De Travis van eind jaren '90 was anders best fijn. The Man Who en Invisible Band waren prima albums. Ben wel met je eens dat de laatste albums niet goed waren.quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:14 schreef DO2 het volgende:
Travis, Noah And The Whale... Dit gaat niet goed, jongens.
Tekstueel is het sowieso niks, maar muzikaal is het ook wel erg mager allemaal, hoor.
Ik geef Petertje nog maar een beurt.
Stond toch bij de omschrijving?quote:Op donderdag 21 maart 2013 00:21 schreef DO2 het volgende:
Doet me bij tijd en wijle zelfs aan Neutral Milk Hotel denken, die Petertje.
Indekken heet datquote:Op donderdag 21 maart 2013 10:45 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij heb je het nu overal mee vergeleken.
Ik heb er ook een haat-liefde verhouding mee. In The Aeroplane Over The Sea is een geweldig nummer, de opener ook. De rest kan ik maar heel af en toe verdragen.quote:NMH moet ik ook nog beter luisteren, ik vind het wel aardig maar tot nu toe pakt het mij nog niet.
Vind het wel een van de tofste sing en songwriter albums en je moet bij sommige nummers er misschien inkomen. Maar de teksten geconcentreerd luisteren is nou niet zo nodig want ze slaan over het algemeen nergens op.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:48 schreef Norrage het volgende:
NMH moet je voor gaan zitten, het op je laten inwerken en geconcentreerd naar de tekst luisteren. Een van de beste albums ooit gemaakt
Een beetje pretentieus iddquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind het wel een van de tofste sing en songwriter albums en je moet bij sommige nummers er misschien inkomen. Maar de teksten geconcentreerd luisteren is nou niet zo nodig want ze slaan over het algemeen nergens op.
Voorbeeld
The only girl I've ever loved
Was born with roses in her eyes
But then they buried her alive
One evening 1945
With just her sister at her side
And only weeks before the guns
All came and rained on everyone
Now she's a little boy in Spain
Playing pianos filled with flames
On empty rings around the sun
All sing to say my dream has come
Klinkt geniaal hoor maar het slaat nergens op
Ik vind het troep. Eerste twee nummers zijn ijzersterk, daarna wordt het heel erg snel minder. Het doet me soms denken aan een soort dronken Bob Dylan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:48 schreef Norrage het volgende:
NMH moet je voor gaan zitten, het op je laten inwerken en geconcentreerd naar de tekst luisteren. Een van de beste albums ooit gemaakt
Het gaat me ook niet direct om de inhoud maar om de woorden. Hij brengt er een bepaalde extra sfeer mee teweeg, dat vind ik heel bijzonder. Maar het voornaamste is het absurde gebruik van instrumenten. Echt heel karakteristiek en duister, rommelig. Het zijn een heel erg bepaalde sfeer neer, alles tesamen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Vind het wel een van de tofste sing en songwriter albums en je moet bij sommige nummers er misschien inkomen. Maar de teksten geconcentreerd luisteren is nou niet zo nodig want ze slaan over het algemeen nergens op.
Voorbeeld
The only girl I've ever loved
Was born with roses in her eyes
But then they buried her alive
One evening 1945
With just her sister at her side
And only weeks before the guns
All came and rained on everyone
Now she's a little boy in Spain
Playing pianos filled with flames
On empty rings around the sun
All sing to say my dream has come
Klinkt geniaal hoor maar het slaat nergens op
De eerste 2 nummers?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het troep. Eerste twee nummers zijn ijzersterk, daarna wordt het heel erg snel minder. Het doet me soms denken aan een soort dronken Bob Dylan.
De eerste twee nummers zijn inderdaad ijzersterk, ja.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het troep. Eerste twee nummers zijn ijzersterk, daarna wordt het heel erg snel minder. Het doet me soms denken aan een soort dronken Bob Dylan.
Peace staat al volledig te streamen op NME hequote:Op donderdag 21 maart 2013 12:50 schreef Tchock het volgende:
Ik kijk echt enorm uit naar de nieuwe albums van Peace, James Blake en Vondelpark. Die eerste had ik trouwens gepre-ordered op rood vinyl, maar vertragingWas met de vorige single ook al zo, raar voor een band dat bij zo'n groot label zit inmiddels.
En tickets voor Atoms For Peace binnenTot zo ver mijn Indie-update.
Ik heb het honderd keer gedraaid voordat ik het snapte. Ga dus maar vast beginnen met je 2e luisterbeurt. (dit is gericht naar Tchock dus)quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De eerste 2 nummers?
Het 2e nummer is een van de kutste nummers ooit
"t album begint eigenlijk pas goed te worden vanaf nummer 3.
Waardeloze kwaliteit, pc-speakertjes, nee dank je. Ik wacht wel. En ik begreep dat ik een downloadlink krijg maandagochtend ter compensatie, dat valt dan weer meequote:Op donderdag 21 maart 2013 14:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Peace staat al volledig te streamen op NME he
Ik schrijf een album zeer zelden af op één luisterbeurt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb het honderd keer gedraaid voordat ik het snapte. Ga dus maar vast beginnen met je 2e luisterbeurt. (dit is gericht naar Tchock dus)
Dan wens ik je veel geluk en wijsheid toe met onderstaand album.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik schrijf een album zeer zelden af op één luisterbeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:14 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel geluk en wijsheid toe met onderstaand album.
Precies met het oog op dat soort muziek zeg ik 'zeer zelden' en niet 'nooit'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok. Begin dan maar vast met je 21e luisterbeurt, want ook toen snapte ik NMH nog nietquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waardeloze kwaliteit, pc-speakertjes, nee dank je. Ik wacht wel. En ik begreep dat ik een downloadlink krijg maandagochtend ter compensatie, dat valt dan weer mee
[..]
Ik schrijf een album zeer zelden af op één luisterbeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik zie niet echt in waarom ik een album zou willen waarderen waar ik me eerst 20 keer aan moet ergeren, eigenlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ok. Begin dan maar vast met je 21e luisterbeurt, want ook toen snapte ik NMH nog niet
Nogmaals, luister onderstaand album zo vaak, en je zult het begrijpen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie niet echt in waarom ik een album zou willen waarderen waar ik me eerst 20 keer aan moet ergeren, eigenlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie mijn edit nog ff. Het was een album waar ik altijd wel wat van gevonden heb, maar wel jaren kut heb gevonden. Maar goed. Dat heb ik heel veel gehad. Ik had 5 jaar terug echt een volstrekt andere (beperktere vooral) muzieksmaak...dus dat kan met mijn algehele smaak-verandering te maken hebben gehad.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie niet echt in waarom ik een album zou willen waarderen waar ik me eerst 20 keer aan moet ergeren, eigenlijk.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:30 schreef Norrage het volgende:
Tchock heeft een goede smaak, dus hij moet het kunnen waarderen. Vandaar![]()
Ik zal 'm speciaal voor jou nog een keer helemaal luisteren.quote:Maar het is een lastige plaat, die stem ergert me eigenlijk ook nog steeds maar juist daarom vind ik hem ook weer geweldig, omdat hij het rauwe van de plaat versterkt.
Maar Will en Bill vind ik dan weer redelijk eentonige saaie platen maken waar ze niet erg veel op experimenteren. NMH is de definitie van een experimentele plaat die uniek is in zijn soort. Will en Bill (grappig eigenlijk die namen zoquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Tja, ik weet het ook niet met NMH. Heeft mij nooit echt bij de strot weten te pakken, al snap ik wel als je de intensiteit te pakken hebt, het een fantastisch album kan zijn. Persoonlijk vind ik dat Will Oldham en Bill Callahan, die toch wel in dezelfde hoek vertoeven, véél interessantere en betere platen hebben gemaakt.
Ja, dit heb ik ook wel. Als het je echt niet kan boeien of zelfs aanmerkelijk irriteert is het gewoon niet (de) goed(e muziek voor jou).quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef Felagund het volgende:
Als een album mij na een keer of 2,3 luisteren nog steeds niet doet hou ik ook op met luisteren.
Nou, volgens mijn ontlopen platen als Wild Love en In the Aeroplane Over the Sea elkaar niet zo heel veel qua experimenteren. En als het over experimenteren gaat zijn Olivia Tremor Control en Guided By Voices ook weer een stuk interessanter dan NMH.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar Will en Bill vind ik dan weer redelijk eentonige saaie platen maken waar ze niet erg veel op experimenteren. NMH is de definitie van een experimentele plaat die uniek is in zijn soort. Will en Bill (grappig eigenlijk die namen zo) zijn gewoon mooie duistere folkzanger. Niet echt vergelijkbaar. Al is vooral Bill bij vlagen (vooral solo) experimenteel.
Mijn record is Loveless. Die heb ik gewoon net zo lang keihard aangezet tot ik hoorde wat de mensen bedoelden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:39 schreef Norrage het volgende:
Ik zit te denken bij welke albums ik heel veel luisterbeurten heb nodig gehad voordat ik het waardeerde..zijn er niet heel veel, of ik heb het gewoon opgegeven. Meestal komt het ook neer op "2 jaar na dato" luisteren ofzo en het dan ineens wel waarderen.
Okkervil River is mijn voornaamste voorbeeld, samen met NMH. Okkervil River vond ik een middelmatige band (Shearwater beter) maar ineens was die klik daar vorig jaar en nu staan ze denk ik mijn top 5 favoriete bands ooit
Tip: luister Loveless een keer écht hard. Liefst met koptelefoon. Er zit zo veel moois in die plaat, maar het zit verborgen onder een acht kilometer dikke laag bagger. En de eerste keer hoor je niets anders dan de bagger.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:46 schreef Felagund het volgende:
Ik heb sowieso niets met MBV. Maar misschien snap ik het nog niet.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tip: luister Loveless een keer écht hard. Liefst met koptelefoon. Er zit zo veel moois in die plaat, maar het zit verborgen onder een acht kilometer dikke laag bagger. En de eerste keer hoor je niets anders dan de bagger.
'Ruis' is een beter woord. Ik vond het de eerste keer in elk geval muziekvervuiling. Inmiddels weet ik beterquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:50 schreef DO2 het volgende:
[..]. Maar die 'bagger' is ook helemaal geen bagger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |