten vermijden.
Geen bezwaren is een groot woord e moet vooral kijken naar wat jij fijn vind. Heel veel mensen die vinden dat het niet kan. ikzelf heb er geen problemen mee. kijk na jezelf en je kleintje en inderdaad na het weer. met dit weer zit lisa in de doekt met haar iegen jas schoentjes/slofjes mutsje en half onder mijn jas.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik heb niet die van het plaatje hoor, een andere. Van een vriendin gekregen, volgens mij merkloos. Er staat een schildpadlogo op. Ik heb het idee dat ik m wel vrij strak kan trekken, maar heb het nog niet in fietshouding geprobeerd. Maar stel dat ik dus voel dat hij strak tegen me aan zit, het niet te koud is, en ik zelf genoeg vertrouwen heb, dan zijn er i.p. geen bezwaren?
Wij hebben ook een fietskar een dubbele via halfords een merkloze voor 120 euro en ik vind het persoonlijk wel heel fijn maar het fiets een stuk zwaarder. ikzefl kan het nie tmet mijn rugproblemen. ook moet je appart een babyschaaltje kopen of een oude maxicosi die je erinvastmaakt ofzo. wij hebben hem niet heel veel gebruikt alleen met slecht weer of om grote boodschappen te doen en een tijd toen we een bevestiging van Amber haar stoel kwijt waren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Is dat nou echt handig zo'n fietskar? Ik wil geen tweede auto, want we wonen midden in de stad, maar ik heb toch af en toe wel een vervoersprobleem.
Nou ja ik weet eigenlijk nog niet of ik het zelf fijn vind. Ik twijfel er wel over. Heb ook geen concrete plannen maar het is wel eens in me opgekomen. Vooral omdat ik in de stad woon, net te ver om naar het centrum te lopen, maar dichtbij genoeg om te fietsen. Ik zou dan sowieso zijn gezichtje naar me toe dragen, het zou niet in me op komen om hem andersom te dragen op de fiets, veel te eng idee. Maar áls ik al met drager ga fietsen, ga ik eerst maar eens een klein rondje door het park ofzo fietsen om te kijken hoe het voelt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:12 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Geen bezwaren is een groot woord e moet vooral kijken naar wat jij fijn vind. Heel veel mensen die vinden dat het niet kan. ikzelf heb er geen problemen mee. kijk na jezelf en je kleintje en inderdaad na het weer. met dit weer zit lisa in de doekt met haar iegen jas schoentjes/slofjes mutsje en half onder mijn jas.
En inderdaad met het gezichtje na je toe dragen hoor. de kou in haar gezichtje is ook niet fijn en veel meer risico op wonden met vallen plus dat ze gewoon steviger zitten
Zo,deed ik het idd ook vroeger (bij Floris)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:23 schreef Saffier het volgende:
Bij de jumbo deed ik het als volgt: stoeltje wat in het karretje zit 'open' zetten en daarop de maxi cosi. In de maxi cosi aan de achterkant zit een ruimte en daarin paste precies dat uitstekende gedeelte van dat stoeltje. De kant van de voetjes rustte dan op de duwstang. Maxi cosi stond zo heel erg stabiel. En mijn hele kar kon ik volplempen met boodschappen.
Ik denk dat posten van merk en type voldoende isquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Als ik een foto maak, kunnen jullie dan zien of hij ergonomisch is?
Jaquote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Als ik een foto maak, kunnen jullie dan zien of hij ergonomisch is?
Oh super, thanx! Had net het andere topic erbij gepakt en daar mijn vraag gesteldquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:26 schreef Pvoesss het volgende:
Ja babybjorns zijn niet ergonomisch valt niets van te maken![]()
Onderstaande dragers zijn sowieso ergonomisch.
En ik ben er vast wat vergeten maar zo kom je een heel eind.
Beco
Boba
Bondolino
Ergo
Emeibaby
Girasol mysol
Liliputi
Manduca
Marsupi
Patapum
Rose and Rebellion
Scootababy heupdrager
Storchenwiege carrier
Tula
Wompat
Yamo
Topicreeks: Draagdoeken
Voor hele kleintjes?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oke even een vraag voor tweelingmama's!
Wat zijn in jullie ogen onmisbare dingen bij een tweeling?
Ik ga de wipper even doorgeven! Had jij veel premature kleertjes aangeschaft?quote:Op woensdag 27 maart 2013 01:54 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Voor hele kleintjes?
Ik heb, behalve de wagen, niets nieuws erbij gekocht.
Wil wel even mijn babybjorn Wipper aanbevelen. Niet tweeling specifiek. Superrr fijn ding waar ook hele kleintjes lekker in kunnen 'hangen'. Al het geld waard!
O, en ik heb nu nog een gewone box staan, maar er komt als ze gaan rollen e.d. een grote grondbox.
Haha zoals ik in mijn post al zei, in Utrecht Centrum! Jij zit zeker op een roze dubbele wolk!quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:42 schreef Kyara het volgende:
Waar ben je geweest dan Suiker? Ik vond het bij de prenatal eigenlijk voor nijntje. En ik wilde roze
Oké. Nou, misschien eens over een tweedehandsje nadenken. Twee impuls-ergonomische-aankopen in 24 uur lijkt me wat overdrevenquote:Op woensdag 27 maart 2013 09:11 schreef Pvoesss het volgende:
Ze schommelen zichzelf in slaap. ze kunnen er jarenlang in zitten.
Het heeft geen frame/ stof wat ze in houdingen dwingt.. en dus erg ergonomisch.![]()
Ding is gewoon als een draagdoek zo comfortabel voor ze.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oké. Nou, misschien eens over een tweedehandsje nadenken. Twee impuls-ergonomische-aankopen in 24 uur lijkt me wat overdreven
Ik had er wel een, maar nooit gebruikt eigenlijk. Hij vond het niet echt fijn, en ik ook niet. Een must zou ik het niet willen noemen dus.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef Mineola het volgende:
Wij hebben er geen. Maar het is een must dus? Ook als je kind 'al' vijf maanden is?
*zwengelt MP aan*
Mwah, must.... Dat niet. Wel fijn. Ik vind het wel ideaal als ik ff bezig ben om hem in de wipstoel bij zijn babygym te zetten (hij wil niet altijd liggen in zijn box) of om hem in zijn wipstoel op de tafel erbij te zetten als wij aan het eten zijn. Dat eet voor ons een heel stuk rustiger, hij vindt het hartstikke leuk om erbij te zittenquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef Mineola het volgende:
Wij hebben er geen. Maar het is een must dus? Ook als je kind 'al' vijf maanden is?
*zwengelt MP aan*
S heeft zelden in de wipstoel gezeten. Ze vond het niet heel geweldig en ik had ook niet echt momenten dat ik het heel handig vond. Een must? Nee, vind ik niet, zeker niet als je hem als vijf maanden niet gemist hebtquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:52 schreef Mineola het volgende:
*zwengelt MP aan*
ik bedoel in welke winkel!quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:13 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Haha zoals ik in mijn post al zei, in Utrecht Centrum! Jij zit zeker op een roze dubbele wolk!
Bedoelen jullie trouwens die babysitter balance?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
S heeft zelden in de wipstoel gezeten. Ze vond het niet heel geweldig en ik had ook niet echt momenten dat ik het heel handig vond. Een must? Nee, vind ik niet, zeker niet als je hem als vijf maanden niet gemist hebt
Dank voor de reacties. Ik vermoedde al zoiets, maar we hebben alleen een simpel niet ergonomisch wipstoeltje zonder hysterisch speel- en muziekding eraan geleend. Daar heeft hij anderhalf keer in gezeten. En we hadden zelf een Doomoo, maar daarr vond hij niks aan dus die heb ik verkocht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:49 schreef Sam1993 het volgende:
Mineola, Bij ons is de wipper juist omhoog gegaan rond de 6 maanden omdat ze in haar eetstoel kon zitten en ook passief tegen de leuning van de bank of tegen de boxranden etc. ik zou er niet meer aan beginnen nu.
