Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen: Deel 3. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van zaterdag 7 september 2002.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 08-09-2002 00:25]
[Dit bericht is gewijzigd door sillie op 08-09-2002 01:09]
0.03 Daniela is tegen Margriet aan gaan liggen. Ze hebben het over stoppen met de pil, over Chinese horsocopen, geboortehoroscopen en een alternatief winkeltje waar je je horoscoop kunt laten trekken. Margriet : Bijna altijd klopt het bij mij. Ik heb paranormale bladen gelezen. Maar ik moet me er niet te lang mee bezig houden. Daniela : Dan ga je zweven. Margriet : Je oma staat achter je, dat soort verhalen. Margriet vertelt dat ze een keer dronken glaasje draaien heeft gedaan. Margriet : Het ging voor geen meter. We waren veel te melig. Daniela : Ik heb het nog nooit gedaan. Het lijkt me best spannend. Margriet : Ik heb tarot kaarten. Dat is best moeilijk. Je hebt er hele studies voor. Moet ik zachter zijn Moes ? Mustapha : Wat ? Margriet : Als het zachter moet moet je dat zeggen. Mustapha : Nee. Margriet vindt dat je niet zo maar aan tarot moet beginnen. Daniela begint over de i-tjing. Margriet vertelt over een medium. Margriet : Ik heb zoiets, ik wil het niet weten allemaal. Daniela : Dat had ik ook. Margriet : Iemand in Italie zei, je zult geen kinderen krijgen maar wel veel lange relaties hebben. Daar ga je bijna naar leven. Een lezeres in Amerika had het over zeven jongens. Ik heb zoiets van wat moet ik er mee. Daniela : Ik heb het één keer gedaan. Ik zou heel rijk worden. Ik kon er niks mee. Twee vriendinnen konden er heel veel mee.
Stream 3
0.15 In de woonkamer. Jeannette tegen Laurens : Als ik thuis ergens geen zin in heb stap ik op mijn fiets en ben ik weg. Dat kan hier niet. Vijf minuten van tevoren (voor BB) dacht ik, Jeanette, weet je wel waar je aan gaat beginnen. Toen heb ik er voor gekozen. Ik ga er ook niet uit. Ik voel me goed. Laurens : Op de moeilijke momenten moet je nagaan waarom je er in bent gegaan. Als het echt niet gaat ... Jeannette : Dan zeg ik echt wel wat. Laurens zegt dat de armen zeggen dat ze goed slapen en eten. Hij gelooft het niet. Laurens : Je kiest toch altijd dit. Jeannette : Daar gaat het echt moeilijk worden. Laurens : Het enige dat daar tegen gaat zitten is de kleine ruimte. Het eten gaat wel. Misschien is het voor vrouwen anders. Die zijn veel ijdeler. Judith zal daar minder problemen mee hebben. Die maakt zich nauwelijks op. Jeannette : Ik ook niet hoor. Laurens : De kleine ruimte breekte je op. Niet het eten.
0.22 Laurens : Ik zie in hun ogen en gezichtsuitdrukkingen dat het hier leuker is. Ze hebben veel plezier. Als wij daar zouden zitten zouden we ook veel plezier hebben. Kijk maar veel naar gezichten. Jeannette : Toen Stefan op die stoel ging zitten had hij er echt geen zin meer in. Laurens : De enige aan wiens gezicht je niets ziet is Mustapha. Jeannette zegt iets van het feit dat Daniela klaagde over het gedrag van rijk. Laurens zegt dat dat er bij hoort. Jeannette : Ik reageer hier op dingen heel anders dan ik dacht dat ik zou reageren. Een grapje kan ik luchtig opnemen maar dat grapje over dat eten. Thuis was ik weg gegaan. Ik ben in de tuin gaan zitten. Judith en Margriet kwamen achter mij aan. Ik laat me door niemand wegtreiteren. Weer dat gezeik over dat ik niet alles eet.
De stream stopt.
Even gekeken bij rijk. Vaag gesprek. Judith is weer bezig in dialect. (dan kijk ik toch liever naar de slapende mensen in arm)
In arm is het nu stilletjes, je hoort alleen wat gezucht.
Speaking of the devil, het was dus blijkbaar Margriet. Ze werd wakker van haar eigen gepuf Stefan en Daan doen haar even na; pfffffffffff, pfffffffffffff.
Margriet: dat komt van al die shoarma.
(op de tv is een spannende film aan de gang die ik nu mis, want dit gebeuren in het rijke deel is veel spannender... ik kan mezelf niet achter de pc wegrukken!)
"De zierikzeeer-wipwapstaart", noemt Judith nu. "Nog 5 ..... eh.. de zaagselzoekende syndroom eend. En de
zaadloze zig-zag eend"
Laurens weet er nog een: de zapende aapeend.
In arm is het nu muisstil.
quote:Dan versla ik vanaf nu arm wel, okee?
Op zondag 08 september 2002 01:55 schreef sillie het volgende:
In arm is het nu muisstil.
(en dat was helaas het einde van weer 2 woelige uurtjes streamen)
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 02:35]
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 02:52]
(welterusten bewoners.... en droom maar iets moois!)
3.39
Bo is opgestaan om even wat te gaan drinken en is nu weer terug in bed gekropen.
3.56
Jeanet is even wakker en mompelt wat. (Katie vermoedt iets met snurken & Bo & iets niet zo aardigs)
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 03:57]
Stream 1 Op slapend rijk waar Bo de boventoon voert.
Stream 2 op arm waar Margriet al wakker is. Het lijkt erop als eninge. Ze is zich aan het aankleden
En gaat wat doen bij het waterkraantje buiten. Het zal wel tandepoetsen zijn. "het lijkt net of we naar een gevangenis bewoonster zitten te kijken. De regie gebruikt altijd de camera buiten de bunker om de mensen te filmen terwijl ze buiten binnen de kooi ook een camera hebben"
Margriet is nu bezig om in een bakje iets te bereiden. Het zal het brooddeeg wel zijn voor een overheerlijke maaltijd in arm vanmiddag
Margriet is nu begonnen om het deeg met de handen te kneden.
In rijk zie ik Bo uit de slaapkamer te voorschijn komen en is waarschijnlijk naar het toilet.
Margriet probeert nu een doosje open te krijgen wat op tafel staat. Ze heeft er iets uitgepakt en loopt hiermee naar buiten.
Bo keert inmiddels terug van het toilet bezoek en kruipt weer zijn bed in. Laurens is de volgende die uit de slaapkamer komt en ook een bezoekje brengt aan het toilet
Margriet heeft een pan met water op het fornuis buiten gezet en lijkt thee of koffie te gaan maken.
Er word gesproken tussen Laurens, Bo en Judith. Kan helaas niet verstaan waar het overgaat. Zo laag staat het volume
Margriet heeft nu het vuur aangestoken op het fornuis en zet de pan met water hierop.
Jeanette lijkt ook wakker te worden dus de rijke kant is wakker maar ligt nog in hun nest te rotten.
Het lijkt erop of Margriet het vuur niet aan krijgt want ze zit nu bijna met haar hoofd in het oven gedeelte om een vuurtje te krijgen.
Margriet bekleedt nu een aantal ijzeren kisten buiten met een kleedje en plaats 1 kisten achter de pan die op het vuur staat om het vuur aan te houden
Laurens en BO staan nu bij het hek en praten wat met Margriet, het lijkt over gister avond te gaan
Margriet onhelst nu Daniela en vraagt hoe het met haar is. Stijf zegt ze.
Bo heeft pijn in zijn reet van het joggen van gisteren
Maar weer terug naar arm. Waar Daniela volgens mij net terug is van een toilet bezoek en nu begint met haar haren te kammen.
Op de achtergrond zie ik dat Laurens samen met Bo in de keuken staat.
Daniela is nu naar buiten gegaan om zich waarschijnlijk een beetje op te frissen bij het water kraantje. En ze keert terug naar binnen. Ze ziet er erg wakker uit maar niet heus.
Het lijkt over een droom te gaan die ze vannacht heeft gehad. Ze verteld deze droom aan Margriet. Het lijkt een hele vreemde droom te zijn geweest.
Laurens vraagt aan Bo hoe hij heeft geslapen. Slecht zegt hij. Laurens heeft een aantal pogingen gedaan om het snurken van Bo iets te verminderen. Hij blijkt met kussen naar BO te hebben gegooid.
Laurens zet zijn zonnenbril op en steekt voor de verandering maar een peuk op. Laurens vind het gek dat ze iedere dag tussen 11.30 en 12.00 uur opstaan ookal hoe laat of vroeg het is geworden de vorige nacht.
In arm zie ik Daniela naar buiten gaan waar Margriet ook al is. Margriet zit ook een peukie te roken terwijl Daniela naar het toilet is buiten. Er word zeer weinig gepraat tussen de dames in de bunker.
Douchen aankleden ontbijten, lunch, diner uitkleden douchen en naar bed. En weer een spannende dag in het BB huis besproken.
Op de andere stream zie ik Daniela met haar zender bezig om te doen.
Daniela is nu weer naar buiten gegaan en loopt een beetje rond. En checkt nu of het pannetje met water al warm is.
Op de andere stream zie ik de heren van rijk naar de slaapkamer lopen en praten met de dames die ook wakker zijn.
Daniela vraagt aan Margriet of zij al koffie of thee heeft. Margriet is bezig met de pannen aan het afwassen en loopt naar binnen om koffie te halen
Daniela en Margriet zitten buiten op een muurtje bij de deur naar buiten.
Jeanette komt tot de ontdekking dat ze dubbeldrank is vergeten te bestellen. Ze is nu bezig om in de spiegel te kijken en wat slaap uit haar ogen te vrijven.
Daniela is in arm druk bezig met de afwas. Margriet assisteert hierbij. Van de heren in arm is nog geen spoor te bekennen. De dames in arm klagen nu dat een struik enorm stinkt. Margriet zegt hierover pest lucht.
Is het te doen vragen de dames in rijk aan Margriet. Ja het gaat wel zegt Margriet. Het snurken van Bo word besproken. Bo heeft gisteren overdag ook geslapen en niet gesnurkt met Jeanette aan Margriet.
De dames in rijk gaan ook aan de bar zitten en beginnen ook aan een kopje koffie. Jeanette heeft ook al haar eerste peuk opgestoken.
Daniela is nog steeds druk bezig met de afwas.
Margriet is bezig met het lezen van de gebruiksaanwijzing achter op het pak brooddeeg en pakt nu de bak met brooddeeg weer uit de vuilniszaak en kneedt hier verder bolletjes van die direct op een plaat worden gelegt.
Stefan is ook wakker geworden in arm
Stefan is op de achtergrond bezig met zijn haren goed te doen. Margriet is nog steeds druk bezig met het brood. Stefan heeft inmiddels zijn broek aan en vervangt zijn batterijen uit zijn zender en diet deze om.
Judith verteld aan Stefan wat ze gisteravond hebben gedaan in rijk.
Ze moesten woorden bedenken beginnend met een z en eindigen op eend.
Margriet en Jeanette komen er nu ook bijstaan, en lepelt de lotto getallen op. Stefan vraagt nu aan Bo hoe het is. Judith zegt dat hij een slaapmarathon heeft gehouden.
Mus probeert binnen de klok te versieren met de bloemenkrans van Daniela.
Er word nu tussen de 2 dames buiten gezoend en voor de rest is het gesprek niet te volgen dankzij het fluisteren van Judith. Het gesprek lijkt te gaan over bang zijn. ik denk dat de droom van Daniela word besproken en de betekenis door Judith word gegeven.
Stefan en Margriet zijn bezig met het pannetje met water.
We horen nu Stefan en Daniela de nacht bespreken. Stefan heeft een sigaret gedraait van shag en steekt deze aan.
Stefan is met iets bezig. Mus en Margriet zitten rustig op het bankje. Stefan schenkt nog een kopje koffie in voor Daniela.
Stefan gaat door met het zingen van de nummers van zijn droom. Nou zegt Daniela je hadt de radio wel wat harder mogen zetten dan haddenwij ook nog mee kunne ngenieten. Ook Sabrina met Boy Boys Boys kwam langs.
We zien de orka rustig in het zwembad dobberen. Daniela probeert nog steeds de stijfheid uit haar lichaam te krijgen.
De bewoners in rijk zijn aan het ontbijt begonnen.
Stefan zingt nu een nummer van Queenn. Het nummer gaat over fietsen en Mus begint nu over hoeveel fietsen hij kwijt is geraakt. 10 zegt hij. Het gesprek gaat nu over het probleem jatten van fietsen. Bij margriet is al 2 maal haar fiets gestolen. Margriet heeft een oma fiets. Ze doet alles in de stad met de fiets.
Daniela maakt iedere week haar auto schoon.
In rijk is het ontbijt nog in volle gang. Laurens is wat aan het voorlezen. Judith is bezig met de broodjes aan het opruimen.
Het is aan beiden kanten verschrikkelijk intressant.
Laurens verteld nu wat verhalen over zijn huisdier. Hij blijkt een kat te hebben die Anton heet. Er word een hoop gelachen. Het verhaal gaat over dat Anton een duif heeft gevangen.
Ze blijken op zoek te zijn naar de zonger van het nummer Uptown girl
En toen ging de stream op zwart.
13:30:
In rijk zitten ze alle 4 buiten aan de tafel, ze zijn aan het eten. Tegelijkertijd zitten ze in arm ook buiten aan tafel, op hun knie-en... ook zij zijn aan het eten.
In rijk wordt niet veel gepraat, ze zijn weer bezig met die grote kaarten. Tijdens het kaarten moet daniela naar de DB-kamer komen.
Idd, ze gaan chinees bestellen, Jeannette besteld het eten. Jeannette gaat haar bikini aantrekken en gaat dan samen met Judith badderen...
13:42:
AAH!! mijn moment is daar! Jeannette en Judith in de slapakamer die hun Bikini aantrekken
Beetje jammer dat Jeannette de bikini over haar t-shirt/hemd aantrekt en daarna pas het shirt uittrekt
In arm is Daan weer aangeschoven en Stefan begint over een grote opdracht, geen id waar hij het over heeft! Daan begint over lenzen die ze (als ik het goed gehoord hebt) morgen pas krijgt.
13:48:
Judith en Jeannette zitten in de jacouzi (hoe je het ook schrijft). Er lijkt dat de jacouzi niet werkt... ze zijn op zoek naar een stekker..... maar die is er niet. Jeannette heeft een knoppie gevonden die al op ON staat. Judith denkt dat het ligt aan de stroom omdat de droger het ook al niet doet!
13:50:
Ze hebben blijkbaar onweer gehad gister en ze denken dat het daar aan ligt. Laurens wordt er bijgehaald en constateert ook dat het bubbelbad uit is... DUH
14:09:
Er is iets aan de hand.... iedereen is doodstil en luistert. Het lijkt erop dat er mensen aan het schreeuwen zijn achter de hekken. Het is weer zondag zegt Jeannette en dan gaan mensen weer ommetjes maken. Jeannette en Judith hebben het over hoe het terrein er ook alweer uitziet. Ze zitten op het industrieterrein in Almere-buiten zegt Jeannette.
Even kijken wat Bo en Laurens aan het doen zijn.....
Nou totaal geen stream die iets weergeeft van Bo, danwel Laurens, danwel Mus. HOOGUIT SLECHT!
Ik ga happie eten Take over
Ook in arm komt leven, Stefan loopt rond, terwijl daniele onder de douche staat.
Jeanette komt de douche uit, hevig herrie makend.
De dame in het bad geniet zichtbaar en zegt:
"ik wil dat jullie me voortaan ariel noemen "
dan stapt ze ook uit het bad.
de bewoners lachen en noemen haar voortaan ariel. Ik dus ook maar want ik ben der naam ff kwijt .
Danielle staat nog steeds onder de douche, daar roept ze luid. HET is niet leuk. Dit omdat de douche volgens haar nogal koud is .
[Dit bericht is gewijzigd door femmerink op 08-09-2002 15:59]
Danielle kleed zich verder aan in de bunker, terwijl ze vrolijk aan het zingen is. Het is zomer op de radio
Ondertussen heb ik uitgevonden, dat Ariel Judith is
Danielle loopt naar buiten, en gaat bij Bo en Stefan staan.
Bo loopt daarna weg, om zich te gaan scheren.
In de bungalow word het middag eten klaargemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door femmerink op 08-09-2002 16:00]
Terwijl stefan zich scheert in de bunker.
Hij gebruikt als spiegel de wand waar de rijdende camera achter zit.
De camera achter die band beweegt zich, wat een debiel beeld oplevert
Jeanette begint aan haar 2de boterham,
helaas word er voorderest weinig gezegd .
Buiten doet Mustaffa een dutje.
Binnen doet Ariel/Judith een idee, het lijkt haar wel leuk een groepje studenten in het huis te zetten, die niet kunnen koken etc. Bo lijkt dit ook wel leuk, de hele week zuipen en bestellen. Alleen veel van het huis blijft er niet over.
Jeanette is klaar, en gaat weer naar binnen waar de andere bewoners hun eten nuttigen.
Toch maar niet
Ze steek nog een sigaretje op.
Stefan is echter wel klaar. en ruimt zijn zooi op.
Danielle loopt nog steeds te zingen, dit keer is grease aan de beurt.
Laurens vraagt aan ariel/judit waar de feestartikelen ligge, Bo had wel zin in een feestje.
"In de feestartikelen lag" is haar antwoord.
Later komt ze zelf ook met een idee, picknikken in de tuin, echter moeten de wespen wel eerst weg zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door femmerink op 08-09-2002 16:02]
15:08:
Over naar de Bunker Margriet ligt er nog steeds wezenloos bij. Er wordt niets gezegd, Stefan loopt een beetje door de bunker heen.
15:10:
Bo en Judith zitten nog steeds in de stoel terwijl Lauren en Jeannette de boel ana het opruimen zijn. Bo staat nu ook op, maar niet om mee te helpen zo te zien.
Intussen is Daan iets door de WC aan het gooien... lijkt wel afwaswater...
In de bunker word nog steeds geslapen, op de grond.
Stefan heeft het wel gehad met die luie bende, en neemt een douche.
Ook Danielle komt weer tot leven, en gooit een lading eten door de plee.
Terwijl in de bungalow gepraat word over dat je vies ben als je niet je handen wast na het plassen.
Stefan gaat douchen en zoekt volgens mij iets van zeep. Gebeurt niet veel meer.. Mus is nergens te bekennen, en Margriet zal nog wel liggen te pitten
15:15:
Bo ligt nu buiten op de bank. Laurens daagt Bo uit om het overall winnende potje van de dag te spelen... GEEN ID wat hij bedoelt...
Judith doet een ketting bij Jeannette om. Bo en Laurens gaan dus weer kaarten...
Ik moet nu naar een verjaardag, ik bedank QT voor zijn emailtje!
Judith vind dit geen slecht idee en doet gezellig mee met zonnen .
Jeanette gaat met haar hoofd op de schoot van Judith liggen. En judith geeft haar een massage of iets dergelijks.
Bo en stefan doen iets vaags waarme ze elkaar steeds papieren overgeven.
inmiddels meld ook de officiele big brother site over het gesprek van Stefan en Bo door het hek.
Een klein wonder gebeurd er, Mustafa loopt!! Ja hij kan meer dan slapen in de tuin. Stefan is klaar met douchen, en kleed zich dus weer aan.
Ook de verwenbeurt van Jeanette is over. Ze gaan weer verder met zonnen.
Danielle gaat binnen voor het hek zitten, in de hoop dat er iemand komt. maar de rijke bewoners zitten allemaal buiten.
Buiten legt Bo het volgende kaartspel uit. Laurens vind het allemaal wel best.
Danielle vraagt aan Stefan wat hij nou wel mee zou willen nemen uit het huis, zei zou wel een kastje uit de bungalow mee willen nemen. Wat stefan wilt kan ik helaas niet horen.
Dan ziet ze de trommels, die zou ze nog liever willen .
[Dit bericht is gewijzigd door femmerink op 08-09-2002 16:03]
In de tuin zitten Bo en Laurens weer te kaarten voor slechtzienden en hebben de grootste pret.
Intussen spelen de heren in rijk een potje kaart
bedankt Qt!
Rijk: ze spelen nog steeds het potje kaart. een van de dames klaagt dat ze het warm heeft, en zegt haar matras en bikini te gaan pakken.
Dan zie ik margriet voor het eerst vandaag, ze smeert zich met allemaal troep in en praat met mustafa.
Ik houd het ff voor gezien.
Ik ga de screenshots die ik gemaakt heb plaatsen!
[Dit bericht is gewijzigd door femmerink op 08-09-2002 16:05]
Margriet vraagt mus wat hij aan het doen is, hij zegt een waterzak te maken. Zo te zien van vuilniszakken en tape.
Margriet zegt dat ze toch wel een groot probleem hebben als daar (neem aan dat ze de bunker bedoelt) de douchekop nog eens kapot gaat.
Mus is pietepeuterig bezig met het maken van zijn zak...
In arm is mus intussen bijna (?) klaar met het maken van zijn zak, struint wat in de kasten ergens naar op zoek. Hij onderzoekt een blauwe glazen fles, haalt er iets af en zet de fles weer terug. Het ziet eruit alsof hij een stuk zwart tape in zijn handen heeft, of een kapotte vuilniszak ofzo. Probeert het weer vast te maken aan de rest van zijn creatie.
Margriet zegt dat ze wel eens een taximan zou willen zijn.
Mus wordt nu naar de dagboekkamer geroepen!
Er wordt nu 'zondag' gezongen van Robbie....
Ze bespreken nu rob de nijs, dat hij apart woont, in een houten huis en zij ergens in de natuur. Zijn vrouw zit volgens margriet in een inrichting.
Mus is weer terug, gaat onverstoord verder met zijn zak
margriet klaagt dat ze in het huis alleen maar oude muziek in haar hoofd heeft.
Fallin probeert stefan nu, maar het slaat niet aan.
Op de achtergrond hoor ik een bewoner hard zingen, maar de dames gaan zo tekeer dat ik niet kan verstaan wie of wat...
Dan worden de scheermesjes besproken, dat ze zo bot zijn en dat ze hun hele benen ermee open halen
er lijkt iets te zijn met een van de zenders, die van moes.
hij moet er van de bewoners een nieuwe batterij in doen, ze kunnen nooit allemaal leeg zijn.
Nu moet mus ook van BB zijn zender checken. Jeanet blijft vragen of hij leeg is...
Judith is intussen weer wakker. Haar batterijen lijken weer te zijn opgeladen. De mannen in de bungalow zitten nog steeds te kaarten.
"Nou, wat gaan we doen", vraagt Judith. "Het is zondag he... dan gebeurt hier niets (nee, de rest van de week is dolle pret geweest!!)
Stefan heeft het over de bruine bonen, dat ze er ook soep van kunnen maken. Hij krijgt geen reaktie hierop.
Mus begint nu in zichzelf een beetje te "zingen" eentoning herhalen van bepaalde klanken dus...
In arm zit Mus nog altijd aan zijn waterzak te prutsen. Zelfs Mus zingt. Stefan stelt voor om van de bruine bonen soep te maken. Daan rommelt wat in de keuken maar ik kan niet goed zien wat ze nou precies doet. Ah, ze zocht een pincet.
Hum, zit ik ook een keertje te streamen, gebeurt er echt geen moer. "'t Is toch zondag" zegt Daan. Uhuh.
Margriet heeft ook wel zin in het chinese eten dat ze voor vanavond in rijk besteld hebben.
Intussen wordt er nog steeds gekaart door Bo en Laurens (zal wel 'pesten' zijn ofzo....)
Margriet ligt nu geheel gekleed even in de zon. Jeanette wandelt in haar bikinitje een beetje rond in de bungalow.
Ze heeft het er met Stefan en Judith over dat ze allemaal wat tammer zijn geworden. Judith heeft al een paar nachten slecht geslapen en is daarom wat tammer, zegt ze. "Ik had dat als kind al, als m'n ouders op vakantie gingen konden ze gewoon terugkomen, want dan zat ik onder de vlekken; ik kan niet tegen afscheid nemen."
Ze zeggen nu dat ze ook door de tralies heen meer met elkaar zouden moeten praten. Dat ze in het begin in arm vooral bezig waren met dingen uitzoeken en oplossen.
Judith vertelt dat ze naar gedroomd heeft. Margriet heeft gedroomd dat er iemand uit haar kennissenkring dood ging. Judith heeft over haar oma gedroomd, dat daar iets mee was.
Margriet zou als ze in rijk zat gaan barbecuen met dit weer (welk weer? Hier regent het!). Judith zit propvol en zou wel wat over hebben voor de kadetjes van arm.
Daan en Margriet hebben zin in iets hartigs. Ze overwegen of ze van de aardappels chips zullen proberen te maken.
Margriet heeft per ongeluk het vuur uit gemaakt, geloof ik. Ze put zich in ieder geval uit in verontschuldigingen richting Stefan. Het gaat aldoor over eten en lekkere dingen. Dropjes enzo.
Op de achtergrond hoor je af en toe een uitroep van Laurens of Bo die blijkbaar nog steeds zitten te kaarten. Margriet gaat maar weer verder met het zingen van haar oude hits.
"And I've had so many men before..."
(lijkt me sterk, maar goed...)
Weer zap ik naar een van de andere camera's, waar ook haast geen beweging te ontdekken is...
Het gaat in arm over musicalliedjes; van Hair onder andere.
Als ik opeens wegval komt dat omdat het hier enorm begint te onweren.
ze hebben het nu even over nummers uit hair, welke ze kennen.
"Jammer dat je daar nooit meer wat van hoort", zegt Margriet.
(Ja Margriet, dat vinden we héél jammer!!)
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 08-09-2002 17:43]
Stefan heeft een splinter die er niet uit wil. Hij probeert er een korstje op te laten groeien en hoopt dat de splinter daar dan aan vast komt te zitten zodat hij ze er samen uit kan trekken. (Yuk). Margriet vindt dat jammer, want ze had nog wel een peuterpoging willen wagen.
Bo of Laurens slaakt weer een uitroep en Margriet maakt hier een opmerking over: "God man, wat schreeuwen die lui".
Stefan vindt songfestivalnummers ook wel leuk: Margriet is meteen enthousiast, neemt een glaasje melk en gaat er 'es lekker voor zitten.:?
16.33 In de tuin. Daniela schenkt iets in bij Margriet. Ik hoor het geluid van Judith. Judith : Ik eet echt alles op. Niks gaat de vuilnisbak in, niks. Stefan klinkt erg zacht. Er loopt een vlieg over de cameralens. Margriet zingt. Iets van Burt Bacharach geloof ik. Ze kent de tekst goed.
16.39 Daniela tegen Margriet die nog altijd zingt : Jij bent net een wandelende jukebox. Stefan zegt iets over het uittrekken van borsthaar. Margriet zingt het volgende Dusty Springfield nummer. Op stream 3 is er beeld van Jeannette die in de zon zit. Margriet : Ik vind die musicalnummers ook wel erg leuk, van Hair. Stefan zingt zacht Time after time. Margriet zegt dat er een goede houseversie van is. Stefan begint over een jazzversie.
16.42 Na twee minuten gaat Stefan in op de opmerking van margriet over Hair. Daniela : Wat gaan we met de bruine bonen doen ? Ovenschotel met kaas er overheen ? Margriet : En nog wat bloemkool er bij. Stefan zingt iets dat ik niet herken. De arme dames ruiken een geurtje. Ze denken dat het Judith is. Margriet zingt Rio van Maywood. Margriet : Daar hoor je nooit meer wat van. Toch wel jammer.
16.47 Margriet : Steef, had jij nou nog een splinter ? Stefan : Een diepe. Margriet : Mag ik nog een poging wagen ? Stefan zegt iets over het afbreken van de splinter en een korstje. Margriet : Zit ie zo diep ? Stefan : Ja. Margriet : Ik wou zeggen, ik wil het nog wel eens proberen.
16.49 Margriet : Wat schreeuwen die lui. Wat schreeuwen zei de hele tijd. Margriet tegen iemand : Dat Bo en dinges zo schreeuwen. Stefan begint over songfestivalnummers. Margriet noemt en zingt onmiddellijk een reeks nummers.
16.52 Laurens en Bo staan bij het hek. Stefan heeft het over vulva, magma en een buitenaards schip. Ik kan hem niet volgen. Stefan en Margriet beginnen over viezewoordenlingo.
Jeetje wat zijn die mensen zich vreselijk aan het vervelen zeg! Margriet vindt ook dat ze wat te doen moeten krijgen. Daarom is ze niet in dat programma gegaan!
Jeanette ligt nog altijd in bikini in de zon, Judith komt van binnen met een badjas aan.
Stefan vertelt dat ze elke dag iemand in de groep hebben die de baas is en dat dat vandaag Stefan is. Morgen is het Daan. Ze mogen elkaar dan opdrachten geven die je niet mag weigeren.
17.00 Daniela wil haar benen door het hek steken zodat Judith ze kan scheren. Judith : Ik wil het wel doen maar ik denk dat het niet mag. Stefan is de benen van Daniela aan het bestuderen. Stefan : Mag ik ze scheren ? Daniela kinderlijk : Nee, ik wil het niet. Echt niet. Ik wil gewoon niet dat een man mijn been scheert. Lieve schat, je krijgt echt mijn been niet, echt niet. Het gaat je niet lukken. Echt niet. Stefan : Je bent zo leuk. Dan scheer ik alles even bij. Daniela : Echt niet. Stefan : Ik haal het niet open. Ik kan het echt goed. Daniela : Nee, schat, echt niet. Ik doe het echt niet. Ik vind het grappig van je maar, echt niet. Stefan : Zeg jij er eens wat van Ju. Judith : Als ze niet wil. Stefan : Speel nou mee. Dan ga ik Mustapha's been scheren. Mustapha is overigens niet aanwezig. Judith : Denk je dat het mag ? Door het hek heen scheren ? Stefan : Nee. Judith : Waarom doe je het niet bij jezelf dan ? Die is goed. Stefan : Het is een heel goed mes.
17.06 Judith : Ik snap niet dat de mannen wel messen mee mogen nemen en wij niet. Daniela : Ja. Het is echt luxe. Stefan : Het is geen luxe. Daniela : Het is geen probleem. Het is gewoon tijdverdrijf. Stefan zegt iets over teamspirit. Margriet : Give me some entertainment. Daniela : Nee. Stefan zegt iets. Daniela : Neeee. Hou even lekker op. Margriet : Ik doe het wel. Daniela : Nee schat, echt niet. Ik krij er allemaal bulten van. Ik krijg snel bulten en uitslag. Stefan : Dan gaan we een liedje zingen. Margriet : Ik ben niet vooruit te branden vandaag.
17.12 Even beeld van Laurens die touwtje springt.
Bo en Laurens zijn aan de andere kant aan het badmintonnen. Ze komen tot 61 slagen.
Stefan heeft echt last van zijn linkerarm. "You're too heavy for me baby" zegt hij tegen Daan. Hij wil weer haar benen scheren en Daan weigert wederom. Margriet en Mus houden zich afzijdig en vooral Mus lijkt weer diep te pitten.
17.22 Daniela : Hoe komen jullie aan die shuttle ? Lag die klaar in de dagboekkamer ? Ik versta het antwoord van Laurens of Bo niet. Daniela over het handgebeuren : Het gaat ook harder stromen. Stefan : You're to heavy for me baby. Zal ik het bijwerken (benen) ? Daniela lacht : Nee. Stefan : Ik begin met één haartje. Daniela : Als ik zo overduidelijk zeg echt niet is het echt niet. Ik weet het heel zeker.
17.27 Margriet : Ik heb zin in wat. Hartigs. Daniela : Ik heb ook zin in wat. Margriet : Ik kan een stukje worst nemen. Stefan : Het kan ook door de bruine bonen. Margriet : Ik vind de worst zo lekker. De worst kan nog op het brood als de kaas op is. Ik ga nu een plakje worst halen. Daniela : We kunnen ook vast gaan koken ook. Margriet vertrekt.
17.30 Daniela tegen Stefan : Ik ga gewoon weg. Ze staat op. Stefan : Het is me toch gelukt. Scheren. Daar begint het altijd mee, met scheren. Hoe gaat het met Uw benen ? Judith : Goed. Mustapha, slaapt die de hele dag ? Dat ie dat kan, ik zou helemaal gek worden.
Daan staat intussen te steppen.
"Wie heeft er wel eens een ufo gezien?" "Ja, ik" zegt Laurens, "in 1985 in de bioscoop, het was ET". Margriet vraagt zich af waar ze het nog eens over kunnen hebben waar ze het nog niet over gehad hebben. En dus gaat ze maar weer zingen. Toontje Lager, Stiekem met je gedanst.
Judith wil het wel hebben over boodschappen die in tvprogramma's zitten die je met het blote oog niet waar kunt nemen maar die je onbewust wel oppikt. "Dat is onwijs gevaarlijk, want je kunt een heel volk van alles inprenten via die beelden". "Je kunt zo bijvoorbeeld ook mensen laten afslanken". Ze heeft dat vijf jaar geleden ofzo op tv in België gezien. Judith vindt dat wel eng. net als met het rommelen met drinkwater. "Dat is echt de makkelijkste manier om een hele groep mensen te treffen".
Ondertussen vliegt er van alles over, maar ik kan niet ontdekken wat.
Nu gaat het over Absolutely Fabulous. Stefan gaat zich er ook mee bemoeien, hij vindt het onwijs goed, vooral die dochter.
Het gaat weer over het toevoegen van stoffen aan water. Over fluor. Ze willen ook weten wat er nu in het nieuws is; Irak, de beurs, de huizenmarkt, de roklengte. "De bikinilijn, is die breed, wordt ie smaller?" "Wat worden de winterkleuren?" Ze herinneren zich nu ook Kelly van vorig jaar die wilden weten wat er op dat moment in Top 40 stond.
Margriet en Stefan leggen de matrassen anders neer, want Margriet gaat proberen op haar hoofd te staan. Stefan helpt haar. Maar ook dit initiatief sterft weer een zachte dood. (Ik heb al heel wat zinnetjes weg moeten halen omdat het alleen maar een idee was, maar niet verder werd uitgevoerd).
17.40 Margriet : Jeannette, vertel jij een over de kick off. Judith : Wie heeft er wel eens een ufo gezien ? Allemaal vinger opsteken. Laurens : Ja, in 1985 in de bioscoop. Judith begint over subliminale boodschappen in films. Korte beeldjes in films die niet bewust gezien worden maar wel onbewust geregistreerd worden. Judith zegt dat het werkt. Judith : Het is onwijs gevaarlijk. Je kan een heel volk dingen inprenten. Ze gaan het nu ook gebruiken voor afslanken. Judith heeft er vijf jaar geleden een documentaire over gezien op België. Judith zegt dat men op die manier mensen dingen wil inprenten. Judith : Dat kan niet meer door een man met een snorretje. Net als drinkwater. Ik vind dingen eng die een heleboel mensen tegelijk doen. Daar kunnen ze van alles mee doen.
17.47 Stefan : In België hebben ze al geen fluor meer in het drinkwater. Vervolgens worden kort een aantal actuele onderwerpen besproken, o.a. Irak, Fortuyn en de beurs. Judith begint over Kelly die vorig jaar wilde weten wat er in de top 40 stond. Judith : Dat was in Kopspijkers. Het was bijna oorlog in de hele wereld.
18.00 Daniela : Het gaat er bij mij hier in en daar uit. Ik ga het niet verder vertellen. Judith : Ik ook niet. Daniela : Het is ook leuk om als groot niet haalbaar is klein te beginnen. Judith : Ik wil gewoon wat betekenen. Niet alleen maar zeggen. Ook doen. Het zit gewoon in je of zo. Daniela : Niets kan je behagen. Ik wil gewoon meer.
18.05 Judith : Het is niet dat ik daar wil zitten maar ze interesseren me gewoon niet. Bullshit. Ik ben er een beetje flauw van. Daniela : Het komt wel weer. Het is ingewikkelde materie. Judith : Ik groei niet verder als ik met iemand samen ben. Daniela : Ik ben er niet achter. Ik vind het vermoeiend. Judith : Je lijkt precies op een vriendinnetje van mij. Daniela : Vorig jaar zat ik in de kralen. Iedereen zei, ga er mee verder. Ik kan het wel op het internet zetten maar dan wordt het te groot. Dat vind ik niet leuk. Judith : Het is een soort meditatie (met kralen bezig zijn). Als je naar Ibiza gaat is dat heel handig op de hippiemarkt. Dat kan ook in Thailand. Daniela : Ze zeggen tegen mij, maak nou iets af, maak nou iets af. Aan de andere kant denk ik dat het mijn weg is om te weten te komen wat ik wil. Judith : Je moet niet met iets doorgaan waarvan je denkt, ik wil niet. Ik heb geen doel waar ik echt naar toe werk. Ik kan mensen benijden die dat wel hebben. Daniela : Ik ook. Judith : Het probleem is, ik kan zo veel. Als ik echt iets wil kan ik het ook. Daniela : Ik ben sinds kort bezig puur mijn gevoel te volgen. Ik ben twee jaar geleden bij de man van mijn leven weg gegaan. Judith : Je zet iets in gang en je kan niet meer terug. Je wordt zelf niet gelukkig en je omgeving uiteindelijk ook niet en dan moet je toch die keuze maken. Daniela : Wat denk je van al die mensen die niet weg gaan uit een relatie die ze niet leuk vinden. Veel vrouwen zeiden tegen mij, ik wil wel maar ik durf niet. Judith : Gelukkig zijn er geen kinderen in het spel.
18.13 Judith : Als ik verliefd ben ga ik er helemaal voor. Degene wordt helemaal misselijk van de overdaad. Het werkt niet. Daniela : Je hebt zo veel te geven. Judith : Precies. Ik wil eerst iets opzetten voor mezelf. Speaker : De boodschappen staan klaar in het washok. Daniela : Wij hebben helemaal geen washok. Judith : Chinees. Judith zegt tegen Laurens dat ze buiten wil eten.
18.17 Judith bestudeert de benen van Daniela. Daniela : Als ik nog eens geld heb laat ik mijn ogen laseren en laat ik al mijn haar weglaseren. Ik wil niet oud worden met haar. Judith : Ingegroeide huftertjes. Daniela : Het komt door de Epilady. Beide dames staan op. Het gesprek is afgelopen.
18.22 Team rijk eet chinees aan de tuintafel. Op stream 5 staat Margriet te kijken naar rijk. Judith : Ach. En Margriet had er zo'n trek in. Laurens vindt een haar in het eten. Judith : Dat is een chinese haar. Bij de chinees is dat normaal.
Stream 5
18.24 Daniela : Ik wil een manicure. Mijn nagel is afgescheurd. Daniela roept : Eet smakelijk. Stefan : Eet smakelijk. Margriet : Het is stil aan de overkant. Team arm gaat dat nummer vervolgens fluiten. Margriet gaat een glaasje water halen. Daniela : Wij hebben het het zwaarst omdat wij hier als eerste zitten. Stefan begint weer over de ongeschoren benen van Daniela. Daniela : Je ziet er niks van (ze heeft nu een lange broek aan). Stefan : Maar 's nachts voel je het wel. Stefan zegt dat hij duf is. Margriet : Ik begin een beetje op te leven.
18.29 De camera maakt een beweging om een shot te maken van rijk dat chinees eet en Daniela die op de achtergrond op een krukje staat in de kooi met een glas water. Stefan is aan het koken.
De stream stopt.
Aan de arme kant hebben ze net de gebakken aardappeltjes opgezet. Het gesprek gaat over Porno. Stephan verteld over allerlei mannen (hij kent ze bij naam) die in de porno industrie werken en hoe ze hun pik omhoog proberen te houden tussen de film shots door.
Mustapha is nog steeds opvallend afwezig. Vermoedelijk ligt ie nog ergens te pitten.
Aan de rijke kant genieten ze van hun chinese maaltijd. Het is er erg stil, geen gesprekje niks.
18:47
Stephan is nog steeds aan het vertellen over de porno industrie. Ik volg het allemaal niet zo goed want ik heb audio problemen maar het klinkt allemaal heftig. (raar mannetje krijg ik de indruk), onderwijl staat ie de aardappeltjes wat om te prikken.
[Dit bericht is gewijzigd door Sumer op 08-09-2002 18:48]
Het schiet nu aardig op met de aardappelen aan de arme kant. Vanaf de rijke kant hoor ik inmiddels ook wat kreten dus daar worden ze ook weer wat wakkerder. Stephan en Danielle hebben het over op welke uiterlijkheden ze vallen. Stephan kijkt bij vrouwen naar de mond of het deze goed zoenbaar is enzo. Danielle let meer op kleinigheden en kan op een glimlach, mooie ogen, een mooie wenkbrouw vallen
Danielle zou haar rimpels in haar voorhoofd willen wegspuiten, Margriet zou haar lippen willen laten opspuiten. Danielle zegt tegen Margriet: 'nee dat moet je niet doen, ze zijn zo goed'.
19:02
Stephan heeft het alweer over sex. Sex op de Boulevard van Scheveningen en parensex avonden, nee niet om zelf te doen maar gewoon om te kijken. (jaja)
19:05
Ik kap met streamen en ga de live uitzending volgen. De stream is toch niks aan.
Men kookt in arm en in rijk zit men buiten te kaarten.
Jeanette gaat kijken of ze de chinees al hebben weggehaald (kennelijk hadden ze over en hebben ze het aan BB gegeven??? Ze roepen nu de hele tijd eet smakelijk)
In arm is het eten klaar en gaan ze aan tafel. Ze hebben bloemkool, uitjes en andere dingen waar ze het niet over hebben. De jus is mislukt. Ze vinden het beter dan het eten gisteren.
In rijk wordt nu Marco Borsato gezongen (dromen zijn bedrog) en er wordt weer gekaart.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 19:30]
Tijd om even te checken wat er in arm gebeurt:
In arm gaat het over picallily (ondertussen hoor je dat rijk op 'We are the champions' is overgegaan).
