WO Rechtsgeleerdheid natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel rechtDe mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten:
SOGgen!![2wcmj2w.png]()
Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
HAHA ARBEIDERS
De afgestudeerde helden van dit topic• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa
• Eriksd
Ook leuk: de studenten, op aflopende
tofheid van de universiteit en student:
Universiteit van Amsterdam• Dreamzk
• Tchock
• Yreal -
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet
• Polacco
Open Universiteit• SpotlessMind00
Erasmus Universiteit Rotterdam• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab
Radboud Universiteit• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas
Universiteit Leiden• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
Universiteit Utrecht• solo020
Universiteit Maastricht• Duderd
• GeneraalAdmiraal
Universiteit van Tilburg• Complexiteit
Rijksuniversiteit Groningen• Giku
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon (mr. dr. LaPo)
• Joosie200
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Doctor_Neo_Cortex
• Argelos
• Fratles
Dit is
WO rechten: geen cursisten gaarne!
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
![2cmkzeh.jpg]()
![495px-Advokat%2C_Fransk_advokatdräkt%2C_Nordisk_familjebok.png]()
![13_1.JPG]()
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
Sorry, kon geen arrest bedenken

Heb de staatsrecht leidraad willekeurig ergens opgeslagen en die genomen.
Beter dan Windmill!
quote:
Dit was m'n kans, erik is toch weg.
quote:
kan ik natuurlijk niet oordelen, maar vind d'r wel oke (in 't echt is ze knapper

)
http://www.rug.nl/staff/l.b.a.tigelaar/
quote:
Mijn god, in het echt ziet ze er veel beter uit. Ze heeft haar haar opgestoken (of hoe dat ook heet).
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 22:28 schreef Etsu het volgende:[..]
Ja

En ze werkt met krijt, en kijkt niet wat ze met d'r handen doet waardoor d'r hele kleding + gezicht onder krijt zit

nog nooit opgevallen.
Wel bij die van bestuurs en staats
quote:
het is je vergeven. Ik kende het arrest nog niet.
Generaal?? Pardon??
quote:
Oh wacht, bij ons heeft ze wel stiften

Ik zit altijd bij aweg.
quote:
Toevallig stiftstrepen op d'r gezicht?
quote:
Ah, verder wel goeie docente hoor
Iemand die toevallig hiphop kan waarderen? (in de zin van; battles ect)
Generaal?? Pardon??
Beslissing op het bezwaar van Giku gericht tegen de uitspraak van Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) in de zaak Paxcon/Giku.
Het geding in eerste instantie:
Giku voert aan dat Paxcon hem in twee verschillende situaties voorbij gewandeld is zonder een blijk van herkenning. Paxcon voert het verweer dat hij op zoek was naar een studieplek in een drukke studiezaal en Giku opredht niet gezien heeft.
Het geding in beroep:
Bovenstaande feiten gelden als vaststaand. Giku verhoogt zijn eis naar het immer groeten van alle niet novieten (respect mag volgens Giku verwacht worden) op straffe van een dwangsom van twee euro per keer zowel online als daarbuiten. Subsidiair vordert Giku rectificatie in het topic. Paxcon verweert met dat hij Giku oprecht niet gezien had en meermalen berouw heeft getoond.
Beslissing:
Overwegende dat Giku in het eerste geval in gesprek was met een jongedame waarvan niet is gebleken dat het voor Paxcon duidelijk is in welke relatie de jongedame in kwestie tot Giku stond, hetgeen met zich meebrengt dat Paxcon etiquettetechnisch gezien niet onjuist handelde door in een dergelijk moment een teken van herkenning achterwege te laten,
Overwegende dat vast is komen te staan dan wel onvoldoende door Paxcon is betwist dat Giku in het tweede geval niet in een gesprek was met een derde en Giku en Paxcon een solitair moment deelden hetgeen met zich meebrengt dat het in strijd was met de maatschappelijke etiquette dat Paxcon , die immers al eerder aan Giku was voorgesteld, geen teken van herkenning gaf,
Overwegende dat het zoeken naar een studieplek in een drukke studiezaal met zich meebrengt dat men zich wellicht niet volledig bewust is van de omgeving om hem heen een verzachtende omstandigheid is doch in tegenstelling tot wat de Novietenhoeder I aanneemt niet voor een volledige disculpatie kan zorgen,
Overwegende dat niet is gebleken van een speciale relatie die ervoor zorgt dat Paxcon in een bijzondere verhouding tot Giku (cf. De beslissing inzake Etsu/Paxcon waar een bijzondere verhouding wel aangenomen werd) staat,
Overwegende dat het element 'respect' een belangrijke pijler van de maatschappij is en een fundament is van de sociale omgang onder rechtenstudenten en mensen in het algemeen echter dat niet kan leiden tot het altijd groeten van niet novieten, dat zou teveel afhankelijk van toekomstige gebeurtenissen en de omstandigheden van unieke gevallen zijn om vooraf tot veroordeeld te worden,
Overwegende dat Paxcon reeds meermalen berouw heeft getoond in het topic richting Giku en te kennen heeft gegeven Giku in het vervolg wel te herkennen in sociale situaties,
Overwegende dat, nu het bovenstaande blijkt, de bestreden beslissing op de door de Novietenhoeder I geformuleerde gronden niet in stand kan blijven en de Novietenhoeder II, opnieuw recht doende, als volgt zal beslissen,
De primaire eis wordt afgewezen wegens gebrek aan steun in het recht, de subsidiaire eis zal toegewezen worden, inhoudende een veroordeling van Paxcon tot rectificatie in het topic met dien verstande dat Paxcon reeds vrijwillig aan deze veroordeling voldaan heeft.
Dixi.
Actaeon. Novietenhoeder II.
Pax. Giku. Alstublieft.
quote:
Nee niet per sé battles maar wel oldschool platen
quote:
oldskool is sowieso aan.
ik hou van wordplay
Generaal?? Pardon??
quote:
Ik heb m'n best gedaan de oldschool Hoge Raad te evenaren.
Prima uitspraak.
Thans dient opgemerkt te worden dat ik in beide situaties met iemand door de gangen struinde waarbij ik mogelijk beide keren in gesprek was.
Onderbreking van het gesprek om te groeten leidt niet enkel tot onbillijke situaties jegens mijn gesprekspartner, het is ook oorzaak voor onoplettendheid.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2013 22:37:09 ]
quote:
Ik zou dat niet kunnen hoor.

Knap
quote:
Vind die punchline stijl van nu echt maar niks
alles klinkt hetzelfde, luister ook nauwelijks nieuwe dingen