abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:13:46 #151
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_124268157
waarom kunnen we een land met 1 miljoen inwoners niet gewoon failliet laten gaan?
pi_124268579
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef RamboDirk het volgende:
waarom kunnen we een land met 1 miljoen inwoners niet gewoon failliet laten gaan?
dat schaad de Europese heilstaat, de euro en dus onze economie.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_124268616
Op de site van FAZ hebben ze een grote foto van 'Cyprus zegt "nee"'. Hebben Cypriotische demonstranten zeker speciaal voor Dijsselbloem in het Nederlands geschreven. :D

Overigens, het plan wat nu concreet is afgekeurd: geen belasting voor de eerste 20.000, 6,75% voor het bedrag tussen 20.000 en 100.000, en 9,9% voor alles daarboven. Wie z'n geld twee jaar in Cyprus zou houden, zou voor de helft van de waarde van het afgepakte geld aan opties krijgen op aardgas dat mogelijkerwijs rond Cyprus in de grond zit.
pi_124268844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:23 schreef Igen het volgende:
Op de site van FAZ hebben ze een grote foto van 'Cyprus zegt "nee"'. Hebben Cypriotische demonstranten zeker speciaal voor Dijsselbloem in het Nederlands geschreven. :D

Deze:
pi_124269390
quote:

Overigens, het plan wat nu concreet is afgekeurd: geen belasting voor de eerste 20.000, 6,75% voor het bedrag tussen 20.000 en 100.000, en 9,9% voor alles daarboven. Wie z'n geld twee jaar in Cyprus zou houden, zou voor de helft van de waarde van het afgepakte geld aan opties krijgen op aardgas dat mogelijkerwijs rond Cyprus in de grond zit.
Mogelijk ja, mogelijk ook niet en daarnaast is, door het winnen van methaangas (Japan) en schaliegas (wereldwijd), aardgas niet veel meer waard.
pi_124270480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Cyprus wordt weer een heel goedkope vakantie-bestemming.

Overigens, ik wil even een variatie vraag stellen. Gaan de Cypriotische banken nog wel open?
Dat waren ze voor de Euro al niet. Cyprus was qua prijzen gewoon West-Europa. De enige reden dat er zoveel Engelse pensionado's zitten is een gunstig belastingklimaat.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_124271310
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:54 schreef ijdod het volgende:

[..]

Dat waren ze voor de Euro al niet. Cyprus was qua prijzen gewoon West-Europa. De enige reden dat er zoveel Engelse pensionado's zitten is een gunstig belastingklimaat.
Ik ben er heel lang geleden geweest, toen was het een goedkoop land :)

Overigens, de ECB melding betekent; de Cypriotische banken worden overeind gehouden ALS ze geopend worden NA een accoord met de Troika .Opening voor of zonder een accoord betekent insolvabiliteit van de banken en dus een accuut afsnijden.
pi_124272242
Voor mij was het 11 jaar geleden, net nadat we zelf aan de euro gingen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:30:50 #159
383099 Wouter_Drucker
Lid piratenpartij
pi_124272676
Blijkt dat veel mensen in Cypres hun geld over meerdere rekeningen hebben verdeeld om onder het garantie stelsel te blijven. Dan tel je die rekeningen toch even bij elkaar op? Ik mag toch aannemen dat je de rekeningen aan een naam kan koppelen.
pi_124272894
Da's een normale strategie hoor... ik vermoed eerder de nodige obscure BVtjes en geldezels. Ik begrijp dat het saldo van Cyprioten ook vrij hoog is gezien hun economie.
pi_124272950
quote:

Dat gasveld voor 6 miljard aan gazprom verkopen en je bent er ook?
pi_124273608
De Cyproten verwachten met hun 'nee' wellicht een betere deal te krijgen. Zouden ze dat krijgen?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 22:44:04 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124273720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:42 schreef Jojoke het volgende:
De Cyproten verwachten met hun 'nee' wellicht een betere deal te krijgen. Zouden ze dat krijgen?
Vooralsnog kunnen ze niet pinnen :X
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_124274022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 22:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vooralsnog kunnen ze niet pinnen :X
en riskeren ze een bankrun.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 23:47:20 #165
38496 Perrin
pi_124277011
pi_124277420
Stel je voor dat de bankrun zich in het egste geval over heel europa verspreidt.. Wat heeft het dan voor meerwaarde om je geld van de bankrekening te halen. Het lijkt me als we eenmaal in deze fase zitten de euro net zoveel waard is als wcpapier. Of kan je dan het beste in waarde vast goederen investeren.

Zou het nuttig zijn om de paar duizend die ik op de bank heb staan cash in huis te halen of is je cash geld net zo weing waard?
  woensdag 20 maart 2013 @ 00:01:05 #167
38496 Perrin
pi_124277557
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 23:57 schreef Bombshell het volgende:
Stel je voor dat de bankrun zich in het egste geval over heel europa verspreidt..
AEX / Wat zijn de lekkerste smaken soepblikken? :Y)
pi_124277634
quote:
Nou, dan is mijn vraag ook weer beantwoord :)
pi_124278179
Onrealistisch van het parlement om 'nee' te zeggen. Ik verwacht en hoop dat Europa gewoon de poot stijf houdt. Laat Cyprus dan maar met een voorstel komen hoe het dan wel die 5,8 miljard euro bij elkaar wil schrapen. Waarschijnlijk zullen ze dan aankloppen bij de Russen, die dan meer invloed krijgen over olie en gas in het gebied, het is niet anders. Cyprus heeft het hier zelf toe laten komen, niet de EU. Als je toestaat dat je financiële sector tig keer zo groot wordt dan je eigen economie, met lage belastingen en noem maar op voor buitenlanders en vennootschappen, dan weet je dat je vroeg of laat de ellende over je heen krijgt. Ze hadden lering moeten trekken uit Ijsland, dat hebben ze niet gedaan, jammer dan.

Als Cyprus er niet uit komt wordt het tijd de gok te nemen om het land failliet te laten gaan en uit de euro te laten stappen. Als je goed communiceert dat dit een speciaal geval is, met het oog op de veel te grote financiële sector van Cyprus vergeleken met zijn BBP, en dat dit never nooit niet gaat gebeuren met andere Zuid-Europese landen, dan valt het verspreidingseffect mee denk ik. Verder zou het een klein effect hebben op de euro aangezien Cyprus een heel klein land is.
  woensdag 20 maart 2013 @ 00:25:48 #170
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124278463
In Frankrijk is de minister die de begroting op moest stellen, Jérôme Cahuzac opgestapt. De minister zou een geheime bankrekening in Zwitserland hebben om geld wit te wassen. Het is een klap voor de Franse regering omdat Cahuzac als een politiek zwaargewicht werd beschouwd. Frankrijk wil volgend jaar aan de Europese norm voldoen.

Onderzoek naar zwart geld: Franse minister stapt op
Say what?
  woensdag 20 maart 2013 @ 08:06:03 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124281467
quote:
En met het timen van je noodvoorraad zijn er dikke winsten te behalen :7
AEX / Traders/ beleggers in de supermarkt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124284084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 08:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

En met het timen van je noodvoorraad zijn er dikke winsten te behalen :7
AEX / Traders/ beleggers in de supermarkt
Wat een heldentopic is dat _O_
  woensdag 20 maart 2013 @ 10:43:16 #173
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124284519
Ze moeten gewoon Cyprus faiiliet laten gaan en die cypriotische syteembanken ook, gewoon net als een groenteboer en een viswinkel , failliet laten gaan
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_124285480
Groetjes vanuit Limassol(-grad).
Ik ben zelf economisch niet goed onderlegd maar volg dit topic toch met interesse.
Crisis is waar iedereen het hier over heeft. Ik word er zelf een beetje moe van eerlijk gezegd.
Duitsland is de grote aggressor uiteraard.
Wat zaken die ik hier heb gelezen: Pinnen is geen probleem hoor. Het enige lastige is dus dat de spaarrekeningen geblokkeerd zijn en dat de banken niet open gaan.
Ik was hier vanochtend bij de starbucks, kopje koffie kopen. De kerel voor mij had ook wat gekocht en kreeg 4 euro wisselgeld terug. In muntjes van 10ct. (banken dicht dus STBX geen wisselgeld).
Daar was ie niet van gediend en bood mij voor dat geld dan maar een crisis-cafe-latte aan.
Vervolgens aan een tafeltje naast die kerel plaats genomen om allerlei geklaag aan te horen over vooral Germany. Er was maar 1 onderwerp wat besproken werd: crisis.
Vervolgens gaat dat groepje uit elkaar en rijdt weg in Porsches 911 en dikke Mercedessen. Ik kon een lach niet onderdrukken.
Een mailtje wat de ronde doet is er 1 waarin de link tussen het Russische geld (voornamelijk Russische joden volgens dat mailtje) , Duitsland en de tweede wereldoorlog wordt gelegd. Te grappig voor woorden natuurlijk maar Duitsland word totaal zwart gemaakt.

Ik woon hier nog maar net, en wilde deze week een betaalrekening openen. Helaas kan dat nu niet. Dat is de last die ik heb. Vraag me wel af, zodra het weer kan of Laiki bank me een mooie spaarrekening aanbiedt ;-).

Vraag me zwaar af wat hier trouwens gaat gebeuren zodra de banken weer opengaan. Ongeacht welke oplossing er volgt: EU-spaartaks/Rusland/Default. Misschien dat iemand met meer economische kennis dan ik daar een onderbouwde mening over kan geven?
pi_124285933
Er is niks over te zeggen nu. Zolang er niet ergens ¤17 miljard wordt gevonden waarvan niet meer dan ¤10 miljard lening is blijven de Cypriotische banken dicht. Ze zijn alleen theoretisch niet failliet, in de praktijk zijn ze dat wel.

Wat ik aan het geheel erg tragisch vind is dat de Cyprioten hebben geluisterd naar het verhaal dat nodig was om 'ons' in het noorden te overtuigen dat Cyprus echt geholpen moest worden en daaruit de conclusie hebben getrokken dat het systeem explodeert als we hun niet helpen.

Uit alles blijkt dat dit niet het geval is. Maar door het verhaal denken ze dat ze kunnen pokeren terwijl wij allang klaar zijn om de tafel te verlaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')