abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124193944
Hai,
Laatst heb ik gesolliciteerd voor een nieuwe baan als callcenter medewerker. Ik heb een telefonisch gesprek gehad waar ik het eea moest vertellen en vervolgens moest ik een test maken die ik per mail toegezonden kreeg. Eenmaal door de test kreeg ik dit mailtje:
Graag vraag ik je om jouw Id/Paspoort , je diploma, een referentie en rekeningnummer mee te nemen.
Dit zodat wij jouw administratie ook meteen in orden kunnen maken.

Tijdens ons sollicitatiegesprek zal ik met name ingaan op je motivatie en vragen naar voorbeelden uit je werkverleden.
Als tip ter voorbereiding kun je kijken op www.KPN.com.
Ook vraag ik je om voor die tijd een motivatiebrief te schrijven van min. 1/2 A4 waarin je antwoord geeft op de volgende vragen:
In deze motivatie vraag ik je de volgende vragen uit te werken
- Op welke manier sluit jij goed aan op de kernwaarden ( Persoonlijk, Eenvoud & Vertrouwen) van KPN?
- Wat kom jij KPN brengen?
- Waarin ga jij het verschil maken?
- Wat wil jij binnen KPN komen halen?
Deze kan je per mail toezenden naar {naam}@{naam bedrijf}.nl

Ik heb een motivatiebrief gemaakt en daar wil ik graag wat feedback op!

voornaam achternaam
straatnaam huisnummer
postcode stad

stad, 18 maart ’13

Betreft: Motivatiebrief Medewerker Technische helpdesk KPN.

Beste mw. tussenvoegsels en achternaam,

Op www.{naam uitzendbureau}.nl ben ik de vacature ‘Medewerker Technische helpdesk KPN' tegengekomen en deze sprak mij direct aan. Ik zal u uitleggen waarom deze vacature mij direct aansprak en wat mij heeft getriggerd om te solliciteren voor deze functie.

Ik heb vanaf maart 2011 anderhalf jaar gewerkt voor het {naam bedrijf}. Hier functioneerde ik als team ondersteunend medewerker. Deze functie is eigenlijk bedoeld voor zeer ervaren professionals op gebied van dienstverlening. De gemiddelde leeftijd was dan ook 40. Bij deze leeftijd komen ook vragen over ICT-kwesties. Door mijn achtergrond als ICT-hobbyist werd ik natuurlijk altijd benaderd voor vragen, waardoor ik ook een soort technicus werd op IT gebied. Bij de dienstverlening moet gedacht worden aan een team van minimaal één re-integratiebegeleider, één arbeidsdeskundige en één verzekeringsarts. Er wordt nauw samengewerkt daardoor speelt zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en tijdigheid een grote rol. De klanten bellen ons en wij bellen klanten. Gesprekken met klanten gebeurd te allen tijde resultaatgericht met empathie en respect. Ik voelde mij geprikkeld om bij een telefonisch gesprek met de klant toch het resultaat waar ik naar verlangde te behalen.

Na een verhuizing in mei ’12 ben ik op mijzelf gaan wonen in {stad}. Op het moment dat ik door een vriend werd verteld over het face2face marketingbedrijf {bedrijfnaam}’ heb ik hier gesolliciteerd en werd ook direct aangenomen. Hier begonnen de ‘Hardcore sales’ voor mij. Ik ben rijk aan ervaring om de juiste elementen te bundelen om zo het best mogelijke resultaat te behalen. Op sales heb ik een hele andere kijk dan lijkt. Ik houd van praten, maar door luisteren heb ik geleerd dat veel meer te halen valt.

Binnen dit bedrijf ben ik in zeer korte tijd gepromoveerd tot teamleider, waarbij ik het team aanstuur waar nodig en targets zowel individueel als in teamverband behaal. Ik ben met plezier teamleider. In deze tijd heb ik geleerd te onderhandelen met verschillende partijen, die allemaal verschillende belangen hebben. Door deze functie heb ik een bescheiden start gemaakt met de ontwikkeling van mijn leiderschapskwaliteiten.

Kwaliteit staat boven kwantiteit… zeer cliché, maar hier kom ik even op terug. Bij face to face marketing staat ‘zo veel mogelijk’ bovenaan, dat zou dus betekenen dat kwantiteit boven kwaliteit staat. Ik heb liever een goed gesprek waarbij ik doormiddel van luisteren, anticiperen, communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht de sale maak waarbij men zelf volledig achter het contract staan, dan dat ik zoveel mogelijk huizen pak om een paar geluksales te treffen waarbij de ruime meerderheid als spijtoptant uitvalt.

Met dank aan deze mentaliteit mag ik mij op 2 projecten ‘de recordhouder’ noemen. Dit is leuk en motiveert mij, maar leuk is niet genoeg, want ik wil van beter naar best. Ik kan me goed voorstellen dat het werk in het callcenter ook buiten gewone kantoortijden plaatsvindt. Ik houd van afwisseling, dus ik vind wisselde werktijden geen enkel bezwaar.

Mijn vertrouwen in dat ik de geschikte kandidaat ben voor deze vacature is natuurlijk volledig aanwezig als ik de belangen tegen elkaar afweeg. Dit heeft mij getriggerd om te solliciteren.

voornaam achternaam
pi_124194362
Hoe korter hoe beter.
eerste alinea eruit.
Tweede alinea begin je niet met "ik"
rest niet gelezen.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_124194380
Je bent echt compleet los gegaan over jezelf, als ik dit zo lees zouden ze je directeur moeten maken :')
pi_124194465
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:01 schreef JoPiDo het volgende:
Je bent echt compleet los gegaan over jezelf, als ik dit zo lees zouden ze je directeur moeten maken :')
Dit dus. Wat is dit voor stap in je carrière?
Je gaat van een midlevel carrière functie naar een startersfunctie :?
Ik zou je niet passend vinden vanwege teveel blabla en ook wel vanwege de spelfouten.
pi_124194557
Ik zou wat meer ingaan op je technische vaardigheden i.p.v. je sales vaardigheden. Het is immers een technische functie.

Persoonlijk denk ik ook dat het te veel tekst is. Geen hond die dat allemaal gaat lezen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_124194628
Teveel tekst, en je vind jezelf te geweldig. Je kan de helft weglaten
  maandag 18 maart 2013 @ 08:05:09 #7
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_124194780
Veel geblaat over jezelf, maar ik mis nou juist een beetje de motivatie waar deze brief voor bedoeld is. Of t is gewoon ondergesneeuwd door de rest ;)
Het is een helpdeskfunctie, daar verwachten ze dit soort brieven niet..

Overschat jij de functie niet een beetje, dat je idd een stap terug neemt in je carriere? Dit is ongeschoold studentenwerk..
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  † In Memoriam † maandag 18 maart 2013 @ 08:23:42 #8
34726 Fratz
Max
pi_124194949
Je gaat zeker vragen krijgen over je 'ik ben met plezier teamleider'. Verder, man, maak het eens concreet en helder, zo veel geblaat, je hoeft echt niet zo uitgebreid te zijn. Is dit voor Groningen, Enschede of Eindhoven?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_124195018
:O enkeltje eeuwig archief dit....
Ja doei.
  maandag 18 maart 2013 @ 08:43:08 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_124195173
Veel te lang en mij bevalt de toon ook niet echt. Mensen die "getriggerd" zeggen wil ik sowieso een hoek verkopen. Maar constructief blijvend, haal de wat meer feitelijke beschrijvingen van je vorige werksituaties eruit, en probeer iets meer als technicus ipv salespersoon over te komen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_124195365
Het komt op mij vooral ongeloofwaardig over...
pi_124195376
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:57 schreef JoPiDo het volgende:
Het komt op mij vooral ongeloofwaardig over...
Hoe harder je moet schreeuwen, hoe minder betrouwbaar, m.i.. Veel geblaat, weinig wol, dat idee.
Ja doei.
  maandag 18 maart 2013 @ 09:03:39 #13
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_124195469
Eerste alinea slaat al nergens op. En hoe je aansluit bij de kernwaarden komt niet terug.
pi_124195786
Die brief geeft de indruk van een 'hobbyist' (zoals je jezelf letterlijk noemt, wat meestal betekent dat je geen goed vooropleiding of echte professionele ervaring hebt) die van zichztelf vind dat hij al alles weet en dus al gelijk zich als expert presenteert, en zichzelf al behoorlijk op de borst klopt ('hardcore sales' en 'recordhouder').

Voor een bedrijf is dat meestal niet fijn. Ze vragen je om 'motivatie' en niet om hen uit te leggen hoe goed jij sowieso al bent;
Evenmin willen ze dat jij hen gaat vertellen hoe 'geschikt' jij al bent voor de job en dat zij jou moeten nemen, laat dat een beslissing zijn die zij nemen.

'Motivatie' is eerder je bereidheid je aan te passen aan anderen, te functioneren in een team, te luisteren naar je leidinggevende en je te houden aan hun regels.

Uit je brief komt eerder het tegenovergestelde... Het lijkt een solicitaiebrief om hen te vertellen dat ze je sowieso moeten nemen omdat jij alles al zou hebben. Maar niet dat je gemotiveerd bent om je in hun bedrijf in te voegen (Jij bent immers zo 'goed' dat iedereen je zou willen)

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 18-03-2013 12:00:01 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_124195893
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:22 schreef RM-rf het volgende:
die brief geeft de indruk van een 'hobbyist' (zoals je jezelf letterlijk noemt, wat meestal betekent dat je geen goed vooropleiding of echte professionele ervaring hebt) die van zichztelf vind dat hij al alles weet en dus al gelijk zich als expert presenteert, en zichzelf al behoorlijk op de borst klopt ('hardcore sales' en 'recordhouder').

voor een bedrijf is dat meestal niet fijn.. ze vragen je om 'motivatie' en niet om hen uit te leggen hoe goed jij sowieso al bent;
en evenmin willen ze dat jij hen gaat vertellen hoe 'geschikt' jij bent voor de job en zij jou moeten nemen, laat dat een beslissing zijn die zij moeten nemen.

'Motivatie' is eerder je bereidheid je aan te passen aan anderen, te functioneren in een team, te luisteren naar je leidinggevende en je te houden aan hun regels.

Uit je brief komt eerder het tegenovergestelde... het lijkt een solicitaiebrief om hen te vertellen dat ze je sowieso moeten nemen omdat jij alles al zou hebben, maar niet dat je gemotiveerd bent om je in hun bedrijf in te voegen (jij bent immers zo 'goed' dat iedereen je zou willen)
Ja, dat dus. Ik zou je opzij leggen op de stapel: te zwaar voor de functie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124196863
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 09:03 schreef egeltje1985 het volgende:
Eerste alinea slaat al nergens op. En hoe je aansluit bij de kernwaarden komt niet terug.
Die eerste alinea zou nog wel gaan als je iets doet als:
quote:
Door {naam uitzendbureau} ben ik op de vacature ‘Medewerker Technische helpdesk KPN' gewezen, welke mij direct aansprak.
Zelf vind ik een korte introductie wel op zijn plaats, en het voorkomt het veel voorkomende probleem dat er met 'ik' begonnen wordt. Het zou nog iets uitgebreider kunnen, maar dit is eigenlijk al voldoende.

Voor de rest, wat een lachertje die brief. Je doet of je heel wat bent, maar uiteindelijk ben je gewoon telefoontrut die een scriptje afwerkt. Maak het niet mooier dan het is.
pi_124197211
Allemachtig man, mijn eerste indruk is dat iemand boven zijn eigen niveau probeert te schrijven. Onnodig gebruik van Engelse termen en vaag gebruik van moeilijke woorden die amper relevant zijn.

Daarnaast ben je bij deze functie gewoon een belmiep en zal je zeer waarschijnlijk een script moeten volgen.

Kortom begin vrolijk opnieuw en zoek even op hoe je een fatsoenlijke brief schrijft.
pi_124197263
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:25 schreef Kandijfijn het volgende:
Allemachtig man, mijn eerste indruk is dat iemand boven zijn eigen niveau probeert te schrijven. Onnodig gebruik van Engelse termen en vaag gebruik van moeilijke woorden die amper relevant zijn.

Daarnaast ben je bij deze functie gewoon een belmiep en zal je zeer waarschijnlijk een script moeten volgen.

Kortom begin vrolijk opnieuw en zoek even op hoe je een fatsoenlijke brief schrijft.
Ja, maar TS is dan ook een heuse 'go-getter' die 'out of de box kan denken'!
Ja doei.
pi_124197758
1. Gebruik zakelijke termen, geen hippe termen als 'getriggerd'.
2. Schrijf je brief in schrijftaal, gebruik geen spreektaal: "Kwaliteit staat boven kwantiteit… zeer cliché". Serieus? '...' gebruiken in een brief???
3. Waarom spreekt de functie jou aan? Wat heeft het bedrijf eraan om jou aan te nemen?

Verder wat hierboven al gezegd is. Maar waarom solliciteer jij voor die functie? Ben je momenteel werkloos? Voor een technisch helpdesk medewerker is verstand van techniek wel handig, maar ligt dit ver, heel ver, onder het niveau van de persoon die jij in de brief beschrijft. Als ik alleen kijk naar het profiel in die brief zou ik als HR medewerker denken dat je liegt, dat je momenteel werkloos bent, of dat je de druk op je huidige werk niet aankan, waardoor je een lichtere functie wil.

Mocht je er toch geen solliciteren: gooi deze brief weg, en maak een nieuwe, en ga hierbij alleen in op de vragen die jij gesteld zijn:
quote:
- Op welke manier sluit jij goed aan op de kernwaarden ( Persoonlijk, Eenvoud & Vertrouwen) van KPN?
- Wat kom jij KPN brengen?
pi_124197893
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 10:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, maar TS is dan ook een heuse 'go-getter' die 'out of de box kan denken'!
En zonder 9 tot 5 mentaliteit, dat is tenslotte een uitdaging. Werken van 5 tot 7 in de avond.
pi_124198522
geld is de motivatie. zet dat er maar in
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 18 maart 2013 @ 11:11:24 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124198676
Ik heb je brief niet gelezen, die was veel te lang.
Recruiters zullen hem ook niet lezen, veel te lang, ze hebben geen tijd om die te lezen als je hem zo lang maakt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124198923
Ik heb je brief even snel doorgescand.. Wat een lap tekst.
Sluit me bij bovenstaande opmerkingen aan, nogal veel opschepperij over jezelf.

Daarnaast mis ik antwoord op de vragen:
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2013 04:34 schreef Sicario het volgende:
  Official ESF Kreviewer maandag 18 maart 2013 @ 11:23:36 #24
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_124199128
Ik begon net met het eruit halen van de d's en de t's en wat rare zinnen, maar die brief is zo slecht geschreven dat je net zo goed opnieuw kunt beginnen. Wat een rotzooi. Is ook geen doorkomen aan.
pi_124199236
quote:
9s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:23 schreef Kreator het volgende:
Ik begon net met het eruit halen van de d's en de t's en wat rare zinnen, maar die brief is zo slecht geschreven dat je net zo goed opnieuw kunt beginnen. Wat een rotzooi. Is ook geen doorkomen aan.
ik begon hiermee

quote:
deze sprak mij direct aan. Ik zal u uitleggen waarom deze vacature mij direct aansprak
Maar toen ik verder las, trok ik dezelfde conclusie als jij.

Schrijf je brief opnieuw TS en geef daarin alleen antwoord op de vragen.
Lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')