Die interessante mensen kun je overal tegen komen natuurlijk, niet alleen in de trein.quote:Op zondag 24 maart 2013 08:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ik ga dan ook alleen met de trein las ik in het buitenland ben, en dan is het fun
Oekraïne, Hongarije, USA of Thailand geweldige goede treinen en altijd interessante mensen
Ja das waar in de file ookquote:Op maandag 25 maart 2013 10:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die interessante mensen kun je overal tegen komen natuurlijk, niet alleen in de trein.
onder andere ja. maar ik bedoelde meer dat je in het buitenland waar je zo graag aan refereert niet per se in de trein hoeft te zitten om interessante mensen tegen te komen.quote:
De intellectuele elite gaat werken wanneer het hun uitkomt.quote:Op zondag 24 maart 2013 05:51 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Iedere werkdag met je auto in dezelfde file staan is echt iets voor de intellectuele elite
Werken? Waarom?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
De intellectuele elite gaat werken wanneer het hun uitkomt.
Ik ben juist van plan om daar eens mee op te houdenquote:
O een vrijstaande huurwoning voor 65 euro per maand ??quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoals gezegd: geef eens een linkje van een sociale huurwoning waar je maandag nog in kan gaan huren. En dan niet de tienduizenden ex-huurwoningen die nu leeg staan te wachten op een koper die de hoofdprijs betaald, maar gewoon eentje die je per direct kan huren, zonder wachtlijst, zonder inschrijfjaren die je moet tellen.
Fun, ontplooiing, sociale contacten, nuttig zijn in de maatschappij.quote:
Wat is er mis met deze maatschappij dat dit enkel in de structuur 'werk' kan?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Fun, ontplooiing, sociale contacten, nuttig zijn in de maatschappij.
Om maar eens 4 redenen anders dan geld te noemen.
Je kunt natuurlijk ook vrijwilligerswerk gaan doen, maar dat is feitelijk hetzelfde, op de factor beloning na. Maar ik vind wel dat werk een verdieping van je leven is. Als ik niet gewerkt had omdat ik op mijn 22-ste de loterij gewonnen had, dan zou ik nu een heel ander persoon zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 05:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat is er mis met deze maatschappij dat dit enkel in de structuur 'werk' kan?
De echte intellectuele elite van sig000 kan vast een andere vorm vinden.
Je kunt ook rijstboer in Thailand worden, het is gewoon een keuzequote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook vrijwilligerswerk gaan doen, maar dat is feitelijk hetzelfde, op de factor beloning na. Maar ik vind wel dat werk een verdieping van je leven is. Als ik niet gewerkt had omdat ik op mijn 22-ste de loterij gewonnen had, dan zou ik nu een heel ander persoon zijn.
Je kunt ook een instrument leren spelen of een boek schrijven of wat dan ook. Maar feitelijk is dat, als je het met 100% inzet doet, dan ook weer werk. Het onderscheidt zich dan niet van een professionele muzikant of schrijver.
Prachtig toch?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
De intellectuele elite gaat werken wanneer het hun uitkomt.
Net zoals deze figuur?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, scheelt heleboel stress en files.
Leuk he, dat buitenlandquote:De steenrijke Nederlander Christiaan van Assendelft van Wijck kampeert al bijna een week voor zijn Villa Rose in het Belgische Schilde om te voorkomen dat de huurders doorgaan met het verkopen van de inboedel.
Van Assendelft van Wijck bouwde de zelfontworpen Engelse cottagevilla drie jaar geleden. In eerste instantie zou hij er zelf gaan wonen. ‘Door privéomstandigheden kwam dat er niet van en ik verhuisde naar Curaçao, waar ik nu nog altijd woon’, aldus de miljonair.
Om de verkoop van zijn villa vlot te laten verlopen, sloot de Nederlander een verkoop- en aankoopbelofte met Mountain View Capital AG, een vennootschap in Zwitserland. Via dat vennootschap werden mensen gevonden die de villa wilden overkopen. ‘Die mensen mochten voorlopig tegen een maandelijkse vergoeding in de villa wonen en konden die daarna aankopen voor 3.175.000 euro. Alles staat op papier, maar al van in het begin braken ze de ene belofte na de andere en betaalden ze niets’, vertelde de man aan Gazet van Antwerpen. Vanuit Curaçao kon hij niet veel doen, maar toen hij vorige week een telefoontje kreeg van de wijkagent in Schilde was de maat vol. ‘De wijkagent vroeg of ik wist dat mijn villa helemaal gestript werd en de keuken net in een vrachtwagen was geladen?’ Dat was niet het geval. Van Assendelft van Wijck nam het eerstvolgende vliegtuig naar België om zelf te zien hoe het vork in de steel zat.
‘Na lang aandringen, liet die vrouw mij woensdag binnen in mijn villa.’ De miljonair was geschokt door wat hij aantrof. ‘Er lag een bromfiets op mijn 17e eeuwse vloer, de bijkeuken is uitgebroken en doorverkocht en de hele kelderverdieping zit vol honden en is volledig ondergepoept. Zelfs de natuurstenen tuinklinkers en de dekstenen van de vijvers zijn uitgebroken’, aldus de Nederlander. Hij kampeert nu voor de villa om te voorkomen dat de huurders nog meer zaken uit zijn villa doorverkopen.
Die heeft wel wat stress.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Net zoals deze figuur?
http://www.telegraaf.nl/b(...)rt_voor_villa__.html
quote:di 26 mrt 2013, 19:30
|
lees voor
Hagenaars in de rij voor bouwgrond
DEN HAAG -
De komende jaren wordt zo'n 15 procent van de bouwlocaties voor woningen in Den Haag direct verkocht aan particulieren, zonder tussenkomst van grote projectontwikkelaars.
Een proef in de Hofstad is zo succesvol, dat mensen letterlijk in de rij liggen.
Zaterdag gaan er ruim 200 Haagse kavels en een complex met kluswoningen in de verkoop. „ Het is ongelofelijk, mensen liggen 2,5 weken vooraf al voor de deur van het stadhuis om maar als eerste aan de beurt te zijn. Ze zijn zo enthousiast en er liggen zelfs projectontwikkelaars bij; die moet je er normaal aan hun oren bijslepen tegenwoordig”, zei wethouder Marnix Norder. Hij is de bedenker van het plan, waarbij mensen zelf een bouwkavel of opknaphuis kunnen kopen voor een scherpe prijs, om er vervolgens zelf te gaan (ver)bouwen.
En zo hoort het!quote:Aan veel regels hoeven de kopers zich niet te houden. „De regels beslaan één A4'tje met daarop het bestemmingsplan, de maximale hoogte en dergelijke”, aldus Norder, die verder de kopers carte blanche heeft gegeven. „Al zullen mensen nooit 1,5 ton steken in iets dat daarna onverkoopbaar is. Het is beheerste vrijheid.”
Gelukkig staan ambtenaren bekend om hun flexibiliteit en vermogen om met de burger mee te denkenquote:Wel vergt het plan wat aanpassing van het ambtenarenapparaat. Dat moet meer aan voorbereidend werk doen, zoals het plannen van riolering en kabels en het aanpassen van het bestemmingsplan als dat nodig is.
Gek he, dat je geen 5000 dezelfde Vinexhutjes krijgt als je mensen vrijheid geeft...quote:Vorig jaar hebben we bij wijze van proef 77 kavels te koop gezet en ik heb geweldige ontwerpen gezien”, weet Norder.
Ik zal je alvast quoten: te duur en te kleinquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Het enige wat dit artikel mist is de prijs. En de afmetingen van de kavels.
Hier, kavel IL37quote:De bebouwing wordt voorzien van een plat dak waarbij minimaal 50% van de footprint van het gebouw is begroeid met planten
quote:Erfpacht: de prijs van de kavel geldt bij eeuwigdurend afgekochte erfpacht. Er kan ook gekozen worden voor canon betaling. Het canonpercentage voor 2013 is 3,3% voor een periode van vijf jaar.
Grind op het dak leggen, daar gaat vanzelf mos op groeien.quote:De bebouwing wordt voorzien van een plat dak waarbij minimaal 50% van de footprint van het gebouw is begroeid met planten
Geen idee, ben niet bekend in Den Haag. (Behalve op de Prins Clauslaanquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Mariahoeve
Ik denk dat je niet veel hoeft bij te leggen voor een reeds gebouwde woning aldaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |