abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124640310
website uitmuntend.de is ook erg handig
  Milf vrijdag 29 maart 2013 @ 12:07:13 #52
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_124640389
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:04 schreef aegir_de_viking het volgende:
website uitmuntend.de is ook erg handig
Die staat in mijn favo nu !
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf vrijdag 29 maart 2013 @ 12:20:11 #53
16000 nikky
pi_124640779
Inmiddels een brief via PM ontvangen..
Rewimo _O_
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 maart 2013 @ 12:28:07 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124641041
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:20 schreef nikky het volgende:
Inmiddels een brief via PM ontvangen..
Rewimo _O_
Graag gedaan :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:02:19 #55
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124642177
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Graag gedaan :D
^O^
  vrijdag 29 maart 2013 @ 14:16:53 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_124645513
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:51 schreef Rewimo het volgende:
Er staan nog steeds veel fouten in, ik had Nikky al een DM gestuurd met het aanbod om er even naar te kijken ;)
Ik was te lui om hem helemaal te herschrijven, alleen de ergste fouten er uitgehaald
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_124754245
Het probleem is dat de meeste autobedrijven in Duitsland dagelijks zulk soort brieven ontvangen en dan vaak door advocaten verstuurd. Maakt dus ook vak weinig indruk. Wat juridisch belangrijk is, dat je de auto moet aanbieden voor nachbesserung, er moet een Frist in staan (uiterlijk dan en dan moet hij goed zijn, anders ontbind ik de koop (wandelung)). Ik zou er ook melding van maken dat dit de momenteel bekende gebreken zijn, maar dat verdere gebreken niet uit te sluiten zijn. Ook dat in het koopcontract geen melding is gemaakt van deze gebreken.
Verder zou ik geen defecten benoemen, maar de signalen aangeven. Zo krijg je straks de discussie dat ze er nieuwe Gluhkerzen hebben gemonteerd (kost 40 euro voor 4 stuks) en het probleem niet is opgelost. Oh ja, die nieuwe gloeibougies is wel een verbetering waar je naar rato voor mag betalen.

Al met al is dit echt zaak voor een advocaat, anders ben ik bang dat je je eigen glazen ingooit. Ik zie regelmatig zulke brieven van handelaren op een forum voorbijkomen, waar bijna altijd door onnozelheid van de klant onderuit te komen is.
  Milf maandag 1 april 2013 @ 16:48:52 #58
16000 nikky
pi_124759992
Veertig euro per stuk ja. Dan het arbeidsloon nog.
Er is mij verzekerd dat dit een auto was in uitstekende staat. Niets mis mee. Ik betaal geen 4000 euro om vervolgens mijn auto uit elkaar te zien vallen. Ze hebben tijd genoeg gehad om hem te repareren.... En mij drie weken laten wachten op gloeibougies :D dan ben je wat mij betreft gewoon bezig met Nederlandertje pesten.
pi_124765529
Eh, ik heb afgelopen week 32 euro voor 4 betaald. Het monteren is in een kwartiertje gebeurt...... Ik had ze op dinsdag besteld en op donderdag in huis. Was snel genoeg. Een Ford dealer krijgt de onderdelen de volgende dag geleverd, al verwacht ik dat ze gloeiboougies zelf wel op voorraad hebben. Ze zijn in ieder geval niet heel erg bezig met je van dienst te zijn.

Maar zoals gezegd, schakel een advocaat in. Je gooit anders je eigen glazen in.
  maandag 1 april 2013 @ 21:04:29 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_124769351
Deze link zouden we aan de OP toe kunnen voegen, legt haarfijn de verschillen tussen een huwelijk in Duitsland en Nederland uit.

http://www.uni-muenster.d(...)efung/familienrecht/
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 1 april 2013 @ 21:09:07 #61
45206 Pietverdriet
pi_124769506
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:30 schreef siemi het volgende:
Het probleem is dat de meeste autobedrijven in Duitsland dagelijks zulk soort brieven ontvangen en dan vaak door advocaten verstuurd. Maakt dus ook vak weinig indruk. Wat juridisch belangrijk is, dat je de auto moet aanbieden voor nachbesserung, er moet een Frist in staan (uiterlijk dan en dan moet hij goed zijn, anders ontbind ik de koop (wandelung)). Ik zou er ook melding van maken dat dit de momenteel bekende gebreken zijn, maar dat verdere gebreken niet uit te sluiten zijn. Ook dat in het koopcontract geen melding is gemaakt van deze gebreken.
Verder zou ik geen defecten benoemen, maar de signalen aangeven. Zo krijg je straks de discussie dat ze er nieuwe Gluhkerzen hebben gemonteerd (kost 40 euro voor 4 stuks) en het probleem niet is opgelost. Oh ja, die nieuwe gloeibougies is wel een verbetering waar je naar rato voor mag betalen.

Al met al is dit echt zaak voor een advocaat, anders ben ik bang dat je je eigen glazen ingooit. Ik zie regelmatig zulke brieven van handelaren op een forum voorbijkomen, waar bijna altijd door onnozelheid van de klant onderuit te komen is.
Het gaat er vooral om dat jij de handelaar correct gemaand hebt, dan sta je sterker voor de rechter
  maandag 1 april 2013 @ 21:10:22 #62
63722 z80
I fink you freaky
pi_124769554
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 19:41 schreef siemi het volgende:
Eh, ik heb afgelopen week 32 euro voor 4 betaald. Het monteren is in een kwartiertje gebeurt...... Ik had ze op dinsdag besteld en op donderdag in huis. Was snel genoeg. Een Ford dealer krijgt de onderdelen de volgende dag geleverd, al verwacht ik dat ze gloeiboougies zelf wel op voorraad hebben. Ze zijn in ieder geval niet heel erg bezig met je van dienst te zijn.

Maar zoals gezegd, schakel een advocaat in. Je gooit anders je eigen glazen in.
toch erg dat hier alles met een advocaat geregeld moet worden.
ik koop mijn auto wel in NL en hou daar ook het onderhoud. dit soort gezeur ben ik liever kwijt dan rijk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 april 2013 @ 21:11:57 #63
45206 Pietverdriet
pi_124769628
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:10 schreef z80 het volgende:

[..]

toch erg dat hier alles met een advocaat geregeld moet worden.
ik koop mijn auto wel in NL en hou daar ook het onderhoud. dit soort gezeur ben ik liever kwijt dan rijk.
Nee, in NL heb je alleen maar bona fide autohandelaren
  maandag 1 april 2013 @ 21:16:42 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_124769818
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 21:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, in NL heb je alleen maar bona fide autohandelaren
dat zeg ik niet. maar het gezeur, ook met een vak garage en dealer, hier in D is voor mij een reden om in NL te blijven met het onderhoud.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 april 2013 @ 21:18:46 #65
45206 Pietverdriet
pi_124769908
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:16 schreef z80 het volgende:

[..]

dat zeg ik niet. maar het gezeur, ook met een vak garage en dealer, hier in D is voor mij een reden om in NL te blijven met het onderhoud.
Snap het voordeel daar niet van.
pi_124777328
Z80 vind extra betalen prettig. De garagetarieven liggen in Duitsland veel lager en als er eens wat is heb je veel meer rechten dan in Nederland. Ik ga daarom met mijn auto naar een Duitse garage, ondanks dat ik dan de BTW niet terugkrijg en in NL wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 april 2013 @ 09:31:37 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124783962
De service is hier, als je tenminste een goede garage hebt, ook erg goed. Helaas is mijn garage in Goch gesloten (geen opvolger) en moet ik nu naar Uedem, maar dat is ook weer een vrij kleine (merk)garage waar ze je bijvoorbeeld even naar huis brengen als je je auto moet achterlaten, en je ook weer komen ophalen thuis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf dinsdag 2 april 2013 @ 09:36:07 #68
16000 nikky
pi_124784039
Ik ga ook liever naar DE omdat ik weet dat de service beter is en de prijs kwaliteit verhoudingen beter liggen. Maar zoals ook in NL kunnen ze je ook in DE naaien waar je bijstaat.
Ik heb net gebeld en mijn ongenoegen geuit. Aankomende vrijdag kan ik weer terecht.. wilde dat ik beter Duits kon... echt waar. Want ik ben echt superpissed.
Ik ben alleen voor de ruitenwisser, remmen en gloeibougies geweest. Ik wilde namlijk niet teveel zeuren en als lastige klant bestempeld worden. Maar als men mij zo gaat behandelen, dan ga ik overal over "zeuren" ook al weet ik dat dit mijn goed recht is. Kijken wat ik hieruit kan slepen.
  donderdag 4 april 2013 @ 20:46:21 #69
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_124890700
Oh ja, zulke toestanden!

Mijn man verkocht een motor aan een dealer, weten jullie nog? Die gek die zijn vader vanuit München stuurde, die om 5.30 uur aanbelde?

Hij (de zoon) was niet tevreden en klaagde ons aan wegens Betrug. Eerst een civiele procedure. We hebben alles via de advocaat gedaan, natuurlijk. Liep op niets uit. Daarna strafrechtelijk. Een officiële aanklacht voor bedrog (best link, mijn man is politieagent en kan zomaar om zoiets ontslagen worden). Strafrechtelijk wonnen we uiteindelijk ook. Daarna weer opnieuw civiel! Ook hier trok aanklager aan het kortste eind.

Het heeft al met al een jaar geduurd, die procedures, en we hebben dus niks "verloren". De aanklager (een man die overal op internet wordt aangeduid als een bedrieger -pot , ketel - had geen poot om op te staan.

Alleen jammer dat rechtsbijstand alleen het strafrechtelijke deel vergoedde, en niet het civiele.
Maar goed, ik heb er graag een paar honderd euro voor over om die eikel op zijn muil te zien gaan.

Hoe dan ook: we hebben diverse ervaringen met particuliere aankopen. Auto's e motoren. Voortaan kopen we alleen nog via een dealer. Maar ik ben op mijn hoede, nu ik Nicky's ervaringen lees! :o
... ♥ ik mis je ♥
  Milf vrijdag 5 april 2013 @ 10:07:54 #70
16000 nikky
pi_124906788
Kom ik net bij de garage voor de afspraak van vandaag.....

Die was gisteren mevrouw }:|

Euh nee, die is vandaag. Ik heb heel duidelijk 5 april afgesproken. Maar chef aanwezig? Met hem heb ik de afspraak gemaakt en ik wil met hem spreken wegens meer gebreken aan de auto.

Chef: Oke, wat is er mis met de auto
Ik: Nou sorry hoor, maar even net over bij de balie... we hebben duidelijk vandaag afgesproken en niet gisteren. Ik ben hier nu voor de derde keer en dan wordt mij verteld dat ik gisteren hier had moeten zijn. Ik ben niet zo blij
Chef: oke
Ik: Ik heb een lijst bij mij met nog veel meer mankementen. Ik heb veel geld voor die auto betaald en ik ben niet tevreden hoe ik hier behandeld word. Ik bedoel... gloeibougies heb je gewoon op voorraad en ik moet er drie a vier weken op wachten |:( 8)7
Chef: Oke, laat maar even zien en gaan we kijken wat we kunnen doen.

Nu hebben ze iets meer tijd nodig voor de reparaties, want tja... ik heb er nu een hele waslijst voor ze. Ik heb meerdere malen gevraagd naar de kosten. Dit is allemaal geen probleem zei de beste chef... nou ik ben heeeel benieuwd. Want ik ben toch echt niet van plan om een enorme rekening te betalen en dit heb ik ook gemeld. De chef pakte mij bij mijn armen en zei: Het komt echt allemaal in orde en glimlachte vaderlijk naar mij.
Ik ben echt heel benieuwd :')
pi_124906897
Merk ik sowieso veel in Duitsland, bij technische bedrijven worden lange tijden makkelijk geaccepteerd.

Duurt het onderdeel 4-6 weken? Nou ja, prima. Twee dagen voor de offerte? Redelijk. Vier weken voor een gloeibougie? Da's een beetje aan de lange kant.

De Nederlanders willen het wat dat aangaat stukken sneller hebben, als ik niet binnen een dag een offerte heb gestuurd kan ik het wel vergeten.

Dat amicale gehannes van die Werkstattleiter zou ik niet accepteren, da's wel belachelijk vrijpostig.
  Milf vrijdag 5 april 2013 @ 10:15:52 #72
16000 nikky
pi_124906949
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Merk ik sowieso veel in Duitsland, bij technische bedrijven worden lange tijden makkelijk geaccepteerd.

Duurt het onderdeel 4-6 weken? Nou ja, prima. Twee dagen voor de offerte? Redelijk. Vier weken voor een gloeibougie? Da's een beetje aan de lange kant.

De Nederlanders willen het wat dat aangaat stukken sneller hebben, als ik niet binnen een dag een offerte heb gestuurd kan ik het wel vergeten.

Dat amicale gehannes van die Werkstattleiter zou ik niet accepteren, da's wel belachelijk vrijpostig.
Het was de chef van de firma, niet van de werkplaats. Ik geloof dat hij het best sneu voor mij vond.
Daarnaast weet ik dat dingen langer duren hier.... maar ze hebben een enorme werkplaats en magazijn. Gloeibougies zitten redelijk standaard in een diesel :+
  Milf vrijdag 5 april 2013 @ 14:52:44 #73
16000 nikky
pi_124915315
Net een gesprek gehad met mijn advocaat. (hij belde voor iets anders). En hij zegt dat ze alles moeten repareren, behalve de milieu sticker, en als ze vanavond lastig doen dan meest ik maar even langskomen.

Ik voel mij iets gesterkt, maar ben wel zenuwachtig......
pi_124916020
Die ollen Holländer.
pi_124946366
Hier ook feest met de auto.. Voor de hauptuntersuchung bij een garage de remmen laten repareren.. Vandaag terug naar het keurstation - niks veranderd :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')