abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124366022
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:26 schreef Aldo-MC het volgende:
Trouwens onbegrijpelijk dat er zo'n lullig hek omheen staat als men daar kennelijk met tientallen miljoenen euro's werkt.
Zet er dan tenminste een muur om heen a la de gemiddelde gevangenis.
Inderdaad, er zijn genoeg extra maatregelen te bedenken die de panden van Brinks beter kunnen beveiligen. Bewaar het geld bijvoorbeeld grotendeels ondergronds, plaats meerdere hekken achter elkaar, zoals je dat weleens ziet bij Amerikaanse gevangenisen, plaats een gracht zoals je dat weleens in voetbalstadions ziet (maar dan wat groter), en bouw de panden met extra buitenmuren. Dus bijvoorbeeld een buitenmuur met daarachter een vrije ruimte, dan nog een muur met daarachter wat vrije ruimte en dan nog een muur voordat je binnen bent.

Dat zou toch al aardig wat vertraging moeten opleveren en dan zouden overvallers niet met ieder willekeurig explosief meteen binnen staan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_124367060
Zullen wel uit Lommel komen net over de grens bij Valkenswaard, daar heb je een beruchte wijk vol met die Finnen waar de politie nog niet eens durft te komen als ik mijn Belgische vrienden moet geloven.
pi_124367086
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad, er zijn genoeg extra maatregelen te bedenken die de panden van Brinks beter kunnen beveiligen. Bewaar het geld bijvoorbeeld grotendeels ondergronds, plaats meerdere hekken achter elkaar, zoals je dat weleens ziet bij Amerikaanse gevangenisen, plaats een gracht zoals je dat weleens in voetbalstadions ziet (maar dan wat groter), en bouw de panden met extra buitenmuren. Dus bijvoorbeeld een buitenmuur met daarachter een vrije ruimte, dan nog een muur met daarachter wat vrije ruimte en dan nog een muur voordat je binnen bent.

Dat zou toch al aardig wat vertraging moeten opleveren en dan zouden overvallers niet met ieder willekeurig explosief meteen binnen staan.
Het gevaar komt vaak van binnenuit. Eigen personeel is vaak de zwakste schakel. Screen of laat die eens fatsoenlijk screenen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_124368007
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:54 schreef janspj het volgende:
Zullen wel uit Lommel komen net over de grens bij Valkenswaard, daar heb je een beruchte wijk vol met die Finnen waar de politie nog niet eens durft te komen als ik mijn Belgische vrienden moet geloven.
quote:
Justitie denkt dat de bende die de gewelddadige overval op het depot van geldtransportbedrijf Brink's in Best op zijn geweten heeft, een Belgische bende is met Noord-Afrikaanse invloeden.
Finnen zijn niet heel Noord-Afrikaans he ;)
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 19:21:25 #56
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_124383579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:44 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Je kunt het de NL politie niet eens kwalijk nemen. Ze hebben niet de juiste middelen, ze zijn onvoldoende getraind op dergelijke situaties en ieder schot levert een hoop papierwerk op. Tel daarbij een hongerloontje op en dan ga je je leven echt niet op het spel zetten voor de centen van Brinks.

Beter zou inderdaad zijn om hiervoor een speciale tak particuliere beveiligers toe te laten. Een soort Black Water maar dan wel gereguleerd. :P
of, het is maar een idee...

DE ME BETER TRAINEN EN BEWAPENEN. sorry hoor, maar we kunnen ze best wel een paar oude APC's en M4's geven...
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 maart 2013 @ 20:48:02 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_124387217
De overvallers die woensdagavond een filiaal van waardetransportbedrijf Brink's in Best overvielen, hebben alleen wisselgeld buitgemaakt. Volgens het bedrijf is de schade beperkt gebleven door de 'strenge veiligheidsmaatregelen'.

Uit het feit dat slechts wisselgeld is buitgemaakt, leidt het bedrijf af dat de daders geen kennis hadden van de indeling van de opslagruimte. Bedragen heeft Brink's niet genoemd.

Volgens het bedrijf komen de overvallers uit België. Ze kwamen op het terrein van Brink's door een gat in het hek te knippen. Vervolgens bliezen ze met explosieven een zijdeur van het gelddepot op.

Tussen Eersel en Bergeijk zagen politiemensen korte tijd later een verdachte auto rijden. Toen vanuit de wagen met een automatisch wapen werd geschoten, moest de politie de achtervolging opgeven. De daders zijn sindsdien spoorloos.

De politie heeft overigens nog niet vastgesteld dat er een verband is tussen de schietpartij en de overval. Op de verklaring die Brink's vrijdag uitgaf reageert de politie niet. Volgens een woordvoerder is dat niet in het belang van het onderzoek.

Het waardetransportbedrijf meldde dat het verwacht dat de sector 'blijvend doelwit zal zijn van professionele, nietsontziende criminelen' en verlangt 'meer en andere maatregelen' van de overheid. Zo pleit Brink's samen met branchegenoten voor het opzetten van een 'internationale taskforce' die criminele bendes in diverse landen aanpakt.

Het blijven Belgen hè ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_124413005
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:48 schreef tong80 het volgende:
De overvallers die woensdagavond een filiaal van waardetransportbedrijf Brink's in Best overvielen, hebben alleen wisselgeld buitgemaakt. V
Het blijven Belgen hè ?

:P
Wat lief dat jij gelijk gelooft wat Brinks zegt.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')