Om gek van te wordenquote:Op woensdag 27 maart 2013 13:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben een doomoo en ean vond die heerlijk liggen. De kat trouwens ook.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 12:37 schreef Suikertante het volgende:
Oh wacht, nu lees ik terug en zie ik dat ik bij Prematuur dacht dat ik Prenatal ook al had opgeschreven
Ik heb de wipstoel misschien 1 of 2 maanden gebruikt...had eentje voor 20 euro's gekocht ergensquote:Op woensdag 27 maart 2013 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
S heeft zelden in de wipstoel gezeten. Ze vond het niet heel geweldig en ik had ook niet echt momenten dat ik het heel handig vond. Een must? Nee, vind ik niet, zeker niet als je hem als vijf maanden niet gemist hebt
ja echt he. En wij hebben nog 3 haarballen ook. De wipper vond er 1 al erg interessant tot de doomoo in beeld kwam. Dat lag toch iets lekkerder. Ik heb al gezegd dat ik na deze baby wellicht de doomoo aan de kat schenk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:41 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Om gek van te wordenwerkelijk álles wat voor baby's bedoeld is, is voor Poes interessant om in te liggen en met name om voor het gemak even 2000 haren op los te laten.
Ze gingen echt niet bij Ean in de buurt liggen gelukkig. De enige kat die dat wel deed was de kat van mijn zus en die woog zelf amper 1,5 kilo. Die ging er niet opliggen maar ging er gewoon in de box naast liggen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:26 schreef Suikertante het volgende:
Vier stuks hier. De ballonnen in de box werken als een tiet, maar ik vermoed dat als ik ze eruit haal, ze binnen vijf minuten door hebben dat ze er veilig in kunnen. 's Nachts betrap ik ze ook in het wiegje en de kinderwagen is helemaal hemels, dus die heb ik maar gewoon ingeklapt ergens weggestopt voorlopig. Mijn enige hoop is nog dat ze de baby zelf niet lekker vinden liggen
Ja, daarom heb ik dus een (blauw) zandbaknet besteld. Niet zo romantisch maar wel zo veilig. We hebben geen deuren en als we een luik bovenaan de trap maken hebben we vier katten op 35 m2, dus zo'n net leek me voor baby en katten een prima oplossing. En ik ga mooie deurknopjes aan de bovenrand van het ledikant (ik zeg steeds wiegje maar het ding is 60 bij 120 cm) maken en daar kan ik het net dan achter haken. Dan lijkt het nog ergens opquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:28 schreef Kyara het volgende:
Kunnen ze dan ook bij het wiegje als daar een kindje in ligt?
Klamboe geen optie? Die wil ik sowieso ivm muggen, maar onze kat is ook een bangerd die zich daar wel door laat afschrikken. Staat ma's ook iets leuker dan een net over het ledikantquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:39 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ja, daarom heb ik dus een (blauw) zandbaknet besteld. Niet zo romantisch maar wel zo veilig. We hebben geen deuren en als we een luik bovenaan de trap maken hebben we vier katten op 35 m2, dus zo'n net leek me voor baby en katten een prima oplossing. En ik ga mooie deurknopjes aan de bovenrand van het ledikant (ik zeg steeds wiegje maar het ding is 60 bij 120 cm) maken en daar kan ik het net dan achter haken. Dan lijkt het nog ergens op
En ze trekken eraan wat voor verstikking kan lijdenquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind een klamboe over een babybedje heel mooi en schattig, maar heb ooit een waarschuwing gelezen dat dat makkelijk en snel in de fik vliegt bij brand en heb dat beeld nou steeds op mijn netvlies bij die dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |