Die staat in mijn favo nu !quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:04 schreef aegir_de_viking het volgende:
website uitmuntend.de is ook erg handig
Graag gedaanquote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:20 schreef nikky het volgende:
Inmiddels een brief via PM ontvangen..
Rewimo
Ik was te lui om hem helemaal te herschrijven, alleen de ergste fouten er uitgehaaldquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:51 schreef Rewimo het volgende:
Er staan nog steeds veel fouten in, ik had Nikky al een DM gestuurd met het aanbod om er even naar te kijken
Het gaat er vooral om dat jij de handelaar correct gemaand hebt, dan sta je sterker voor de rechterquote:Op maandag 1 april 2013 13:30 schreef siemi het volgende:
Het probleem is dat de meeste autobedrijven in Duitsland dagelijks zulk soort brieven ontvangen en dan vaak door advocaten verstuurd. Maakt dus ook vak weinig indruk. Wat juridisch belangrijk is, dat je de auto moet aanbieden voor nachbesserung, er moet een Frist in staan (uiterlijk dan en dan moet hij goed zijn, anders ontbind ik de koop (wandelung)). Ik zou er ook melding van maken dat dit de momenteel bekende gebreken zijn, maar dat verdere gebreken niet uit te sluiten zijn. Ook dat in het koopcontract geen melding is gemaakt van deze gebreken.
Verder zou ik geen defecten benoemen, maar de signalen aangeven. Zo krijg je straks de discussie dat ze er nieuwe Gluhkerzen hebben gemonteerd (kost 40 euro voor 4 stuks) en het probleem niet is opgelost. Oh ja, die nieuwe gloeibougies is wel een verbetering waar je naar rato voor mag betalen.
Al met al is dit echt zaak voor een advocaat, anders ben ik bang dat je je eigen glazen ingooit. Ik zie regelmatig zulke brieven van handelaren op een forum voorbijkomen, waar bijna altijd door onnozelheid van de klant onderuit te komen is.
toch erg dat hier alles met een advocaat geregeld moet worden.quote:Op maandag 1 april 2013 19:41 schreef siemi het volgende:
Eh, ik heb afgelopen week 32 euro voor 4 betaald. Het monteren is in een kwartiertje gebeurt...... Ik had ze op dinsdag besteld en op donderdag in huis. Was snel genoeg. Een Ford dealer krijgt de onderdelen de volgende dag geleverd, al verwacht ik dat ze gloeiboougies zelf wel op voorraad hebben. Ze zijn in ieder geval niet heel erg bezig met je van dienst te zijn.
Maar zoals gezegd, schakel een advocaat in. Je gooit anders je eigen glazen in.
Nee, in NL heb je alleen maar bona fide autohandelarenquote:Op maandag 1 april 2013 21:10 schreef z80 het volgende:
[..]
toch erg dat hier alles met een advocaat geregeld moet worden.
ik koop mijn auto wel in NL en hou daar ook het onderhoud. dit soort gezeur ben ik liever kwijt dan rijk.
dat zeg ik niet. maar het gezeur, ook met een vak garage en dealer, hier in D is voor mij een reden om in NL te blijven met het onderhoud.quote:Op maandag 1 april 2013 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, in NL heb je alleen maar bona fide autohandelaren
Snap het voordeel daar niet van.quote:Op maandag 1 april 2013 21:16 schreef z80 het volgende:
[..]
dat zeg ik niet. maar het gezeur, ook met een vak garage en dealer, hier in D is voor mij een reden om in NL te blijven met het onderhoud.
Het was de chef van de firma, niet van de werkplaats. Ik geloof dat hij het best sneu voor mij vond.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Merk ik sowieso veel in Duitsland, bij technische bedrijven worden lange tijden makkelijk geaccepteerd.
Duurt het onderdeel 4-6 weken? Nou ja, prima. Twee dagen voor de offerte? Redelijk. Vier weken voor een gloeibougie? Da's een beetje aan de lange kant.
De Nederlanders willen het wat dat aangaat stukken sneller hebben, als ik niet binnen een dag een offerte heb gestuurd kan ik het wel vergeten.
Dat amicale gehannes van die Werkstattleiter zou ik niet accepteren, da's wel belachelijk vrijpostig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |