Tsja, dat zeggen ze dan maar dat moet ik nog zien.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
Ook willen ze in tegenstelling tot voorgaande jaren geen tijdelijke hulpkrachten meer gaan aannemen voor de zomerperiode. Dat moet nu gewoon puur worden opgevangen door de mensen die er nu al werken.
kortom de mensen moet het zelf maar uitzoeken met de reistijd etc..quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:52 schreef peter2671 het volgende:
Vandaag een bijeenkomst gehad over de verhuizing naar Heerenveen.
Het was een gemixed sfeertje waarbij onlogische dingen recht werden gepraat met o.a. een vetpot van een reiskostenvergoeding
Het komt er op neer dat je met je woon-werk-woon reiskosten vergoeden even lekker wordt gehouden.
Mensen met een vol contract wordt medegedeeld dat deze uren moeilijker worden ingedeeld. Mensen met een klein contract wordt geadviseerd om ontslag te nemen![]()
Alles is onzeker en door de manager van Heerenveen werd gezegd dat je beter naar een andere baan kan uitkijken en daar zijn al veel mensen mee bezig, maar dat is ook niet makkelijk.
De manager en een medewerker van O.C. legden constant elkaar de vuur aan de schenen en de TC was pissed-off omdat hij van bepaalde dingen ook niet op de hoogte was.
Vragen van medewerkers werden 'beantwoord' en als je het er niet meeëens was, werd je in een hoekje gedrukt met je vragen met antwoorden zoals: kan jij wel vinden![]()
Heerlijk sfeertje was er.
De meeste contracten van parttimers( waaronder ik ook val), lopen af in Juni en dan gaan landelijk beslissingen komen over het verlengen voor bepaalde tijd of niet verlengen van deze contracten.
De afstand is ±45 km en de reiskosten worden vergoed tot 30km.
Ook werd er geopperd om te carpoolen.
Vooral onder de postbezorgers is dit amper te doen, maar volgens de manager valt dit wel mee(en vragen/antwoorden hier op werden ook afgedaan met eigenlijk een antwoord in de trant van: "dat is wel te doen en als dit niet lukt, ligt dit aan jezelf.
Je hoeft maar 10-15 minuten op elkaar te wachten."
Dan moet je elkaar maar meehelpen.....![]()
Onder de voorbereiding is dit nog wel mogelijk, hoewel je elkaar niet meer mee mag helpen mits de verwachte tijd niet wordt gehaald....en dan nog.
Op de vraag hoe het dan zit met wachtgeld...ja dat is voor eigen rekening(voorlig want er zijn onderhandelingen over volgens O.C.).
Al met al een besluit van PostNL waar je je maar bij moet neerleggen.
Vragen werden wel beantwoord, maar hij zat al over zijn uurtje uitleg-tijd heen en hij vond de vragen niet echt de moeite waard om te beantwoorden(als men toch niet aannam wat hij zei...inprincipe de luisteren, aannemen en mond dicht houden-instelling.
De sfeer is er weer een heel stuk minder om geworden, en naar verluidt is de sfeer in Heerenveen ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ik ga wel mee naar Heerenveen want ik ga voor dat 1½maandje dat ik daar wellicht nog ben zelf geen ontslag nemen.
Rondkijken voor een andere baan doe ik al geruime tijd ...maarja...valt ook niet mee
ja die kunnen dan gratis wijken weg gaan brengen, onder het mom van rustige tijdquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
Wij hadden vandaag trouwens ook werkoverleg. Daarbij werd nog maar even duidelijk gezegd dat de berichten die in de media verschenen zijn over de toekomst van postnl veel te positief zijn, en dat de kans dat er daadwerkelijk maar 450 tot 650 gedwongen ontslagenen vallen zeer klein is. Weliswaar zullen er minder mensen gedwongen ontslagen worden dan in eerste instantie, maar dat komt vooral door de vertraging die de reorganisatie heeft opgelopen, waardoor er weer meer mensen met pensioen zijn.
Die "maar" 650 ontslagenen zal alleen lukken als er ineens heel veel collega's nog een beroep gaan doen op mobility, maar die kans is wel erg klein natuurlijk. Mobility loopt immers al aardig lang, en mensen die er gebruik van willen maken zouden dat nu dan wel al gedaan hebben. Als ik kijk naar onze eigen vestiging zijn er in ieder geval alleen toen mobility van start ging wat mensen geweest die er gebruik van hebben gemaakt, maar daarna niet meer.
Ook werd er gezegd dat de woensdag en de vrijdag nog rustiger gaan worden, en dat ze op die dag dus nog minder mensen gaan inzetten dan nu al het geval is.
Verder willen ze nieuwe afspraken gaan maken met het autobedrijf, want die mensen komen nu vrij vroeg, waardoor de voorbereidingen ook allemaal vroeg klaar moeten zijn, en daardoor komen onze mensen niet aan hun uren.
Ook willen ze in tegenstelling tot voorgaande jaren geen tijdelijke hulpkrachten meer gaan aannemen voor de zomerperiode. Dat moet nu gewoon puur worden opgevangen door de mensen die er nu al werken.
ja al te goed is buurmans gek is zo n gezegde wat hier wel gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:34 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Tsja, dat zeggen ze dan maar dat moet ik nog zien.Ik heb het al heel vaak meegemaakt dat als de nood aan de man is bij het bedrijf ze iedereen altijd heel snel weten te vinden! Zo mochten er op de vestiging Roosendaal officieel al maanden geen ZAPO's meer doordeweek werken vanwege het feit dat gewone postbodes (die voltijd werken) dan niet meer aan hun uren zouden komen. Echter, mijn TC belt mij nog elke week op met de vraag of ik kan werken op de piekdagen dinsdag en donderdag!
ik kom misschien vaak minder positief over maar ik meen het ook echt.quote:
Ik kan gvd niet inloggenquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
loonstrookje staat online. Best een mooi bedragje aan winstuitkering
quote:Bad Request
HTTP Error 400. The request is badly formed.
Welke browser gebruik je?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Echt, wat een prutsers daar, probeer in teloggen op mijnpostnl
[..]
mooi zelfs daar blinken ze niet in uit, momenteel is de website een kleine 2 jaar online(vernieuwde) en alles is baggerquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Echt, wat een prutsers daar, probeer in teloggen op mijnpostnl
[..]
IE weiger ik te grbruiken, kut browser.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:05 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Ja ik krijg ook foutmelding bij Chrome. Zelfde met Firefox.
Alleen in IE kom ik erop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |