Er zal vast wel wat blijven staan, of ze staan al klaar voor het volgende systeem. Mensen leren soms maar moeilijk iets af en treden nauwelijks buiten de bekende kaders.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:50 schreef LostInYourEyes het volgende:
[..]
Klopt, zo deden ze dat tijdens The Great Depression, grote banken nemen kleinere banken over etc. Soort van businessstrategie om elkaar weg te concurreren door crises te creëren. Maar als het hele systeem in elkaar dondert, dan zijn er dus ook geen grote banken meer over om anderen over te nemen.
Niet per se geld dus, dát is waar ik o.a. op doel met de kaders hierboven. Je zou een huis bijvoorbeeld kunnen ruilen voor eten, voor werk of iets anders waardevols i.p.v. geld.quote:[..]
Klopt, maar weet je nog waarom je dat punt maakte over die huizen?
Om aan te geven dat er toch nog geld valt te verdienen met ander kapitaal, namelijk huizen/vastgoed, dat jij als voorbeeld nam. Het punt ging er dus om dat er geld verdiend werd aan deze crisis (in dit voorbeeld met huizen dus), maar hoe wordt er dan geld verdiend, aan wie wil jij een huis verkopen als niemand meer geld heeft, aangezien het geld ook niets meer waard is?
Daar wordt dus ook niets aan verdiend indien het allemaal instort. Hell, er worden nu al bijna geen huizen meer verkocht, laat staan dán. Ook daar kunnen ze dus weinig baat bij hebben, in ieder geval niet genoeg baat om maar heel het systeem voor in te laten storten.
Tsja, de werkmieren hadden niet het overzicht om de verstrekkende gevolgen te overzien, of de mogelijkheid om én succesvol te zijn in hun vak én minder risico's te nemen. Achteraf blijkt dat men aan de top wel degelijk bewust was van de gevolgen, maar waarschijnlijk evengoed op de hoogte van persoonlijke aansprakelijkheid.quote:[..]
Ja dat eerste ben ik met je eens, ze kunnen het evengoed de verdommenis in helpen ook al hebben ze er geen baat bij, maar dan zou het simpelweg op stupiditeit en naïviteit neerkomen, en ik denk dat ze daar wel wat slimmer zijn. En de mensen die het veroorzaakt hebben zijn de speculanten en degene die hypotheken verstrekte aan mensen die het niet konden betalen, maar dat was met als doel om zoveel mogelijk geld te verdienen, niet om het in elkaar te klappen en vervolgens alle winst kwijt zijn, want hoe gaan mensen met een hypotheekschuld die schuld aflossen in een compleet lamme economie?
Maar buiten eerdergenoemde gelovige zieltjes heb je geen machtsmiddel aangewezen, wat toch wel handig is om het af te meten. Mijn suggestie is geld, gezien de oud-bankiers die inmiddels aan de top van de politieke elite in Europa staat. Netwerk is een tweede, of dat nou vanwege kameraadschap of chantagemiddelen is.quote:[..]
Goeie vraag. Een groepering als de Sociëteit van Jezus ontleent haar macht(naar mijn mening) aan de eeuwenlange ervaring die ze hebben in (geo)politieke machtsspelletjes, hun eeuwenoude kring van ingewijden die ze hebben opgebouwd en alle aanverwante contacten die hen trouw zijn. Gelovige zieltjes spelen natuurlijk ook wel mee, aangezien de Rooms-Katholieke kerk veel aanhangers heeft en dus veel invloed kan uitoefenen, dat betekent natuurlijk ook macht.
Zoals je hierboven in de citaten van Ali al kan lezen:
"“It is my opinion that if the liberties of this country – the United States of America – are destroyed, it will be by the subtlety of the Roman Catholic Jesuit priests, for they are the most crafty, dangerous enemies to civil and religious liberty. They have instigated MOST of the wars of Europe.”
Tja, waaraan ontleende zij toen hun macht, dat zij het zover kregen om 'MOST of the wars of Europe' te instigeren? Wat het ook mag zijn, dat zal ze nu ook hetgeen geven dat ze nodig hebben om dit soort dingen voor elkaar te krijgen en zodoende macht te vergaren.
"“The war [i.e., the American Civil War of 1861-1865] would never have been possible without the sinister influence of the Jesuits.” -Abraham Lincoln
En hoe kwamen zij toen al aan die macht? Ik weet het ook niet, feit is wel dat ze die macht bezaten en nog bezitten(zie de Paus nu, hun macht blijkt hier maar weer eens al te goed uit).
"Between 1555 and 1931 the Society of Jesus [i.e., the Jesuit Order] was expelled from at least 83countries, city states and cities, for engaging in political intrigue and subversion plots against the welfareof the State, according to the records of a Jesuit priest of repute [Thomas J. Campbell]. Practicallyevery instance of expulsion was for political intrigue, political infiltration, political subversion, and incitingto political insurrection."
Of uit mijn eigen post:
"Jesuits have also been accused of wielding too much influence, a concern that led Pope Clement XIV to suppress the order in the 1700s. (Pope Pius VII restored the society in 1814.)"
Ze werden onderdrukt door de paus omdat hun macht zo groot was, en de paus weet zelf ook wel van wanten qua macht. Zegt mij dus ook best veel dat iemand die al zo machtig is met zo'n grote aanhang, deze orde wilde onderdrukken. Ze werden ook, zoals te lezen is in de citaten, uit 83 landen verdreven. Ook dat geeft aan hoe serieus deze mensen en hun plannetjes genomen werden.
Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Suppression_of_the_Society_of_Jesus
(interessante link over de onderdrukking van orde)
Als ik mijn geld moest inzetten wie nu nog de meeste macht heeft, zet ik het toch op de jezuïeten.
Beter als dit kan ik mezelf niet verklaren.
Ik probeer mee te gaan in de gedachte...quote:Op zondag 24 maart 2013 22:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Er zal vast wel wat blijven staan, of ze staan al klaar voor het volgende systeem. Mensen leren soms maar moeilijk iets af en treden nauwelijks buiten de bekende kaders.
Maar dat kan het doel van deze geplande instorting toch niet zijn? Om huizen te gaan ruilen voor eten.quote:Niet per se geld dus, dát is waar ik o.a. op doel met de kaders hierboven. Je zou een huis bijvoorbeeld kunnen ruilen voor eten, voor werk of iets anders waardevols i.p.v. geld.
Ik snap je, maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen die lage bankklerken die voor hun eigen provisie of iets dergelijks hypotheken aansmeren wat als gevolg had dat de hypotheekcrisis ontstond. Ik denk niet dat ze dat hadden voorzien of dat dat hun doel is geweest om uiteindelijk huizen(die niet eens van hen zijn maar van de grootaandeelhouders) te gaan ruilen tegen etenquote:Tsja, de werkmieren hadden niet het overzicht om de verstrekkende gevolgen te overzien, of de mogelijkheid om én succesvol te zijn in hun vak én minder risico's te nemen. Achteraf blijkt dat men aan de top wel degelijk bewust was van de gevolgen, maar waarschijnlijk evengoed op de hoogte van persoonlijke aansprakelijkheid.
Geld inderdaad. Zoals ik al zei is het Vaticaan een van de rijkste(zo niet de rijkste) instituten van de wereld, dus dat is het machtsmiddel. De rest is gewoon tactiek, strategie en kennissenkring. Beetje van 'The Art of War', een beetje Il Principe van Machiavelli, en klaar zijn zequote:Maar buiten eerdergenoemde gelovige zieltjes heb je geen machtsmiddel aangewezen, wat toch wel handig is om het af te meten. Mijn suggestie is geld, gezien de oud-bankiers die inmiddels aan de top van de politieke elite in Europa staat. Netwerk is een tweede, of dat nou vanwege kameraadschap of chantagemiddelen is.
Dat kan ik me ook niet voorstellen.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:39 schreef Catnip het volgende:
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat hij de antichrist is..dat zou toch raaaarr zijn?
Antichrist betekent niet alleen "Tegen Christus", maar ook "In plaats van Christus"quote:Op maandag 25 maart 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[Op maandag 25 maart 2013 13:39 schreef Catnip het volgende:
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat hij de antichrist is..dat zou toch raaaarr zijn?]
Dat kan ik me ook niet voorstellen.
Vind wel dat je een mens bij leven niet heilig kunt verklaren, het blijft een mens met al zijn gebreken.
Geweldige uitlegquote:Op maandag 25 maart 2013 14:56 schreef pappao het volgende:
[..]
Antichrist betekent niet alleen "Tegen Christus", maar ook "In plaats van Christus"
500 antíxristos (from 473 /antí, "opposite to, in place of"
and 5547 /Xristós, "Christ") – properly, opposite to Christ;
someone acting in place of (against) Christ; "Antichrist."
http://biblesuite.com/greek/500.htm
Eén van de officiële titels van de paus is "Vicarius Filii Dei".
Wat zoveel betekent als "Plaatsvervanger van de zoon van God", oftewel "In de plaats van Jezus".
In dit opzicht voldoet de paus dus volledig aan de omschrijving "antichrist".
En wordt de betekenis van het getal van de antichrist, 666 meteen ook wat duidelijker.
Want als je "Vicarius Filii Dei" ontcijfert, kom je uit op 666:
V=5 I=1 C=100 A=0 R=0 I=1 U=5 S=0 >> Total = 112
F=0 I=1 L=50 I=1 I=1 >> Total = 53
D=500 E=0 I=1 >> Total = 501
Total: 112 + 53 + 501 = 666
Page 1: http://www.666mark-of-the-beast.org
Page 2: http://www.666mark-of-the-beast.org/markofthebeast.html
Die kan ik ook niet plaatsen eerlijk gezegdquote:Op maandag 25 maart 2013 16:31 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Op zich wel maar ik vraag me toch af waarom U=5?
Meh, ik ben niet zo kapot van dit soort onzin met cijfertjes. Er klopt meestal niets van en is zó vergezocht. Hoezo F=0? F is geen Romeins cijfer, A ook niet, R ook niet, S ook niet en E ook niet. Dus daar maken zij zelf dan weer 0 van zodat het precies op 666 uitkomt. En U maken ze voor de gemakkelijkheid even 5 van. Totale onzin. Veel te vergezocht en het zegt verder niets concreets over de Paus of wie dan ook.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:56 schreef pappao het volgende:
[..]
Antichrist betekent niet alleen "Tegen Christus", maar ook "In plaats van Christus"
500 antíxristos (from 473 /antí, "opposite to, in place of"
and 5547 /Xristós, "Christ") – properly, opposite to Christ;
someone acting in place of (against) Christ; "Antichrist."
http://biblesuite.com/greek/500.htm
Eén van de officiële titels van de paus is "Vicarius Filii Dei".
Wat zoveel betekent als "Plaatsvervanger van de zoon van God", oftewel "In de plaats van Jezus".
In dit opzicht voldoet de paus dus volledig aan de omschrijving "antichrist".
En wordt de betekenis van het getal van de antichrist, 666 meteen ook wat duidelijker.
Want als je "Vicarius Filii Dei" ontcijfert, kom je uit op 666:
V=5 I=1 C=100 A=0 R=0 I=1 U=5 S=0 >> Total = 112
F=0 I=1 L=50 I=1 I=1 >> Total = 53
D=500 E=0 I=1 >> Total = 501
Total: 112 + 53 + 501 = 666
Page 1: http://www.666mark-of-the-beast.org
Page 2: http://www.666mark-of-the-beast.org/markofthebeast.html
Vroeger bestond er geen 'U' in het Latijn en schreef je eigenlijk "Vicarivs Filii Dei".quote:Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef Lavenderr het volgende:
[Op maandag 25 maart 2013 16:31 schreef Blaadjes het volgende:
Op zich wel maar ik vraag me toch af waarom U=5?
Die kan ik ook niet plaatsen eerlijk gezegd
http://en.wikipedia.org/wiki/Uquote:During the late Middle Ages, two forms of 'v' developed, which were both used for its ancestor 'u' and modern 'v'. The pointed form 'v' was written at the beginning of a word, while a rounded form 'u' was used in the middle or end, regardless of sound. So whereas 'valor' and 'excuse' appeared as in modern printing, 'have' and 'upon' were printed 'haue' and 'vpon'. The first distinction between the letters 'u' and 'v' is recorded in a Gothic alphabet from 1386, where 'v' preceded 'u'. By the mid-16th century, the 'v' form was used to represent the consonant and 'u' the vowel sound, giving us the modern letter 'u'. Capital 'U' was not accepted as a distinct letter until many years later.[3]
Ah, zóquote:Op maandag 25 maart 2013 16:50 schreef pappao het volgende:
[..]
Vroeger bestond er geen 'U' in het Latijn en schreef je eigenlijk "Ficarivs Filii Dei".
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/U
Dus moet je dan niet 666 - 5 doen? Dan kloptie al niet meer.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:50 schreef pappao het volgende:
[..]
Vroeger bestond er geen 'U' in het Latijn en schreef je eigenlijk "Ficarivs Filii Dei".
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/U
Inderdaad. De V veranderd in een F, de U in een V. nog steeds 661 dus.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:53 schreef LostInYourEyes het volgende:
[..]
Dus moet je dan niet 666 - 5 doen? Dan kloptie al niet meer.
Veel te vergezocht allemaal, en totaal niet interessant ook. De personen die zich wilde interesseren voor dit onderwerp jaag je met dit soort vergezochte kul meteen weer weg.
De "F" in "Vicarivs" was een tikfoutje van mijn kant.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:01 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Inderdaad. De V veranderd in een F, de U in een V. nog steeds 661 dus.
Persoonlijk vind ik het wel leuk om te zien hoe er vanuit 666 naar een naam of een titel wordt gezocht maar meer ook niet. Ik hecht er geen waarde aan.
vatican assassinsquote:Op maandag 25 maart 2013 17:14 schreef LostInYourEyes het volgende:
Iedereen die zich er echt in wil verdiepen moet gewoon even bij google: 'books about the jesuits torrent' intikken.
Negen mooie boeken:
-The Black Pope; A History of the Jesuits by M.F. Cusack
-The Jesuits: A Complete History of their Open and Secret Proceedings from the Foundation of the Order to the Presort Time (1903) by Theodor Griesinger
-The Jesuits: An Historical Sketch by E.W. Grinfield, M.A.
-The Secret Plan of the Order by Abbate M. Leone
-The Jesuits in History by Hector Macpherson (1914)
-History of the Jesuits: Their origin, progress, doctrines and designs by G.B. Nicolini (1854)
-Provincial Letters: Moral Teachings of the Jesuit Fathers Opposed to the Church of Rome and Latin Vulgate by Blaise Pascal
-History of the Jesuits: Volume II by Andrew Steinmetz (1848)
-Footprints of the Jesuits by R.W. Thompson (1894)
Ik denk dat je na het lezen van deze boeken een eind op weg bent![]()
Hector Macpherson en Blaise Pascal zijn trouwens ook niet de minste schrijvers...
Edit: Je zou er zelf ook nog Romanism - A Menace to the Nation door Jeremiah Crowley bij kunnen zoeken.
Jup. Linkje naar http://www.vaticanassassins.org kan geen kwaadquote:Op maandag 25 maart 2013 17:19 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
vatican assassins
Deze past er ook wel bij denk ik.
Ging er volgens mij om dat de paus de antichrist is.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:53 schreef LostInYourEyes het volgende:
[..]
Veel te vergezocht allemaal, en totaal niet interessant ook. De personen die zich wilde interesseren voor dit onderwerp jaag je met dit soort vergezochte kul meteen weer weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |