quote:
Op dinsdag 19 maart 2013 16:36 schreef gianni61 het volgende:[..]
mijn oven is vrij bagger dus weet niet of het mij lukt. zeker omdat ik nog nooit een quiche heb gemaakt, maar je mag het mij wel leren

Hihi, ik woon in een studentenhuis

Ik heb ook niet echt een briljante oven

Maargoed: Het is echt heel simpel.
Benodigheden:
2 eieren
200 gr gerookte zalm
Stronk broccoli (±500 gram)
200/250ml room of kookroom
dille (gedroogde uit zo'n potje)
5 plakjes bladerdeeg (zonder roomboter)
beetje olie
taartvorm of quichevorm.
Je begint met de broccoli: In kleine roosjes snijden, veel kleiner dan dat je normaal doet als je broccoli eet. Afspoelen en ongeveer 3 minuten koken. Daarna afgieten en goed laten uitlekken.
Ondertussen de plakjes bladerdeeg laten ontdooien
De taart- of quichevorm in smeren met een heel klein beetje olie en vervolgens met bedekken met de ontdooide plakken bladerdeeg. Dan pak je een vork en prik je heel veel gaatjes in de bladerdeegbodem, zo kan het vocht straks weg en voorkom je dus een natte bodem

De gerookte zalm pak je plak voor plak en snij je in reepjes. Met de reepjes bedek je de bladerdeegbodem. Over de zalm leg je vervolgens de uitgelekte broccoliroosjes.
Dan moet je nog de 2 eieren mixen met de room, ik gebruik meestal iets minder dan 250ml. Gewoon goed kloppen met de hand en daarna een flinke hoeveelheid dille erdoor heen roeren. 2 à 3 eetlepels denk ik ongeveer.
Dit eimengsel giet je vervolgens over de broccoli, dan even ervoor zorgen dat het mengsel overal zit en de uitstekende roosjes even onderduwen zodat ze in ieder geval bedekt zijn.
Daarna in de oven die voorverwarmd is op ongeveer 180 graden, en dan in de oven tot het eimengsel lichtjes bruin begint te worden.
Eetsmakelijk
[ Bericht 0% gewijzigd door essnhills op 19-03-2013 16:49:10 ]