abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124326727
quote:
9s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:14 schreef DO2 het volgende:
Travis, Noah And The Whale... Dit gaat niet goed, jongens.
Tekstueel is het sowieso niks, maar muzikaal is het ook wel erg mager allemaal, hoor.

Ik geef Petertje nog maar een beurt.
De Travis van eind jaren '90 was anders best fijn. The Man Who en Invisible Band waren prima albums. Ben wel met je eens dat de laatste albums niet goed waren.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_124326769
quote:
17s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:21 schreef DO2 het volgende:
Doet me bij tijd en wijle zelfs aan Neutral Milk Hotel denken, die Petertje.
Stond toch bij de omschrijving? :P

edit: ah heb ik alleen vermeld op MuMe zie ik. http://www.musicmeter.nl/album/151804
26 januari 2009. Jullie hebben echt zitten te slapen :P
'13 |
'14
pi_124326877
Volgens mij heb je het nu overal mee vergeleken. ;)

NMH moet ik ook nog beter luisteren, ik vind het wel aardig maar tot nu toe pakt het mij nog niet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_124326947
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:45 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij heb je het nu overal mee vergeleken. ;)
Indekken heet dat :P

quote:
NMH moet ik ook nog beter luisteren, ik vind het wel aardig maar tot nu toe pakt het mij nog niet.
Ik heb er ook een haat-liefde verhouding mee. In The Aeroplane Over The Sea is een geweldig nummer, de opener ook. De rest kan ik maar heel af en toe verdragen.
'13 |
'14
pi_124326994
NMH moet je voor gaan zitten, het op je laten inwerken en geconcentreerd naar de tekst luisteren. Een van de beste albums ooit gemaakt _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124329198
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:48 schreef Norrage het volgende:
NMH moet je voor gaan zitten, het op je laten inwerken en geconcentreerd naar de tekst luisteren. Een van de beste albums ooit gemaakt _O_
Vind het wel een van de tofste sing en songwriter albums en je moet bij sommige nummers er misschien inkomen. Maar de teksten geconcentreerd luisteren is nou niet zo nodig want ze slaan over het algemeen nergens op.
Voorbeeld

The only girl I've ever loved
Was born with roses in her eyes
But then they buried her alive
One evening 1945
With just her sister at her side
And only weeks before the guns
All came and rained on everyone
Now she's a little boy in Spain
Playing pianos filled with flames
On empty rings around the sun
All sing to say my dream has come

Klinkt geniaal hoor maar het slaat nergens op
pi_124330091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Vind het wel een van de tofste sing en songwriter albums en je moet bij sommige nummers er misschien inkomen. Maar de teksten geconcentreerd luisteren is nou niet zo nodig want ze slaan over het algemeen nergens op.
Voorbeeld

One evening 1945

Een beetje pretentieus idd :P

Ik heb hetzelfde met The Shins. Geniaal bandje, maar ze schieten soms wel door in hun woordgebruik :)
'13 |
'14
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:42:43 #208
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124330463
Ik luister echt niet naar NMH vanwege de teksten... Die gaan eigenlijk een beetje aan me voorbij...
Ik luister naar NMH omdat het onwaarschijnlijk goed is.

En ik ken maar weinig artiesten die me met een simpele gitaar en een stem zoveel kippevel kunnen bezorgen:

-

Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor een ander gewoon wat nietszeggend geschreeuw is, hoor.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_124330520
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:48 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het troep. Eerste twee nummers zijn ijzersterk, daarna wordt het heel erg snel minder. Het doet me soms denken aan een soort dronken Bob Dylan.
pi_124330546
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Voorbeeld

One evening 1945

Het gaat me ook niet direct om de inhoud maar om de woorden. Hij brengt er een bepaalde extra sfeer mee teweeg, dat vind ik heel bijzonder. Maar het voornaamste is het absurde gebruik van instrumenten. Echt heel karakteristiek en duister, rommelig. Het zijn een heel erg bepaalde sfeer neer, alles tesamen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124330668
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het troep. Eerste twee nummers zijn ijzersterk, daarna wordt het heel erg snel minder. Het doet me soms denken aan een soort dronken Bob Dylan.
De eerste 2 nummers?
Het 2e nummer is een van de kutste nummers ooit
"t album begint eigenlijk pas goed te worden vanaf nummer 3.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:50:22 #212
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124330679
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

De eerste twee nummers zijn inderdaad ijzersterk, ja.
En de eerste twee nummers zijn echt niet het sterkste materiaal op dat album.

