abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124194136

mwhaha deze foto...
pi_124194300
Het zou me niet verbazen als er morgen een nieuwe bankrun in de zuidelijke staten ontstaat, als ik in Griekenland zou ik morgen snel mijn centen van de bank halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_124194316
quote:
Banken hadden de actie voorzien en hebben hun systemen voor internetbankieren tijdelijk stilgelegd.
Natuurlijk.
pi_124194349
Volgens Anastasiades is het bedoeling om spaarders die een heffing moeten betalen te compenseren in de vorm van aandelen in banken. Die aandelen worden gedekt door toekomstige aardgasbaten

dit al bekend?

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)de-crisis-door.dhtml
pi_124194356
ze gaan vandaag dus stemmen.. als er geen meerderheid komt, dan verlaat cyprus de eurozone..
pi_124194372
Ze zijn nu al aan het sleutelen aan de percentages. Bankgarantie is inmiddels een wassen neus gebleken en of het bij een eenmalige roof blijft betwijfel ik. En wat in Cyprus kan, kan zomaar in elk land, geld tekort? Hup, graaien maar waar het geld is net zoals eerder bij private pensioenfondsen.

Een bankrun komt er toch en ik vermoed dat er op opnames en overboekingen grenzen gesteld worden om de banken te beschermen tegen omvallen.
pi_124194498
Ik vraag me trouwens sterk af of dit juridisch zomaar kan, in principe komt dit gewoon neer op gelegaliseerde roof, iemand die toevallig daar tijdelijk woont heeft part nog deel aan de schuld, en word wel even gekort op zijn banksaldo.
pi_124194564
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:27 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me trouwens sterk af of dit juridisch zomaar kan, in principe komt dit gewoon neer op gelegaliseerde roof, iemand die toevallig daar tijdelijk woont heeft part nog deel aan de schuld, en word wel even gekort op zijn banksaldo.
Het is maar de vraag of het legale roof is....volgens mij is het zo illegaal als maar kan.
pi_124194570
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:35 schreef QBay het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of het legale roof is....volgens mij is het zo illegaal als maar kan.
Dat bedoel ik ook te zeggen.
pi_124194581
Belasting is altijd diefstal.
pi_124194776
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:38 schreef arjan1212 het volgende:
Belasting is altijd diefstal.
Eens, maar dit wel heel erg opzichtig, gelukkig maar dat de EU echt zo dom is, burgers worden nu tenminste wakker geschud en zullen eindelijk eens argwanend worden, wat ik namelijk las is dat 10 miljard naar de bank gaat.
pi_124194794
Mja. dat is niet helemaal duidelijk wat er met die 10 miljard gebeurd

dat zal in de komende dagen weken wel duidelijk worden

herkapitalisatie van de banken en afschrijvingen op de cypriotische staatschuld, die de banken weer op hun balans hebben enz denk ik
pi_124194850
Betalen zullen ze!
pi_124194862
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eens, maar dit wel heel erg opzichtig, gelukkig maar dat de EU echt zo dom is, burgers worden nu tenminste wakker geschud en zullen eindelijk eens argwanend worden, wat ik namelijk las is dat 10 miljard naar de bank gaat.
Misschien leren ze dan dat belastingparadijzen ook een risico met zich meebrengen. Net zoals hier mensen geleerd hebben dat clubs als dsb of icesave toch niet zo betrouwbaar waren.
Ze hebben met elkaar daar jarenlang op veel te grote voet geleefd en krijgen nu de deksel op hun neus.
pi_124194863
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:05 schreef arjan1212 het volgende:
Mja. dat is niet helemaal duidelijk wat er met die 10 miljard gebeurd

dat zal in de komende dagen weken wel duidelijk worden

herkapitalisatie van de banken en afschrijvingen op de cypriotische staatschuld, die de banken weer op hun balans hebben enz denk ik
Het is niet duidelijk wat er met 10 miljard gebeurd kom op zeg wat is dit voor broddel werk wat onze economen leveren. :D
pi_124194876
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Misschien leren ze dan dat belastingparadijzen ook een risico met zich meebrengen. Net zoals hier mensen geleerd hebben dat clubs als dsb of icesave toch niet zo betrouwbaar waren.
Ze hebben met elkaar daar jarenlang op veel te grote voet geleefd en krijgen nu de deksel op hun neus.
Je bedoeld dat de gewone burger daar moet mee betalen aan de chaos die particuliere bedrijven hebben gemaakt? Ze moeten die banken gewoon laten omvallen, DAN zullen mensen begrijpen dat ze hun geld daar niet moeten stallen.
pi_124194887
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is niet duidelijk wat er met 10 miljard gebeurd kom op zeg wat is dit voor broddel werk wat onze economen leveren. :D
die weten het wel... alleen de pers of ikzelf nog niet..
pi_124194917
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bedoeld dat de gewone burger daar moet mee betalen aan de chaos die particuliere bedrijven hebben gemaakt? Ze moeten die banken gewoon laten omvallen, DAN zullen mensen begrijpen dat ze hun geld daar niet moeten stallen.
Daar heeft die gewone burger nog veel meer last van. Maar op zo'n moment is dat plots niet meer erg :D?
pi_124194973
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar heeft die gewone burger nog veel meer last van. Maar op zo'n moment is dat plots niet meer erg :D?
De gewone burger heeft normaliter niet meer dan 100.000 op hun rekening staan en daarvoor zou het DGS systeem moeten functioneren. Dat de burger dan tijdelijk evevn niet bij zijn geld kan is vervelend, maar schept tenminste wel een precedent voor de slecht ondernemende banken om het toch eens wat beter te gaan doen.
pi_124195003
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De gewone burger heeft normaliter niet meer dan 100.000 op hun rekening staan en daarvoor zou het DGS systeem moeten functioneren. Dat de burger dan tijdelijk evevn niet bij zijn geld kan is vervelend, maar schept tenminste wel een precedent voor de slecht ondernemende banken om het toch eens wat beter te gaan doen.
Je bent vergeten dat er aan steun voor de banken ook nogal wat voorwaarden kleven om er voor te zorgen dat ze het beter gaan doen?
  maandag 18 maart 2013 @ 08:41:49 #46
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_124195153
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:27 schreef raptorix het volgende:
Als het in de wet staat mag het toch gewoon? Of denk ik nou te simpel. :P

In vriend uit Italie vertelde mij dat ze een soort gelijke actie een aantal jaren geleden in Italie ook al gedaan hebben.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_124195280
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bent vergeten dat er aan steun voor de banken ook nogal wat voorwaarden kleven om er voor te zorgen dat ze het beter gaan doen?
je bedoelt het rommelen aan de basel3 normen waar ze niet aan willen voldoen of steeds uitstel voor willen.

http://www.europa-nu.nl/i(...)h99px4&start_tab0=54

Stelletje brassers in europa en bij de bankensector. :D
pi_124195306
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 07:35 schreef QBay het volgende:

[..]

Dijsselbloem is momenteel voor Mark aan het bekijken of hij jou /ons vakantiegeld kan confisqueren .
Het daardoor tijdens de vakantieperiode moeten verblijven binnen lands grenzen word verkocht als impuls voor de Nederlandse economie w/
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_124195342
mwhahahah
pi_124195368
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 08:55 schreef arjan1212 het volgende:
mwhahahah
Lach,morgen word nog erger .

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')