Hai,
Laatst heb ik gesolliciteerd voor een nieuwe baan als callcenter medewerker. Ik heb een telefonisch gesprek gehad waar ik het eea moest vertellen en vervolgens moest ik een test maken die ik per mail toegezonden kreeg. Eenmaal door de test kreeg ik dit mailtje:
Graag vraag ik je om jouw Id/Paspoort , je diploma, een referentie en rekeningnummer mee te nemen.
Dit zodat wij jouw administratie ook meteen in orden kunnen maken.
Tijdens ons sollicitatiegesprek zal ik met name ingaan op je motivatie en vragen naar voorbeelden uit je werkverleden.
Als tip ter voorbereiding kun je kijken op
www.KPN.com.
Ook vraag ik je om voor die tijd een motivatiebrief te schrijven van min. 1/2 A4 waarin je antwoord geeft op de volgende vragen:
In deze motivatie vraag ik je de volgende vragen uit te werken
- Op welke manier sluit jij goed aan op de kernwaarden ( Persoonlijk, Eenvoud & Vertrouwen) van KPN?
- Wat kom jij KPN brengen?
- Waarin ga jij het verschil maken?
- Wat wil jij binnen KPN komen halen?
Deze kan je per mail toezenden naar {naam}@{naam bedrijf}.nl
Ik heb een motivatiebrief gemaakt en daar wil ik graag wat feedback op!
voornaam achternaam
straatnaam huisnummer
postcode stad
stad, 18 maart ’13
Betreft: Motivatiebrief Medewerker Technische helpdesk KPN.
Beste mw. tussenvoegsels en achternaam,
Op www.{naam uitzendbureau}.nl ben ik de vacature ‘Medewerker Technische helpdesk KPN' tegengekomen en deze sprak mij direct aan. Ik zal u uitleggen waarom deze vacature mij direct aansprak en wat mij heeft getriggerd om te solliciteren voor deze functie.
Ik heb vanaf maart 2011 anderhalf jaar gewerkt voor het {naam bedrijf}. Hier functioneerde ik als team ondersteunend medewerker. Deze functie is eigenlijk bedoeld voor zeer ervaren professionals op gebied van dienstverlening. De gemiddelde leeftijd was dan ook 40. Bij deze leeftijd komen ook vragen over ICT-kwesties. Door mijn achtergrond als ICT-hobbyist werd ik natuurlijk altijd benaderd voor vragen, waardoor ik ook een soort technicus werd op IT gebied. Bij de dienstverlening moet gedacht worden aan een team van minimaal één re-integratiebegeleider, één arbeidsdeskundige en één verzekeringsarts. Er wordt nauw samengewerkt daardoor speelt zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en tijdigheid een grote rol. De klanten bellen ons en wij bellen klanten. Gesprekken met klanten gebeurd te allen tijde resultaatgericht met empathie en respect. Ik voelde mij geprikkeld om bij een telefonisch gesprek met de klant toch het resultaat waar ik naar verlangde te behalen.
Na een verhuizing in mei ’12 ben ik op mijzelf gaan wonen in {stad}. Op het moment dat ik door een vriend werd verteld over het face2face marketingbedrijf {bedrijfnaam}’ heb ik hier gesolliciteerd en werd ook direct aangenomen. Hier begonnen de ‘Hardcore sales’ voor mij. Ik ben rijk aan ervaring om de juiste elementen te bundelen om zo het best mogelijke resultaat te behalen. Op sales heb ik een hele andere kijk dan lijkt. Ik houd van praten, maar door luisteren heb ik geleerd dat veel meer te halen valt.
Binnen dit bedrijf ben ik in zeer korte tijd gepromoveerd tot teamleider, waarbij ik het team aanstuur waar nodig en targets zowel individueel als in teamverband behaal. Ik ben met plezier teamleider. In deze tijd heb ik geleerd te onderhandelen met verschillende partijen, die allemaal verschillende belangen hebben. Door deze functie heb ik een bescheiden start gemaakt met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten.
Kwaliteit staat boven kwantiteit… zeer cliché, maar hier kom ik even op terug. Bij face to face marketing staat ‘zo veel mogelijk’ bovenaan, dat zou dus betekenen dat kwantiteit boven kwaliteit staat. Ik heb liever een goed gesprek waarbij ik doormiddel van luisteren, anticiperen, communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht de sale maak waarbij men zelf volledig achter het contract staan, dan dat ik zoveel mogelijk huizen pak om een paar geluksales te treffen waarbij de ruime meerderheid als spijtoptant uitvalt.
Met dank aan deze mentaliteit mag ik mij op 2 projecten ‘de recordhouder’ noemen. Dit is leuk en motiveert mij, maar leuk is niet genoeg, want ik wil van beter naar best. Ik kan me goed voorstellen dat het werk in het callcenter ook buiten gewone kantoortijden plaatsvindt. Ik houd van afwisseling, dus ik vind wisselde werktijden geen enkel bezwaar.
Mijn vertrouwen in dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze vacature is natuurlijk volledig aanwezig als ik de belangen tegen elkaar afweeg. Dit heeft mij getriggerd om te solliciteren.
voornaam achternaam