abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124362982
Inmiddels weer een keer bij therapie geweest. Wat ik al eerder zei: ik heb er echt wel wat aan. Maar het betreft alleen hoe ik met mijn emoties om moet gaan. Maar ik zit ook met mijn financiële toekomst: ik heb vrijwel geen zicht op hoe ik dat kan veranderen. Bij sollicitaties word ik afgewezen, puur om het feit dat ik al zolang een uitkering heb: ze zoeken liever niet iemand met een psychische achtergrond.

Ik zal voorlopig doorgaan met mijn behandeling, denk ik. Andere opties zie ik momenteel niet.

Maar waar ik mee zit: bij mij is borderline geconstateerd, dus ik word behandeld voor mijn borderline. Voor mijn gevoel word ik net zoals een salesman dat doet ervan overtuigd dat deze therapie het állerbeste is wat ik kan doen. Elke keer als ik twijfel, word er tegen me gezegd dat die twijfel komt door iets anders, dat ik daarmee mezelf saboteer enzo en dat ik vooral moet blijven.

Ik voel me er absoluut niet lekker bij. Bij sommigen van mijn groepsgenoten zie ik totaal geen vooruitgang. Ze komen maandenlang niet eens opdagen. Bij de meeste andere instanties geldt: na 3x no show no go. Je behandeling houdt dan op omdat het teveel weggegooid geld is en ook omdat het niet opdagen aangeeft dat je niet genoeg gemotiveerd bent om de behandeling te volgen. Dit vind ik streng doch rechtvaardig. Ik snap er daarom niks van dat mijn groepsgenoten nog steeds therapie krijgen, terwijl het duidelijk zat is dat ze er niks mee opschieten. Mijn therapeuten volgen een bepaald protocol en lijken vooral in eigenbelang te handelen en niet in het belang van de client.

En zo gaat het bij mij al een groot deel van mijn leven. Ik heb weet ik hoeveel soorten therapie gevolgd.

Ik denk dat ik moet leren mijn eigen beslissingen over mijn leven te maken. Sorry dat ik het zeg, dat zweverige gelul over dat de psycholoog handvaten aanreikt, heb ik al zo vaak gehoord. Maar het is te vaag en te cryptisch. Die zogenaamde handvaten krijg ik met al die experimentele therapieën niet aangereikt.

Ik vraag me af of er een beter alternatief bestaat dan therapie en psychologie.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 05:26:32 #27
398906 Infatuation_
love music, live life
pi_124363253
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:43 schreef Gertje-Plongers het volgende:
ik vind het ook vreemd dat ze altijd vanuit de client denken en inderdaad niet de omgeving mee willen nemen. Al heeft het waarschijnlijk geen zin, en moet je inderdaad zelf door. Ze willen je natuurlijk zelfstandig en autonoom laten functioneren. Wat prima is natuurlijk maar als er vanuit beide partijen behoefte is om familietherapie te willen proberen dan lijkt mij dit zeker wenselijk, maar misschien ook wel onhaalbaar vanwege de ingesleten patronen en karakters, je kunt helaas mensen maar zeer moeilijk weer op de rails krijgen. Zoals je zelf wel merkt is het zeer moeilijk als je zelf problematiek hebt waar je hinder van ondervindt.

Ik geef ze in die zin wel gelijk als ze zeggen dat jij door moet met jezelf en met je leven. Het is namelijk makkelijker om het voor 1 persoon alles op de rit te krijgen dan om een dynamisch geheel weer op de rit te krijgen. Geef jezelf daarom voorrang en werk puur zelfstandig aan je doelen, mocht je dat lukken sta je zelf veel sterker in je schoenen om met de rest om te gaan.

Dat je zoveel vragenlijsten moet invullen is inderdaad ook om hun eigen bestaansrecht en effectiviteit te rechtvaardigen naar zorgverzekeringen toe, etc. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om jou leven en hoe je die zo leuk en hanteerbaar mogelijk kan leven. Soms zie je dingen ook pas na een periode en zie je dan pas het nut of effect van iets, niet te snel opgeven.
Hello mede INFP! :W
L amour, après tout, n est qu une curiosité supérieure,
un appétit de l inconnu qui vous pousse dans l orage, poitrine ouverte et tête en avant.
- gustave flaubert.
pi_124363677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 05:26 schreef Infatuation_ het volgende:

[..]

Hello mede INFP! :W
Hello Darling *;
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:37:28 #29
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_124364174
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 02:10 schreef Pulzzar het volgende:
Inmiddels weer een keer bij therapie geweest. Wat ik al eerder zei: ik heb er echt wel wat aan. Maar het betreft alleen hoe ik met mijn emoties om moet gaan. Maar ik zit ook met mijn financiële toekomst: ik heb vrijwel geen zicht op hoe ik dat kan veranderen. Bij sollicitaties word ik afgewezen, puur om het feit dat ik al zolang een uitkering heb: ze zoeken liever niet iemand met een psychische achtergrond.

Ik zal voorlopig doorgaan met mijn behandeling, denk ik. Andere opties zie ik momenteel niet.

Maar waar ik mee zit: bij mij is borderline geconstateerd, dus ik word behandeld voor mijn borderline. Voor mijn gevoel word ik net zoals een salesman dat doet ervan overtuigd dat deze therapie het állerbeste is wat ik kan doen. Elke keer als ik twijfel, word er tegen me gezegd dat die twijfel komt door iets anders, dat ik daarmee mezelf saboteer enzo en dat ik vooral moet blijven.

Ik voel me er absoluut niet lekker bij. Bij sommigen van mijn groepsgenoten zie ik totaal geen vooruitgang. Ze komen maandenlang niet eens opdagen. Bij de meeste andere instanties geldt: na 3x no show no go. Je behandeling houdt dan op omdat het teveel weggegooid geld is en ook omdat het niet opdagen aangeeft dat je niet genoeg gemotiveerd bent om de behandeling te volgen. Dit vind ik streng doch rechtvaardig. Ik snap er daarom niks van dat mijn groepsgenoten nog steeds therapie krijgen, terwijl het duidelijk zat is dat ze er niks mee opschieten. Mijn therapeuten volgen een bepaald protocol en lijken vooral in eigenbelang te handelen en niet in het belang van de client.

En zo gaat het bij mij al een groot deel van mijn leven. Ik heb weet ik hoeveel soorten therapie gevolgd.

Ik denk dat ik moet leren mijn eigen beslissingen over mijn leven te maken. Sorry dat ik het zeg, dat zweverige gelul over dat de psycholoog handvaten aanreikt, heb ik al zo vaak gehoord. Maar het is te vaag en te cryptisch. Die zogenaamde handvaten krijg ik met al die experimentele therapieën niet aangereikt.

Ik vraag me af of er een beter alternatief bestaat dan therapie en psychologie.
Als je echt het gevoel hebt dat ze daar alleen voor hun eigenbelang zitten, denk ik dat je er goed aan doet om eens rond te kijken voor een andere behandelaar. Eentje met een visie die aansluit op wat jij nodig hebt. Op deze manier is er toch geen vertrouwen en ik weet niet hoeveel zin dat heeft.
Ook vind ik het een beetje raar dat ze je niet schijnen te willen helpen bij je andere problemen, al is het maar dat ze je een instantie aanraden die je verder kan helpen met je problemen.

Er zijn ook wel bedrijven die het wel willen proberen met werknemers met een psychiatrisch verleden. Het restaurant Lekker GEC bijvoorbeeld, maar die zit in Gent. Maar er zullen vast meer van dat soort organisaties zijn.
pi_124364309
Wat betreft werk krijgen kan je vrijwilligerswerk gaan doen, op grote schaal als het ware dus bij van alles en nog wat, ontmoet mensen, ga op die manier netwerken en laat zien wat je kan, je ontvangt ondertussen toch gewoon je uitkering dus alle ruimte om aan jezelf en aan anderen te bewijzen dat je wil en kan werken, wie weet wie je tegenkomt en wat daar voor werk uit kan komen :)

Het idee van een handvat is vaag totdat je het leert toepassen en er positieve veranderingen voor jezelf mee voor elkaar krijgt. Je bent afhankelijk totdat je het zelf kan.

Wat betreft je ouders erbij halen, wat geloof dat je dat dat zou oplossen? Het zou wellicht tijdelijk opluchting geven om het deels bij hen neer te kunnen leggen maar dat veranderd niks aan wat er gebeurd is, hoe dat gevoelsmatig voor jou is/was en dat je daar nog mee moet leren omgaan. Het idee anderen, wie dan ook, erbij te halen klinkt een beetje (misschien zie ik dat verkeerd) als een ''als ik dit of dat hierbij betrekt dan kom ik van iets waar ik mee zit af'' terwijl het niet de bedoeling is ergens vanaf te willen, zolang je er vanaf wil blijft het hangen en heeft het controle over jou, het is de bedoeling het werkelijk te gaan helen. Dat gebeurt niet zolang je dingen zoekt om aan jezelf en wat je werkelijk voelt te ontsnappen. Dat maakt je bang voor wat je voelt, dat nodigt tot meer weglopen ervoor uit en zo wordt het groter en barst het ongetwijfeld een keer en is het nog groter en sterker dan waar je mee om kan gaan. Vraag jezelf af; als jij geen problemen meer hebt met je gevoelens en emoties, wat voor problemen heb je dan nog? Als je gevoel je grootste struikelblok is, wil/moet je dat dan niet eerst oplossen en goed krijgen?

Wil je volledig verantwoordelijk kunnen zijn voor hoe je je voelt of wil je daarin afhankelijk zijn van hoe je ouders doen/reageren? De manier waarop je praat, alsof het logisch is dat zij iets moeten doen om het voor jou beter moeten maken zou ik ook van op kijken omdat je dan nog iets wil wat niet kan; niemand kan dit voor jou doen. Je kan niet bepaalde delen van jezelf niet willen hebben/ervaren en tegelijk een heel persoon zijn.

Jezelf bestrijden is 'concreet'; dan weet je waar je aan toe bent, zo creëer je vastzittende patronen. Vrij zijn is niet concreet, vrij zijn is ruimte om te zijn wie je bent, dat kan je niet zijn zolang je van alles in jezelf aan het bestrijden bent.

Er zit nu iets bij je dwars om het zo maar te zeggen, wanneer dat opgelost is zullen dingen als werk, sociale kring, etc. ook makkelijker kunnen komen, al is het in het begin alleen maar vrijwilligerswerk en een keer een kroeg of vereniging of wat dan ook instappen, als je je daar werkelijk vrij genoeg in het zijn van jezelf in voelt is dat al heel wat.

Je posts zijn erg duidelijk geschreven maar hebben wel allemaal een ''wat gaat een ander doen zodat ik van mezelf af kom?'' toon, wat een beetje de manier waarop je nu nog in het leven staat lijkt te zijn en zolang je er zo in staat hoe kan er dan een toekomst zijn? Is het logisch je al met een toekomst bezig willen te houden als het nu/heden nog niet goed zit? Is het idee van met die toekomst bezig zijn ook niet een manier om in gedachten te vluchten voor wat er nu werkelijk dwars zit? Je zegt ''Het helpt wel, maar tot aan een bepaald level'' en dat klopt; het helpt tot het leven dat je het zelf op gaat lossen. Is het rot dat je hier allemaal in je eentje mee moet dealen of het is een kans om iets te leren hoe je werkelijk goed met jezelf omgaat? Hoe je werkelijk wordt wie je bent? Je hebt een hekel aan afhankelijk zijn en daarmee een hekel aan jezelf, noemt jezelf een zwakkeling, dat getuigt niet echt van compassie en begrip voor de situatie waar je in zit. Sterker nog; het is alsof je jezelf geweld aan doet door te zeggen ''ik zit met dit en dat en dat mag niet, dat mag er niet zijn en dus mag ik er niet zijn''. Dat is pijnlijk. Kan je, al is het voor jezelf, nagaan of er een manier is voor jou om te leren vinden dat die dingen waar je mee zit er wel mogen zijn? Ze leren accepteren dat ze er zijn zolang ze er zijn zodat dat stuk strijd ermee verdwijnt? Dat je mag voelen wat je voelt, wat dat ook is? Denk dat je daarmee ruimte om je in zitten voor een fijner leven mee krijgt.

Stel je voor dat jij iemand tegen komt en die vertelt jou dat hij de dezelfde problemen heeft als jij, met dezelfde dingen zit als jij, zou je dan zeggen; richt je op de toekomst zonder eerst wat er nu speelt aan te pakken of zeg je ''je hebt nog wat werk te doen voordat een goede toekomst mogelijk is?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_124364413
Vrijwilligerswerk naast je uitkering kan/mag niet altijd zomaar: ligt ook aan t soort uitkering geloof ik.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:56:33 #32
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_124364438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:46 schreef Canillas het volgende:
Vraag jezelf af; als jij geen problemen meer hebt met je gevoelens en emoties, wat voor problemen heb je dan nog? Als je gevoel je grootste struikelblok is, wil/moet je dat dan niet eerst oplossen en goed krijgen?
Ik wilde dit stukje gewoon nog even quoten, want het is zo waar. :Y
In zijn geheel een heel goede post. :)
pi_124364458
Mark Rippetoe zal jou naar het licht leiden; google even op Starting Strength.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2013 08:59:49 ]
pi_124364478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:54 schreef Nyota het volgende:
Vrijwilligerswerk naast je uitkering kan/mag niet altijd zomaar: ligt ook aan t soort uitkering geloof ik.
Dan zou ik dat in ieder geval eerst bespreken, als je het brengt als een vorm van bezigheidstherapie als voorbereiding op ooit weer 'gewoon' te kunnen werken dan lijkt me het niet meer dan redelijk :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_124364565
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:56 schreef jerney het volgende:
Ik wilde dit stukje gewoon nog even quoten, want het is zo waar. :Y
In zijn geheel een heel goede post. :)
:)
pi_124364963
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:58 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dan zou ik dat in ieder geval eerst bespreken, als je het brengt als een vorm van bezigheidstherapie als voorbereiding op ooit weer 'gewoon' te kunnen werken dan lijkt me het niet meer dan redelijk :)
Nee, zo denkt het UWV helaas niet. Bij een ZW nog wel, maar bij een WIA niet. :N
pi_124379586
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:29 schreef Nyota het volgende:
Nee, zo denkt het UWV helaas niet. Bij een ZW nog wel, maar bij een WIA niet. :N
http://www.uwv.nl/Particu(...)igerswerk/index.aspx

-Mag ik vrijwilligerswerk doen naast mijn uitkering?
Heeft u een uitkering en wilt u vrijwilligerswerk gaan doen? Dat mag. Vrijwilligerswerk kan een goede manier zijn om werkervaring op te doen. Ook is het een manier om uw sociale contacten te onderhouden. Maar bent u op zoek naar betaald werk? Dan mag het vrijwilligerswerk uw re-integratie niet in de weg staan.

-Moet ik mijn vrijwilligerswerk aan UWV doorgeven?
Heeft u een WW-, WGA- of Ziektewet-uitkering? Of heeft u na 1 januari 2010 een Wajong-uitkering aangevraagd? Dan moet u het altijd aan ons doorgeven als u vrijwilligerswerk doet.

-Is vrijwilligerswerk een sollicitatieactiviteit?
Vrijwilligerswerk is geen sollicitatieactiviteit. Het is niet de bedoeling dat u ergens begint als vrijwilliger om na een tijdje wél betaald te krijgen. Wél kunt u met vrijwilligerswerk uw kansen op betaald werk vergroten. U krijgt als vrijwilliger namelijk meer kennis en ervaring en u doet sociale contacten op.

http://www.re-integratiewijzer.nl/werk/vrijwilligerswerk

-Waarop let UWV?
Het UWV heeft als stelregel dat het vrijwilligerswerk uw gezondheid geen schade mag berokkenen. Anders gezegd, het mag uw re-integratie niet in de weg staan. Begeleidt of bemiddelt het UWV u naar betaald werk, dan mag het vrijwilligerswerk uw herintrede op de betaalde arbeidsmarkt niet dwarsbomen.

Ontvangt u een uitkering op grond van de WIA, de WAO, de WAZ of de Wajong, dan mag u ook vrijwilligerswerk doen. Maar doet u vrijwilligerswerk dat in belastbaarheid – dus zowel in aard als omvang – erg lijkt op betaald werk, dan zou het UWV kunnen besluiten u opnieuw te keuren.

Misschien weet jij er uit ervaring meer van maar lijkt me toch wel dat het mogelijk is :)
pi_124380299
Dat klopt zeker allemaal. Maar in de praktijk zeggen ze dus: als jij dit vrijwilligerswerk kan doen, kan je ook op zoek naar een betaalde baan. En het zal vast ook per arbeidsdeskundige, werkcoach of whatever ze ook heten, schelen. Wat je ook zei: in goed overleg doen. Anders zijn ze niet blij...
pi_124398106
Wat mijn ouders betreft: de één kijkt op mij neer, vindt dat ik een loser ben die zijn leven verpest heeft en zal never nooit steun bieden wanneer ik het nodig heb, alleen maar kritiek en bagger. De ander grijpt naar de fles, duikt in de slachtofferrol, verwaarloost zichzelf en als ik haar probeer te helpen wordt dat alleen maar ontkent dat ze een probleem heeft en ik kan nog een reeks steken onder water verwachten ook. De psycholoog vindt dit allemaal verschrikkelijk zielig voor me, maar mij hier concreet mee helpen vertikt ze, terwijl godverdomme in de brochure van de behandeling staat dat de ouders of naasten erbij betrokken wanneer dat nodig is. Het is nodig, want ze zou kunnen mijn ouders kunnen helpen inzien wat hun rol is in mijn problematiek en ze misschien aansporen om zelf ook eens hulp te zoeken. Want van mij nemen mijn ouders überhaupt nooit wat aan. Maar nee hoor, dat past weer niet in het protocol en ik krijg vervolgens een heel lulverhaal dat het mijn behandeling is bla bla bla. Dit soort kulverhalen heb ik weet ik hoe vaak gehoord van die zieleknijpers, maar inmiddels heb ik wel de wijsheid om te weten dat dit helemaal nergens op slaat. Maar wie ben ik om dat te vinden, toch? Ik ben toch een achterlijke borderliner die niet realistisch kan denken en minderwaardig is?

Nou, ik ben niet gek. Sorry voor mijn taalgebruik, maar de frustratie zit heel hoog bij mij.

Ik vind dat als je iemand kan helpen, je moet doen waar diegene het meest behoefte aan heeft. Help iemand bij de problemen waar hij of zij last van heeft; als er nog andere problematiek achter schuil gaat, komt dat vanzelf wel op den duur naar boven. Wat je niet moet doen, is wroeten naar zogenaamde onderliggende problemen, alles veel vager en verwarrend maken dan het is en vervolgens met termen komen als "therapie geeft je handvaten, maar je moet het zelf". Met andere woorden: "ik vind het heerlijk om in je ziel te wroeten, maar voor de rest kan je in de stront zakken!"

Ik ga inderdaad maar eens heel goed zoeken of er andere middelen zijn voor mij om vooruit te komen of anders moet ik het alleen doen. Misschien kom ik op den duur andere mensen tegen waardoor ik anders tegen het leven ga kijken en komt het misschien toch nog goed. En dan pas kan ik trots op mezelf: dan doe ik het inderdaad zelf en laat ik me niet misbruiken door arrogante blaaskaken die het lef hebben zichzelf hulpverlener te noemen maar alleen geld opstrijken over de rug van mijn problemen.
pi_124398320
Wat een geklaag zeg. Schop onder je kont heb je nodig en begin gewoon ergens aan en maak het eens af.
pi_124399284
Ik ben vandaag naar begrafenis geweest en later ben ik geconfronteerd met dat mijn moeder dronken was. Het ging eerst een hele poos goed met haar, maar ze is terug bij af.

Ik reageer later nog wel als ik wat rustiger ben.
pi_124399956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:02 schreef Pulzzar het volgende:
[knip]
Dus je wilt het zelf doen zodat je trots kan zijn maar als je handvaten krijgt om het zelf te gaan doen dan laat je je msbruiken 'arrogante blaaskaken die het lef hebben zichzelf hulpverlener te noemen maar alleen geld opstrijken over de rug van mijn problemen'?

Je ouders klinken als mensen met hun eigen problemen, wat haalt het dan uit als een therapeut iets daarover tegen hen zegt maar zij geen interesse hebben in hoe zij met dingen omgaan te veranderen? Breekt de hemel dan ineens open, zien ze het licht en veranderen ze instant? Hoeveel groter is de kans dat ze daar niks mee doen? Sterker nog, zullen zij ook niet reageren met een ''ik hoef geen handvaten en ik wil geen gewroet; jij zorgt maar dat dit beter wordt''?

Ze gaan met jou het pad op van jou leren jezelf uit te vogelen zodat je tot inzichten kan komen en daar vanuit nieuwe en beter gedrag leren maar omdat ze jou niet helpen met van jezelf af komen vind je dat ze je in de stront laten zakken, hoe trek je die conclusie? Ben ik erg benieuwd naar, en wat vind je dat je van ze zou moeten krijgen? Wat vind jij dat ze voor jou moeten doen? Je zegt ''Ik vind dat als je iemand kan helpen, je moet doen waar diegene het meest behoefte aan heeft'' wat houdt dat voor jou in? Met wat en hoe wil je geholpen worden?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 08:58:49 #43
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_124400417
Begin met je hoofd leeg maken, al die twijfels en dingen waar je niks kan aan veranderen hoelang je er ook aan denkt.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:45:05 #44
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124403336
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 02:24 schreef Pulzzar het volgende:
Ik ben vandaag naar begrafenis geweest en later ben ik geconfronteerd met dat mijn moeder dronken was. Het ging eerst een hele poos goed met haar, maar ze is terug bij af.

Jij bent het kind, zij de ouders. De rollen moeten niet omgedraaid worden (al klinkt dat wel akelig herkenbaar voor mezelf). Bekommet je om/richt je op jezelf, je ouders zouden volwassen mensen moeten zijn en moeten zichzelf helpen. Ik denk dat je teveel verwacht dat zij nog gaan veranderen en deel gaan uitmaken van de weg omhoog. Ik vrees echter dat dat niet meer gaat gebeuren. Juist door je van hen los te maken en jezelf niet langer naar beneden te laten halen, zul je merken dat je uit de put komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door SEMTEX op 23-03-2013 11:53:59 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:46:51 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124403362
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:37 schreef jerney het volgende:

[..]

Als je echt het gevoel hebt dat ze daar alleen voor hun eigenbelang zitten, denk ik dat je er goed aan doet om eens rond te kijken voor een andere behandelaar. Eentje met een visie die aansluit op wat jij nodig hebt. Op deze manier is er toch geen vertrouwen en ik weet niet hoeveel zin dat heeft.
Ook vind ik het een beetje raar dat ze je niet schijnen te willen helpen bij je andere problemen, al is het maar dat ze je een instantie aanraden die je verder kan helpen met je problemen.
Ik denk dat TS dat al tig keer gedaan heeft en dat juist zijn probleem is.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:55:16 #46
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124403525
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 02:24 schreef Pulzzar het volgende:

sowieso sterkte
Touching from a distance ~
pi_124404474
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:55 schreef Purplesparks het volgende:

[..]

sowieso sterkte
thanks
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:44:00 #48
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_124404731
Wel eens geprobeerd serieus gesprek aan te gaan met je pa en hem duidelijk gemaakt op normale toon dat je vindt dat hij je altijd naar beneden haalt? Misschien doet hij het ook wel bewust, maar het is mogelijk dat hij dat doet zonder er echt bij stil te staan?
Touching from a distance ~
pi_124405391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dat al tig keer gedaan heeft en dat juist zijn probleem is.
Is inderdaad al heel vaak gebeurd. Voornamelijk individuele therapeuten, want dat zijn de eerste die je tegenkomt als je op zoek gaat naar professionele hulp. Als je met zo'n iemand praat, kan je tijdens het gesprek wel gemotiveerd raken en andere inzichten krijgen, maar als ik dan later weer naar buiten liep, verloor ik dat weer. Maar dat is uiteraard het hardnekkige van persoonlijkheidsstoornissen.

Ik heb een keer eerder een klinische behandeling gevolgd die trouwens wel erg aansloeg. Ik was daarna wel verder, maar ik was er nog niet. Ik had trouwens toen niet de diagnose borderline, maar afhankelijke persoonlijkheidsstoornis. Zo werd ik ook benaderd, namelijk dat ik teveel op anderen leunde en het volgens die therapeuten zelf moest leren doen. Dat borderline werd eigenlijk pas na die behandeling duidelijk en nu een paar jaar later volg ik weer een langdurige intensieve therapie.

Ik heb al van alles gehoord, dat ik mogelijk autistisch was, paranoide persoonlijksheidsstoornis, narcistische persoonlijksstoornis, "therapie-resistent" en nu heb ik borderline. Pas geleden heb ik gehoord dat ik mogelijk ook een lichte vorm van ADD heb.

Dus het lijkt me niet gek dat ik nu regelmatig denk: "fuck it met al je labels en stoornissen!"

En nu merk ik hoe langer hoe meer dat die psychiatrische achtergrond me aan de zijkant van de maatschappij heeft geschoven. Ik vind het echt verschrikkelijk zonde, want zo verschrikkelijk gek ben ik nou ook weer niet; ik weet dat ik ook mijn kwaliteiten heb en daar wil ik ook wat mee doen. Iets geven aan de maatschappij i.p.v. zorg vragen.
pi_124405684
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:44 schreef Purplesparks het volgende:
Wel eens geprobeerd serieus gesprek aan te gaan met je pa en hem duidelijk gemaakt op normale toon dat je vindt dat hij je altijd naar beneden haalt? Misschien doet hij het ook wel bewust, maar het is mogelijk dat hij dat doet zonder er echt bij stil te staan?
Hij is zich er niet bewust van. Hij is sowieso niet echt van emoties. Hij benadert alles heel erg rationeel. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ik mij door zijn manier van doen gekwetst voel, begrijpt hij dat niet en moet ik dat gaan uitleggen. Maar ik heb ergens het gevoel dat hij het wel begrijpt, maar op die manier zich 'verdedigt'. Hij kan er niet tegen als iemand het met hem oneens is, want dat interpreteert hij als aanval.

Het is me eigenlijk totaal niet duidelijk wat hij werkelijk van mij denkt. Aan de ene kant probeert hij mij te helpen, maar zijn manier van doen geeft aan dat hij moeite met mij heeft en dat hij mij als teleurstelling ziet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')