Kan je nagaan.
pi_124330686
Ik kijk echt enorm uit naar de nieuwe albums van Peace, James Blake en Vondelpark. Die eerste had ik trouwens gepre-ordered op rood vinyl, maar vertraging }:| Was met de vorige single ook al zo, raar voor een band dat bij zo'n groot label zit inmiddels.

En tickets voor Atoms For Peace binnen :9 Tot zo ver mijn Indie-update.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:03:16 #214
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124331068
Oh, en een zingende zaag is nog nooit zo effectief gebruikt als hier:

pi_124333358
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:50 schreef Tchock het volgende:
Ik kijk echt enorm uit naar de nieuwe albums van Peace, James Blake en Vondelpark. Die eerste had ik trouwens gepre-ordered op rood vinyl, maar vertraging }:| Was met de vorige single ook al zo, raar voor een band dat bij zo'n groot label zit inmiddels.

En tickets voor Atoms For Peace binnen :9 Tot zo ver mijn Indie-update.
Peace staat al volledig te streamen op NME he ;)
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:09:17 #216
385280 neohu
goedendag
pi_124333370
Beach House op de Affaire, gratis :D
neohu heeft nog geen signature
pi_124333372
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De eerste 2 nummers?
Het 2e nummer is een van de kutste nummers ooit
"t album begint eigenlijk pas goed te worden vanaf nummer 3.
Ik heb het honderd keer gedraaid voordat ik het snapte. Ga dus maar vast beginnen met je 2e luisterbeurt. (dit is gericht naar Tchock dus)
pi_124333400
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:09 schreef neohu het volgende:
Beach House op de Affaire, gratis :D
Zeer zeer nais!
pi_124333505
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:08 schreef Norrage het volgende:

[..]

Peace staat al volledig te streamen op NME he ;)
Waardeloze kwaliteit, pc-speakertjes, nee dank je. Ik wacht wel. En ik begreep dat ik een downloadlink krijg maandagochtend ter compensatie, dat valt dan weer mee :9
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:09 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik heb het honderd keer gedraaid voordat ik het snapte. Ga dus maar vast beginnen met je 2e luisterbeurt. (dit is gericht naar Tchock dus)
Ik schrijf een album zeer zelden af op één luisterbeurt.
pi_124333579
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel geluk en wijsheid toe met onderstaand album. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124333608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:14 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dan wens ik je veel geluk en wijsheid toe met onderstaand album. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies met het oog op dat soort muziek zeg ik 'zeer zelden' en niet 'nooit'
pi_124333666
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waardeloze kwaliteit, pc-speakertjes, nee dank je. Ik wacht wel. En ik begreep dat ik een downloadlink krijg maandagochtend ter compensatie, dat valt dan weer mee :9

[..]

Ok. Begin dan maar vast met je 21e luisterbeurt, want ook toen snapte ik NMH nog niet ;)

SPOILER
pi_124333703
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ok. Begin dan maar vast met je 21e luisterbeurt, want ook toen snapte ik NMH nog niet ;)
Ik zie niet echt in waarom ik een album zou willen waarderen waar ik me eerst 20 keer aan moet ergeren, eigenlijk.
pi_124333761
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie niet echt in waarom ik een album zou willen waarderen waar ik me eerst 20 keer aan moet ergeren, eigenlijk.
Nogmaals, luister onderstaand album zo vaak, en je zult het begrijpen.

SPOILER
pi_124333769
quote:
15s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zie mijn edit nog ff. Het was een album waar ik altijd wel wat van gevonden heb, maar wel jaren kut heb gevonden. Maar goed. Dat heb ik heel veel gehad. Ik had 5 jaar terug echt een volstrekt andere (beperktere vooral) muzieksmaak...dus dat kan met mijn algehele smaak-verandering te maken hebben gehad.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:23:12 #226
385280 neohu
goedendag
pi_124333931
Ik vind de zang in NMH niet zo fijn, en die ligt er ook nog dik bovenop...
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:24:57 #227
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124333999
Denk niet dat het veel zin heeft om een album door iemands strot te duwen, eerlijk gezegd.
Nogmaals, ik kan me goed voorstellen dat NMH niet voor iedereen is.

Ik moest er ook wel een beetje aan wennen...
Maar mijn interesse was vrijwel meteen gewekt en na een paar luisterbeurten was ik eigenlijk al hooked.
Als dat na een paar luisterbeurten niet tenminste een beetje aanwezig is, dan houdt het wel op, denk ik.
pi_124334177
Tchock heeft een goede smaak, dus hij moet het kunnen waarderen. Vandaar :P

Maar het is een lastige plaat, die stem ergert me eigenlijk ook nog steeds maar juist daarom vind ik hem ook weer geweldig, omdat hij het rauwe van de plaat versterkt.
pi_124334316
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:30 schreef Norrage het volgende:
Tchock heeft een goede smaak, dus hij moet het kunnen waarderen. Vandaar :P
O+
quote:
Maar het is een lastige plaat, die stem ergert me eigenlijk ook nog steeds maar juist daarom vind ik hem ook weer geweldig, omdat hij het rauwe van de plaat versterkt.
Ik zal 'm speciaal voor jou nog een keer helemaal luisteren.
pi_124334321
Tja, ik weet het ook niet met NMH. Heeft mij nooit echt bij de strot weten te pakken, al snap ik wel als je de intensiteit te pakken hebt, het een fantastisch album kan zijn. Persoonlijk vind ik dat Will Oldham en Bill Callahan, die toch wel in dezelfde hoek vertoeven, véél interessantere en betere platen hebben gemaakt.
pi_124334362
Als een album mij na een keer of 2,3 luisteren nog steeds niet doet hou ik ook op met luisteren.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_124334374
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Tja, ik weet het ook niet met NMH. Heeft mij nooit echt bij de strot weten te pakken, al snap ik wel als je de intensiteit te pakken hebt, het een fantastisch album kan zijn. Persoonlijk vind ik dat Will Oldham en Bill Callahan, die toch wel in dezelfde hoek vertoeven, véél interessantere en betere platen hebben gemaakt.
Maar Will en Bill vind ik dan weer redelijk eentonige saaie platen maken waar ze niet erg veel op experimenteren. NMH is de definitie van een experimentele plaat die uniek is in zijn soort. Will en Bill (grappig eigenlijk die namen zo :D) zijn gewoon mooie duistere folkzanger. Niet echt vergelijkbaar. Al is vooral Bill bij vlagen (vooral solo) experimenteel.
pi_124334412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef Felagund het volgende:
Als een album mij na een keer of 2,3 luisteren nog steeds niet doet hou ik ook op met luisteren.
Ja, dit heb ik ook wel. Als het je echt niet kan boeien of zelfs aanmerkelijk irriteert is het gewoon niet (de) goed(e muziek voor jou).
pi_124334459
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Maar Will en Bill vind ik dan weer redelijk eentonige saaie platen maken waar ze niet erg veel op experimenteren. NMH is de definitie van een experimentele plaat die uniek is in zijn soort. Will en Bill (grappig eigenlijk die namen zo :D) zijn gewoon mooie duistere folkzanger. Niet echt vergelijkbaar. Al is vooral Bill bij vlagen (vooral solo) experimenteel.
Nou, volgens mijn ontlopen platen als Wild Love en In the Aeroplane Over the Sea elkaar niet zo heel veel qua experimenteren. En als het over experimenteren gaat zijn Olivia Tremor Control en Guided By Voices ook weer een stuk interessanter dan NMH.
pi_124334466
Gister bijvoorbeeld Familial van Phil Selway voor het eerst sinds eeuwen weer aangezet. Ik had er nogal wat tijd overheen laten gaan in de hoop dat het kracht zou winnen, maar het blijft een werkelijk slaapverwekkend album :')
pi_124334505
Ik zit te denken bij welke albums ik heel veel luisterbeurten heb nodig gehad voordat ik het waardeerde..zijn er niet heel veel, of ik heb het gewoon opgegeven. Meestal komt het ook neer op "2 jaar na dato" luisteren ofzo en het dan ineens wel waarderen.

Okkervil River is mijn voornaamste voorbeeld, samen met NMH. Okkervil River vond ik een middelmatige band (Shearwater beter) maar ineens was die klik daar vorig jaar en nu staan ze denk ik mijn top 5 favoriete bands ooit :D
pi_124334604
quote:
7s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:39 schreef Norrage het volgende:
Ik zit te denken bij welke albums ik heel veel luisterbeurten heb nodig gehad voordat ik het waardeerde..zijn er niet heel veel, of ik heb het gewoon opgegeven. Meestal komt het ook neer op "2 jaar na dato" luisteren ofzo en het dan ineens wel waarderen.

Okkervil River is mijn voornaamste voorbeeld, samen met NMH. Okkervil River vond ik een middelmatige band (Shearwater beter) maar ineens was die klik daar vorig jaar en nu staan ze denk ik mijn top 5 favoriete bands ooit :D
Mijn record is Loveless. Die heb ik gewoon net zo lang keihard aangezet tot ik hoorde wat de mensen bedoelden.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:43:11 #238
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124334639
Ik moest ook meteen aan Loveless denken.
pi_124334712
Ik heb Loveless al meerdere keren opgegeven. Wellicht nog eens proberen ;)
pi_124334753
Ik heb sowieso niets met MBV. Maar misschien snap ik het nog niet.
Album top 100 2024
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:47:19 #241
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124334798
Oh, en The Soft Bulletin is ook wel een goeie...
Die intrigeerde me wel redelijk snel, maar het heeft toch zeker 30 luisterbeurten geduurd voordat ik 'm echt op waarde kon schatten. En de 30 luisterbeurten daarna is ie alleen maar blijven groeien.
pi_124334850
Flaming Lips is ook een band waar ik heel erg lang over gedaan heb :o Maar die vind ik ondertussen wel echt geweldig.

Dat is ook, inhakend op het algemen gespreksonderwerp de laatste dagen, ook een enorme indie band natuurlijk .Heerlijke experimentele indie troep die ze produceren :D Schijt aan alles.
pi_124334868
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:46 schreef Felagund het volgende:
Ik heb sowieso niets met MBV. Maar misschien snap ik het nog niet.
Tip: luister Loveless een keer écht hard. Liefst met koptelefoon. Er zit zo veel moois in die plaat, maar het zit verborgen onder een acht kilometer dikke laag bagger. En de eerste keer hoor je niets anders dan de bagger.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:49:33 #244
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124334892
The Laughing Stock en Spirit of Eden zijn ook wel goeie voorbeelden.
Ook enorme groeiplaten.
pi_124334907
Talk Talk O+
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:50:27 #246
385280 neohu
goedendag
pi_124334930
MBV is geniaal. Ik heb nu in Meshuggah voor het eerst een metalband gevonden die me kan bekoren.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:50:28 #247
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124334932
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tip: luister Loveless een keer écht hard. Liefst met koptelefoon. Er zit zo veel moois in die plaat, maar het zit verborgen onder een acht kilometer dikke laag bagger. En de eerste keer hoor je niets anders dan de bagger.
:D. Maar die 'bagger' is ook helemaal geen bagger.
pi_124335091
Volgens Last.fm heb ik MBV precies 0 keer geluisterd. :D Het is dus vooral bij youtube gebleven, ik geef de plaat nog wel een kans.
Album top 100 2024
pi_124335102
My bloody Valentine echt nooit begrepen. Misschien nog wat kansen geven dan
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_124335145
quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:50 schreef DO2 het volgende:

[..]

:D. Maar die 'bagger' is ook helemaal geen bagger.
'Ruis' is een beter woord. Ik vond het de eerste keer in elk geval muziekvervuiling. Inmiddels weet ik beter :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')