abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124193944
Hai,
Laatst heb ik gesolliciteerd voor een nieuwe baan als callcenter medewerker. Ik heb een telefonisch gesprek gehad waar ik het eea moest vertellen en vervolgens moest ik een test maken die ik per mail toegezonden kreeg. Eenmaal door de test kreeg ik dit mailtje:
Graag vraag ik je om jouw Id/Paspoort , je diploma, een referentie en rekeningnummer mee te nemen.
Dit zodat wij jouw administratie ook meteen in orden kunnen maken.

Tijdens ons sollicitatiegesprek zal ik met name ingaan op je motivatie en vragen naar voorbeelden uit je werkverleden.
Als tip ter voorbereiding kun je kijken op www.KPN.com.
Ook vraag ik je om voor die tijd een motivatiebrief te schrijven van min. 1/2 A4 waarin je antwoord geeft op de volgende vragen:
In deze motivatie vraag ik je de volgende vragen uit te werken
- Op welke manier sluit jij goed aan op de kernwaarden ( Persoonlijk, Eenvoud & Vertrouwen) van KPN?
- Wat kom jij KPN brengen?
- Waarin ga jij het verschil maken?
- Wat wil jij binnen KPN komen halen?
Deze kan je per mail toezenden naar {naam}@{naam bedrijf}.nl

Ik heb een motivatiebrief gemaakt en daar wil ik graag wat feedback op!

voornaam achternaam
straatnaam huisnummer
postcode stad

stad, 18 maart ’13

Betreft: Motivatiebrief Medewerker Technische helpdesk KPN.

Beste mw. tussenvoegsels en achternaam,

Op www.{naam uitzendbureau}.nl ben ik de vacature ‘Medewerker Technische helpdesk KPN' tegengekomen en deze sprak mij direct aan. Ik zal u uitleggen waarom deze vacature mij direct aansprak en wat mij heeft getriggerd om te solliciteren voor deze functie.

Ik heb vanaf maart 2011 anderhalf jaar gewerkt voor het {naam bedrijf}. Hier functioneerde ik als team ondersteunend medewerker. Deze functie is eigenlijk bedoeld voor zeer ervaren professionals op gebied van dienstverlening. De gemiddelde leeftijd was dan ook 40. Bij deze leeftijd komen ook vragen over ICT-kwesties. Door mijn achtergrond als ICT-hobbyist werd ik natuurlijk altijd benaderd voor vragen, waardoor ik ook een soort technicus werd op IT gebied. Bij de dienstverlening moet gedacht worden aan een team van minimaal één re-integratiebegeleider, één arbeidsdeskundige en één verzekeringsarts. Er wordt nauw samengewerkt daardoor speelt zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en tijdigheid een grote rol. De klanten bellen ons en wij bellen klanten. Gesprekken met klanten gebeurd te allen tijde resultaatgericht met empathie en respect. Ik voelde mij geprikkeld om bij een telefonisch gesprek met de klant toch het resultaat waar ik naar verlangde te behalen.

Na een verhuizing in mei ’12 ben ik op mijzelf gaan wonen in {stad}. Op het moment dat ik door een vriend werd verteld over het face2face marketingbedrijf {bedrijfnaam}’ heb ik hier gesolliciteerd en werd ook direct aangenomen. Hier begonnen de ‘Hardcore sales’ voor mij. Ik ben rijk aan ervaring om de juiste elementen te bundelen om zo het best mogelijke resultaat te behalen. Op sales heb ik een hele andere kijk dan lijkt. Ik houd van praten, maar door luisteren heb ik geleerd dat veel meer te halen valt.

Binnen dit bedrijf ben ik in zeer korte tijd gepromoveerd tot teamleider, waarbij ik het team aanstuur waar nodig en targets zowel individueel als in teamverband behaal. Ik ben met plezier teamleider. In deze tijd heb ik geleerd te onderhandelen met verschillende partijen, die allemaal verschillende belangen hebben. Door deze functie heb ik een bescheiden start gemaakt met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten.

Kwaliteit staat boven kwantiteit… zeer cliché, maar hier kom ik even op terug. Bij face to face marketing staat ‘zo veel mogelijk’ bovenaan, dat zou dus betekenen dat kwantiteit boven kwaliteit staat. Ik heb liever een goed gesprek waarbij ik doormiddel van luisteren, anticiperen, communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht de sale maak waarbij men zelf volledig achter het contract staan, dan dat ik zoveel mogelijk huizen pak om een paar geluksales te treffen waarbij de ruime meerderheid als spijtoptant uitvalt.

Met dank aan deze mentaliteit mag ik mij op 2 projecten ‘de recordhouder’ noemen. Dit is leuk en motiveert mij, maar leuk is niet genoeg, want ik wil van beter naar best. Ik kan me goed voorstellen dat het werk in het callcenter ook buiten gewone kantoortijden plaatsvindt. Ik houd van afwisseling, dus ik vind wisselde werktijden geen enkel bezwaar.

Mijn vertrouwen in dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze vacature is natuurlijk volledig aanwezig als ik de belangen tegen elkaar afweeg. Dit heeft mij getriggerd om te solliciteren.

voornaam achternaam
pi_124194362
Hoe korter hoe beter.
eerste alinea eruit.
Tweede alinea begin je niet met "ik"
rest niet gelezen.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_124194380
Je bent echt compleet los gegaan over jezelf, als ik dit zo lees zouden ze je directeur moeten maken :')
pi_124194465
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:01 schreef JoPiDo het volgende:
Je bent echt compleet los gegaan over jezelf, als ik dit zo lees zouden ze je directeur moeten maken :')
Dit dus. Wat is dit voor stap in je carrière?
Je gaat van een midlevel carrière functie naar een startersfunctie :?
Ik zou je niet passend vinden vanwege teveel blabla en ook wel vanwege de spelfouten.
pi_124194557
Ik zou wat meer ingaan op je technische vaardigheden i.p.v. je sales vaardigheden. Het is immers een technische functie.

Persoonlijk denk ik ook dat het te veel tekst is. Geen hond die dat allemaal gaat lezen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_124194628
Teveel tekst, en je vind jezelf te geweldig. Je kan de helft weglaten
  maandag 18 maart 2013 @ 08:05:09 #7
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_124194780
Veel geblaat over jezelf, maar ik mis nou juist een beetje de motivatie waar deze brief voor bedoeld is. Of t is gewoon ondergesneeuwd door de rest ;)
Het is een helpdeskfunctie, daar verwachten ze dit soort brieven niet..

Overschat jij de functie niet een beetje, dat je idd een stap terug neemt in je carriere? Dit is ongeschoold studentenwerk..
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  † In Memoriam † maandag 18 maart 2013 @ 08:23:42 #8
34726 Fratz
Max
pi_124194949
Je gaat zeker vragen krijgen over je 'ik ben met plezier teamleider'. Verder, man, maak het eens concreet en helder, zo veel geblaat, je hoeft echt niet zo uitgebreid te zijn. Is dit voor Groningen, Enschede of Eindhoven?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_124195018
:O enkeltje eeuwig archief dit....
Ja doei.
  maandag 18 maart 2013 @ 08:43:08 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_124195173
Veel te lang en mij bevalt de toon ook niet echt. Mensen die "getriggerd" zeggen wil ik sowieso een hoek verkopen. Maar constructief blijvend, haal de wat meer feitelijke beschrijvingen van je vorige werksituaties eruit, en probeer iets meer als technicus ipv salespersoon over te komen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_124195365
Het komt op mij vooral ongeloofwaardig over...
pi_124195376
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:57 schreef JoPiDo het volgende:
Het komt op mij vooral ongeloofwaardig over...
Hoe harder je moet schreeuwen, hoe minder betrouwbaar, m.i.. Veel geblaat, weinig wol, dat idee.
Ja doei.
  maandag 18 maart 2013 @ 09:03:39 #13
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_124195469
Eerste alinea slaat al nergens op. En hoe je aansluit bij de kernwaarden komt niet terug.
pi_124195786
Die brief geeft de indruk van een 'hobbyist' (zoals je jezelf letterlijk noemt, wat meestal betekent dat je geen goed vooropleiding of echte professionele ervaring hebt) die van zichztelf vind dat hij al alles weet en dus al gelijk zich als expert presenteert, en zichzelf al behoorlijk op de borst klopt ('hardcore sales' en 'recordhouder').

Voor een bedrijf is dat meestal niet fijn. Ze vragen je om 'motivatie' en niet om hen uit te leggen hoe goed jij sowieso al bent;
Evenmin willen ze dat jij hen gaat vertellen hoe 'geschikt' jij al bent voor de job en dat zij jou moeten nemen, laat dat een beslissing zijn die zij nemen.

'Motivatie' is eerder je bereidheid je aan te passen aan anderen, te functioneren in een team, te luisteren naar je leidinggevende en je te houden aan hun regels.

Uit je brief komt eerder het tegenovergestelde... Het lijkt een solicitaiebrief om hen te vertellen dat ze je sowieso moeten nemen omdat jij alles al zou hebben. Maar niet dat je gemotiveerd bent om je in hun bedrijf in te voegen (Jij bent immers zo 'goed' dat iedereen je zou willen)

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 18-03-2013 12:00:01 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_124195893
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:22 schreef RM-rf het volgende:
die brief geeft de indruk van een 'hobbyist' (zoals je jezelf letterlijk noemt, wat meestal betekent dat je geen goed vooropleiding of echte professionele ervaring hebt) die van zichztelf vind dat hij al alles weet en dus al gelijk zich als expert presenteert, en zichzelf al behoorlijk op de borst klopt ('hardcore sales' en 'recordhouder').

voor een bedrijf is dat meestal niet fijn.. ze vragen je om 'motivatie' en niet om hen uit te leggen hoe goed jij sowieso al bent;
en evenmin willen ze dat jij hen gaat vertellen hoe 'geschikt' jij bent voor de job en zij jou moeten nemen, laat dat een beslissing zijn die zij moeten nemen.

'Motivatie' is eerder je bereidheid je aan te passen aan anderen, te functioneren in een team, te luisteren naar je leidinggevende en je te houden aan hun regels.

Uit je brief komt eerder het tegenovergestelde... het lijkt een solicitaiebrief om hen te vertellen dat ze je sowieso moeten nemen omdat jij alles al zou hebben, maar niet dat je gemotiveerd bent om je in hun bedrijf in te voegen (jij bent immers zo 'goed' dat iedereen je zou willen)
Ja, dat dus. Ik zou je opzij leggen op de stapel: te zwaar voor de functie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124196863
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:03 schreef egeltje1985 het volgende:
Eerste alinea slaat al nergens op. En hoe je aansluit bij de kernwaarden komt niet terug.
Die eerste alinea zou nog wel gaan als je iets doet als:
quote:
Door {naam uitzendbureau} ben ik op de vacature ‘Medewerker Technische helpdesk KPN' gewezen, welke mij direct aansprak.
Zelf vind ik een korte introductie wel op zijn plaats, en het voorkomt het veel voorkomende probleem dat er met 'ik' begonnen wordt. Het zou nog iets uitgebreider kunnen, maar dit is eigenlijk al voldoende.

Voor de rest, wat een lachertje die brief. Je doet of je heel wat bent, maar uiteindelijk ben je gewoon telefoontrut die een scriptje afwerkt. Maak het niet mooier dan het is.
pi_124197211
Allemachtig man, mijn eerste indruk is dat iemand boven zijn eigen niveau probeert te schrijven. Onnodig gebruik van Engelse termen en vaag gebruik van moeilijke woorden die amper relevant zijn.

Daarnaast ben je bij deze functie gewoon een belmiep en zal je zeer waarschijnlijk een script moeten volgen.

Kortom begin vrolijk opnieuw en zoek even op hoe je een fatsoenlijke brief schrijft.
pi_124197263
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Allemachtig man, mijn eerste indruk is dat iemand boven zijn eigen niveau probeert te schrijven. Onnodig gebruik van Engelse termen en vaag gebruik van moeilijke woorden die amper relevant zijn.

Daarnaast ben je bij deze functie gewoon een belmiep en zal je zeer waarschijnlijk een script moeten volgen.

Kortom begin vrolijk opnieuw en zoek even op hoe je een fatsoenlijke brief schrijft.
Ja, maar TS is dan ook een heuse 'go-getter' die 'out of de box kan denken'!
Ja doei.
pi_124197758
1. Gebruik zakelijke termen, geen hippe termen als 'getriggerd'.
2. Schrijf je brief in schrijftaal, gebruik geen spreektaal: "Kwaliteit staat boven kwantiteit… zeer cliché". Serieus? '...' gebruiken in een brief???
3. Waarom spreekt de functie jou aan? Wat heeft het bedrijf eraan om jou aan te nemen?

Verder wat hierboven al gezegd is. Maar waarom solliciteer jij voor die functie? Ben je momenteel werkloos? Voor een technisch helpdesk medewerker is verstand van techniek wel handig, maar ligt dit ver, heel ver, onder het niveau van de persoon die jij in de brief beschrijft. Als ik alleen kijk naar het profiel in die brief zou ik als HR medewerker denken dat je liegt, dat je momenteel werkloos bent, of dat je de druk op je huidige werk niet aankan, waardoor je een lichtere functie wil.

Mocht je er toch geen solliciteren: gooi deze brief weg, en maak een nieuwe, en ga hierbij alleen in op de vragen die jij gesteld zijn:
quote:
- Op welke manier sluit jij goed aan op de kernwaarden ( Persoonlijk, Eenvoud & Vertrouwen) van KPN?
- Wat kom jij KPN brengen?
- Waarin ga jij het verschil maken?
- Wat wil jij binnen KPN komen halen?
pi_124197893
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, maar TS is dan ook een heuse 'go-getter' die 'out of de box kan denken'!
En zonder 9 tot 5 mentaliteit, dat is tenslotte een uitdaging. Werken van 5 tot 7 in de avond.
pi_124198522
geld is de motivatie. zet dat er maar in
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 18 maart 2013 @ 11:11:24 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124198676
Ik heb je brief niet gelezen, die was veel te lang.
Recruiters zullen hem ook niet lezen, veel te lang, ze hebben geen tijd om die te lezen als je hem zo lang maakt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124198923
Ik heb je brief even snel doorgescand.. Wat een lap tekst.
Sluit me bij bovenstaande opmerkingen aan, nogal veel opschepperij over jezelf.

Daarnaast mis ik antwoord op de vragen:
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 04:34 schreef Sicario het volgende:
- Waarin ga jij het verschil maken?
- Wat wil jij binnen KPN komen halen?
  Official ESF Kreviewer maandag 18 maart 2013 @ 11:23:36 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_124199128
Ik begon net met het eruit halen van de d's en de t's en wat rare zinnen, maar die brief is zo slecht geschreven dat je net zo goed opnieuw kunt beginnen. Wat een rotzooi. Is ook geen doorkomen aan.
pi_124199236
quote:
9s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:23 schreef Kreator het volgende:
Ik begon net met het eruit halen van de d's en de t's en wat rare zinnen, maar die brief is zo slecht geschreven dat je net zo goed opnieuw kunt beginnen. Wat een rotzooi. Is ook geen doorkomen aan.
ik begon hiermee

quote:
deze sprak mij direct aan. Ik zal u uitleggen waarom deze vacature mij direct aansprak
Maar toen ik verder las, trok ik dezelfde conclusie als jij.

Schrijf je brief opnieuw TS en geef daarin alleen antwoord op de vragen.
Lekker
pi_124199373
Als de brief jou als persoon reflecteert is ie prima. Persoonlijk hou ik het graag kort en bondig.

Moet er wel bij zeggen dat ik al bijna een half jaar werkloos ben en werk voor mij helaas een lastig onderwerp, maar toch.
  maandag 18 maart 2013 @ 11:32:24 #27
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_124199378
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:13 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Die eerste alinea zou nog wel gaan als je iets doet als:

[..]

Zelf vind ik een korte introductie wel op zijn plaats, en het voorkomt het veel voorkomende probleem dat er met 'ik' begonnen wordt. Het zou nog iets uitgebreider kunnen, maar dit is eigenlijk al voldoende.

Voor de rest, wat een lachertje die brief. Je doet of je heel wat bent, maar uiteindelijk ben je gewoon telefoontrut die een scriptje afwerkt. Maak het niet mooier dan het is.
Een korte intro is prima inderdaad, maar niet zo. Twee keer sprak aan en het afschuwelijke 'getriggerd'.
pi_124200021
Welkom op Fok, Sicario. Aardige mensen hier, vind je niet?
  Official ESF Kreviewer maandag 18 maart 2013 @ 11:52:37 #29
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_124200056
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:51 schreef PierreBetfair het volgende:
Welkom op Fok, Sicario. Aardige mensen hier, vind je niet?
Wat is er mis met eerlijkheid. Als niemand wat zegt, stuurt ze een baggerbrief.
  maandag 18 maart 2013 @ 11:52:59 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_124200071
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, maar TS is dan ook een heuse 'go-getter' die 'out of de box kan denken'!
Jammer genoeg scoren die jeuktermen nog steeds in het bedrijfsleven.

OT: het scoort altijd als je kunt duidelijk maken waarom je 't écht wilt. Wees enthousiast en laat merken dat je veel van het bedrijf weet. Verpak je niet je complete levensverhaal in de motivatiebrief (dat verhuisdeel zou ik eruit laten)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_124200214
quote:
14s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:52 schreef Kreator het volgende:

Wat is er mis met eerlijkheid. Als niemand wat zegt, stuurt ze een baggerbrief.
Als je zegt dat het rotzooi is, vermeld dan ook even hoe het wel moet. Ik zeg niet dat je een botte hork bent, maar je gedraagt je wel zo. Dat weet je zelf ook, hopelijk.
pi_124200529
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Als je zegt dat het rotzooi is, vermeld dan ook even hoe het wel moet. Ik zeg niet dat je een botte hork bent, maar je gedraagt je wel zo. Dat weet je zelf ook, hopelijk.
hoe kun je vermelden hoe het wél moet als heel de brief niet werkt, laat hem eerst eens een nieuwe brief schrijven met de tips die hij wél heeft gekregen en daarna kun je dan nog een keer kijken of verbeteren zin heeft ^O^
Lekker
pi_124200568
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:56 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Als je zegt dat het rotzooi is, vermeld dan ook even hoe het wel moet. Ik zeg niet dat je een botte hork bent, maar je gedraagt je wel zo. Dat weet je zelf ook, hopelijk.
Ja, kom, laten we even heel TS zijn brief voor gaan kauwen, waarna hij misschien op gesprek mag komen en ze meteen doorhebben dat TS die brief niet zelf heeft geschreven. Win.
Ja doei.
pi_124200599
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:04 schreef Kittenbraadworst het volgende:

[..]

hoe kun je vermelden hoe het wél moet als heel de brief niet werkt.
Huh? Je kan alleen maar zeggen dat iets niet deugt als je weet hoe het wel moet. Wat dacht je dan?
  maandag 18 maart 2013 @ 12:10:29 #35
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124200760
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Huh? Je kan alleen maar zeggen dat iets niet deugt als je weet hoe het wel moet. Wat dacht je dan?
Ik weet niet hoe het wel moet, maar zó in ieder geval niet!
pi_124201035
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Huh? Je kan alleen maar zeggen dat iets niet deugt als je weet hoe het wel moet. Wat dacht je dan?
er zijn genoeg tips gegeven over hoe het wel moet, geen spelfouten, niet te lang, antwoord geven op de vragen die gesteld zijn... Je kan deze brief niet gaan bijsnijden en verbeteren omdat hij helemáál fout is. Dat bedoelde ik. Als hij graag wil dat iemand dát soort tips gaat geven, zal hij eerst de hele brief moeten herschrijven.

Maar zelfs als je níet weet hoe iets wél moet, kun je soms nog prima zeggen hoe iets níet moet.
Als iemand pannenkoeken wil gaan bakken met een ei, zandbakzand en peterselie, kan ik zonder problemen zeggen dat hij dan geen pannenkoek krijgt hoor, daarvoor hoef ik niet te weten hoe je wél een pannenkoek maakt.
Lekker
  Official ESF Kreviewer maandag 18 maart 2013 @ 12:21:55 #37
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_124201187
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:
Je kan alleen maar zeggen dat iets niet deugt als je weet hoe het wel moet. Wat dacht je dan?
Wat een onzin.
pi_124201242
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:06 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Huh? Je kan alleen maar zeggen dat iets niet deugt als je weet hoe het wel moet. Wat dacht je dan?
Op basis van deze brief zou hij bij mij op de stapel 'ok, als we echt niemand anders kunnen vinden' belanden. Wil niet zeggen dat ik een betere motivatie-brief kan schrijven.
Hell, ik heb nog nooit een motiviatie-brief hoeven schrijven. Kale c.v. is/was voldoende.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_124201250
Mooie troll.. Dit kan toch niet echt zijn :)

edit:
Kijk gewoon even verder dan je neus lang is en kijk is via google wat voor brieven naar boven komen
pi_124201678
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:17 schreef Kittenbraadworst het volgende:

Maar zelfs als je níet weet hoe iets wél moet, kun je soms nog prima zeggen hoe iets níet moet.
Als iemand pannenkoeken wil gaan bakken met een ei, zandbakzand en peterselie, kan ik zonder problemen zeggen dat hij dan geen pannenkoek krijgt hoor, daarvoor hoef ik niet te weten hoe je wél een pannenkoek maakt.
Nee, je snapt er niks van. Zeker alleen wat basis wiskundige logica gehad, of helemaal geen?
  maandag 18 maart 2013 @ 13:28:53 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_124203300
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:37 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee, je snapt er niks van. Zeker alleen wat basis wiskundige logica gehad, of helemaal geen?
Geen theoretische informatica gehad zeker? Er zijn zat problemen waarvoor het genereren van een oplossing lastig is maar het controleren van een gegeven oplossing (of het afwijzen van een gegeven oplossing) simpel.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_124203371
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:28 schreef eleusis het volgende:

[..]

Geen theoretische informatica gehad zeker? Er zijn zat problemen waarvoor het genereren van een oplossing lastig is maar het controleren van een gegeven oplossing (of het afwijzen van een gegeven oplossing) simpel.
Lastig en simpel is iets heel anders dat onmogelijk en mogelijk. Misschien valt het kwartje nu.
  maandag 18 maart 2013 @ 13:33:34 #43
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_124203467
Je voldoet iig niet aan de kernwaarde 'eenvoudig' :P
pi_124204631
Sicario, ik vind het een heel aardige, eerste poging! Ik denk dat in je brief al alle elementen zitten om het een geslaagde brief te maken. Mijn tips:

- Ik zou de brief inderdaad wat korter maken, maximaal één A4.
- Ik vind het heel fijn om je informele stijl te lezen. In verreweg de meeste brieven denken mensen het goed te doen omdat ze zich keurig aan de regels houden, maar juist die brieven zijn door hun clichés ontzettend saai. Ik vind wel dat je soms uit de bocht vliegt en iets te veel in spreektaal vervalt, bijvoorbeeld "Kwaliteit staat boven kwantiteit… zeer cliché, maar hier kom ik even op terug".
- Ik vond het stuk over liever kwaliteit boven kwantiteit het interessantst om te lezen en zou hier denk ik het meest de nadruk op leggen. Je hebt duidelijk een visie op hoe je met klanten om moet gaan en bent ervan overtuigd dat je hier de beste (lange termijn-) resultaten mee haalt. Ook het gedeelte over luisteren vs. praten vind ik interessant, maar het komt een beetje over als holle retoriek omdat je al zoveel positieve dingen over jezelf zegt. Wees selectiever!
- Met het op de borst kloppen vind ik het over het algemeen wel meevallen. Dat moet je in een brief ook wel een beetje doen. Het gedeelte waarin je je eerste functie omschrijft, zou ik wel aanpassen. Een formulering als "werd ik natuurlijk altijd benaderd voor vragen" vind ik bijvoorbeeld te sterk uitgedrukt; het "natuurlijk" moet je in zo'n geval echt weglaten. En met name door deze alinea kreeg ik de indruk dat je overgekwalificeerd bent voor de functie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_124204780
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:50 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En zonder 9 tot 5 mentaliteit, dat is tenslotte een uitdaging. Werken van 5 tot 7 in de avond.
Persoonlijk werk ik liever van 10 tot 6.

quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 04:34 schreef Sicario het volgende:

In deze motivatie vraag ik je de volgende vragen uit te werken
- Op welke manier sluit jij goed aan op de kernwaarden ( Persoonlijk, Eenvoud & Vertrouwen) van KPN?
- Wat kom jij KPN brengen?
- Waarin ga jij het verschil maken?
- Wat wil jij binnen KPN komen halen?
Deze kan je per mail toezenden naar {naam}@{naam bedrijf}.nl
Je beantwoordt echt geen één van de vragen. Tenzij het antwoord op 'wat kom jij KPN brengen' 'een enorme blaaskaak' is.

quote:
Ik heb een motivatiebrief gemaakt en daar wil ik graag wat feedback op!
deze sprak mij direct aan. Ik zal u uitleggen waarom deze vacature mij direct aansprak
Te herhalend binnen 2 zinnen.
quote:
Ik heb vanaf maart 2011 anderhalf jaar gewerkt voor het {naam bedrijf}.
Hier gebruik je verleden tijd maar verder in de brief beschrijf je de functie in tegenwoordige tijd. Is verwarrend.
quote:
Hier functioneerde ik als team ondersteunend medewerker.
Was je in je eentje een heel team of is dit een spelfoutje?
quote:
Deze functie is eigenlijk bedoeld voor zeer ervaren professionals op gebied van dienstverlening. De gemiddelde leeftijd was dan ook 40. Bij deze leeftijd komen ook vragen over ICT-kwesties. Door mijn achtergrond als ICT-hobbyist werd ik natuurlijk altijd benaderd voor vragen, waardoor ik ook een soort technicus werd op IT gebied. Bij de dienstverlening moet gedacht worden aan een team van minimaal één re-integratiebegeleider, één arbeidsdeskundige en één verzekeringsarts. Er wordt nauw samengewerkt daardoor speelt zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en tijdigheid een grote rol. De klanten bellen ons en wij bellen klanten. Gesprekken met klanten gebeurd te allen tijde resultaatgericht met empathie en respect. Ik voelde mij geprikkeld om bij een telefonisch gesprek met de klant toch het resultaat waar ik naar verlangde te behalen.
Deze zin zegt echt niks. Misschien verlangde je wel een kutresultaat of voelde je de prikkel wel maar deed je er niks mee?
quote:
Na een verhuizing in mei ’12 ben ik op mijzelf gaan wonen in {stad}. Op het moment dat ik door een vriend werd verteld over het face2face
Wat is dit? Deur-aan-deur verkoop? Folders uitdelen op straat?
quote:
marketingbedrijf {bedrijfnaam}’ heb ik hier gesolliciteerd en werd ook direct aangenomen. Hier begonnen de ‘Hardcore sales’ voor mij. Ik ben rijk aan ervaring om de juiste elementen te bundelen om zo het best mogelijke resultaat te behalen. Op sales heb ik een hele andere kijk dan lijkt. Ik houd van praten, maar door luisteren heb ik geleerd dat veel meer te halen valt.
Door te luisteren heb je dat geleerd, of heb je geleerd dat er door luisteren meer te halen valt?
quote:
Binnen dit bedrijf ben ik in zeer korte tijd gepromoveerd tot teamleider, waarbij ik het team aanstuur waar nodig en targets zowel individueel als in teamverband behaal. Ik ben met plezier teamleider. In deze tijd heb ik geleerd te onderhandelen met verschillende partijen, die allemaal verschillende belangen hebben. Door deze functie heb ik een bescheiden start gemaakt met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten.

Kwaliteit staat boven kwantiteit… zeer cliché, maar hier kom ik even op terug. Bij face to face
Net was het nog 'face2face'.
quote:
marketing staat ‘zo veel mogelijk’ bovenaan, dat zou dus betekenen dat kwantiteit boven kwaliteit staat. Ik heb liever een goed gesprek waarbij ik doormiddel van luisteren, anticiperen, communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht de sale maak waarbij men zelf volledig achter het contract staan, dan dat ik zoveel mogelijk huizen pak om een paar geluksales te treffen waarbij de ruime meerderheid als spijtoptant uitvalt.

Met dank aan deze mentaliteit mag ik mij op 2
'twee' is netter
quote:
projecten ‘de recordhouder’
Recordhouder wat?
quote:
noemen. Dit is leuk en motiveert mij, maar leuk is niet genoeg, want ik wil van beter naar best. Ik kan me goed voorstellen dat het werk in het callcenter ook buiten gewone kantoortijden plaatsvindt. Ik houd van afwisseling, dus ik vind wisselde werktijden geen enkel bezwaar.

Mijn vertrouwen in dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze vacature is natuurlijk volledig aanwezig als ik de belangen tegen elkaar afweeg. Dit heeft mij getriggerd om te solliciteren.
Dit is al gezegd, maar dit leest alsof je alleen solliciteert omdat je denkt dat je de baan toch wel krijgt, niet omdat je het ook een leuke baan lijkt.
pi_124204817
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:34 schreef rekenwonder het volgende:
en i.p.v. je sales vaardigheden. Het is immers een technische functie.
Dat vind ik ook nog wel een goede tip, want ik had volledig over het hoofd gezien dat het een technische functie is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_124205152
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:51 schreef PierreBetfair het volgende:
Welkom op Fok, Sicario. Aardige mensen hier, vind je niet?
Nou, inderdaad! Er worden best veel goede tips gegeven, maar ik sta te kijken van de nare toon in verreweg de meeste reacties. Waar heeft de topicstarter dat in hemelsnaam aan verdiend? Solliciteren is voor de meeste mensen een behoorlijk moeilijk en kwetsbaar proces, dus waarom zou je iemand die daar middenin zit op zo'n manier toespreken? Zou je dat ook doen met iemand waar je in real life een conversatie mee voert?

Toevallig las ik vandaag op de site van NRC Next dit stuk: Denk eerst eens kritisch na voordat je op dit opiniestuk reageert. Ook hier heel toepasselijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Official ESF Kreviewer maandag 18 maart 2013 @ 15:42:37 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_124208481
quote:
6s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:05 schreef Skint het volgende:
Hier gebruik je verleden tijd maar verder in de brief beschrijf je de functie in tegenwoordige tijd. Is verwarrend.
Bovendien is 'begin 2011' en 'anderhalf jaar' dubbelop. Bovendien kan een werkgever wel rekenen en teruglezen in de CV als hij de dagen wil tellen. Bovendien is de hele brief kut.

Bovendien,

Krea.
  maandag 18 maart 2013 @ 15:56:38 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124208986
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, inderdaad! Er worden best veel goede tips gegeven, maar ik sta te kijken van de nare toon in verreweg de meeste reacties. Waar heeft de topicstarter dat in hemelsnaam aan verdiend? Solliciteren is voor de meeste mensen een behoorlijk moeilijk en kwetsbaar proces, dus waarom zou je iemand die daar middenin zit op zo'n manier toespreken? Zou je dat ook doen met iemand waar je in real life een conversatie mee voert?
In Real Life als ik die brief zou tegen komen zou ik hem zonder pardon de prullenbak in mieteren. Verspilling van mijn tijd om daar fatsoenlijk op te reageren. Zo gaat dat in het bedrijfsleven. TIP: Maak de brief kort en bondig, niet meer dan 4 korte alinea's.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124209325
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 15:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

In Real Life als ik die brief zou tegen komen zou ik hem zonder pardon de prullenbak in mieteren. Verspilling van mijn tijd om daar fatsoenlijk op te reageren. Zo gaat dat in het bedrijfsleven. TIP: Maak de brief kort en bondig, niet meer dan 4 korte alinea's.
Als een vriend of kennis je een sollicitatiebrief zou sturen en om commentaar zou vragen, dan zou je - hoop ik dan maar - constructieve kritiek leveren. Kritiek hebben de meesten wel onder de knie; aan het constructieve gedeelte schort het een en ander. Maar hé, dat is allemaal geoorloofd als je iemand niet kent, klaarblijkelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 18 maart 2013 @ 16:08:18 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124209422
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als een vriend of kennis je een sollicitatiebrief zou sturen en om commentaar zou vragen, dan zou je - hoop ik dan maar - constructieve kritiek leveren. Kritiek hebben de meesten wel onder de knie; aan het constructieve gedeelte schort het een en ander. Maar hé, dat is allemaal geoorloofd als je iemand niet kent, klaarblijkelijk.
Het gaat toch over een sollicitatiebrief aan het bedrijfsleven? Dus die stuur je naar een bedrijf? Dan mag je toch wel zeggen dat die zonder pardon de prullenbak in gemieterd wordt omdat ie te lang is? Volgens mij is het constructief genoeg als je zegt dat ie te lang is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124209446
Het valt me trouwens op dat bijna iedereen hier valt over de lengte van de brief terwijl in de aanwijzingen gevraagd werd om een motivatie van minstens een half A4'tje. Ik ben dat nog nooit tegengekomen, een minimum in plaats van een maximum.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')