abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124281020

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Blessures
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2012
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier

[ Bericht 0% gewijzigd door CarbonC op 20-03-2013 12:47:39 (pic weggehaald) ]
pi_124281035
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:53 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik maar waarom in zo'n houding en niet gewoon rechtop staand biceps curl doen als je dat zou willen..
Het bankje zorgt dat je bovenarmen niet kunnen bewegen, dus dat de beweging volledig uit je onderarmen moet komen. Ideaal als laatste bicepsoefening.

Met dat staand zie je met name die wannabe Beachboys erg zwiepen met hun rug, schouders en heupen. En met barbell bicep curl schanieren ze meer met hun schouders dan met hun ellebogen. :')
pi_124281041
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:15 schreef Questular het volgende:
De zomer komt eraan hoor, meteen 2x zoveel mensen aan het trainen in mn gym :)
Wacht maar tot het weer 15-20 graden buiten is, dan wordt het pas echt erg.
pi_124281042
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:15 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Flash gym in Den Bosch, na aanraden van jou. ;)
De omschrijving kwam me al zo bekend voor.
Bevalt het?
pi_124281046
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:28 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Facilitair gezien is Flash top, kwa publiek wat minder destijds. Olympia ook eens geprobeerd? Daar trainde ik voorheen.
Beide goed idd. Kwestie van kiezen waar je je het beste thuis voelt.
pi_124281069
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik train bij mijn sportschool altijd 's morgens, begin rond kwart over 9. Er is een zaal op de begane grond met alle apparaten enz en dan een soort kelder waar je goed kan liften met veel DB's, een squatrek, BP etc. Zo nu en dan ben ik rond die tijd zelfs de enige daar beneden, best vervelend als je even een spotter nodig hebt :')

Wie van jullie traint eigenlijk bij 1 van de grotere 'massa-sportscholen' zoals BasicFit en FitnessFirst? Ik ben bij beide hier in Zoetermeer wezen kijken maar was verschrikkelijk, alsof je een varkentje in een megastal bent. Vooral rond de drukke tijden. Maar ook qua inrichting van apparaten en DB's enzo :r
Basic Fit en F4F is bagger: vrijwel iedereen wil daar z.s.m. weer weg. Al was er hier wel iemand die beweerde dat het bij F4F R'dam net een hardcoregym was :') Ik ben benieuwd bij welke hardcoregyms deze persoon dan allemaal getraind heeft.

FitnessFirst bestaat helaas niet meer in NL. Is overgenomen door HealthCity. FitnessFirst was best goed: de Health City aan de Aalsterweg in Eindhoven is een voormalige FitnessFirst en daar zijn gewoon een powerrack, dumbbells t/m 46kg, stuk of 6 olympische barbells, genoeg schijven etc. Bij Health City is het beleid om max. 30 kg dumbbells te hebben :') dus als deze ooit af gaan is het gedaan met de pret.
pi_124281109
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:45 schreef Push. het volgende:

[..]

Schijnt daar bij econometrie een rommeltje te zijn. Is ook niet de bedoeling dat het makkelijk is. Ben niet voor niks een gedisciplineerde krachttrainer 8-)
OK, dat wist ik niet. Ik zit niet meer zo in waar welke opleiding goed is. Kies voor de beste opleiding. En als dat in Maastricht is krijg je er gratis een mooie stad met mooie vrouwen bij als ik het zo hoor.
Ik wist niet dat je in Maastricht ook Econometrie kon studeren.
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:09:00 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_124281492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:20 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wacht maar tot het weer 15-20 graden buiten is, dan wordt het pas echt erg.
Ik wil het niet weten, ik mijd de gym al op maandagavond inmiddels, veeeeeeeels te druk dan.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:54:33 #9
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_124282121
Iemand bekend met Bullys Gym in Arnhem? Helaas geen foto's van 't krachthonk op hun website, lijkt me wel een aardige gym waar ook gebokst enzo wordt. Lijkt me niet dat het een health club achtige setting is. En maar 15 euro voor onbeperkt fitness. Maar gauw gaan kijken zodra 'k mn nieuwe huis ben ingetrokken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:06:58 #10
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124282338
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:11 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Zou wel eens overtraind kunnen zijn.
Hoe kom ik erachter of dit het geval is?
Ik heb al eens een maand rust gehouden, maar het is net wanneer ik er flink tegenaan wil, dat ik in de 4e week begin te kwakkelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:09 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik wil het niet weten, ik mijd de gym al op maandagavond inmiddels, veeeeeeeels te druk dan.
Same.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124282421
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:06 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Hoe kom ik erachter of dit het geval is?
Ik heb al eens een maand rust gehouden, maar het is net wanneer ik er flink tegenaan wil, dat ik in de 4e week begin te kwakkelen.

[..]

Same.
Meet je rusthartslag (dus 's ochtends als je net uit bed komt; "mediteer" even van te voren zodat je helemaal ontspannen bent).
pi_124282702
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:26 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Basic Fit en F4F is bagger: vrijwel iedereen wil daar z.s.m. weer weg. Al was er hier wel iemand die beweerde dat het bij F4F R'dam net een hardcoregym was :') Ik ben benieuwd bij welke hardcoregyms deze persoon dan allemaal getraind heeft.

FitnessFirst bestaat helaas niet meer in NL. Is overgenomen door HealthCity. FitnessFirst was best goed: de Health City aan de Aalsterweg in Eindhoven is een voormalige FitnessFirst en daar zijn gewoon een powerrack, dumbbells t/m 46kg, stuk of 6 olympische barbells, genoeg schijven etc. Bij Health City is het beleid om max. 30 kg dumbbells te hebben :') dus als deze ooit af gaan is het gedaan met de pret.
:'). Ik had een keer een gratis dagpas bij healtcity. Maar kreeg eerst zo'n introductie gesprek met zo'n wijf omdat ze mij natuurlijk een abonnement wouden aansmeren. Ik vertelde dus wat mijn doelen waren en wat voor sporten ik allemaal deed, dat ik op voetbal zit en voornamelijk kracht training doe. Zegt dat wijf, ja we hebben hier alles om je lichaam perfect te trainen, dumbells tot 30 kilo (zit ik allang over heen), benen zul je wel niet doen want je zit op voetbal :'). Toen was ik er echt direct klaar mee, sukkels daar.
pi_124282746
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:54 schreef fathank het volgende:
Iemand bekend met Bullys Gym in Arnhem? Helaas geen foto's van 't krachthonk op hun website, lijkt me wel een aardige gym waar ook gebokst enzo wordt. Lijkt me niet dat het een health club achtige setting is. En maar 15 euro voor onbeperkt fitness. Maar gauw gaan kijken zodra 'k mn nieuwe huis ben ingetrokken.
Ik wist niet dat er ook gesport kon worden. Dat het een boks gym was wist ik wel. Wel een hele goede boks gym.
If not now, then when.
pi_124282906
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:20 schreef CarbonC het volgende:

[..]

De omschrijving kwam me al zo bekend voor.
Bevalt het?
Ja, bevalt prima. Het is een flinke verbetering tot mijn vorige gym (healthcity). Heb niet meer bij Olympia gekeken toen, hoorde namelijk dat het er kleiner en drukker was dan bij Flash.
Publiek, tja, veel gebruikers en mensen die met belt op de loopband staan, maar daar heb ik geen last van.
pi_124282912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 07:26 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dit echt volledig aan de filiaalmanager. Ik zit bij Basic Fit in Dordrecht en de filiaalmanager is een maatje van me. Het is geen hardcoregym, maar er word vollop gesquat en gedeadlift. Het is alleen vrij druk op de bekende tijden. Maar: 2 benchpress, 2 incline benchpress, 2 schouderpress en een squatrek.

Alleen dumbbels tot 32 kg.

Voor een "beginner" is het wel goed.
pi_124282938
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:26 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

:'). Ik had een keer een gratis dagpas bij healtcity. Maar kreeg eerst zo'n introductie gesprek met zo'n wijf omdat ze mij natuurlijk een abonnement wouden aansmeren. Ik vertelde dus wat mijn doelen waren en wat voor sporten ik allemaal deed, dat ik op voetbal zit en voornamelijk kracht training doe. Zegt dat wijf, ja we hebben hier alles om je lichaam perfect te trainen, dumbells tot 30 kilo (zit ik allang over heen), benen zul je wel niet doen want je zit op voetbal :'). Toen was ik er echt direct klaar mee, sukkels daar.
Wat een muts. Het enige voordeel van HC is dat er wel eens wat lekkers zit in de sauna.
pi_124283071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:09 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ja was vergeten dat voor veel mensen de maandag sportavond is. Vind dat zelf juist de minst fijne avond. Echt alles was bezet, behalve squat rack uiteraard :) Weet niet hoe mijn gym in de zomer is. Zit er pas vanaf november. Hoop niet dat het helemaal volstroomt met mensen die nog even "in shape" willen raken een maand voor de zomer. Met hele groepen bankjes bezet houden.

Hoe lang cutten jullie? Ik wil eigenlijk nog bulken, maar ook al eet ik clean heb ik toch een beetje opgezette buik. Overigens ook alleen buik, heel irritant.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_124283130
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:44 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja was vergeten dat voor veel mensen de maandag sportavond is. Vind dat zelf juist de minst fijne avond. Echt alles was bezet, behalve squat rack uiteraard :) Weet niet hoe mijn gym in de zomer is. Zit er pas vanaf november. Hoop niet dat het helemaal volstroomt met mensen die nog even "in shape" willen raken een maand voor de zomer. Met hele groepen bankjes bezet houden.

Hoe lang cutten jullie? Ik wil eigenlijk nog bulken, maar ook al eet ik clean heb ik toch een beetje opgezette buik. Overigens ook alleen buik, heel irritant.
Er zijn een paar piekmomenten in het jaar:
- januari: goede voornemens
- april/mei/juni: de wannabe-beachboi-invasie
- september/oktober: men is terug van vakantie

juli/augustus vallen wel mee: men is op vakantie of vindt het belangrijker om op een terras te zitten.
pi_124283154
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:26 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Heeft ook zo zijn voordelen. Als ze gewoon wel de spullen hebben, dan vind ik het juist fijn dat het geen hardcore gym is. De dingen die ik wil doen zijn dan gewoon altijd vrij zodat ik gewoon mijn sessie er doorheen kan knallen. Als het materiaal niet toereikend is, is het natuurlijk wel een no go.
pi_124283220
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

juli/augustus vallen wel mee: men is op vakantie of vindt het belangrijker om op een terras te zitten.
Gelukkig zijn die piekmomenten wel kort. Die opleving in januari duurt vaak niet eens een maand :D In de pre zomer ook, dan zien ze waarschijnlijk te weinig resultaat van hun buikspieroefeningen, biceps curls en bankdrukken. Zie ze ook nooit iets anders doen.
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:51:24 #21
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_124283236
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:46 schreef CarbonC het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:47 schreef ssebass het volgende:

[..]

Heeft ook zo zijn voordelen. Als ze gewoon wel de spullen hebben, dan vind ik het juist fijn dat het geen hardcore gym is. De dingen die ik wil doen zijn dan gewoon altijd vrij zodat ik gewoon mijn sessie er doorheen kan knallen. Als het materiaal niet toereikend is, is het natuurlijk wel een no go.
Beide idd, ik merk het zelf ook enorm.

Zelf vond ik Fitness First in Groningen (A-Kerk) wel een relaxte gym. Daarnaast heb ik ook nog een tijd getraind bij Health City in Hilversum (op de Groest). Die heeft twee verdiepingen en redelijk veel materiaal.

worst gym waar ik zat, was niet eens de Basic Fit waar ik nu zit, maar bij een Lifestyle centre... Die bewust ook geen spiegels aan de muur hadden :')

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:50 schreef ssebass het volgende:

[..]

Gelukkig zijn die piekmomenten wel kort. Die opleving in januari duurt vaak niet eens een maand :D In de pre zomer ook, dan zien ze waarschijnlijk te weinig resultaat van hun buikspieroefeningen, biceps curls en bankdrukken. Zie ze ook nooit iets anders doen.
Ben ik dan de enige, die een hekel heeft aan bicep oefeningen? :')
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_124283285
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:42 schreef Panzermaus het volgende:

Een serieuze crosspost uit ONZ trouwens.

[..]

Mijn gyno is gewoon helemaal verdwenen dus, besef ik me nu. Stereo, heb je voor dit alles een verklaring? :o

Gyno is wel kut trouwens. :') Meer mensen hier die er last van (gehad) hebben?
Ik had ook last van gyno afgelopen zomer. Naar de huisarts geweest en die wees me erop dat het zou kunnen komen door teveel goedkope kip te eten (at het elke dag). Na een week of 6 was het weg.
Soukidan op je oogbal.
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:54:30 #23
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_124283310
Zijn ook niet mijn favoriet, maar moet ze toch wel wat vaker gaan meepakken. Heb dr echt een schurfthekel aan. Ik zie jochies die net 3 maanden trainen 'curlen' met meer gewicht dan ik doe :').

edit: Whut? Gyno van kip? wat is deze. Voeren ze die kippen Dianabol ofzo?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_124283332
Same here. Vind het ook verschrikkelijk. Ook tijden geweest dat ik ze niet deed.
pi_124283356
Gyno van kip zou best kunnen, beesten zitten vol hormonen (oestrogeen ?).

Ik als curl-hater zal de komende tijd er veel van moeten doen, schouder-biceps- herstel enzo :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2013 09:57:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')