Ze hebben het nu over drank. Margriet heeft het over citroenjenever, borreltje cola. En verder zegt iedereen uhum, uhum. (Daan is slecht te verstaan). Margriet heeft zin in een drankje. Stefan vindt Sangria wel lekker. Daan zegt dat ze er gewoon geen zin in heeft.
Margriet vraagt aan Mustafa of ie het lekker vindt. Hij mompelt iets van oke. Hij zegt verder weinig. De rest zegt dat ie in ieder geval geen spruitjes meer hoeft te eten.
Margriet maakt een grapje over bonen. Iedereen lacht behalve Mustafa, die onverstoord door eet alsof hij er niet bij hoort.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 19:38]
In arm word gezellig buiten gegeten. En het gesprek gaat over brandenwijn.
Ik zie Jeanette op de andere stream de kopjes naar binnen brengen.
Ik zie jeanette als een ballarina door de tuin zweven. Bo en Laurens zijn nog druk bezig met hun kaart spelletje
Nu Daans verhaal over de loveparade. Dat ze iemand bij d'r arm pakte om uit de menigte te komen. Dat wilde ze nooit meer.
Nou Margriet's zus in een grot met een gids en die zijn zaklamp ging uit en die ging niet meer aan en ze waren verdwaald. En ze was met 2 Engelsen en die gids en mijn zus dus. Dus moesten ze op de tast
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 19:44]
Margriet heeft een angstaanval onderwater gekregen. Ze heeft dit ook een keer op koninginnendag gehadt. Ze begint nu het hele verhaal van het duiken te vertellen.
Daniela heeft het een keer gehadt op de Love Parade in Berlijn.
Op de andere stream zijn Judith en jeanette een soort Jin Jan oefenigen aan het doen. Er is weinig interactie tussen de groepen. De bank die in de eerste dagen was opgebouwd lijkt wel te zijn weggeslagen na de opdeling.
Margriet verteld nu over haar zus dat ze is overvallen in Zuid Afrika
Margriet deed ook vluchten naar Lourdes (meestal vanuit Maastricht) mensen in rolstoelen en een pastoor gaat ook altijd mee. Voordat iedereen is ingestapt ben je 2 uur kwijt.
Enne Mustafa zit erbij en kijkt ernaar. (En dat is nog niet eens waar. Hij zit erbij eigenlijk alleen maar)
Steef zet nu een pannetje water op. Steef heeft het erover dat ze nog geen sigaretten hebben gehad. Steef zegt dat hij merk 5 wil. Van een ander merk hebben ze er wel heel veel, daar kunnen ze nog wel weken mee in de bunker zitten. Maar dat is kennelijk vies.
Stefan rookt wel 80 (verstond ik dat goed?) sigaretten per dag. Hele dunne shaggies. Daan rookt wel bijna een pakje per dag.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 19:57]
Ze verteld ook dat niet alle slikkers aan boord komen omdat er toch een aantal door de douna er worden uitgepakt. Daniela meldt dat ze haar buikje heeft rond gegeten.
Rijk is weer gezellig aan het kaarten. De dames lijken ook weer mee te doen.
Daniela wil wat borst hebben van Margriet Ze is van C naar B gegaan. Margriet wil met liefde wat borst afstaan.
Ik hou de stream aan en mocht er wat gebeuren in meld me dan wel weer
Daan zegt dat ze het alleen met iemand wil van wie ze heel zeker is. Dat als het dan uitgaat dat het ook niet erg is.
Stefan had vorig jaar een gevoel dat hij een kleintje wilde hebben. Hij zat liefdevol naar mannen en vrouwen met baby's te kijken. Margriet ziet hem ook echt zo lopen met zo'n zakje om.
Margriet: Baby's en vliegtuigen ook zo'n verhaal. Krijsende kinderen. De rest beaamt. Mustafa zegt niks.
Met zo'n maxicosi en dat kind moet dan op schoot.
Stefan zegt dat hij de wc's altijd zo smerig vindt. Margriet zegt dat dat waar is. Verhaal over vluchten van 6 uur en dat het vliegtuig daarna nog doorgaat zonder schoongemaakt te worden.
Nu over handbagage.
Margriet heeft heel veel firstclass gevlogen. In d'r eentje met Swissair naar Zuid-Afrika. Stefan zegt dat je gewoon moet zeggen dat je op huwelijksreis gaat. Krijg je allemaal gratis dingen.
Alle bewoners moeten hun batterijen gaan wisselen.
Tijd om even rijk te gaan checken.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 20:06]
Arm maakt koffie. Daan is te laat om te zeggen dat ze geen koffie wil. Want ze kan niet slapen van die koffie.
Daan gaat alles afwassen (totdat de thee klaar is) anders is het 's ochtends zo vies en vet. Margriet: Ja je hebt helemaal gelijk!
Enne er wordt nog steeds gekaart bij arm. Bo zit irritant te tikken volgens Laurens en Jeanet.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 20:17]
Mustafa vraagt of ze die auto als statussymbool heeft. Sjaan zegt van niet. Mustafa vraagt hoe dat dan met BB zit. Nee, daar zit ze in om te zien of ze zichzelf is. Mustafa vind het geld ook wel belangrijk in BB. VOlgens Jeanet gunt Stefan hem het wel, hij heeft zelf geld zat. Hij heeft veel geld in aandelen zitten.
Jeanet heeft wel geld nodig voor kleren enzo.
Nu gaat het over Jeanet d'r eczeem. En over Mustafa, die heeft plekken zonder pigment in zijn huid. Tenminste dat is de verklaring van Jeanet. Mustafa weet het niet, hij maakt zich er niet druk over.
Mustafa zijn tandarts durfde niet zijn 2 overdreven grote tanden te trekken. Ze waren toen net in Nederland. Ze stapten in de taxi en gaven de chauffeur het adres en toen reed ie 30 seconden en toen waren ze er.
Jeanet vind dat Mustafa een mooi gebit heeft. Mustafa: ik weet niet. Jeanet: Jawel, ze zijn kaarsrecht en spierwit. Ik ben net dracula. Mustafa: had je geen beugel dan. Jeanet: Jawel, maar ik was te lui om 'm te dragen.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 20:25]
Sjaan en Mustafa binnen:
Sjaan: Ik ben humanist. Dat is dat je dingen overdenkt in het leven. Dingen gebeuren die je niet kunt bevatten en als er werkelijk een god is dan... daar kon ik me niet in vinden.
Mustafa: ALs het alleen maar goed is in de wereld heb je niks waar je dankbaar voor moet zijn .Ik zeg niet dat het goed is al dat slechts in de wereld, maar je waardeert het anders minder.
Daan over dat ze de hele tijd vrachtbrieven moest typen in Bergen op Zoom en nou moest ze in 1 keer achter de telefoon omdat iedereen op vakantie was. Nou dat ging dus ook echt helemaal niet goed.
Margriet dat ze patat en frikandellen moest bakken in de kantine van een grote verzekeringsmaatschappij. En bollen pellen heeft ze ook niet langer dan een week volgehouden.
Jeanette heeft aan haar moeder gevraagt of ze haar voicemails en sms berichtjes in de gaten wil houden. De voicemail komt nou te spraken. Mus heeft een voicemail waar het net zo is of hij opneemt.
Mus wil van Jeanette weten wat ze gaat doen als ze hier uit komt. Eerst rustig met mijn moeder koffie drinken.
Mustafa: wat ga jij doen na het huis?
Sjaan: Ik ga eerst naar huis en daar zijn dan alle mensen die ik lief heb. Als ik eruit kom weet ik zeker dat HIJ er ook is als ik thuis kom, hij heeft ook contact met mijn moeder. En dan gaat ze winkelen. NIet om te kopen, maar ook om te kijken.
Mustafa: Maar dan kom je allemaal kleine rotventjes tegen en die zeggen He, daar heb je Jeanet.
Jeanet: ja dan zeg ik even hoi, maar als ik geen zin heb loop ik gewoon door hoor dat kan me dan niet schelen wat de mensen er van denken ja, ik ben ook maar een mens hoor.
En dan ga ik snacken en dan ga ik naar huis en alles rustig overdenken.
Jeanette zal proberen aardig te blijven tegen de mensen die haar dan herkennen. Daarna een frietzaak bezoeken en dan tot bezinning komen.
Stefan heeft een eigen asbak ontwikkeld. Als Jeanette er de eerste keer gelijk uitgaat dan gaat ze weer studeren en tegelijk werken. Jeanette hoopt niet dat ze de eerste bewoner is die naar huis moet. Ze heeft het erg naar haar zin in het huis. Je weet ook niet wat het publiek van je zit thuis. (even terugdenkend aan de uitzending van vanavond. Ze zijn er gelukkig van bewust dat BB je kan maken of breken)
[Dit bericht is gewijzigd door Fredgroes op 08-09-2002 20:47]
(Zo te horen doen Bo en Laurens een balspel ofzo maar er staat geen stream op rijk buiten)
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 20:46]
En nu Margriet over amateurverenigingen. Daar zitten erbij die echt niet kunnen spelen die de hele tijd dezelfde fouten maken. (lekker denigrerend - die zullen in ieder geval niet meer op haar stemmen). Margriet: ja van die kluchten.
Stefan: O, van Bredero (Katie is impressed)
Stefan nu over zijn stage bij het hoogheemraadschap in Leiden. Dat ie bij de dijkgraaf was binnengestapt en zich had voorgesteld, dat vond ie maar niks (die dijkgraaf). Hij moest een saai milieuplan schrijven.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 20:53]
Wat vind je erger vraagt Mus met 0.1% of met meerderheid er uit te worden gestemd. Ik hoor niet echt het antwoord van Jeanette. Het gaat nu over het gedrag wat er gebeurd als ze horen dat ze populair zijn of niet.
Mus heeft het nu over het harde geluid tijdens het wakker houden van arm. Ze vond dit heel leuk.
Daniela is ook naar binnen gekomen om wat kledingstukken naar binnen te leggen. Jeanette begint nu ook de nagels van Mus te bekijken en adviezen hierover te geven.
Jeanette wil weten van Mus of hij een meisje buiten op het oog heeft. Wat is echte liefde voor jouw dan Mus. Alles doen voor dat persoon. Ik kan mijn echte vrienden ook op 1 hand tellen zegt Jeanette. Ik ook zegt Mus.
4 vrienden en 1 vriend en dat is het.
Bo is er ook bij komen staan. Mus vraagt hoeveel echte vrienden hij heeft. 9 zegt Bo. Laurens is er ook bij komen staan.
Mus heeft alleen maar buitenlandse vrienden.
Nu over wat er uitgezonden wordt. Stefan: als ze jou alleen maar in badpak knippen. Je weet het niet. Ze zeiden: wat moet er dan later van je werk? Ja, dat weet ik niet.
Margriet: Ja zeker in Amsterdam
Stefan: Ja je weet het gewoon niet. Als ze twijfelen dan twijfelen ze gewoon.
Daan: Iedereen ging er zo lang op door, of ik het wel echt wil. Als mensen hierdoor een ander beeld krijgen, dan zijn het je vrienden ook niet. Dat is dan jammer.
Margriet: Ja mensen zullen je best wel eens uitschelden op straat, dat heb ik nu ook wel eens.
Daan: Ach dat zal wel meevallen, ken jij nog mensen die er vorig jaar uit zijn gegaan?
Margriet: ik heb vorig jaar niet eens gekeken.
Daan heeft een theorie dat de mensen die er al in zitten er als eerste door het publiek worden uitgestemd. Omdat het publiek benieuwd is naar de nieuwe mensen.
Margriet en Stefan beamen dit.
Stefan zegt: ja maar daarom moet je er ook niet in zitten.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 21:05]
Daan: Ik ben vrij steady dus ik ben niet spannend.
Over wanneer je eruit gestemd wordt:
Stefan: Of je hebt niet de kans gehad om je te profileren. Je hebt 1 week de kans iedere keer om je te profileren. Dus als je dat niet lukt...
Het regent dus ze twijfelen of ze onder het afdakje gaan zitten of dat ze naar binnen gaan. Margriet wil graag buiten zitten. (Het zet niet echt door)
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 08-09-2002 21:09]
Mus heeft het nu over dat marokaanse jongeren altijd laag scoren op de cito toest omdat ze de vraagstelling niet altijd begrijpen.
De cito is een richtlijn zegt Jeanette maar het is niet een toest die je toekomst vastlegd.
We krijgen nu beeld op stream 1 van de gang naar de arme slaapkamer en we horen de stemmen van Stefan, Daniela en Margriet.
Arm is nu naar binnen en buiten aan het lopen om op te ruimen.
Ze is nu met de orka aan het stoeien. De regie vind dit niet intressant en switched naar arm. Waar Mus de tafel aan het opruimen is. Daniela is bezig binnen de troep aan het opruimen.
We hebben nu op alle lo en hi streams het arme gedeelte in beeld.
[Dit bericht is gewijzigd door Fredgroes op 08-09-2002 21:13]
Jeanette staat op en hij weet een pantofel af te pakken en gooit deze volgens mij in het zwembad. Dit zien we niet maar aan het gelach van de arme kant lijkt dit waar te zijn.
Judith staat nog steeds in het zwembad en praat volgens mij met Daniela. Jeanette meld dat ze naar binnen gaat en dat ze TV gaat kijken
Judith is ook uit het zwembad gegaan en trekt nu een badjas aan en staat nu met Daniela te kletsen.
Gaat iemand het zo van mijn overnemen. Ik denk dat mijn stream er zo mee stopt.
Bo vind dat ze afgelopen nacht vroeg naar bed zijn gegaan. Het gaat nu over dat het in de rijke slaapkamer nu een stuk koeler is geworden sinds de opsplitsing. Hier is het ook lekker koel zegt Stefan.
Bo vraagt aan Jeanette of zijn een kwartier op de klok in de gaten wil houden. Het is nu 21.20 zegt ze. Dus tot 21.35 zegt Bo. Ik heb geen idee waar hij het over heeft.
Judith heeft iedereen weltrusten gewenst en lijkt al vroeg naar bed te gaan. Laurens hoopt dat in de volgende confrontatie iedereen even sterk is maar dat er iemand een streepje sterker is en dat deze persoon de confrontatie beslist.
[Dit bericht is gewijzigd door Fredgroes op 08-09-2002 21:33]
En de streams gaan nu op zwart. Dit was het voor mij voor vandaag.
Judith en Margriet hebben het erover dat ze zich door de kunstmatige situatie anders gedragen dan normaal.
Gesprek valt verder een beetje stil.
Margriet maakte zich een beetje zorgen over Judith, maar die zegt dat er niets aan de hand is.
"Stefan heeft vantevoren al tegen iedereen gezegd wat hij de beste verdeling vond", zegt Judith. "Volgens hem hebben we nu twee gelijk sterke teams."
Ze bedenken even wat er anders had kunnen zijn, maar geen enkele wijziging zou de situatie geheel oplossen. (Judith baalt duidelijk nog steeds van de 'scheiding')
"Niemand gedraagt zich hier normaal", meent Margriet. "Je zit gewoon in een vreemde situatie! Maar er komt hier straks wel verandering in!"
"Er komt zowiezoiemand bij", zegt Judith.
"Eén of twee", vult Margriet aan.
"Maar er is verder niets aan de hand hoor", benadrukt Judith nog even.
Judith vindt Mus veel liever sinds hij in arm zit.
J: je gaat toch iemand meer waarderen als ie er niet is ofzo
Ondertussen is Jeanette in de woonkamer aan het vechten met de opblaaskroko. Bo komt erbij, Jeanette begint ongelovelijk te gillen (volgens mij trekken de jonkies een beetje naar elkaar toe)
Daniela is intussen al haar tanden aan het poetsen.
"Sinds Mush daar zit vind ik hem opeens veel liever", merkt Judith op. "Dat is wel heel grappig. En ik merk met jou en Laurens ook dat er iets veranderd is. Je gaat het meer waarderen als iemand er niet is" (zo zei ze het, maar zal het niet bedoeld zijn )
In Arm is Mus de keuken aan het vegen (geen geluid bij te horen)
"Iedereen reageert anders", concludeert Margriet.
In de bunker is Mustapha aan het aanvegen en trekt opeens Stefan aan zijn oor omdat hij in de weg zit. Stefan 'gehoorzaamt' en gaat even met stoel en al aan de kant.
"Ik zal soms ook wel irritant overkomen", denkt Margriet.
De andere meiden gaan er niet echt op in.
Stefan heeft weer plaatsgenomen in zijn koninklijke stoel en observeert rustig het hele zooitje.
Ze denken dat de mensen die er nu nieuw in komen meer kans maken om ze langer te blijven, omdat de kijkers hen over een tijdje toch wel zat zullen zijn.
- Scan: we zijn nu telkens zo'n beetje het zelfde aan het typen, dat schiet ook niet op. Ik geef de pen aan jou, mocht je ook ff pauze willen hoor ik het wel! -
"Het is wel lang hoor die 117 dagen", vindt Daniela. "Ik denk trouwens dat die nieuwe mensen straks meer kans hebben om erin te blijven.... gewoon omdat het voor hun nog nieuw is."
Judith mist aerobic. Daniela mist beweging ook... lekker hardlopen.
"Ik vind het echt wel spannend of ik hier mag blijven hoor", zegt Judith. "Maar ik ga hier geestelijk helemaal dood... Ik word helemaal numb. Ik heb hier vannacht keihard zitten janken.... en er was echt helemaal niemand hier die dat merkte... niemand die dat aanvoelt ofzo..."
Daniela streelt haar even liefdevol over haar arm.
"Ik vind Bo echt een schat... en Bo ook", zegt Judith. "Maar als ik een uur met hen gepraat heb dan...... we zitten gewoon niet op dezelfde golflengte!"
"Ik ben heel serieus", vertelt Daniela. "Ik ben een enorme denken.... en heb dan juist vriendinnen nodig die me even meenemen om lekker te gaan stappen. Maar ik heb ook een goed gesprek nodig."
Er volgen een paar diepe zuchten. De meiden geven hiet toch een beetje toe dat hetniet allemaal rozegeur en maneschijn is.
"Het is ook helemaal niet mijn typ!", besluit Daniela.
Beide meiden beginnen te lachen
De meiden lachen weer.
"Wel lang zonder kerel zo!", zegt Daniela.
"Te lang", zegt Judith. "Ik kan eigenlijk niet zonder zoenen enzo...."
"Dat Stefan daarover begon de volgende dag vond ik ook even wat minder", lacht Daniela.
"Nee, ik hoef voorlopig even niet", zegt Judith glimlachend.
Dan komt het gesprek op de volle maan, wat over 2 weken weer zal gebeuren.
Het drietal gaat nu een liedje bedenken om te zingen..... (zap)
Het is echt een spel gesprek, getallen vliegen je om de oren.
Ju: ik ga echt het bad niet meer in!
(de verliezer moet blijkaar iets doen volgens mij...)
Ju moet een opdracht doen:
Zoek zo snel mogelijk een bruine pruik!
Gevonden binnen 10 sec!!!!
Ze luisteren even.....
"Zullen we 'geen ja en geen nee' doen?", stelt Margriet dan voor....
(Help... is er iemand die dit even wil verslaan???)
(Bo doet weer een poging om zielig over te komen)
Bo: ik voel me echt niet lekker.
Ju: ja, die chinees hakt er goed in.
L: ik voel me kiplekker.
Tja het niveau is inmiddels bekend......
Er zit weer een verliezer aan te komen...
L: zullen we een leuk opdraachtje bedenken?
Ju: Iets spiritueels...
-ze spelen nog altijd Mex (of meks)-
-BB-redactie een shot van de tafel, zodat we de stenen kunnen zien zou welceven leuk zijn...-
Ju:Een rondje door de kamer op de krokodil!
-En daar gaat Jeanete-
Bo:Volgens mij vindt niemad dit interessant, want het wordt niet gefimt (was het maar waar)
L: Jawel, die camera.
Sja heeft haar 'battle' gehaald. En gaat zich nu klaar maken om naar bed te gaan.
Daniela trekt intussen haar bh weer aan.
Dan wordt het opeens weer stil.
Het mexxen gaat nu nog tussen L. Bo en Ju. Ik ken de spelregels niet, maar het lijkt er op dat L. vaak een regel weet waar hij weer juist profijt van heeft... en waar Ju. de dupe van is. Maar dat zal wel aan mij liggen)
Er is ook nog geen alcohol te zien, het zal dus weer een rustig avondje worden.
Opdracht voor Ju, bedacht door L.
L. bedenkt nu iets leuks (hoop ik)
L: ik zou wel een kiwi lusten.
Ju: een kiwi, gesneden en wel
L: Ja.
Ju: om uit te lepelen?
L: Ja om uit te lepelen:
Ju: Okay doe ik voor je.
-Vervolgens blijft Ju lekker zitten-
Daniela verlaat de slaapkamer weer even.
Margriet doet dan een poging om een sorrt ruzie te beginnen, maar het wordt niet echt wat.
Daniela staat inmiddels in haar slipje en rood t-shirtje bij het hek wat te kletsen met Laurens. Gaat ook niet echt ergens over.
Bo staat op en loopt uit beeld. Ju heeft nog altijg nog niet de kiwi gehaald
Bo: ik ben echt heel misselijk...
Ju verveelt: Jaaa, Bo
Bo: wat?
Ju: ]a , Bo
Daniela vraagt wat er met bo is, L en Ju zeggen dat ze niets over eten moet zeggen tegen Bo.
Slagroom soesjes, chocolade... en nog veel meer...
Judith heeft zojuist de gesneden kiwi gebracht...
L: Bo ben je misselijk?
Bo laat een boer in L's gezicht
L; Bo ik heb je kleine teen gevonden...
Bo: He daar is de kiwi!
L: Ja geef maar hier.
Bo: Heb je nou weer een windje gelaten? Ik geef je een kiwi en als dank laat je een windje...
Verder gaat het maar over spiritualiteit, dat L. veel gooide wat hij dacht wat hij ging gooien en meer van dat soort dingetjes...
Nu is er een shot van een slapende Sja en de stemmen van de andere drie...
Ju: wat willen jullie aan mij veranderen, het lichaam blijft hetzelfde, kom maar alles.
L: dat je iets meer moet 'opmaken??'
Bo: -net niet te verstaan-
Nu een gezamelijk knuffel..
Bo en Ju komen erachter dat L 'stiekem' heeft gedronken...
-2 uur om, tot later!!-
In de bungalow praten Laurens en Judith bij de eettafel en zijn Sjaan en Bo in de slaapkamer.
J: Dat wij gingen zingen 'het is stil aan de overkant', ze snapten het niet, dachten dat het een dilemma was.
J: Ik zei, ho eens even, jullie gingen pissen in het zwembad, daar is het mee begonnen.
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 08-09-2002 23:22]
Stefan kruipt weer in bed, heeft alleen z'n onderbroek aan.
Margriet: "Je hebt wat in je onderbroek gestopt !!"
Stefan: "Echt niet, hier, voel maar"
Margriet: "Nee, dat doe ik niet hoor."
Stefan: "Nou, ik heb er echt niks in gestopt hoor. Hier voel maar boven op de dekens."
Margriet: "Nee"
Daniela: "Ik heb niks gezien, maar ik geloof stefan hoor."
Stefan: "Ja, ze zitten nu te kijken, ze kunnen alles zien"
Margriet: "Ah nee toch.."
Stefan: "Ja hoor, ze kunnen mij van jou onderscheiden."
Margriet: "Wat zijn die rooie lampies dan?"
Stefan: "Infrarood."
Margriet(?): "Net als in Silence of the Lambs!"
Ondertussen in de bungalow
Sjaan: "Ik vind het maar raar dat ze met jou dat gesprek aangaan.. en niet met een van ons."
J: Nee, zo was het helemaal niet hoor. Was gewoon een kletspraatje.
..
J: Ik denk dat jij het meer als 2 groepen zie.
L: Wij hebben het geluk, het had ook andersom kunnen zijn. Alles was ik hoor, als stefan zegt, wij gaan winnen, dan denk ik, wij zijn er ook klaar voor. Wij gaan ook winnen.
J: Ik heb dat gevoel niet, heb stefan dat ook niet horen zeggen. Wil gewoon contact blijven houden. Zie ons nog steeds als 1 groep van 8 mensen. Even kletsen, da's gewoon lekker.
L: Denk jij dat ik het zie als 2 groepen tegen elkaar.
J: Ja, dat gevoel heb ik wel een beetje.
L: .. ik stel me als leider op.. ik zeg alleen wat ik zie. Ik zeg, zullen we dit met z'n allen doen.
J: Margriet zei, deze groepen zijn spontaan gevormd, maar dat is helemaal niet zo.
L: Klopt
J: Ik vind het niet leuk dat 1 persoon dit bepaald.
Sjaan: Ik vroeg nog aan Musta, waarom ik niet, hij zei omdat ik dacht, en ik voelde dat je nog hier ff moest blijven. Ik weet hoe het daar is.. .blah blah
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 08-09-2002 23:37]
Judith: "Ik doe geen dingen waar ik geen zin in heb. Ik ga niet als we aan tafel zitten roepen, "Wat is het toetje" of "Er is nog foe-jong hai" "
Judith: "Niet dat ik m'n plek indek, ik hoef nergens een plek te hebben."
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 09-09-2002 00:15]
Deze kan dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |