26/3-28/3 is nog altijd 3 dagen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 07:56 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
3 daags vd panne is ook niet meer 3 dagen volgens bovenstaande kalender?
Plaatje gaf alleen 28e aan. 1 dag live op eurosport blijkbaar. Tellen kan ik altijd nog, wijsneus. Thnx anyway!quote:
http://www.cyclingnews.co(...)ta-a-catalunya-crashquote:Christian Vande Velde (Garmin Sharp) has been sidelined again from racing after crashing out of the Volta Ciclista a Catalunya - just three days since his return to competition following a six-month suspension.
Vande Velde suffered a hand injury after crashing during the 180.1km queen stage at Catalunya and was taken to hospital for x-rays and further diagnosis.
twitter:arjanschouten twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 10:26:49Resultaten dopingvragenlijst Argos, Blanco, Vacsoleil en KNWU op 2 april direct gezamenlijk gepresenteerd in persverklaring. Meer in #AD reageer retweet
Eigenlijk wel maar tegenover de UCI is dat voor nu nog niet zo gekquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:26 schreef the_critic het volgende:
ASO wil ook graag de tour of Brittain gaan organiseren.. http://t.co/t298oJKpXi worden zij niet te groot en machtig straks?!
maar als organisator (en dus toekennen van oa startbewijzen) wordt ik ook hier niet echt vrolijk van..quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigenlijk wel maar tegenover de UCI is dat voor nu nog niet zo gek
liever een paar extra startbewijzen voor Franse teams dan een koers die ten onder gaat...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:53 schreef the_critic het volgende:
[..]
maar als organisator (en dus toekennen van oa startbewijzen) wordt ik ook hier niet echt vrolijk van..
Iemand het volledige interview?quote:In restaurant ‘t Nieuw Stadion in Gentbrugge is het voorgerecht net gepasseerd wanneer ook de kok een vraag stelt. Hij doet dat in het Gents. ‘ En, menier Lefevere, est lekker? ' Menier Lefevere antwoordt: ‘Ja. Voorlopig wel.'
Bericht in de krant deze week: sponsor RadioShack trekt zich terug uit het wielrennen. Het gaat niet goed met uw sport.
‘Ik ben op een leeftijd en op een positie gekomen dat ik het mij niet meer aantrek. Erg om te zeggen: maar de collega's die een visie hadden zijn weg. Bruyneel en Manolo Saiz. Die dachten zakelijk, op de lange termijn. Met de rest zit ik op een vergadering en denk ik: wat zit ik hier te doen .'
Hoe gaat het met het project Bakala? De ‘World Series of Cycling' die het wielrennen moeten hervormen?
‘Veertien ploegen doen vandaag mee. Euskaltel is erbij gekomen. En twee mensen van Sky ook. Volgend jaar zal het nog niet lukken, maar in 2015 is het zover.'
En dan wordt wielrennen georganiseerd volgens het F1-model? Steden kunnen bieden voor een wielerwedstrijd van vier dagen: een sprint, een klassieke etappe, een klimrit en een tijdrit. Zoiets?
‘Het zal natuurlijk progressief gaan. En je moet niet bang zijn om een format aan te passen. Je moet niet zeggen: en nu creëren we tien nieuwe koersen van vier dagen buiten Europa. Allemaal goed als daar een bedrag kan tegen overstaan. Maar wie garandeert dat?'
‘Wielrennen kan gebruikt worden om toerisme te promoten. ASO heeft dat goed begrepen, met de Tour als een soort kastelenroute. Je kan het ook opentrekken naar dames wielrennen. Recreatieve sporters aantrekken, zoals Flanders Classics het doet. Of kijk naar het succes van Cape Argus in Kaapstad: 35.000 deelnemers.'
Praten we dan in 2015 nog over de E3-prijs in Harelbeke?
‘Een stuk traditie zal behouden blijven. Ik ben geen visionair, maar toch. Tien jaar geleden heb ik al gezegd dat Romandië, Dauphiné en Zwitserland één wedstrijd moeten worden. Maar je zit met tien tachtigjarigen die nog liever dood vallen dan samen te gaan. Dat is Anwerp en Beerschot: kan iemand mij uitleggen waarom dat nog geen ploeg is?'
(op dreef) ‘Als ik in de ronde van België 3.500 euro startgeld krijg, en de week nadien 15.000 euro in Noorwegen, dan moeten ze niet blijven denken dat ik een goeie kloot ben. Dat ik per se met mijn vier Vlaamse sponsors op de Belgische tv moet. Neen, dat feestje gaat niet blijven duren. Als ze zo voortdoen, dan rijden we niet meer.'
En dan krijgt u de wind van voor.
‘Ja. En dat duurt dan hooguit één jaar.'
Er is één wedstrijd waar u niet aan kan raken: de Tour de France.
‘Dat zeg jij. Als die veertien ploegen op een dag intekenen op ons programma, met een CEO die ballen heeft en zegt: En nu hertekenen wij de kaart . Gaat de Tour ons dan nog een aalmoes geven van 48.000 euro? Ja? Oké. We starten niet.'
U zei daarnet: Saiz en Bruyneel zijn weg. En u zit hier nog.
‘Ja. Hoe zou dat komen?'
Zegt u het maar.
‘Omdat we keuzes hebben gemaakt. Ik zat gisteren met Yvan Vanmol in de auto en ik zei: we mogen blij zijn dat we die keuzes gemaakt hebben of we hingen ook aan de boom .'
‘Als ik nu in het peloton rondkijk in de volgwagens zijn er twee mogelijkheden: ofwel ben ik heel oud geworden ofwel heb ik goed werk geleverd. Het zal wel een combinatie van de twee zijn. De helft van wie in de auto's zit, komt van bij mij.'
Heeft u het boek ‘Wie gelooft die coureurs nog?' van Hans Vandeweghe gelezen?
‘Neen.'
Er staat: ‘Het is onduidelijk wanneer het georganiseerde dopinggebruik binnen de ploeg Lefevere precies gestopt is.'
‘Dat is er nooit geweest. En nu beginnen jullie over omerta. Maar als ik Leipheimer niet houd, dan ben ik omerta voor Amerika. Als ik hem wel houd, ben ik omerta voor Europa.'
‘Maar ik ben geen ezel. Terwijl we hier zitten zijn er tien madammen hun echtgenoot aan het bedriegen met een andere man. Renners kunnen achter mijn rug naar Fuentes lopen. Of naar Ferrari. Ik noem geen namen, maar niet alle toppers in het peloton zijn al genoemd. Die facturen voor advies, dat geloof je toch niet?'
‘Ik ben altijd van principe geweest: dit is de witte lijn en daar gaan wij niet over.'
Er was geen witte lijn, toch?
‘Jawel. Patrick Lefevere heeft tot nader order niet samengewerkt met Fuentes en Ferrari of andere externe dokters. Dat is mijn principe geweest vanaf dag één. Ik be- of veroordeel mijn collega's niet, maar dat zijn keuzes die je maakt.'
‘Als een renner aan mij vroeg: mag ik naar Ferrari gaan? Dan was het antwoord: Ja. Volgend jaar, maar dan zit je niet meer bij mij.'
Ze moeten dus gewoon PCT worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:36 schreef TheArt het volgende:
Kon Blanco wel gebruiken. Theo Bos wint de 1e etappe in het Criterium International voor Bouhanni en Cantwell.
Dat is inderdaad sterk staaltje. Heeft hij wel vaker last van, te vroeg op kop komen. Maakt het zichzelf daardoor toch vaak lastig. Maargoed, positioneren is al niet waar hij het best in is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:42 schreef TheArt het volgende:
Indrukwekkende sprint van Theo, 400 meter lang licht oplopend op kop schijnbaar.
Regelmatig hardop moeten lachen.quote:
Niet zo heel bijzonder. Wat (al dan niet reeds bekende) weetjes over Boonen, namelijk dat hij na het WK 2016 in Qatar wil stoppen, dat hij voor het einde van zijn carriere de Giro eens wil rijden en dat Lefevere nog steeds hoopt dat Boonen in zijn laatste jaar nog wat "mentor" kan spelen van Sagan (omdat Lefevere die uiteraard nog steeds wil). En dat Boonen wereldkampioen werd met een hematocriet van 39. Lefevere wil graag dat Boonen dit jaar de Giro rijdt, omdat hij weet dat hij met die naam waarschijnlijk veel startgeld kan los peuteren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |