Jeugdzorg is een gruwelijke kutinstantiequote:Op donderdag 21 maart 2013 13:18 schreef sufkop. het volgende:
[..]
Dus?
De verhouding tussen Jeugdzorg en de ouders was zo getroebleerd dat de laatsten nergens meer aan meewerkten. Ook waren er inmiddels signalen dat het in het gezin weer bergafwaarts ging. In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.
Hoeveel doden waren er ook alweer bij die Armeense genocide?quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Leer Nederlands of zo. Er klopt helemaal niks van wat jij zegt.
Jij gebruikt ook helemaal geen argumenten. Alleen beledigingen.
Jij bent wel binkie of niet dat jij dat veilig op internet durft te zeggen?
quote:Prof. Dr. Hacı Mehmet Günay van de universiteit van Sakarya zegt hierover het volgende: "Het is onacceptabel om islamitische kinderen weg te geven aan gezinnen met een andere geloofsovertuiging.
http://www.turks.nl/nieuw(...)elijke-gezinnen.htmlquote:Volgens minister Bekir Bozdağ doet Turkije zijn best dit probleem op te lossen
http://www.elsevier.nl/Eu(...)eggezinnen-1177897W/quote:Een Turkse parlementaire onderzoekscommissie begint ‘een reddingsactie’ voor Turkse pleegkinderen in Nederland, België en Duitsland die zijn ondergebracht bij christelijke of homoseksuele pleegouders.
http://www.eo.nl/tv/devij(...)gezinnen/reacties/2/quote:Assimilatie
Eerder deze week kondigde de Turkse regering aan om een 'reddingsactie' te beginnen voor Turkse kinderen die bij Nederlandse christelijke pleeggezinnen zijn geplaatst. Volgens hen gebeurt dit met maar één doel: assimilatie
quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:47 schreef sufkop. het volgende:
Pardon? Ik ben ervan overtuigd dat bureau jeugdzorg fouten maakt. Een instantie kan niet alles perfect doen. Al was dat wel fijn geweest.
Dit is ook precies de instelling van een gemiddeld persoon bij Bureau Jeugdzorg. Van die MBO trutten die even gaan vertellen hoe een gezin zou moeten zijn. Ze maken meer kapot dan dat ze goed doen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:24 schreef sufkop. het volgende:
[..]
Mij kun je niet wijsmaken dat enkel op basis van de botbreuken en medicatie, de kinderbescherming tot deze conclusie is gekomen. Mijn moeder werkt samen met de kinderbescherming en kan ook bevestigen dat daar meer aan de hand moet zijn geweest totdat jeugdzorg tot zo'n grote beslissing overgaat. Er gaat een hele procedure vooraf en het zegt sowieso al iets dat het gezin uberhaupt bekend staat bij jeugdzorg. Kortom: het moet wel een onveilige thuissituatie zijn geweest voor de kinderen, daar vertrouw ik op. Jij niet, ik wel.
ht is aangedaan omdat zij van mening is dat er fouten zijn gemaakt tijdens de procedure, kaart zij huilend aan dat haar kind door lesbische vrouwen wordt opgevoed?
Dan breek je in ieder geval het wij/zij gedoe bij de bron af. Het is niet in één klap opgelost maar als dit direct mogelijk was geweest hadden we nu minder in de problemen gezeten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:12 schreef Aloulou het volgende:
ok de mogelijkheid niet meer om te blaten dat ze maar terugmoeten naar hun eigen land. Dan zal men ook hier moeten inzien dat het Nederlanders zijn en dat problemen hier moeten worden opgelost.
Ik wil helemaal geen onderdeel zijn van het 'wij' dat jij beschrijft. Heb je daar wel eens over nagedacht?quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan breek je in ieder geval het wij/zij gedoe bij de bron af. Het is niet in één klap opgelost maar als dit direct mogelijk was geweest hadden we nu minder in de problemen gezeten.
Ik ook niet. Maar je kan niet ontkennen dat het speelt in de samenleving.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen onderdeel zijn van het 'wij' dat jij beschrijft. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Dus omdat jouw vrouw een mentor (mentor is toch niet van jeugdzorg?) heeft meegemaakt die zo'n schijnheilig iets rapporteert aan jeugdzorg, zijn alle jeugdzorg mensjes zo kortzichtig?quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:09 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
[..]
Dit is ook precies de instelling van een gemiddeld persoon bij Bureau Jeugdzorg. Van die MBO trutten die even gaan vertellen hoe een gezin zou moeten zijn. Ze maken meer kapot dan dat ze goed doen.
Mijn eigen vrouw werkt als schoolloopbaanbegeleider. De truttigheid en de 'wij weten beter' mentaliteit van de gemiddelde Nederlander kent geen grenzen. Ter illustratie:
Mijn vrouw ging samen met een mentor naar een Surinaams gezin waarvan het kind op desbetreffende school gaat. Niets aan de hand, leuk gesprek. Het is misschien paar graden kouder in het huis dan je zou willen. Week later heeft de mentor in kwestie ineens rapportage gemaakt aan Bureau Jeugdzorg met de melding. Verwarmingen in huis staan niet aan, het is ijskoud binnen. Dit is geen goede leefomgeving voor kinderen.
Ten eerste: het feit dat ze niet eens even vraagt aan de moeder: Joh doen de verwarmingen het niet
Ten tweede: dat ze niet even met de schoolloopbaanbegeleider overlegt voordat ze denkt dat ze BJZ moet inschakelen.
Ten derde: Het feit dat die mensen een andere gevoelstempratuur hebben dan jij prettig vindt, direct als een reden zien om te melden dat dat geen leefomgeving is voor kinderen....
Ze wilden er alles aan doen dat het een moslimmetje bleef.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:24 schreef sufkop. het volgende:
Ze hebben slechts willen pleiten voor een pleeggezin dat past bij de 'identiteit' van Yunus.
Zijn mening gaat in tegen datgene wat we in Nederland als belangrijk en waardevol beschouwen om te beschermen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef Atak het volgende:
Hij komt hier alleen voor staatsbezoek, niet als Sultan om iedereen de les te lezen. Ik snap dat sommige het raar vinden dan Erdogan zijn mening geeft, maar meer dan z'n mening geven doet hij ook niet. Zijn we niet in Nederland niet fan van "freedom of speech"?
In de media wordt er ook verkeerde informatie verspreid. Erdogan heeft helemaal geen problemen met homo's en lesbo's. Hij vindt het alleen merkwaardig dat kinderen zomaar weggenomen kunnen worden. Turkije geeft niet alleen om zijn mensen in Turkije maar ook om zijn mensen in het buitenland.
Misschien is dat gewoon een cultuurveschil. Ik vind niet dat cultuurschillen moeten worden opgelost door te zeggen "houd gewoon maar je bek dicht" zoals die PVDA kneus zei. Hij zei het niet letterlijk natuurlijk maar figuurlijk. Misschien moeten we gewoon allemaal kalm blijven. Het zal best wel meevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |