quote:Op zaterdag 16 maart 2013 12:17 schreef Automatisch het volgende:
In Cyprus is een run op bankrekeningen ontstaan na het akkoord dat de eurogroep heeft bereikt over een reddingsplan. Honderden mensen probeerden hun rekening leeg te halen.
Banken hadden de actie voorzien en hebben hun systemen voor internetbankieren tijdelijk stilgelegd. Ook hebben de weinige bankfilialen die open waren, hun deuren gesloten en is er een beperking aan het bedrag dat spaarders kunnen opnemen.
De rekeninghouders maken zich zorgen over een bepaling in het akkoord, dat spaarders die meer dan 100.000 euro hebben staan bij Cypriotische banken aan de redding gaan meebetalen. Ze krijgen een heffing van 9,9 procent voor hun kiezen. Voor lagere banksaldi geldt een heffing van 6,75 procent. De heffingen moeten Cyprus 5,8 miljard euro opleveren
http://www.telegraaf.nl/d(...)_reddingsplan__.html
Mensen die nu hun EIGEN GELD van de bank willen halen mogen/kunnen dit niet meer omdat de bank dit blokkeert.
quote:Op zondag 17 maart 2013 23:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat is sowieso al een belasting die uiteindelijk aan jezelf ten goede komt
? totale onzin.
, dat maakt het al iets minder vervelend dan dat het gelijk in de kas van de bank verdwijnt
de kas van de overheid
. Maar ook het feit dat dat van te voren aangekondigd is (en dus vermijdbaar is) en hierbij ineens van de ene op de andere dag je geld wordt vastgezet, afgeroomd en (misschien als je geluk hebt) weer vrijgegeven maakt dat dit een heel stuk fouter dan de vermogensbelasting.
ja dit klopt wel.
Hoezo dat? Als we toch iets geleerd zouden moeten hebben van de situatie in het Midden-Oosten de afgelopen jaren is het wel dat het niet uitmaakt hoe groot de overmacht van de heersende klasse is, de grote boze menigte wint uiteindelijk toch.quote:
Nee, want als dat klopt en je gaat uit van het doomscenario is die 10 euro binnen een week 10 cent waardquote:Op zondag 17 maart 2013 23:09 schreef sonnyspek het volgende:
Ik krijg van iemand 10 als er morgen een bankrun in Zuid-Europa is.Goede deal?
Uhm, ja dat is waar...Als ik gelijk krijg koop ik het gelijk!quote:Op zondag 17 maart 2013 23:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, want als dat klopt en je gaat uit van het doomscenario is die 10 euro binnen een week 10 cent waardJe had beter 10 blikken soep kunnen vragen.
Echt welll!quote:Op zondag 17 maart 2013 23:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat Euro-tekentje stond er eerst niet voor.
Net alsof het regime in Brussel er niet van geleerd heeft.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoezo dat? Als we toch iets geleerd zouden moeten hebben van de situatie in het Midden-Oosten de afgelopen jaren is het wel dat het niet uitmaakt hoe groot de overmacht van de heersende klasse is, de grote boze menigte wint uiteindelijk toch.
Dan gaan ze gewoon dood. Putrefactie doet de rest.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:42 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer de banken een aantal dagen dicht blijven, pinautomaten leeg zijn, en een deel van de mensen op een gegeven moment geen geld meer heeft om eten e.d. te kopen.
Ik gok dat stelen eerst nog wordt geprobeerd.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan gaan ze gewoon dood. Putrefactie doet de rest.
Dan gaan de pinautomaten natuurlijk na een dag of 3 ,4 weer aan. en mag je maar 500 euro per week pinnen tijdelijkquote:Op zondag 17 maart 2013 23:42 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer de banken een aantal dagen dicht blijven, pinautomaten leeg zijn, en een deel van de mensen op een gegeven moment geen geld meer heeft om eten e.d. te kopen.
Wat is dat?quote:Op zondag 17 maart 2013 23:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan gaan ze gewoon dood. Putrefactie doet de rest.
Alleen het griekse deel.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:52 schreef Aloulou het volgende:
Dit is alleen Grieks-Cyprus? Of geldt het ook voor het Turkse deel?
Los van het feit dat je internetbankieren vergeet: dan gaan werknemers gewoon op weekbasis geld vragen aan hun werkgever. Maar als die werkgever ook een rekening heeft bij een Cypriotische bank, dan kan kan hij dus geen lonen uitbetalen.quote:Op zondag 17 maart 2013 23:42 schreef kwiwi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |