abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 maart 2013 @ 14:01:53 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124291365

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124291458
O dan zal ik wellicht de naam verkeerd hebben...of deze man zit in Sneek en heeft in Leeuwarden gewerkt..kan ook.
De vaste pakketbezorger hier had het er wat vlugtig over omdat die ook naar Leeuwarden gaan.
==============================

Roorda (autobedrijf)heeft iig een aardige positie bij PostNl in deze :)
Kringloper
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 maart 2013 @ 14:08:01 #3
Maffe Fries
pi_124291584
pakketten komt in Leeuwarden in een nieuw pand te zitten, vrijwel direct aan de nieuwe westelijke invalsweg. Wij zitten anderhalve kilometer verderop
pi_124291643
Agso
Kringloper
pi_124293054
Ik ben zenuwachtig voor vrijdag........maar ik vertel het vanzelf wel wat er is :)
pi_124293795
Wij hadden vandaag trouwens ook werkoverleg. Daarbij werd nog maar even duidelijk gezegd dat de berichten die in de media verschenen zijn over de toekomst van postnl veel te positief zijn, en dat de kans dat er daadwerkelijk maar 450 tot 650 gedwongen ontslagenen vallen zeer klein is. Weliswaar zullen er minder mensen gedwongen ontslagen worden dan in eerste instantie, maar dat komt vooral door de vertraging die de reorganisatie heeft opgelopen, waardoor er weer meer mensen met pensioen zijn.
Die "maar" 650 ontslagenen zal alleen lukken als er ineens heel veel collega's nog een beroep gaan doen op mobility, maar die kans is wel erg klein natuurlijk. Mobility loopt immers al aardig lang, en mensen die er gebruik van willen maken zouden dat nu dan wel al gedaan hebben. Als ik kijk naar onze eigen vestiging zijn er in ieder geval alleen toen mobility van start ging wat mensen geweest die er gebruik van hebben gemaakt, maar daarna niet meer.

Ook werd er gezegd dat de woensdag en de vrijdag nog rustiger gaan worden, en dat ze op die dag dus nog minder mensen gaan inzetten dan nu al het geval is.
Verder willen ze nieuwe afspraken gaan maken met het autobedrijf, want die mensen komen nu vrij vroeg, waardoor de voorbereidingen ook allemaal vroeg klaar moeten zijn, en daardoor komen onze mensen niet aan hun uren.

Ook willen ze in tegenstelling tot voorgaande jaren geen tijdelijke hulpkrachten meer gaan aannemen voor de zomerperiode. Dat moet nu gewoon puur worden opgevangen door de mensen die er nu al werken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 maart 2013 @ 15:16:45 #7
Maffe Fries
pi_124294183
ik denk dat je er in de zomer wel naar toe gaat dat je bij het bezorgen anderhalve wijk of meer zult moeten lopen. Bij het sorteren zullen ze denk ik wel op het minimum gaan zitten en dan nog ben je vroeg klaar.
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:34:21 #8
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_124294958
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef gelestipjes het volgende:

Ook willen ze in tegenstelling tot voorgaande jaren geen tijdelijke hulpkrachten meer gaan aannemen voor de zomerperiode. Dat moet nu gewoon puur worden opgevangen door de mensen die er nu al werken.
Tsja, dat zeggen ze dan maar dat moet ik nog zien. ;) Ik heb het al heel vaak meegemaakt dat als de nood aan de man is bij het bedrijf ze iedereen altijd heel snel weten te vinden! Zo mochten er op de vestiging Roosendaal officieel al maanden geen ZAPO's meer doordeweek werken vanwege het feit dat gewone postbodes (die voltijd werken) dan niet meer aan hun uren zouden komen. Echter, mijn TC belt mij nog elke week op met de vraag of ik kan werken op de piekdagen dinsdag en donderdag! :')
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_124295305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:52 schreef peter2671 het volgende:
Vandaag een bijeenkomst gehad over de verhuizing naar Heerenveen.

Het was een gemixed sfeertje waarbij onlogische dingen recht werden gepraat met o.a. een vetpot van een reiskostenvergoeding
Het komt er op neer dat je met je woon-werk-woon reiskosten vergoeden even lekker wordt gehouden.
Mensen met een vol contract wordt medegedeeld dat deze uren moeilijker worden ingedeeld. Mensen met een klein contract wordt geadviseerd om ontslag te nemen :')
Alles is onzeker en door de manager van Heerenveen werd gezegd dat je beter naar een andere baan kan uitkijken en daar zijn al veel mensen mee bezig, maar dat is ook niet makkelijk.
De manager en een medewerker van O.C. legden constant elkaar de vuur aan de schenen en de TC was pissed-off omdat hij van bepaalde dingen ook niet op de hoogte was.
Vragen van medewerkers werden 'beantwoord' en als je het er niet meeëens was, werd je in een hoekje gedrukt met je vragen met antwoorden zoals: kan jij wel vinden 8)7
Heerlijk sfeertje was er.
De meeste contracten van parttimers( waaronder ik ook val), lopen af in Juni en dan gaan landelijk beslissingen komen over het verlengen voor bepaalde tijd of niet verlengen van deze contracten.
De afstand is ±45 km en de reiskosten worden vergoed tot 30km.
Ook werd er geopperd om te carpoolen.
Vooral onder de postbezorgers is dit amper te doen, maar volgens de manager valt dit wel mee(en vragen/antwoorden hier op werden ook afgedaan met eigenlijk een antwoord in de trant van: "dat is wel te doen en als dit niet lukt, ligt dit aan jezelf.
Je hoeft maar 10-15 minuten op elkaar te wachten."
Dan moet je elkaar maar meehelpen..... :')
Onder de voorbereiding is dit nog wel mogelijk, hoewel je elkaar niet meer mee mag helpen mits de verwachte tijd niet wordt gehaald....en dan nog.

Op de vraag hoe het dan zit met wachtgeld...ja dat is voor eigen rekening(voorlig want er zijn onderhandelingen over volgens O.C.).

Al met al een besluit van PostNL waar je je maar bij moet neerleggen.
Vragen werden wel beantwoord, maar hij zat al over zijn uurtje uitleg-tijd heen en hij vond de vragen niet echt de moeite waard om te beantwoorden(als men toch niet aannam wat hij zei...inprincipe de luisteren, aannemen en mond dicht houden-instelling.

De sfeer is er weer een heel stuk minder om geworden, en naar verluidt is de sfeer in Heerenveen ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Ik ga wel mee naar Heerenveen want ik ga voor dat 1½maandje dat ik daar wellicht nog ben zelf geen ontslag nemen.
Rondkijken voor een andere baan doe ik al geruime tijd ...maarja...valt ook niet mee :{
kortom de mensen moet het zelf maar uitzoeken met de reistijd etc..
iedere keer wordt de bal bij de medewerkers neergelegd.
zonet kreeg ik een "functie" van postvoorbereider onder ogen,
9,13/uur dan moet je nog vroeg uit bed ook, al deze bedragen zijn niet meer van deze tijd.
denk altijd aan het Bww bedrag(alleenstaande + huursubsidie+ zorgtoeslag + kwijtschelding div..
heb je al rond de 1340pm netto
pi_124295337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
Wij hadden vandaag trouwens ook werkoverleg. Daarbij werd nog maar even duidelijk gezegd dat de berichten die in de media verschenen zijn over de toekomst van postnl veel te positief zijn, en dat de kans dat er daadwerkelijk maar 450 tot 650 gedwongen ontslagenen vallen zeer klein is. Weliswaar zullen er minder mensen gedwongen ontslagen worden dan in eerste instantie, maar dat komt vooral door de vertraging die de reorganisatie heeft opgelopen, waardoor er weer meer mensen met pensioen zijn.
Die "maar" 650 ontslagenen zal alleen lukken als er ineens heel veel collega's nog een beroep gaan doen op mobility, maar die kans is wel erg klein natuurlijk. Mobility loopt immers al aardig lang, en mensen die er gebruik van willen maken zouden dat nu dan wel al gedaan hebben. Als ik kijk naar onze eigen vestiging zijn er in ieder geval alleen toen mobility van start ging wat mensen geweest die er gebruik van hebben gemaakt, maar daarna niet meer.

Ook werd er gezegd dat de woensdag en de vrijdag nog rustiger gaan worden, en dat ze op die dag dus nog minder mensen gaan inzetten dan nu al het geval is.
Verder willen ze nieuwe afspraken gaan maken met het autobedrijf, want die mensen komen nu vrij vroeg, waardoor de voorbereidingen ook allemaal vroeg klaar moeten zijn, en daardoor komen onze mensen niet aan hun uren.

ja die kunnen dan gratis wijken weg gaan brengen, onder het mom van rustige tijd
pi_124295385
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:34 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Tsja, dat zeggen ze dan maar dat moet ik nog zien. ;) Ik heb het al heel vaak meegemaakt dat als de nood aan de man is bij het bedrijf ze iedereen altijd heel snel weten te vinden! Zo mochten er op de vestiging Roosendaal officieel al maanden geen ZAPO's meer doordeweek werken vanwege het feit dat gewone postbodes (die voltijd werken) dan niet meer aan hun uren zouden komen. Echter, mijn TC belt mij nog elke week op met de vraag of ik kan werken op de piekdagen dinsdag en donderdag! :')
ja al te goed is buurmans gek is zo n gezegde wat hier wel gebruikt kan worden.
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:45:48 #12
341900 Atmosphere82
pi_124295430
Jep, inderdaad!
pi_124295681
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:45 schreef Atmosphere82 het volgende:
Jep, inderdaad!
ik kom misschien vaak minder positief over maar ik meen het ook echt.
alle collega's die hier aanwezig zijn op het forum, werken keihard voor een paar centen.
elke keer is weer wat met het bedrijf, op een gegeven moment trekken mensen dit niet echt meer.
  woensdag 20 maart 2013 @ 15:56:15 #14
341900 Atmosphere82
pi_124295894
Ja, ik snap het! Ik erger me vaak ook groen en geel aan het bedrijf. Het is diep triest dat het allemaal zo gaat, al die praktijken van oplichterij en manipulatie. Nog sneuer vind ik het feit dat de politiek en/of het recht blijkbaar niet echt wil ingrijpen bij PostNL en het bedrijf nooit heeft veroordeeld of op de vingers getikt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 maart 2013 @ 15:56:59 #15
Maffe Fries
pi_124295925
loonstrookje staat online. Best een mooi bedragje aan winstuitkering :9
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:00:37 #16
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_124296099
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
loonstrookje staat online. Best een mooi bedragje aan winstuitkering :9
Ik kan gvd niet inloggen
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:03:14 #17
110987 ErwinRommel
pi_124296228
Echt, wat een prutsers daar, probeer in teloggen op mijnpostnl

quote:
Bad Request

HTTP Error 400. The request is badly formed.
pi_124296261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Welke browser gebruik je?
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:04:30 #19
110987 ErwinRommel
pi_124296284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:03 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Welke browser gebruik je?
Google chrome
pi_124296336
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

mooi zelfs daar blinken ze niet in uit, momenteel is de website een kleine 2 jaar online(vernieuwde) en alles is bagger
pi_124296345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Google chrome
Ja ik krijg ook foutmelding bij Chrome. Zelfde met Firefox.

Alleen in IE kom ik erop.
pi_124296364
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Google chrome
windows server 2003/2008/2012 werken wel naar behoren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 maart 2013 @ 16:06:15 #23
Maffe Fries
pi_124296369
ik kom er in FF gewoon op
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:06:42 #24
110987 ErwinRommel
pi_124296392
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 16:05 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Ja ik krijg ook foutmelding bij Chrome. Zelfde met Firefox.

Alleen in IE kom ik erop.
IE weiger ik te grbruiken, kut browser.
Snap niet dat ze dat na zoveel tijd nog niet comp[atible hebben gemaakt.
  woensdag 20 maart 2013 @ 16:08:46 #25
110987 ErwinRommel
pi_124296479
Het gekke is dat als ik op de nieuwsbrief klik in mijn e-mail, dan doet die het wel in google chrome :')
Volgens mij zitten er bij de IT echt een paar uitvreters die ze vandaag nog de laan uit kunnen sturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')