abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:03:11 #1
399589 M-bition
Sky is the limit
pi_124360669
Hallo mensen.

Even een korte samenvatting ik en een vriendin zijn nu bijna al anderhalf jaar bevriend. We spreken elkaar elke dag bijna en we hebben vaak lol samen. Ik zou me eigenlijk geen betere vriend kunnen voorstellen dan haar. Alleen zij ziet mij gewoon als vriend.. Ik wil haar goede vriend zijn! Ze zegt van ik zie je als vriend als er morgen een nieuwe vriendschap heb kan die ook beter zijn dan die van onze, wat is daar erg aan zegt ze. Nu wil ik aan jullie vragen wat moet ik doen? Ik wil haar niet kwijt ofzo maar ik voel me eigenlijk net zo iets van gewoon zo simpele vriend. Ik wil wat meer voor haar betekenen WHAT TO DO??!!
Never to late to learn
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:08:34 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124360832
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:03 schreef M-bition het volgende:
Ik wil wat meer voor haar betekenen WHAT TO DO??!!
Niks, je kunt iemand niet dwingen andere gevoelens te hebben.
pi_124360870
Tsja het moet van 2 kanten komen hè :)
Nieuw is niet altijd beter.
  One tough cookie vrijdag 22 maart 2013 @ 00:24:18 #4
169210 liesje1979
pi_124361431
Schopje R&P
Kusje voor zG.
pi_124361944
Of het nu gaat om liefdesgevoelens of 'beste vriend' gevoelens; beide zijn niet af te dwingen, nee. Dus je doet er niet zoveel aan...
Ja doei.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:48:19 #6
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_124362112
Mannen kunnen geen vrienden zijn van vrouwen.
pi_124362405
Je moet haar elke week een cadeautje geven. Dan wordt je zeker haar beste vriend aller tijden!
pi_124362731
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:24 schreef liesje1979 het volgende:
Schopje R&P
Kusje voor zG.
O+. :*.

M-bition, ben je een jongen of meisje? (Je noemt haar "vriend", zorgt voor enige verwarrining.)

Waarom wil je meer voor haar betekenen dan je nu betekent? (Mocht je een jongen zijn: wil je een relatie met haar of 'gewoon' beste vrienden zijn?)

'Goede' vriendschap kun je niet opdringen, dat ontstaat mettertijd dankzij al de ervaringen en herinneringen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 02:32:25 #9
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_124363057
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:03 schreef M-bition het volgende:
Ik wil haar goede vriend zijn! Ze zegt van ik zie je als vriend als er morgen een nieuwe vriendschap heb kan die ook beter zijn dan die van onze, wat is daar erg aan zegt ze. Ik wil haar niet kwijt ofzo maar ik voel me eigenlijk net zo iets van gewoon zo simpele vriend. Ik wil wat meer voor haar betekenen
Je klinkt als een wijf.
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
  vrijdag 22 maart 2013 @ 04:27:43 #10
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_124363221
Nou beste M-Bition... ik heb daarmee veel te maken gehad voordat ik zelf ook aantrekkelijk werd gevonden voor het andere geslacht.

Ik ga er dus maar gemakshalve vanuit dat jij een man bent (want als je zelf ook een vrouw bent dan heb ik geen ervaringsdeskundigheid).

Maar goed... je bent (zoals ik het lees) een man en bent verliefd geworden op jouw beste vriendin.

Logisch, je voelt je aangetrokken tot iemand die jou erg goed begrijpt en iemand die je juist aanmoedigt om jezelf te zijn.

En wat het nog veel erger maakt is dat ze iemand zoekt die net zo is als jij.... maar tegelijkertijd niet jou is!

Mijn eerste reactie... oprotten met dat mens.. Maar dat is de oplossing niet...
Wat dan wel de oplossing is? Daar kan niemand je mee helpen. Zeker op Fok niet... want we kennen jou niet, en kennen jouw vriendenkring niet.

Ik kan me alleen uitlaten over dit probleem zoals ik het jaartje of 25 voor jou ondervonden heb.

Gooi de vriendschap niet direct weg... lift mee in haar status, maar besef dat er nooit iets tussen jou en haar gaat gebeuren. Geef haar op, en besef dat je als gewoon een goede vriend van haar ook heel ver kan komen.

Laat jouw trots varen, laat jouw verliefdheid varen... want dat wordt toch niets.
Maar blijf een goede vriend van haar en ook alleen een goede vriend. Want soort zoekt soort, en dat is ook niet anders bij jouw goede vriendin.... en de kans is groot dat zij ook andere vriendinnen krijgt met wie je wel ooit een relatie kunt beginnen. Met vrouwen die ongeveer hetzelfde zijn, maar dan zonder de gewone vriendschappelijke banden die jij met haar hebt.

Zonder die geschiedenis heb je nog een kans... dus hou zowel een vriendschap in stand en maak er ook nog gebruik van... om een nieuwe vriendin te vinden. *O*
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_124363429
Er staat nergens expliciet dat hij / zij verliefd is, alleen dat voor TS de vriendschap wat verder gaat dan gewoon leuk vrienden zijn; hij/zij wil wederzijdse BESTE vriendschap. Dus, TS, helder eens op.
Ja doei.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:22:18 #12
399589 M-bition
Sky is the limit
pi_124363999
Allereerst bedankt voor al jullie reacties!!
Zij is mijn ogen mijn beste vriendin, ik doe alles voor haar.
Ze wil iets en ik koop het voor haar als ik het kan betalen.
Ze hecht daar geen waarde aan zegt ze. Ze is niet materalistisch
heeft ze mij ooit vertelt.Nu vraag ik me af hoe ik dan kan investeren in
een goede dschap?Daarnaast wil ik dat zij mij ook zo ziet ,maar ze geeft aan
dat ik alleen gewoon een vriend ben... Nadat ik in mijn ogen toch veel voor haar heb gedaan.
Dat ik misschien toch wel meer ben dan alleen een 'vriend'
En nee ik ben niet verliefd op haar!!
Never to late to learn
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:23:16 #13
399589 M-bition
Sky is the limit
pi_124364012
Ik ben een man van 22 jaar!
Never to late to learn
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:35:28 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_124364154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:22 schreef M-bition het volgende:
Normale vrienden doen niet zo overdreven naar elkaar, hoor. Die doen gewoon ontspannen. Ik krijg het gevoel alsof jouw vriendschappelijke gevoelens heel sterk/dwingend zijn.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_124364183
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:35 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Normale vrienden doen niet zo overdreven naar elkaar, hoor. Die doen gewoon ontspannen. Ik krijg het gevoel alsof jouw vriendschappelijke gevoelens heel sterk/dwingend zijn.
pi_124367857
quote:

dat ik alleen gewoon een vriend ben... Nadat ik in mijn ogen toch veel voor haar heb gedaan.
Kap daarmee, echt. Het maakt geen bal uit hoeveel je voor haar gedaan hebt, zij ziet jou gewoon als vriend. Daar kan je niks aan doen. Investeren in vriendschap doe je gewoon door het leuk te hebben samen, niet zomaar dingen kopen die de ander wil.
pi_124368059
quote:

Wait, whut? :')

TS:
pi_124368228
quote:
Waarom?
pi_124368352
Ze ziet je als vriend omdat je voor haar seksueel niet aantrekkelijk bent. Ze wilt niet met je knuffelen, zoenen, sexen enz. Qua uiterlijk ben je gewoon niet haar type.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:47:59 #20
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_124368378
quote:
Vriendschap kun je niet kopen he. Het is niet dat hoe meer je voor haar koopt, hoe groter de vriendschap is ofzo.

En doe alsjeblieft niet zo panisch zeg, je lijkt wel een kind van 14. Je hebt toch ook gewoon wel andere vrienden?
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:57:56 #21
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_124368657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:25 schreef BRooster het volgende:

[..]

Kap daarmee, echt. Het maakt geen bal uit hoeveel je voor haar gedaan hebt, zij ziet jou gewoon als vriend. Daar kan je niks aan doen. Investeren in vriendschap doe je gewoon door het leuk te hebben samen, niet zomaar dingen kopen die de ander wil.
Dit, ben gewoon een vriend en ga normaal met haar om, een vriend verwacht echt niet dat je cadeaus voor haar gaat kopen of alles voor haar doet.

TS je ziet haar als iemand waarvan je wou dat het meer als vriendschap was maar als dat niet kan dan maar dit. Behandel haar als een normale vriend, want nu lijkt het er meer op dat ze vooral met je om gaat omdat het gemakkelijk is voor haar en haar veel oplevered maar als ze een leukere "vriend" tegen komt, zoals ze zelf al aan geeft, laat ze je keihard vallen.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_124368957
TS zit niet in de friendzone, hij zit in de acquaintancezone :')
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:14:14 #23
399589 M-bition
Sky is the limit
pi_124369165
Frag_adder & Zargon

Dat is ook waar ik bang voor ben dat ik een soort van aan het lijntje wordt gehouden ofzo?
Ik geef veel om haar enzo..
Never to late to learn
pi_124369179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:14 schreef M-bition het volgende:
Frag_adder & Zargon

Dat is ook waar ik bang voor ben dat ik een soort van aan het lijntje wordt gehouden ofzo?
Ik geef veel om haar enzo..
Aan het lijntje? Bij een vriendschap? Waar heb jij het over?

Weet je zeker dat je geen relatie met haar wil?!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:21:05 #25
399589 M-bition
Sky is the limit
pi_124369392
Nee!! maar als je even leest van Frag_adder heeft geschreven.
Het levert haar op dit moment veel op enzo dat gedeelte bedoel ik.
Op dat punt doel ik nu.
Never to late to learn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')