abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5709220
Dus:
Durf jij op te komen en te blijven vasthouden aan je eigen mening*? Of maakt het jou allemaal niet zoveel uit?

prin·ci·pi·eel (bn.)

1 betr. hebbend op een grondslag of grondidee
2 volgens of berustend op een stelling of overtuiging

Ik kan tot vervelens toe vasthouden aan mijn principes waardoor ik soms ga mierenneuken.
(dat heb ik vast van Juup©)

Mensen die totaal niet principieel zijn en meelopen met de grote massa, mensen die over zich heen laten lopen of mensen die geen eigen mening hebben kan ik me soms erg aan storen.
Wrs omdat ik zelf zo anders ben.

Hoe steek jij in elkaar?

* Noot: Héél belangrijk hierbij: zonder de eigenwaarde van een ander onrecht aan te doen

#geen
  zondag 8 september 2002 @ 17:53:39 #2
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_5709248
nou...... blijf bijna altijd bij m'n mening, tenzij iemand met hele goeie standpunten komt, en m toch kan veranderen
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_5709266
ik ben principieel tegen principes...
Mijn ouders zeggen dat ze maar 1x lol van me hebben gehad...
  zondag 8 september 2002 @ 17:55:00 #4
22259 Fogerty
slapende account
pi_5709273
Principes kunnen anders best lastig zijn!
Ik ben af en toe ook irritant principieel en da's voor mijzelf nog het lastigst.

En de mensen in mijn omgeving waarvan anderen altijd zeggen dat ze zo enorm opportunistisch zijn, dat zijn (toevallig?) ook de gelukkigste mensen die ik ken

Hieperdepiep hoera!
pi_5709347
als ik weet dat ik gelijk hebt... dan blijf ik bij mijn mening....

als ik het niet zeker weet, en iemand komt met betere argumenten, dan kan het zijn dat mijn mening veranderd...

maar anders is hij niet te veranderen

zondag 8 september 2002 @ 18:00:48 #6
16721 agent_mcr
knock knock...
pi_5709367
Ik probeer altijd na te denken bij wat ik doe. Ik probeer dus weinig dingen zonder reden te doen.

Daarom ben ik dus ook redelijk standvastig wat betreft mijn opvattingen en principes (ik heb er tenslotte in voldoende mate over na gedacht)
Hierdoor is het alleen mogelijk om mij er vanaf te brengen, door met betere argumenten, of een compleet nieuwe invalshoek te komen....lukt dit niet, dan blijf ik bij mijn principes

I may be nuts, but most people call me Mars?!
pi_5709392
Ik hou wel vast aan mijn principes ja... neemt niet weg dat ik wel open sta voor goede punten van anderen en daar ook naar kan luisteren en eventueel daarop gebaseerd mijn mening kan veranderen. Ik zal ook niet snel proberen mijn ideeen aan anderen "op te dringen". Op een goede manier discussie voeren is prima maar het moet niet eindeloos "ik vind dit en jij vindt dat" zijn... dan heb ik zoiets van "prima, dan verschillen onze meningen."

Dusse... in principe wel

Catch ya on the flipside...
pi_5709393
Ja. Ik houd dan ook buitengewoon van de volgende stelregel:

Sooner die than yield an inch.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_5709408
Ik ben soms misschien wel TE principieel
  zondag 8 september 2002 @ 18:10:06 #10
33832 ramonnekke
Welcome to the real World
pi_5709530
Ik hou meestal wel vast aan mijn mening maar als ik merk dat de sfeer er te grimmig onder wordt dan wil ik hem wel even herzien. Maar dan kom ik er op een ander tijdstip op terug. Ik moet er ook bij zeggen dat het afhankelijk is van de persoon die ik heb spreek. Bij de een hou ik gewoon altijd vol en bij de ander geef ik sneller toe.

Maar in pricipe mits ik gelijk heb wil dat ook krijgen

... ...
  zondag 8 september 2002 @ 18:20:49 #11
30307 Disher
Sors Salutis
pi_5709702
als je een mening vna jezelf niet vasthoud, en maar meegaat met de anderen dan vind ik je best een zielig figuurtje die er alles aan doet om erbij te horen.(en wat is nou leuker dan elkaar een beetje op te naaien)
"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
pi_5709714
Ik blijf altijd bij mijn mening, zelfs als ik het soms fout heb
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  zondag 8 september 2002 @ 18:24:29 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_5709752
Ik wel...

Maar aanstaande woensdag ga ik een aantal van mijn principes de deur uit werken!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_5709783
Nee

Ik stuur aan op het effect dat ik wil bereiken. Als ik daarvoor eerst een tegengestelde mening moet verkondigen dan doe ik dat.

pi_5710017
ik ben wie ik ben daarom zla je mij ook nooit in een ralph lauren of ander kakkererk zien rondlopen ook zul je me nooit kunnen veranderen kwa leenstijl (gaat goed zo geen gezeik ook neit van politie)

zit lekker in me vel en niemand heeft er last van dus ik blijf zo

pi_5710168
Principieel zijn is naar mijn mening principieel fout. En dat meen ik echt. Er is niets zo bekrompen of inzichtbelemmerend als principes. Het open staan voor andere (soms betere) idee-en, is nodig om zelf als mens beter te worden, te denken. Anders blijf je stilstaan in je denken.

Hoezeer principes ook bewonderenswaardig zijn. Een principe kan je hart in de knoop krijgen, je verstand als een dwaas in de rondte laten tollen. Je maag doen omkeren.

Voorbeeldje... Je bent gelovig en stelt dat God op een katholieke manier dient te worden eerbiedigd. Kom je de vrouw tegen van je leven (of man), en die is protestant... Probleem... is tegen je principes...

Of je bent zeer milieubewust, maar er is geen openbaar vervoer in Friesland om 2 uur 'snachts... toch een auto?

Whatever... je komt jezelf vrij snel tegen als je principes hebt. Je bent een verschrikking van een mens als je handelt naar je principes... Het lukt je niet. Het isoleert je.

Is het hebben van die principes dan zo rijk aan zelfwaardering dat je er zoveel aan verloren laat gaan? Is het het dat waard? Nee, ik vind van niet.

Ik kan het uitleggen...
pi_5710222
quote:
Op zondag 08 september 2002 18:52 schreef ComComMer het volgende:
Principieel zijn is naar mijn mening principieel fout. En dat meen ik echt. Er is niets zo bekrompen of inzichtbelemmerend als principes. Het open staan voor andere (soms betere) idee-en, is nodig om zelf als mens beter te worden, te denken. Anders blijf je stilstaan in je denken.

Hoezeer principes ook bewonderenswaardig zijn. Een principe kan je hart in de knoop krijgen, je verstand als een dwaas in de rondte laten tollen. Je maag doen omkeren.

Voorbeeldje... Je bent gelovig en stelt dat God op een katholieke manier dient te worden eerbiedigd. Kom je de vrouw tegen van je leven (of man), en die is protestant... Probleem... is tegen je principes...

Of je bent zeer milieubewust, maar er is geen openbaar vervoer in Friesland om 2 uur 'snachts... toch een auto?

Whatever... je komt jezelf vrij snel tegen als je principes hebt. Je bent een verschrikking van een mens als je handelt naar je principes... Het lukt je niet. Het isoleert je.

Is het hebben van die principes dan zo rijk aan zelfwaardering dat je er zoveel aan verloren laat gaan? Is het het dat waard? Nee, ik vind van niet.

Er is een verschil tussen principes en waarden...
  zondag 8 september 2002 @ 18:56:36 #18
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_5710230
Ik ben in die zin principieel, dat als ik een mening heb, hou ik die ook. Tot het tegendeel bewezen is.
Zelf vind ik het wel moeilijk te oordelen of je dan principieel bent.
Ik bedoel, stel dat ik een mening heb. Iemand anders heeft een andere mening. Die geeft mij een kijk op iets waardoor ik ook weer een andere mening vorm.
Is dat principieel?
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_5710232
Ik ben het voor een groot deel met ComComMer eens. Ik ben niet iemand die met alle winden meewaait, maar aan de andere kant is een mening ook niet een rotsvast iets. Je mening wordt mede gevormd in de omgang met mensen, je pikt dingen op en stelt je mening bij op basis van sommige dingen, andere dingen laat je weer links liggen omdat het niks toevoegt. De oren sluiten voor de mening van andere mensen heeft geen enkele zin. Het is juist interessant om de dingen vanuit verschillende perspectieven te zien.

En principes als het gaat om handelen werken inderdaad vaak belemmerend. Je kunt beter gewoon telkens een situatie inschatten en beoordelen en daarnaar handelen.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_5710245
quote:
Op zondag 08 september 2002 18:56 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen principes en waarden...

Nou, leg uit... Volgens mij het ik het over principes...
Ik kan het uitleggen...
pi_5710846
Ik ben absoluut niet positioneel, maar wel erg principieel.
  zondag 8 september 2002 @ 19:47:08 #22
34140 brilly
Opgeheven user.
pi_5710950
neuh ik bem opzich niet princiepieel zolang mensen zich niet met mij bemoeien. (op een negatieve manier dan). maar ik kan wel principieel zijn
  zondag 8 september 2002 @ 19:58:54 #23
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_5711154
Ik houdt heel erg vast aan m'n eigen mening en ideeen over dingen.
maar dat komt ook omdat ik bijna altijd gelijk heb
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_5711157
ik heb regelmatig dat ik wel mn mening bijstel nadat ik meningen van andere heb gehoord. Niet om maar mee te gaan met een ander, maar omdat als ik er dan over na ga denken dat de redenatie achter een mening van een ander veel logischer is dan achter die van mij.

En ik ben het ook met ComComMer eens, dat open staan voor meningen van andere wel positief is. En dat het helemaal niet zo slecht is om je eigen mening te veranderen nadat je gehoord hebt hoe je ook tegen een bepaalde zaak zou kunnen aankijken.

pi_5711189
quote:
Op zondag 08 september 2002 17:52 schreef DuchessX het volgende:
Dus:
Durf jij op te komen en te blijven vasthouden aan je eigen mening*? Of maakt het jou allemaal niet zoveel uit?
Principe's en respect zijn voor mij de bouwstenen van een goed leven zonder jezelf te vaak op je flikker te hoeven te geven. Ja dus!

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 08-09-2002 20:00]

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')