Zit in de IT dus geen CAO of iets dergelijks.. Mijn werkgever kan mij lastiger "verkopen" bij de klant in bovengenoemde periodes.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:24 schreef noutie het volgende:
Poe, dat weet ik niet. Ik werk in de bouw en hier geldt hetzelfde. Je kan gewoon niet alle vrije dagen vrij opnemen. Voor het onderwijs geldt zoiets ook. Dan kan je ook niet buiten de schoolvakanties weg.
Vreemd, ik zit ook in de detachering en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik had vorig jaar twee verplichte vrije dagen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:26 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Zit in de IT dus geen CAO of iets dergelijks.. Mijn werkgever kan mij lastiger "verkopen" bij de klant in bovengenoemde periodes.
Wat niet inhoudt dat ik nauwelijks ruimte heb om zelf vrije dagen op te nemen voor een vakantie buiten het seizoen of als ik eens een losse vrije dag wil.
Wij zitten in een vrij nieuwe tak van sport, niet op techniek gericht maar op het ondersteunen/optimaliseren van de sales organisatie binnen IT bedrijven. Is ook een start-up, welliswaar snel groeiende maar de 2 directeuren zitten zelf ook nog bij klanten. Daarboven weer 2 investeerders die zich niet inhoudelijk met het bedrijf bezig houden maar puur hun netwerk gebruiken voor de zaak.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:35 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Vreemd, ik zit ook in de detachering en ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ik had vorig jaar twee verplichte vrije dagen.
Het is erg vervelend voor de werkgever dat hij je lastig kan verkopen tijdens de zomervakantie en tussen kerst en oud en nieuw, maar volgens mij is dat een ondernemersrisico en ik vind het erg vreemd dat hij dat op deze manier op de werknemer probeert af te wentelen.
Wij doen ook niet aan techniek. Althans, de BU waar ik voor werk doet dat niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:37 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Wij zitten in een vrij nieuwe tak van sport, niet op techniek gericht maar op het ondersteunen/optimaliseren van de sales organisatie binnen IT bedrijven. Is ook een start-up, welliswaar snel groeiende maar de 2 directeuren zitten zelf ook nog bij klanten. Daarboven weer 2 investeerders die zich niet inhoudelijk met het bedrijf bezig houden maar puur hun netwerk gebruiken voor de zaak.
Wat staat er in je contract over de vrije dagen?quote:Vindt ik ook een ondernemingsrisisco, nu vindt ik het niet erg om tussen kerst en nieuw vrij te zijn. Maar in de zomer wil ik het liefste toch wel buiten het seizoen weg, en helemaal niet verplicht 3 weken achter elkaar vrij zijn.
Letterlijk overgenomen:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:40 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wij doen ook niet aan techniek. Althans, de BU waar ik voor werk doet dat niet.
[..]
Wat staat er in je contract over de vrije dagen?
Als je dit contract al ondertekend hebt, dan ben je volgens mij met deze voorwaarden akkoord gegaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:42 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Letterlijk overgenomen:
Artikel 5. Vakantiedagen
5.1 Het aantal vakantiedagen waarop een werknemer per kalenderjaar recht heeft,
bedraagt 25 dagen, gebaseerd op een 40-urige werkweek .
5.2 De werknemer is gerechtigd, na overleg met en verkregen toestemming van de
werkgever, de tijdstippen van aanvang en einde van zijn vakantie(s) vast te stellen, voor
zover daartoe op dat moment aanspraak bestaat en rekening houdend met de belangen van
de werkgever . Hierbij zullen 3 aaneengesloten weken vakantie worden opgenomen in de
periode lopend van het begin van de week, waarin 16 juli valt tot en met het eind van de
week waarin 15 augustus valt. Tevens zal over de periode van 27 december van enig jaar tot
en met 31 december daaraanvolgend vakantie worden opgenomen. Tevens zal de vrijdag na
hemelvaart ook een verplichte vrije dag zijn.
Al over gesproken, en is geen verandering in mogelijk..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:48 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als je dit contract al ondertekend hebt, dan ben je volgens mij met deze voorwaarden akkoord gegaan.
Ik zou er gewoon eens met je leidinggevende over gaan praten, ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle klandizie in de zomervakantie ineens stilligt en dat er wel afspraken over te maken zijn. Zeker als je een opdracht hebt en de opdrachtgever heeft geen bezwaar dat je in de perioden die genoemd zijn wel doorwerkt.
Weet je dat zeker? Bron?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:50 schreef Chinless het volgende:
Dat artikel mag niet. Wettelijk kunnen ze je er maar 3 verplichten per jaar zoals hierboven is aangegeven
http://ondernemerinbusine(...)hte-vrije-dagen/#Mag ik verplichte vrije dagen aanwijzen waarop al mijn werknemers een vakantiedag op moeten nemen?quote:Mag ik verplichte vrije dagen aanwijzen waarop al mijn werknemers een vakantiedag op moeten nemen?
Als werkgever mag je dagen aanwijzen waarop je werknemer verplicht een vakantiedag moet opnemen. Voorwaarde is wel dat de verplichte vrije dag staat opgenomen in de arbeidsovereenkomst of cao. Deze verplichte vrije dag gaat in principe af van het vakantiedagensaldo van de werknemer. Je kunt er als werkgever echter ook voor kiezen om hiervoor een extra vrije dag of pretverlofdag toe te kennen.
http://www.rijksoverheid.(...)akantie/vakantieurenquote:Werkgevers moeten in principe instemmen met de vakantiewensen van de werknemer. Hierop gelden 2 uitzonderingen:
als er een collectieve vakantie is vastgesteld (zoals de bouwvakantie en de schoolvakanties) of als er afspraken in de arbeidsovereenkomst staan hierover;
als de vakantiewens grote problemen oplevert voor de bedrijfsvoering. In dat geval moet de werknemer akkoord gaan met een andere vakantieperiode.
Dat is ook de info die ik kon vinden. Dus lijkt erop dat het mag (onbeperkt zelfs) zolang het in de arbeidsovereenkomst of CAO staat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:58 schreef Snapcount2 het volgende:
Dit is wat ik hier snel even over kon vinden.
[..]
http://ondernemerinbusine(...)hte-vrije-dagen/#Mag ik verplichte vrije dagen aanwijzen waarop al mijn werknemers een vakantiedag op moeten nemen?
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)akantie/vakantieuren
Was ook het eerste wat ik dacht. Weer een "Ik heb een contract ondertekend en ben er nu achter gekomen dat ik toch niet zo blij ben met de inhoud, hoe kan ik er onderuit komen"-topic van kvbeurden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Lezen is niet echt je sterkste kant he? Al de zoveelste keer dat je jezelf in de shit hebt gekregen door niet te lezen?
Dat is niet waar. Ik heb 50 uur per jaar die ik vrij mag opnemen, buiten de vakanties om. Of dit in de CAO zo geregeld is weet ik niet, lijkt me van wel.quote:
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Dan zouden alle (overheids)instanties die in vakantieperiodes het hele gebouw sluiten in overtreding zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:50 schreef Chinless het volgende:
Dat artikel mag niet. Wettelijk kunnen ze je er maar 3 verplichten per jaar zoals hierboven is aangegeven
Die van jou ook niet he? Ik heb gewoon een vast contract met een baan waar ik zeer content mee ben. Bij contractonderhandelingen moet je soms water bij de wijn doen, we zijn echter bezig met de vakantieplannning en toen kwam dit onderwerp weer ter sprake. Vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Lezen is niet echt je sterkste kant he? Al de zoveelste keer dat je jezelf in de shit hebt gekregen door niet te lezen?
Zozo, een vaste baan. En dan komt dit nu al naar boven.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:48 schreef kvbeurden het volgende:
[..]
Die van jou ook niet he? Ik heb gewoon een vast contract met een baan waar ik zeer content mee ben. Bij contractonderhandelingen moet je soms water bij de wijn doen, we zijn echter bezig met de vakantieplannning en toen kwam dit onderwerp weer ter sprake. Vandaar mijn vraag.
Dit inderdaad. En anders rechtsbijstand inschakelen. Eigen bijdrage daarvan zal ongeveer 3 tientjes zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gewoon je werkgever een bij elkaar gegooglede brief sturen.
Met het verschil dat je dan bijna het dubbele aantal dagen hebt om te spenderenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:24 schreef noutie het volgende:
Poe, dat weet ik niet. Ik werk in de bouw en hier geldt hetzelfde. Je kan gewoon niet alle vrije dagen vrij opnemen. Voor het onderwijs geldt zoiets ook. Dan kan je ook niet buiten de schoolvakanties weg.
bedankt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:35 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zit ook bij een detacheerder en bij ons hebben we alleen de dagen tussen kerst en oud en nieuw verplicht vrij.
Welnee, gewoon de verplicht ingelaste vakantie storneren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gewoon je werkgever een bij elkaar gegooglede brief sturen.
Bedankt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:35 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zit ook bij een detacheerder en bij ons hebben we alleen de dagen tussen kerst en oud en nieuw verplicht vrij.
Goed om te weten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:35 schreef RabbitHeart het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |