Nou, op zich wil ik het liefst ook in de ring wonen, maarja, gaat hem niet worden. Als ik maar in Amsterdam zit, daarna kan ik altijd verder kijken, right.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Het lukt opzich vrij makkelijk hoor, het probleem is meer dat de meeste studenten gelijk in het centrum wonen en willen absoluut niet in de Bijlmer of Noord wonen. Jij hebt dat probleem niet dus het zal wel een stuk makkelijker gaan
Ik snap sowieso niet dat de meeste universiteiten in Nederland niet het campussysteem hebben dat er in de VS en Groot-Britannië (en veel andere landen) wel is. Volgens mij is dit namelijk een best mooie bron van inkomsten voor universiteiten. Ja, Uilenstede komt een beetje in de buurt maar staat ook weer heel erg los van de VU.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Het lukt opzich vrij makkelijk hoor, het probleem is meer dat de meeste studenten gelijk in het centrum wonen en willen absoluut niet in de Bijlmer of Noord wonen. Jij hebt dat probleem niet dus het zal wel een stuk makkelijker gaan
M'n vriendinnetje woont daar ookquote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:03 schreef Fides het volgende:
Ik betaal voor een appartementje (54m2) iets van 225 euro kale huur (na huursubsidie, en er komt dus nog wel gwl+internet+tv bij) op 50 meter van metrostation Bullewijk (4 min fietsen van Arena/Amsterdamse Poort).
Klinkt niet echt legaal, dus ik blijf er vanaf.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
M'n vriendinnetje woont daar ookAfblijven hè!
Ze is barely legalquote:Op woensdag 20 maart 2013 14:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Klinkt niet echt legaal, dus ik blijf er vanaf.
Nouja, als ze steeds vaker last heeft van hoofdpijn weet je hoe laat het is hè;)?quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
M'n vriendinnetje woont daar ookAfblijven hè!
Tja, de investering om 10.000 studentenkamers te laten bouwen in Amsterdam zal ook wel niet voor de poes zijn (ga je toch al gauw richting de miljard euro denk ik zo)....tenzij je het in the middle of nowhere laat bouwen, maar dan gaat niemand 400+ euro voor een kamer betalen en staan die kamers gewoon leeg.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat de meeste universiteiten in Nederland niet het campussysteem hebben dat er in de VS en Groot-Britannië (en veel andere landen) wel is. Volgens mij is dit namelijk een best mooie bron van inkomsten voor universiteiten. Ja, Uilenstede komt een beetje in de buurt maar staat ook weer heel erg los van de VU.
Toen ik in Londen studeerde kreeg ik gewoon een kamer op campus. Sluiten ophalen, inleveren en huur betalen ging gewoon rechtstreeks aan de universiteit. Zo'n 600 euro per maand maal 10.000 studenten, leverde dat zo 6 miljoen euro op per maand voor de uni.
True, de factoren zijn natuurlijk anders. Groot-Brittannië kent een geschiedenis van eeuwenoude colleges en in de VS liggen de universiteiten vaak zelf al in the middle of nowhere.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:28 schreef Fides het volgende:
[..]
Tja, de investering om 10.000 studentenkamers te laten bouwen in Amsterdam zal ook wel niet voor de poes zijn (ga je toch al gauw richting de miljard euro denk ik zo)....tenzij je het in the middle of nowhere laat bouwen, maar dan gaat niemand 400+ euro voor een kamer betalen en staan die kamers gewoon leeg.
Daar is de UvA mee bezig, op behoorlijk grote schaal... De oplevering zou over een jaar of vijf zijn las ik eens.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet dat de meeste universiteiten in Nederland niet het campussysteem hebben dat er in de VS en Groot-Britannië (en veel andere landen) wel is. Volgens mij is dit namelijk een best mooie bron van inkomsten voor universiteiten. Ja, Uilenstede komt een beetje in de buurt maar staat ook weer heel erg los van de VU.
Toen ik in Londen studeerde kreeg ik gewoon een kamer op campus. Sluiten ophalen, inleveren en huur betalen ging gewoon rechtstreeks aan de universiteit. Zo'n 600 euro per maand maal 10.000 studenten, leverde dat zo 6 miljoen euro op per maand voor de uni.
Thanks. Wat vond je van Noord?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:14 schreef icebliss het volgende:
Als je vanaf september staat ingeschreven moet Noord, Osdorp, Diemen of de Bijlmer wel lukken via Studentenwoningweb. Ik ben ook in Noord begonnen, woonde in Oud-West voor het studiejaar voorbij was. Dus met een beetje geluk schuif je vrij snel door.
Amstelcampus aan de wibautstraatquote:Op donderdag 21 maart 2013 01:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Daar is de UvA mee bezig, op behoorlijk grote schaal... De oplevering zou over een jaar of vijf zijn las ik eens.
In Amsterdam zit de UvA natuurlijk ook op verschillende locaties dus dat helpt ook niet.
Dat is HvA, geen UvA... En daar komen ook niet alle domeinen, maar alleen wat nu verspreid over Oost zit, volgens mij.quote:
Ik vind Noord persoonlijk erg leuk. Ik woon in cultureel Noord, niet ghetto Noord. Dus ik heb allemaal kunstenaar naast de deur, leuke initiatieven, festivals, een paar leuke uitgaansgelegenheden. Alleen jammer dat het de laatste paar maanden steeds meer hipsters trekt. Maar als dat alles is..quote:
Je kan het beste vanaf Amstel station 10 minuten lopen of de metro naar de eerstvolgende halte (Spaklerweg) nemen (kan ook vanaf Duivendrecht). Maar als je per se de taxi wil hebben voor die ene kilometer is het dichter bij Amstelstation.quote:Op donderdag 21 maart 2013 08:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Nog een vraag, als ik naar de HJE Wenkebachweg moet, kan ik dan beter uitstappen bij Amsterdam Amstel en de taxi pakken, of bij Duivendrecht en de taxi pakken?
Zal ik doen!quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:02 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Graag gedaan
En zwaai even naar die mooie rode containers daar als je er langs komt
'Cultureel Noord'? Ik mag zeker niet vragen welk stuk je daarmee bedoelt?quote:Op donderdag 21 maart 2013 08:47 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik vind Noord persoonlijk erg leuk. Ik woon in cultureel Noord, niet ghetto Noord. Dus ik heb allemaal kunstenaar naast de deur, leuke initiatieven, festivals, een paar leuke uitgaansgelegenheden. Alleen jammer dat het de laatste paar maanden steeds meer hipsters trekt. Maar als dat alles is..
Noorderlichtquote:Op donderdag 21 maart 2013 08:47 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik vind Noord persoonlijk erg leuk. Ik woon in cultureel Noord, niet ghetto Noord. Dus ik heb allemaal kunstenaar naast de deur, leuke initiatieven, festivals, een paar leuke uitgaansgelegenheden. Alleen jammer dat het de laatste paar maanden steeds meer hipsters trekt. Maar als dat alles is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |