quote:Ticket resale (or ticket scalping) is the act of reselling tickets for admission to events. Tickets are bought from licensed sellers and are then sold for a price determined by the individual or company in possession of the tickets. Tickets sold through secondary sources may be sold for less or more than their face value depending on demand, which itself tends to vary as the event date approaches.
Helaas nog niet. In Engeland is het naar mijn ervaring een stuk beter geregeld.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:50 schreef mschol het volgende:
ik dacht trouwens dat alle tickets tegenwoordig op naam werden verkocht om dat soort louche bedrijven buiten te sluiten?
of zijn ze nog niet zover?
God zei dank niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:50 schreef n.aagje het volgende:
Hebben jullie zelf ook ervaring met het kopen bij dit soort bedrijven? Of via anderen?
en als je pech hebt worden je tikets nog gecanceld ook.quote:
Als je ze al krijgt zelfs.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:13 schreef Deetch het volgende:
[..]
en als je pech hebt worden je tikets nog gecanceld ook.
Driewerf dit.quote:
Denk dat (een deel van) het probleem is dat sites zoals Ticketmaster niet zichtbaar genoeg zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:19 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
En er is blijkbaar markt voor waardoor het in stand blijft. Wat mij betreft mogen alle niet-primair verkochte kaarten ongeldig gemaakt worden, dan is het verschijnsel zo de wereld uit.
Ik ben dan benieuwd waar de doelgroep zich bevind die wel tickets koopt bij zulke bedrijven, het zijn er meer dan genoeg blijkt. En doordat ze veel uitgeven aan SEO staan ze volgens mij zo hoog in Google. Maar dan kijkt men blijkbaar niet verder dan die eerste links.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:19 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Driewerf dit.
En er is blijkbaar markt voor waardoor het in stand blijft. Wat mij betreft mogen alle niet-primair verkochte kaarten ongeldig gemaakt worden, dan is het verschijnsel zo de wereld uit.
Net zoals vruuger dan 4 uur vantevoren aanwezig zijn om vervolgens bij de ticketbalie de artiest te moeten spellen en dan te horen krijgen dat de tickets weg zijn bedoel je?quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:48 schreef gers het volgende:
Als de officiële buro's ook eens hun systemen in orde zouden hebben zodat niet alles vastloopt op het moment dat populaire tickets in de verkoop gaat en men genoodzaakt is om bij schimmige sites te kopen zal dit ook veel schelen , of nog beter net zoals vroegah alleen kaartverkoop via het postkantoor
Ja dat gaat ook wat ver, maar wel het eerlijkst hahaquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Net zoals vruuger dan 4 uur vantevoren aanwezig zijn om vervolgens bij de ticketbalie de artiest te moeten spellen en dan te horen krijgen dat de tickets weg zijn bedoel je?
Mooie tijden waren datquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Net zoals vruuger dan 4 uur vantevoren aanwezig zijn om vervolgens bij de ticketbalie de artiest te moeten spellen en dan te horen krijgen dat de tickets weg zijn bedoel je?
'Hoi ik wil graag kaarten voor Nine Inch Nails'quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:45 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Mooie tijden waren datMet je dronken kop op zaterdagmorgen bij het postkantoor wachten om kaarten te kopen.
Zou je dat nader kunnen verklaren?quote:Op woensdag 20 maart 2013 19:41 schreef Elusive het volgende:
vergeet niet de grootste boef in dit spel... namelijk Ticketmaster zelf![]()
Ik heb een poosje bij een bedrijf gewerkt a la Ticketmaster, en daar stond duidelijk op de site dat men alleen kaartjes via hun moest kopen, omdat anders niet gegarandeerd kon worden dat ze echte kaartjes hadden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Denk dat (een deel van) het probleem is dat sites zoals Ticketmaster niet zichtbaar genoeg zijn.
Laat die eens een reclame-campagne opstarten dat alleen zij officiële tickets verkopen (bijv.) of anders de venue waar het concert is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |