Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen: Deel 3. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van vrijdag 6 september 2002.
Nu weer naar arm:
Daar worden plannetjes beraamd om rijk dwars te zitten. Op de achtergrond hoor je het geschreew van rijk. Margriet gaat plassen en ze 'voeden'. Margriet komt naar buiten en ja hoor, rijk gaat weer het 'stil aan de overkant lied' zingen. Daniela komt nu ook naar buiten en staat samen met Margriet laatdunkend naar rijk te kijken. Rijk staat tegen de tralies de dames te jennen. (het wordt nog leuk om te streamen )
Nog even weer naar rijk. Daar zijn ze nog steeds bezig met kaartje blazen. Jeanette vraagt of iedereen fit is morgen in geval van een confrontatie. Judith: we zitten hier voor de lol.
Jeanette: ja maar schat, ik kan gewoon niet tegen drank
Judith spreekt constant in dialect. Ze zegt dat Laurens al een sanctie aan de broek heeft hangen (?)
Daan: hoelang gaan we hier zitten?
Margriet: daar doe ik geen uitspraak over.
Daan: 3, 4 dagen?
Margriet: daar zeg ik niets over, dat lijkt me niet zo verstandig. Of wel?
Stefan: we kunnen ook wel het spelletje spelen dat we ze een dag negeren.
Daan: ja dat deed ik net ook.
Margriet: dat doet ze niets. Jeanette zei net alleen, oh Daan zegt niets.
Stefan: het lijkt mij wel leuk. Gaan ze misschien nog wel meer dingen doen waar ze spijt van krijgen.
In rijk nog steeds een drankorgie. Iedereen is volgens mij vreselijk dronken.
Margriet: ik ben benieuwd hoe ik over kom.
Daan: ja, ik wordt waarschijnlijk ook heel anders neergezet dan ik echt ben..
Margriet: als een sloerie
Daan: hallooooo
Margriet: als jij met je benen omhoog in bed gaat liggen, natuurlijk filmen ze dat. Dat zou ik dus echt nooit doen. En dat in de badkamer, als je je voorover bukt met dat rode riempje. Tuurlijk filmen ze dat. Ze zetten je vast neer als een lekker wijf.
Stefan: zo, dat komt hard aan.
Margriet: Ze laten vast ook wel je gesprekken zien.
Rijk zingt weer hard op de achtergrond.
Margriet: God jongens, ga naar bed. Ik ben trouwens benieuwd hoe de foto's zijn geworden.
Daan: ik ben wel benieuwd naar de sms-jes.
Daarna gaat het gesprek weer over eten.
(Moestafa al een uur niet meer gehoord)
Even weer naar rijk. Daar wordt nu een dronkemansgesprek gevoerd waar geen touw aan vast te knopen valt.
Judith: wie wil er wat eten?
Bo: wie denkt aan het bubbelbad.
Judith: maar dan wel buiten.
Judith: hallooooo, ik vroeg jullie wat. Wie wil er wat eten.
Bo: je kreeg geen antwoord, dat betekent meestal dat niemand wat wil
Arm:
Margriet: stel je voor, zitten er van die kanslozen nu naar je te kijken op het internet ( moet ik me nu aangesproken voelen )
Stefan: dat kost toch geld, dat doet toch niemand.
Margriet: nou, je zal ze de kost geven. Als er niets bijzonders op tv is. Ik heb er zelf ook naar die site gezocht om het te zien. Hoe zouden die mensen die er zelf in hebben gezeten hier naar kijken.
Daan: dat zou ik ook doen. Ik denk dat je er met een heel raar gevoel naar zitten te kijken.
Margriet: zo van, wat zegt ze nu
Daan: vast geknipt.
Margriet: hebben ze het nu over mij?
Rijk:
Jeannette: mensen, zullen we ons record van de eerste verbreken? Dan gaan we morgen wel ontnuchteren aan de andere kant, de hel.
Laurens: luister en huiver, we kunnen dat record wel verbreken, maar dan moeten we het om beurten doen. Moeten we om beurten buiten gaan zitten.
Bo: weet je waar ik zin in heb, een broodje shoarma.
Stefan: dit wordt een shot van 2 seconden morgen.
Jeannette: dit laten ze niet zien, dit lage niveau.
Bo laat steeds scheten en de anderen vinden dit niets. Judith vraagt of hem iets mankeert aan zijn darmflora.
Het is nu weer rustig. In de bunker liggen ze allemaal te slapen... in rijk zit iedereen op de bank en kletsen over politiek en andere zaken...
In rijk volg ik weer het drankfestijn. Bo wordt steeds terechtgewezen door Judith. Bo, niet in mijn zij prikken met een vork. Bo, even normaal zitten. Bo, niet aan het tapijt zitten.
Ze gaan nu een goed gesprek voeren. Iedereen moet recht gaan zitten. Judith gaat de drankjes verzorgen. Bo denkt dat hij er morgen wordt uitgezet en dat hij morgen in de kroeg kan gaan zuipen.
Lau: we gaan een serieus gesprek voeren en het onderwerp is, synthetische handdoeken.
Lau: hoe diep kun je gaan.
Judith: je kunt niet in de breedte gaan.
Laurens: heeft iemand anders een onderwerp?
Judith: ik zou wel willen hoe iedereen denkt over het broeikaseffect.
Jeanette: hoe vangt een koe een haas.
Ze hebben het er nu over wat Bush aan het doen is. En of er weer iets op 11 september gaat proberen. Laurens denkt dat er op 11 september een reactie komt van Afghanistan op Amerika.
Jeanette wil nu naar bed. Judith vraagt of het haar te moeilijk wordt. Jeanette zegt dat ze hier inderdaad moe van wordt.
Er wordt nu door de andere 3 waar ze het dan wel over wil hebben. Judith zegt dat ze het wel interessant vond om over Amerika te hebben. Jeannette vind daar niets aan, het is maar gespeculeer, ze hebben hier geen kranten.
Judith wil het over serieuze dingen hebben.
Laurens vraagt wie ze nu missen.
Judith: ik miste wel iemand maar nu niet meer ha ha ha
Laurens: ik mis de mensen uit arm en het is nu vrijdag en dan zie ik ook allerlei mensen bij het stappen.
Hij gaat nu zijn vrijdagindeling vertellen op verzoek van de dames. Dat hij op vrijdagavond soms eet bij zijn buren en dat hij daarna om naar de kroeg gaat om zeven uur. Dat hij naar allerlei kroegen gaat en daarna naar de disco. En dat hij tegen 7 uur eindigt.
Bo vertelt over zijn vrijdagavonden. Hij heeft 2 vrijdagavonden. De ene is naar de kroeg en naar de discotheek. Of hij gaat naar de zaak waar hij werkt en werkt tot 1 uur 's nachts.
Judith gaat of eerst lekker uit eten, dan hebben we een estafette in de huiskamer met de flipperkast en de kluppie (?) Dat deed ze met haar ex en beste maatje. Daarna gingen ze een dvd kijken. En de rest laat ze voor haar zelf.
De andere mogelijkheid is stappen. Ze vertelt nu over het stappen in Bergen tijden jazz.
Jeanette heeft 2 en soms 3 dingen. Ze gaat eerst tot negen uur drinken en daarna nazitten op het werk en naar het grandcafe. Dan kleed ze zich om en dan stappen.
Of ze gaat na het werken naar de Lemmer met haar vriendinnnen. Of ze gaat na het werk naar huis, waar ze gaat sms-en met haar vriend, een voetballer.
Ze hebben het nu over Pim Fortuyn.
Judith vindt het belachelijk dat er een Pim-arrangement was om naar de begrafenis te gaan. Alsof hij dat zelf zou willen.
Laurens: in het begin zei hij wat dingen die mensen aansprak, mij ook. Maar na zijn dood was het heel anders.
Judith: ik vind het vrij heftig om hier een mening over te hebben. Ik ken geen enkele bekende Nederlander die voor zijn politieke mening uitkomt. Waarom? Dat kan niet.
Er wordt haar gevraagd op wie ze gestemd heeft en dat wil ze niet zeggen om dezelfde reden.
Ze vindt dat een ouder een kind geen politieke richting mag opsturen.
Jeanette vindt dat je helemaal niet moet stemmen als je niet weet waar het over gaat. Zij had ook gewoon niet moeten stemmen.
Judith: ik vond het een heel charismatische man, ik vond het eng. Daar ben ik eerlijk in, ik vond het eng.
Jeanette: die man is zo slim. Die man was zo slim.
Laurens: ik denk dat het parlement binnen een half jaar weer knapt.
Judith: het kan ook wel goed zijn dat er wanorde is, Dan kun je het weer goed krijgen.
Jeanette: als je niet stemt, moet je ook je bek niet opentrekken over politiek.
Laurens: er zijn heel veel mensen gaan stemmen omdat er bepaalde dingen zijn gezegd. Daar hebben ze op gestemd. Ze hebben het wel gehad over belastingverlaging maar niet over het afschaffen van de huursubsidie.
Jeanette meldt weer dat ze slapen en vertrekt.
( dit gesprek ging zo snel, dat ik niet alles goed heb meegekregen en ook vast niet goed heb verslagen. Nu had ik graag een sidekick gehad)
Judith gaat een plaspauze houden en ik doe met haar mee
Nog even bij arm gekeken. Daar snurkt iemand ontzettend hard. Bo is daarbij vergeleken echt niets. Volgens mij is het Moestafa. Stefan ronkt ook zachtjes, maar valt in het niet bij dit geweld. Het lijkt op het geluid van Harley die start
En dat was het einde van mijn code. Succes Scanman en HTje!
[Dit bericht is gewijzigd door sillie op 07-09-2002 02:38]
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 07-09-2002 04:04]
Margriet is even op, begrijp ik.
Ju: Kijk, ik loop gewoon in m'n blote billen rond. Maar bepaalde uitspraken doe ik gewoon niet. Op m'n werk ga ik ook niet over m'n sexleven praten.
Jea: Ik ben ook gewaarschuwd dat ik die camera's niet moet vergeten.
L: Als ik heel erlijk ben ben ik heel nieuwsgierig naar hoe zij mij vindt die ik in juni heb leren kennen.
Bo: Ja dat heb ik ook, maar bij mij was het pas een weekje of zo.
Ju: dat is wel grappig, wij waren allemaal vrijgezel en vlak voor zoiets groots leren we iemand kennen. Dat is een test.
L: Werk vind je maar één keer, maar dit doe je nooit meer.
(Wordt alom beaamd).
B: Die Bram is zo drie keer afgewezen (voorrondes BB).
De dames voegen de daad bij het woord en verlaten de zitting.
L: Dit is in ieder geval een vrijdag-avond die jij niet verwacht had.
B: Nee, ik heb voortdurend het gevoel dat hier van alles kan gebeuren.
L: Soms krijg ik ook een sms-je 's nachts, met: ik sta bij een vistent kom je ook?
B: Wat geeft een rijbewijs toch een vrijheid hè. Ik heb het in 10 dagen gehaald.
Jeanette wenst iedereen welterusten.
B: Ga je nog even bubbelen?
L: Nee, ik ga niet meer bubbelen. Ik ben klaarwakker.
B: Ik heb het warm. Heel even dan nog.
L: Weet je wat we doen. Jij gaat bubbelen, ik ga kijken, dan maken we nog een paar foto's.
B: Zo nog een bapao'tje.
L: Judith, Judith, leg je tandenborsteltje maar neer, we gaan een bapaotje eten.
Ju: Nee. Is er iemand die zich geroepen voelt om mijn tanden te poetsen?
Laurens ziet dit wel zitten.
L: Nou, jij hebt nog al wat tandjes. Mondje open.
Komt nog bij dat de handdoek niet groot genoeg is en Bo merkt dat ook op. "Je kan hem beter andersom doen lieverd... ik kan zo die kont van je zien".
De meiden gaan slapen... Bo en Laurens nemen nog een peuk.
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 07-09-2002 03:51]
Het is vier uur, het lijkt nu stil te blijven, ik houd het ook voor gezien. Lekker lapen.
Mijn gevoel zegt dat dit nog wel een uurtje gaat duren
dit ben ik die inspannend naar de stream kijkt
Ik weet het, je kan beter naar die gasten in het huis kijken
De camera mensen vervelen zich ook, en zoomen maar een beetje in op andere camera's
En gelukkig het huis is nog in diepe rust
Nog nooit mensen zo veel zien slapen
En vervolgens door richting tuin, daar valt ze buiten beeld ? (dat dat nog kan )
Dan maar weer wachten tot er een tot leven komt
Ook Stefan is uit bed gestapt
en is zijn tandjes even aan het poetsen
[Dit bericht is gewijzigd door Gamey op 07-09-2002 11:11]
Stefan duikt weer het bed in
Verder is het nog steeds stil in het huis.
Margriet is ondertussen aan de andere kant bezig met het koken van water.
11:42
Ook Bo is dan nu uit bed vandaan.
Waarop Laurens besluit ook maar weer op te staan.
Aan de andere kant, in de slaapkamer van arm zie ik wat beweging bij Stefan.
het lijkt er op dat deze druk in gesprek is met Daantje.
Helaas heb ik nog steeds de gratis streams aan staan zodat ik geen geluid heb.
mijn laatste code gebruik ik graag aan het eind van de avond/begin van de nacht.
Bo en Laurens hebben zich in een badjas gehezen en zitten aan de tafel
Laurens bevind zich in de keuken.
Stefen en Daantje zijn inmiddels lepeltje lepeltje gaan liggen.
Nu maar even wachten op actie aan de kan van Stefan/Daan en Mushi
Bij Stefan en Daan zie ik een hoop dekens rommelen
toch maar even 30 mins aanvragen
Dacht ik ff de primeur te hebben
Ik hoop dat ik nie veel mis, maar moet ff koffie en peuke fixen.
quote:Gamey zie mail
Op zaterdag 07 september 2002 11:44 schreef Gamey het volgende:Helaas heb ik nog steeds de gratis streams aan staan zodat ik geen geluid heb.
mijn laatste code gebruik ik graag aan het eind van de avond/begin van de nacht.
Ja Mushi dat heb je afgelopen nacht netjes gehouden.
Aan de rijke kant zitten de bewoners heerlijk te genieten van een ontbijtje.
In arm tracht Margriet een sigaret op te steken, maar ja dat gaat moeilijk als de lucifers niet mee willen werken.
[Dit bericht is gewijzigd door Gamey op 07-09-2002 12:31]
Daantje heeft er daarin tegen nog niet echt veel zin in.
Oke eerlijk gezegt heb ik gewoon niet zitten opletten naar wat ze zeiden
Ne hebben ze het over de douche in arm, dat deze het best goed doet.
De song teksten die de voorafgaande dag te horen waren aan het rijke gedeelte hebben niet echt bij gedragen aan het behouden van deze band.
Songtext: "Het is stil aan de overkant".
Maar gelukkig hebben deze geen geluid
ze moesten eens weten.
Mishi en Margriet hebben het over wassen.
Margriet gaat dit echt niet voor Mushi doen.
"Ook niet samen ?" vraagt Mushi.
Magriet heeft niet echt behoefde aan het wassen van Mushi's onderbroeken.
Ach zegt Mush, we zweten hier toch niet dus wassen zal wel mee vallen.
Vervolgens gaat het gesprek weer over eten, bakvet?
Hoe ze daar nou weer opkomen ?
Judith is beddegoed aan het vouwen
Laurens: "Ben jij zo'n type dat een boek meeneemt naar de WC?"
Judith: "Ja en..?
Laurens: "Je bent toch geen bouwvakker??"
..
Jeanette: "Ik ga zo wel strijken"
Judith: "Dat hoeft niet echt hoor, alleen als je het leuk vindt hoor"
Gestreken hoeft er niet te worden volgens, Jeanette.
En wat doe Laurens daar ? Hebben ze die voor straf in de hoek gezet ?
Buiten de handdoeken, word trouwens ook het beddengoed even gewassen.
En Judith blijft handdoeken tellen, uitdelen en slepen.
Musta en Margriet zijn in de keuken van de bunker bezig. Ik denk brood te maken.
Musta hoor ik hengsten op iets.
Margriet: "Je moet het wel eerst goed kneden hoor."
Ondertussen in Bungalow hoort iemand het lawaai en vraagt aan Judith wat het is..
Judith: "Dat is Moes, die is brood aan het stompen, niks aan de hand.."
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 13:07]
De rest staat er maar een beetje om heen.
Arm heeft 100% meer lol dan rijk, das 1 ding dat zeker is.
Dan gaat Stefan toch maar weer naar buiten.
Daar klept ie een beetje met Judith.
Het gesprek heeft een hoop inhoud (NOT)
Ze zitten in arm op water en brood.
En het back to basic staat Stefan wel volgens Judith
Judith en Jeanette liggen buiten op de stoelen. Stefan staat bij de tralies.
Stefan vraagt iets over snurken.
Judith: "Nee, wij hebben Bo hier, die was helemaal los vannacht"
Jean: "Ja, wat een vuurwerk"
Judith: "Het leek wel oud en nieuw
Stefan (bunker): Ik heb hier al meer diepzinnige gesprekken gehad dan daar... daar is het alleen maar lang leve de lol
Judith: Nou, wij hebben hier toch ook wel wat gesprekken gehad gisteravond.
Stefan: wij zitten hier op water en brood, en dat is niet fijn. We gaan hier niet even lang leve de lol doen, dat moment vinden we hier niet. Je wordt hier een ander persoon, je gaat meer over jezelf nadenken in relatie tot andere personen.
Stefan: als jullie je daar gaan aanpassen is dat storend voor ons.
In arm heb je bv maar 1 kopje per persoon, je moet dus beter op je spullen letten en het schoon houden
Stafan adviseerd om het zelfde in rijk te doen, anders word het verschil gewoon zo groot als je van arm naar rijk of rijk naar arm gaat
Daan: "Ik had het zo gedacht.. als jij nou mijn geurtje opdoet en mij daarna knuffelt, dan ruik ik de hele dag lekker."
Judith:"Mag dat dan?"
Daan: "Er staat niks over persoonlijk contact in de reglementen"
Judith: "En jij dan gister Moes, d'r was toch iets met een appel"
Moes: "Ja, ik had een klokhuis begraven, ik hoopte dat het een appelboom zou worden, dat mocht niet.
[13:36]
Jeanette is binnen aan het strijken
In de bunker zitten iig Moes, Stefan en Daan buiten
Om de 2 minuten breken ze uit in: "'t Is feest aan de overkant."
Aan die overkant is Laurens het zwembad aan het schoonmaken, en hij krijgt daarbij aanwijzingen van Stefan: "en hop, hop, hop, hop, hop.. enz"
[13:39]
BB: "Wil Margriet naar de DBK komen"
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 13:38]
Daan: "Nog iets leuks? Spelletje of zo.. battle?"
Mar: "Nee"
Daan: "Dan ga ik maar douchen"
Ondertussen is Moes buiten aan het fitnessen, en staat Stefan buiten bij het gasstel iets te bereiden.
en weer ".. het is feest aan de overkant.."
ondertussen word er in de bunker water gekookt door mustaffa, krullebol en margriet.
terwijl Danielle een douche neemt.
Ziet er leuk uit moet ik zeggen
Helaas dat ik nog geen screenshots kan maken (weet niet hoe) want ze ziet er sexy uit als ze de douche uitstapt.
Vanaaf ga ik weer verder, in de spannende uurtjes
Wat betreft opwinding in het huis is dat op dit moment wel het enige..... helaas.
De redaktie werd er in ieder geval behoorlijk onrustig van. Toen het even leek alsof ze haar broek naar beneden zou trekken werd er meteen weggezapt.. ... maar het was een schijnbeweging van Daniela!
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 07-09-2002 14:04]
quote:Ze heeft last van haar rug en is even aan het strekken en rekken. Zal wel door het bed komen.
Op zaterdag 07 september 2002 14:03 schreef scanman01 het volgende:
Daniela zit alleen in de slaapkamer en lijkt wel te mediteren ofzo. Haar handen zijn van achter bij haar broek ingegleden..... (ja, ik tik ook maar wat ik zie!)De redaktie werd er in ieder geval behoorlijk onrustig van. Toen het even leek alsof ze haar broek naar beneden zou trekken werd er meteen weggezapt..
... maar het was een schijnbeweging van Daniela!
Moes: "Zij maken alles, wij slopen alleen maar"
Geen idee wat hij aan het doen is. Hij heeft iets gevonden wat als hamer dienst doet en is bezig met houten plankjes van de kratten die daar staan. Ik denk de spijkers eruit slaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 14:17]
Daan is buiten aan het 'steps'-en .. Ziet er nogal idioot uit
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 14:25]
Jullie zien me zo niet he ?
Tot laterz
Bo: "We gaan zo even met Laurens de regels doornemen voor als we weer moeten aantreden"
Jean: "Ok"
Bo: "Dat is nu natuurlijk allemaal weer een beetje verslapt.."
[Bo exit, Jean gaat door met kleren vouwen]
Jean: "..het is stil aan de overkant.."
Laurens: "Hebben jullie nog dingen die in je alarmtas moeten op het moment dat het alarm gaat?"
L: "Als je te laat bent, krijg je gelijk al een sanctie"
?: "Waar moeten we eigenlijk aantreden?"
Bo: "Bij die deur daar, zogauw het alarm gaat."
Hij wijst naar deur achterin tuin
[..]
Judith droomt ff weg
Judith: "Zo, ik had even een verlichting"
[..]
In de bunker zijn Margriet en Daan aan het fitness/tae bo
"Je handen zien er net zo uit als je voeten" (??)
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 14:46]
Daan geeft ondertussen fitness-les aan Margriet:
Moes scheert zich..
Bo en Judith sloegen eerst een balletje, en zijn nu rondjes aan het lopen..
[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 07-09-2002 15:05]
Laurens aan het dweilen.
Daan: "Water !!! Het enige waar we veel van hebben.."
Daarna weer tae-bo'en
Ondertussen in de bungalow speelt iedereen een beetje Remi, allemaal eenlingen. Jeanette in d'r eentje een kop soep te eten. Laurens in z'n eentje buiten. Judith is nog aan het sporten en Bo is in de keuken.
[15:40]
Jeanette gaat douchen. Te volgen op de lowband stream. Op het moment dat er wordt ingezoomd op naakte J schakelt de redactie weg. Screenshot te vaag
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 15:40]
Laurens staat bij het hek te kijken, erg nieuwsgierig naar de eetgewoontes in de bunker. Margriet ligt lui op de bank. Zij of Daniela maakt een opmerking over de kaassnijmanieren van de heren, ze moeten er een hele week mee doen. Mustapha gaat gewoon door met schrapen.
Ze zingen wat, ze lachen wat. Iemand wil de tijd weten, dan wordt er gezegd dat het 15.10u is (hier is het 15.40u)
Margriet wil een kleinere (stuk fruit denk ik) en ze snijdt een broodje open.
Beeld neemt de boom op van het topje naar beneden. Buste van Daniela even vol ingezoomd
Margriet vraagt of Stephan zout wil meenemen omdat ie toch even naar binnen gaat.
Ik snap absoluut niet wat ze met de kaas doen, ze schrapen 'm uit. Daniela ook nu.
Daniela wil graag even voor vijf minuten naar buiten bellen, maar dat kan helaas niet
Stephan vraagt wie ze zou willen bellen, ze noemt een naam van een vriendin.
Ze hebben het over welke mobiel ze willen gebruiken om te bellen, maar Stephans mobiel ligt ... (slecht verstaanbaar, zal wel buiten het huis liggen).
De dames zeggen: "je moet je nu voorstellen dat je in de gevangenis zit..." terwijl de camera ingezoomd is op Mustapha waarbij je nog net de tralies voor zijn gezicht ziet
Ze zijn er wel over eens dat zij het luxer hebben dan in een gevangenis zou zijn (daar ben ik het niet mee eens).
Margriet vindt het zonde dat Mustapha nog kruimels op zijn bord heeft liggen, en eet ze op. Op de voorgrond zie je de orca snel door het zwembad zwemmen. Kan niet zien of er iemand op ligt.
Daniëla is misselijk en maakt rare geluiden. Ze zegt dat ze morgen haar broodje opoffert om een asbak te maken. Stephan zegt dat het wel van brooddeeg kan.
Daniela wil graag even naar haar auto om keihard een cd'tje te draaien als ze er even uit mocht. Intussen zit ze met haar hand diep in haar topje om de kruimels rondom haar tepels weg te vegen. Margriet weet niet wat ze zou doen als ze er even uit mag.
De bewoners van de bungalow zitten volgens mij niet buiten.
Daniela boert en zegt "Lekker..." waarop commentaar van Stephan komt. Ze zegt dat het thuis ook altijd mocht.
Margriet schijnt een relatie met de neef van Herman Brood te hebben gehad. Na een tijdje rekenen binnen de familierelaties komt ze erachter dat het toch een achterneef geweest moet zijn. Ze zegt dat ze op zijn (?) trouwerij geweest is ofzo, op de begrafenis is ze iig niet geweest.
Ik hoor nu ook stemmen van de bewoners van de bungalow, ik hoor Bo nogal nadrukkelijk lachen.
Daniela zit uitgebreid het stuk kaas te bestuderen, ze zit er nogal dicht bovenop. Ze legt het toch maar weer terug.
Ze hebben het over een mooie meid die nogal groot is, weet niet wie. Margriet zegt dat ze wel groot is, iemand anders zegt van niet. Volgens mij hebben ze het over Maxima(?)
Ze vinden het heerlijk, zo'n rustpauze na het eten. Daniela zit nog steeds te smakken en met haar vingers de kruimels tussen haar tanden vandaan te halen. Intussen heeft ze weer pijn in haar rug en buigt nogal nadrukkelijk naar voren.
Mustapha is in diepe slaap.
Daniela weet niet meer wanneer BB begon, ze zegt maandag. Margriet zegt dat het al twee week is. Stephan zegt één week, dat de mensen aan Daniela hebben kunnen wennen. Na vijf minuten rekenen komen ze erachter dat het minder is dan twee week. Maar voor hun gevoel lijkt het al anderhalve maand.
Volgende week donderdag komen er twee personen bij maar ze weten niet of er al iemand uit gaat dan. Ze zeggen dat als er twee mannen inkomen dat er één man uitgaat.
Laurens is de tuin aan het sproeien. Mustapha zegt dat ie het leuk vindt om te kijken wat ze in de Bungalow doen, volgens hem vervelen ze zich dood.
Daniela denkt dat er niemand naar hun wil kijken, ze doen nooit wat, het moet wel heel erg saai zijn (inderdaad )
Mustapha vraagt wie de wc gaat schoonmaken.
Mustapha denkt dat BB er echt over nagedacht heeft door een slang neer te leggen, zodat de bewoners een douchekop konden maken.
Stephan denkt dat ze het leuker hadden gevonden als ze elke keer aan de stortbak moesten trekken.
Mustapha bedenkt nu manieren om een warme douche te maken.
Ze horen weer een vliegtuig overkomen en kijken het langdurig na.
Laurens spuit water door het hek? Denk het wel. Daniela vindt hem een ondeugend jongetje.
Daniela ontdekt dat de boom zijn bovenstukje kwijt is en loopt met haar hoofd bijna tegen een camera op.
In de bungalow zijn de bewoners ook buiten gaan zitten en de beide groepen zitten nu met elkaar te kletsen.
Kontje van Daniela net in beeld Zit er toch beter uit dan een closeup van Mustapha.
Mustapha zegt dat Stephan een sikje moet laten staan, hij kan 'm wel bijknippen.
Stephan heeft opeens interesse om Daniela in haar onderrug te masseren en staat al bijna op maar zij zegt dat ze dat niet wil.
Geluid is nu uitgevallen
In de bungalow zijn de boodschappen bezorgd.
Daan staat bij het hek binnen te stretchen en praat met Jeanette
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 16:26]
De bunkerbewoners gaan nu naar binnen behalve Mustapha, die ligt lekker buiten te slapen.
Beeld blijft op Mustapha, gesprekken van binnen zijn volslagen onbegrijpelijk. Camerawerk is echt prut.
Ah, beeld binnen. Margriet loopt wat te zuchten, schudt haar haar op en gaat naar de slaapkamer. Stephan staat daar ook rondjes te draaien.
Margriet neemt een kussen en gaat weer weg, ik denk dat ze naar buiten gaat om te pitten. Camera staat nu een tijdje op de lege woonkamer in de bunker gericht.
Margriet is idd weer naar buiten met een trui aan. Stephan ligt nu op bed. Margriet gaat weer naar binnen en haalt iets op. Nog een extra vest volgens mij.
Stephan draait wat op bed, knort een beetje, mompelt wat. Volgens mij wacht ie op Daniela. Z'n haardos ziet er echt niet uit (mijn mening )
Mustapha en Margriet liggen beide buiten. De camera draait even rond maar kan niemand anders ontdekken. Camera gaat weer terug naar Mustapha die nu ligt te zingen. Of neuriën.
Stephan ligt nog helemaal alleen op bed Daniela is nergens te bekennen. Volgens mij slaapt Stephan nou al bijna.
Daniela staat bij het hek te praten met Jeanette, er is geen geluid. Beiden staan dicht bij elkaar. Ah, geluid, ze hebben het over eten.
Daniela zegt dat ze milieubewust zijn want ze bewaren alles. Ze gooien niks weg want ze hebben al niet zoveel.
Jeanette vraagt of ze aan de rijke kant straks ook zuinig gaan doen. Daniela zegt dat ze van huis uit gewend is om zuinig te zijn. Ze scheidt keurig het afval, zegt ze.
Jeanette zegt iets over Stephan, dat ie gezegd heeft dat hij in rijk ook zuinig gaat leven maar Jeanette betwijfelt het. Daniela zegt dat ze wel lekker warm gaat douchen en haar benen gaat scheren als ze in rijk is. En dat ze gaat genieten van de rijkdom. Ze is iig niet vrolijker in het arme gedeelte.
Heel veel dingen is gemakzucht volgens de dames, ze zijn het roerend eens met elkaar.
Ze praten alleen over standaardzaken en zijn het roerend eens met elkaar. De conversatie is niet echt op nivo (wanneer wel in BB )
Volgens Jeanette had haar moeder vroeger honderd gulden waar ze met 4 kinderen een maand van moest eten. Dus weet ze best hoe het is om in het arme deel te leven. Daniela zegt dat ze veel beter met dingen omgaat zoals water en licht.
Maar ze weten pas hoe iets is als je erin gezeten hebt, zegt Daniela, Jeanette knikt en geeft haar groot gelijk.
Volgens Daniela kost het allemaal veel meer tijd om al die luxe te gebruiken. Vaatwasser inpakken en weer uitpakken, zucht ze.
Margriet en Musta brengen hun matras naar binnen. Stefan wordt wakker, is alleen met Margriet in de slaapkamer.
Stefan: "Ik had zo'n schunnige droom.. heerlijk"
Margriet klimt bovenop hem.
Stefan: "Zal ik even omdraaien?"
Ze doen alsof ze heftig tekeer gaan
Margriet klimt weer van Stefan af en verontschuldigt zich.
Stefan: "Ik dacht al.. eindelijk"
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 16:43]
Nu praten ze over de maatschappij in het algemeen, dat iedereen meer en meer en meer wil en voor zichzelf leeft.
Judith is iets gezonds aan het maken. Even gaat de discussie daarover en Judit vraagt of ze ook een broodje moet maken voor Jeanette.
Dan weer het gesprek over wat ze nodig hebben in het leven. Wat je kunt kopen en wat je nodig hebt, wat belangrijker is. Een auto schijnt op nummer één van de levensbehoeften te staan.
Daniela schijnt fikse schade aan haar auto te hebben bij het inparkeren
Jeanette wil alles weten van het autootje van haar, de kleur, de leeftijd, de topsnelheid...
Daniela legt tot in detail uit hoe de schade ontstaan is. De topsnelheid blijkt op 160 te liggen.
Daniela draait bijna een tralie eruit maar laat 'm toch maar zitten. Ze zegt tegen Jeanette dat ze "even lekker gaat plassen". Maar ze gaat eerst iets buiten afspoelen ofzo. Of ze echt gaat plassen weet ik nog niet.
Margriet en Mustapha brengen de matrassen weer naar binnen want het regent.
Stephan zegt dat ie een hele schunnige droom heeft gehad en Margriet gaat bovenop hem zitten en doet nogal heftige bewegingen. Stephan gaat erop in en doet alsof ie haar penetreert. Ze lachen wat en Margriet stapt er weer af. Ze verontschuldigt zich maar Stephan zegt dat het wel lekker was. Hij zegt: "Ik dacht al, eindelijk..." Maar Margriet stapt er niet nog een keer op
Ze zingt maar en ze zingt. Intussen doet ze knalgele gympen aan. Mustapha zit met zichzelf te dammen.
Dan begint ze weer te zingen
Volgens Judith is het arme gedeelte niks voor Margriet.
Dan vraagt Margriet of Mustapha wat wil doen. Hij vraagt wat dan, en of hij haar moet vastbinden. Margriet zegt dat ze dat hartstikke leuk vindt. Dan begint ze weer rondjes te lopen. Daniela loopt heen en weer en gaat weer naar buiten. Margriet zit zich echt te vervelen en mompelt gekke dingen voor haar uit.
Daniela wil wel gaan mikadoën. Of ze het gaan doen weet ik nog niet, Margriet blijft rondjes lopen.
Nu praten ze in het Belgisch over twee meiskes in een bunker, en dat als ge geluk wilt, dat ge daar wat voor moet doen he.
Mijn interesse is voorbij, dit wordt niks meer
En Judith zit in het bubbelbad met Bo (Bo maakt persoonlijk de bubbeltjes, met zijn verrotte darmflora)
Mus zit al een half uur het deuntje van Love boat te zingen. Daniela loopt weer in zo'n heerlijk speelpakje te paraderen voor de camera "hoezo camera geil"
Margriet is terug uit de DBK en de deur mag een kwartiertje open. Van Stefan geen beeld gezien. Volgens mij ligt hij te slapen
Stream 1 op Bo die net de keuken uitloopt en die gaat naar de eettafel en pakt daar een stoel weg en gaat bij het hek zitten. Dit zien we van veraf. Bo meld dat hij koolzuurhoudende drankjes gaat boeren. En laat dit even horen dmv een voorbeeld. Ik hoor nu Judith en Jeanette. Het gaat over wat er achter de ramen zit in de slaapkamer. Ja het zijn de camera's en de het camera kruis.
Stream 2
Daniela en Margriet zijn nog steeds bezig met het bereiden van het eten. Margriet vind dat het nog veel te vroeg is spruitjes. Dat blijken ze dus te eten. Margriet vraagt aan Mus of hij een mes kan slijpen. Ik hoor niet het antwoord van Mus
Stefan en Mus gaan dammen. Jeanette vraagt aan Margriet of zij een naai setje bij zich heeft. Ja Margriet naait wat af zegt Stefan. DJ Joop komt ook weer ter spraken.
Op de andere stream zien we op het wk Bunker dammen de intressante wedstrijd tussen Mus en Stefan.Dit zware gevecht gaat helaas zonder enge communicatie tussen de dammers. Op de achtergrond horen we Jeanette en Judith nog bezig met hun dansles.
Er is nu enige communicatie bij de damwedstrijd. Het gaat over of het een dam is
Jeanette probeert weer met een stemmetje te praten. En het klinkt voor geen meter.
In de bunker zien we dezelfde voorbereidingen worden getroffen voor het eten. Dit gebeurt door de dames terwijl de heren nog steeds aan het roken zijn.
Laurens zit aan de eettafel en praat nu met Bo zo te zien , maar ik hoor niet waarover het gaat.
Stefan verteld aan de dames dat het lekker ruikt.
Margriet wil graag dat Mus eens kijkt naar deklok. Er moet een nieuwe batterij zegt hij. Margriet vraagt of ze ook fanmailen zouden opsturen. Dat zal je wel na afloop krijgen zegt Stefan. Er word nu tegen mus verteld dat hij heel populair zou zijn als hij uit het huis komt.
Het gaat dus nergens over en er word een heel reportoire aan nederlandse liedjes de huiskamer in gegooid door Margriet.
Mus is met iets aan het tekenen. Mus vraagt aan margriet of er iets is met haar tiet. Dit bedoeld hij als grapje Het laatste woord spreekt hij niet uit maar iedereen weet wat hij bedoeld. Ze komen er nu achter dat het 18.40 is. Dat komt ervan als e laat op staat
Jeanette is nu naar de keuken gelopen en vraagt aan Judith of ze iets kan doen. De tafel moet nog gedekt worden zegt ze.
Ik zie Bo en Laurens al aan de tafel zitten maar die zijn aan het praten met de arme kant.
Margriet trekt nu een soort maanpak aan omdat ze waarschijnlijk naar buiten moet om te koken maar dit lijkt niet helemaal te werken en dit laat ze nu ook duidelijk merken. Het regent dus redelijk hard in Almere
Dit geeft mij de gelegheid een bakje koffie te doen en even naar de reguliere uitzending te kijken.
Margriet: Dat hebben ze niet slim gedaan een dak tot de helft van het fornuis...
Daniela loopt in die leuke blauwe 'uitrusting' van haar, met dat srakke broekje met die korte pijpjes. (lijkt mij koud, maar is goed voor de kijkcijfers.....)
Margriet: "Waar hadden we mijn sigaretten ook al weer verstopt?"
Stefan: "In de klok!"
Margriet: "Oh ja, in de klok"
In de bungalow is judith bezig met het eten. De andere 3 zitten aan de tafel.. en wat zingt judith zachtjes?
".. t'is stil aan de overkant.."
Margriet: Juu, Juu wil je worst!!! Juu worst!
Bo: Je noemt Daniela nu al twee keer Judith!
Margriet: Ach hoor mij nou...
Daniela: Geef mij het kontje maar, ik ben gek op kontjes!! -en verdwijnt richting slaaphok-
Ik heb volgens mij iets gemist vandaag of gister...
Margriet: Nou, waar had ik mijn sigaretten verstopt...
Stephan: In de klok/
Margriet: Oja..
(waarom verstoppen ze dat?)
Margriet: kijk nou allemaal spekkies
Stephan: wat eten ze?
Margriet: andijvie stampotmet spek. Zou ik ook wel lusten...
Nu gaat margriet buiten kijken hoe het met het fornuis gaat... ze ontmoet daar stephan. Ze maken rijst en iets van koekjes (?)
Bo zit heel onsmakelijk de opscheplepel af te likken en daarna z'n vingers.
Ze plagen Margriet dat ze al het eten dat over is weg gaan gooien.
Laurens: "Nee hoor, er is niks over hoor, we gooien niks weg hoor Margriet."
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 19:31]
Even kijken in de bunker.
Stefan is bezig met koken op het mooie gasfornuis. Het is nu droog in Almere. Mus helpt een beetje mee. Margriet is de tafel aan het dekken. Van Daniela geen beeld.
Judith loopt buiten te dralen bij het hek. Ze praat wat met Stefan.
Judith: "Wel leuk he, buiten koken"
Stefan: "Als het droog is wel, maar als het nat is...."
Judith: (met zachte g) "Dat doe je goed he.."
Judith vraagt naar Daan.
Stefan: "Ze heeft last van haar rug"
Judith: "..masseren.."
Stefan: "We hebben geen olie hier, en droog masseren dat gaat niet"
Judith: "Als ik nou olie aan m'n handen doe, kan ik het door de tralies heen vanaf hier doen."
Margriet: "Het is buiten veel te nat joh"
Judith gaat maar weer naar binnen een tafel zitten. Maar ze lijkt er niet echt met haar gedachten bij.
[Dit bericht is gewijzigd door Li0nHeart op 07-09-2002 19:40]
In de bungalow liggen Bo en Judith lang uit op de bank.
Ondertussen in de bunker:
Musta blijkt niet zoveel te lusten van wat er gemaakt is. De rest heeft medelijden.
Nou het bordje is bijna leeg
Ze slaan op alle pannen die ze zien.
20:40
In de bunker zijn ze klaar met eten, ze zitten gezellig na te tafelen en hebben het over van alles en nog wat.
Er wordt iig regelmatig gelachen.
20:50
in de bunker hebben ze en kort wraak moment
Ze beginnen te zingen "het is stil aan de overkant" en maken daar een behoorlijk kabaal bij door op de hekken te slaan
In de bungalow reageren ze er maar niet op.
Het is duidelijk dat ze het in de bunker een stuk gezelliger hebben.
Zou dit ook een staf opleveren?? Ik ben benieuwd
[Dit bericht is gewijzigd door Bubbz op 07-09-2002 21:17]
Omdat het zo hard regent probeert Stefan het fornuis buiten te beschermen, maar er klinkt een hoop gekletter..
Stefan: "ik maak meer kapot dan ik goed doe!"
de dames zijn een ketting aan het maken en bakkelijen een beetje over hoe lang./laag die moet hangen
moes zit buiten met een gasklem te spelen
magriet : god wat je allemaal niet doet he
(in rijk zit ju te lezen en jean staat er met dr handen in dr zakken bij)
stefan probeert een "denkspel"te doen met lau
lau heeft een kaart een stef raad wat het is
schoppen
klaveren
ja zo kan ik het ook
cameramannen tonen weer errug veel interesse op 4 voor de boom buiten waar het overigens nog steeds regent
klaveren? nee
harten? JA
hatenvrouw ? nee
5 ? nee
6? ja
volgende
moes eet een appeltje en drinkt een zalig glaasje water
lau : ik heb zin in een bes de volgende kaart is dan een .....
stefan klaveren zes
een der vrouwen zingt zacht : een eigen huis
KOOKIE powerrrrrr
mgriet tegen daniel : jij hebt de medaille van de goude beste bunkerbewoner gewonnen
sorry lau we hebben maar 1 verbandje meer dus als je je een buil valt.......
jeanet masseert ju's hoofd
ju lekker zeg ik had net hoofdpijn
had jij nou nooit zoiets willen gaan doen ?
jea nee meer visagiste maar dan omdat ik dat zelf leuk vond hoor
mar : god wat zouden die mensen die ons allemaal kennen in godsnaam van ons denken nu ?
ineens een gekakel van allemaal is niet te horen zo
dan komt er bovenuit dat moes de deur van de koelkast voortaan voorzichtig open moet doen omdat er een open pak melk in staat
stefan is al een tijdje bezig om een gedicht op te zeggen maar hij weet de helft niet meer
dan verteld een mop : er lopen 2 marokanen door de kalverstraat zegt de ene tegen de andere zullen we een kebabje halen ?
stilte alom
daniel zegt dat ze hem zelf ook nooit begrepen heeft
margriet : ik denk als ze me hier zo verveeld Zien zitten dat ze helemaal in een deuk liggen
margriet : ja zo kan ik ook een kaartenhuis maken
wat zijn er nog meer voor spelletje som te doen
gemompel wat ik niet hoor
ik reboot even kijken of dat wat helpt aan de beelden en de traagheid van mn pc
Laurens bouwt een kaartenhuis dat volgens Margriet meer op een bunker lijkt.
Ze vervelen zich en Margriet vraagt wat ze nog meer voor spelletjes kunnen doen.
Margriet vraagt aan Laurens wat hij later wil worden. Het wordt niet echt een gesprek. Hoewel Margriet nu zegt dat ze prima ballerina wilde worden.
Mustafa zit een tukje te doen zo te zien. Iemand maakt 'm wakker om over zijn vrouw (?) te praten.
Het gesprek gaat nu over leven na de dood. Daan heeft het over een gesprek van gisteren met Laurens. Het gaat er nu over als er iets gebeurt, dat het ieders leven beinvloed op welke manier dan ook.
En volgens Daan zijn wij er op ingesteld om alles te rationaliseren. Margriet heeft een kennis die helderziend is en die er heilig in gelooft (meerdere levens) en Margriet ziet er wel wat in.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 07-09-2002 21:41]
Heel interessant dus.
Jij hebt het carre al gehad. O dus dan mag dat niet meer, nee dan mag dat niet meer.
Ze houden de scores bij met een nagelschaartje.
Daan zegt dat je het op het moment zelf misschien niet begrijpt, maar misschien wel later. Nu over een echtpaar dat een kindje krijgt, dat na 3 jaar al dood gaat. En die moeder ging dan iets anders doen, studie ofzo, en toen sloegen ze een ander pad in en werden ze heel gelukkig.
Daan kon het niet goed onthouden, maar ze vindt het heel erg mooi en ze gelooft er ook niet in.
Het kindje kende die ouders uit een vorig leven en wist dat die ouders op een ander pad moesten, en wilde dus graag bij die ouders geboren worden zodat ze die ouders konden helpen.
Laurens vind dat wel heel makkelijk gezegd. Daan ook Laurens vertelt over zaadje en eitje en genen en dat dat kind dat niet kan hebben.
Nu stefan en mustafa in de tuin. Mustafa zegt dat ie niet de discussie met haar aan wil gaan, want ze zegt allemaal van die dingen. Stefan vindt dat ook. En dan gaat ze weer huilen. Rotterdam - Kralingen.
Ze hebben het er nu over dat iedereen zo op de camera reageert, dat als ie weggaat dat ze over andere dingen gaan kletsen of het gesprek gewoon ophoudt. Mustafa vindt dat leuk om te zien.
Ze hebben het de hele tijd over 'ze' en dat ze expres de battles gaan verliezen om hier te komen zitten. Maar ik begrijp niet over wie ze het hebben.
Stefan wil vreselijke teringgeintjes uithalen. Stefan is blij dat ze dit team hebben. Mustafa heeft hetzelfde. Met Laurens is Mustafa afstandelijker - hij is een goeie gozer, maar die camera's. Met Bo en Stefan was het gelijk lachen.
Ze vinden het leuk voor Judith dat Laurens er bij zit en andersom.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 07-09-2002 21:58]
[..]
Ze halen een beetje geintjes uit met de camera's, doen alsof ze acteurs zijn
Musta: ok, CUT, take 5.. Nou, ff lekker uitrusten..
Musta: Zo hey, ik was net ff vergeten dat die camera's er waren, en toen ineens merkte ik het weer.
Stefan: heb je wel eens ouija gedaan? Ik heb wel eens tarot kaarten gedaan. Ik zou een kind krijgen voor het eind van h et jaar, dus dat kan al niet meer.
Mustafa weet dat ie niet gaat samenwonen als ie iemand ontmoet. Maar aan de andere kant, als je alleen op zaterdag naar de film gaat leer je elkaar ook niet kennen. Misschien laat ze wel heel veel boeren.
Hij wil alleen een lieve vrouw, ze hoeft niet knap te zijn. Precies als zijn moeder eigenlijk - qua karakter.
Stefan is het daar mee eens, een aantal dingen moeten wel anders natuurlijk, maar net zo lief.
Binnen wordt nog steeds geyatzeed.
[Dit bericht is gewijzigd door Magics op 07-09-2002 22:23]
Ze gaan nu yatzee (is het eigenlijk wel yatzee?) met Laurens doen. Leggen dingen uit aan Laurens. 'je maakt de lucifer nat en dan kun je dus aakruisen wat je heb gehad'.
Laurens stapt er niets van. Ze tellen met luciferstokjes en snoepjes.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 07-09-2002 22:22]
D: ze zijn niet zichzelf meer. Ik begrijp het gewoon niet.. zou het een opdracht zijn?
M: Het is jaloezie.
S: Ze verwachten dat wij het heel erg kut gaan hebben.. maar dat is niet zo.
M: Wij hebben ook een veel makkelijkere groep. Als je Jeanette hierheen haalt of zo.. die zijn veel moeilijker. Daar hebben ze ook ruzie. Het is veel moeilijker daar. Ik zou ons geen ruzie hebben.
S: Het is ook gespeelde vrolijkheid.
M: Ik zie gewoon dat het minder gaat.
S: Ja meid, zo leer je pas echt mensen kennen.
D: Ik geloof het gewoon niet, zo vreemd.
In de bungalow doen ze een spelletje.. denk yathzee.
In de bunker staan ze buiten gezellig te kletsen. Over dat Musta soms van zichzelf moeite moet doen om te praten, aardig te zijn.
Margriet: Die motivatie, dat je me meenam omdat je me graag mocht, dat vond ik wel heel aardig.
Musta: jajaja, nou, daar moest ik moeite voor doen hoor.. vind ik moeilijk.. nou, genoeg gezemeld hoor.. kunnen we elkaar niet even gaan afkraken.
Ze hebben veel lol en lachen veel. Hebben het erover hoe leuke groep ze wel niet zijn.
Musta: Maar goed, eerst was het de hele groep, en nu zeggen we, WIJ zijn de leukste, en straks dan begin jij en daan natuurlijk een eigen groep. Ik weet wat, ik begin gewoon in m'n eentje m'n eigen groep.
Margriet zegt dat ze nog geen echt rottige geintjes hebben uitgehaald. Mustafa zegt dat ze wel een keer rijst kunnen maken, Margriet zegt; dat hebben we niet.
Mustafa zegt, het gaat net zoals in de gevangenis Eerst ga je nog dagen tellen en dan ga je gewoon leven.
Mustafa zegt iets over 2 Turkse meisjes.
Ze hebben het nou over een radioprogramma vlak voor middernacht en ze doen nu allemaal scenes na. Nu gaat het over all you need is love. Margriet: 'Dat ik graag nog 1 keer wil proberen'.
Stefan over Tatum en Jennifer dat ze beginnen met de schoenen. En dat de mensen altijd heel lelijk zijn en dat ze moeten zeggen hoe lang ze op vakantie gaan, maand, week, weekend. En dat ze dan zeggen weekend. Nou dan weet je genoeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 07-09-2002 22:53]
22.26 Laurens, Judith en Jeannette spelen Yahtzee. Laurens en Jeannette roken.
Stream 5
22.28 Team arm buiten. Mustapha wil een dag rijst eten. Margriet : Hebben we niet. Mustapha : Zo doen ze dat ik de gevangenis. Eerst ga je de dagen tellen, en daarna, fuck it. Wat voor dag is het vandaag ? Margriet : Zaterdag. Mustapha telt hardop. Mustapha : Dag 12. Margriet : Nog niet eens op een kwart. Mustapha : Dat vind ik wel een positieve instelling. Met twee weken ben je eruit. Hahaha.
22.32 Mustapha : Ik ga er van uit dat ik er direct uit ga liggen. Margriet : Dat denk ik ook. Een oudje is er zo uit. Het kan dat ik niet aansla bij het publiek. Mustapha : Straks hebben we allemaal ruzie met elkaar. Ik ga er van uit dat ik over twee weken weer in de schoolbanken zit. Margriet : Als ik blijf doorlachen, dat is helemaal niet interessant. Mustapha : Op de eerste dag wilde ik eruit. Iedere dag werd het een stukje beter. Speaker : Willen alle bewoners hun batterijen wisselen. Margriet : Alweer ? Margriet : Het is stil aan de overkant.
22.36 Stefan : Ik vind het lampje ... Margriet : Een verhoorlampje is het. Ik denk, de mensen van Bouvrie, niet Jan zelf. Dat zilver vind ik lelijk. Ik ben geen zilvertype. Die stoelen en die bank vind ik prachtig maar dat zilver begrijp ik niet. Stefan : Die keuken is mooi maar onhandig. De kookplaat valt vier keer uit. Margriet : Is dat zo ? Is er nou zo veel verschil bij mij met of zonder drank op ? Stefan : Nee. Mustapha : Soms overschrijdt je grenzen. Daniela vraagt hoe het met Daniela zit. Mustapha : Heel veel wijsheid maar ze moet het toepassen op zichzelf. Stefan is relaxed. Moes dwaalt gewoon wat rond hier. Margriet : Een dwalende ziel. Daniela : Aren't we all ? Margriet : Ik vraag me af of Steef altijd stabiel is. Mustapha : Hij wordt nooit kwaad. Stefan : Bijna nooit. Margriet : Ik ben echt iemand die dat er uit gaat trekken. Mustapha : Jij bent echt een moeilijke vrouw, weet je dat ? Jij weet alles beter. Jij zegt van die dingen, die vatten het moment goed samen. Margriet : Als het te harmonieus wordt, daar kan ik niet tegen. Daniela : Dat vind ik heel zonde soms, daar schrik ik soms van bij jou. Mustapha : A joh, je teennagels zijn gelakt. Wat kan er nog mis gaan ?
22.44 Margriet : Moes, we mogen wel op jouw bruiloft komen hè ? Ik wil ook een keer jouw ouders ontmoeten, daar ben ik wel nieuwgierig naar. Mustapha vertelt over zijn moeder. Mustapha : Ik heb een hele goeie band met haar. Dan ben ik maar een moederkindje. Margriet : Dat mag toch. Daniela : Ik ben er wel een beetje jaloers op. Praat je met je moeder over alles ? Mustapha : Bijna alles. Ik heb een jongere broer van 20. Die tilt het hele huis op. Hij kan 150 kilo optillen. Daniela : Jullie wonen allemaal thuis hè ? Mustapha : In december januari gezellig een appartementje met mijn broer in Rotterdam. Ik heb nog een broertje en een zus van 23. Margriet : Allemaal thuis ? Mustapha : Ja. Ik heb nog een zusje van 16. Continu lachen. De hele dag door. Maakt ze eerst haar huiswerk af, dan gaat ze de anderen lastig vallen. Ze doet alles minimaal, net als ik. We zijn allemaal heel anders en toch passen we bij elkaar. Ik geloof dat Mustapha nog zei dat hij een broer heeft die in Frankrijk studeert maar ik weet niet zeker of ik dat goed verstaan heb.
In de bunker besluit men te gaan slapen.
Jeanet komt zeuren bij het hek. OVer een tekening van Mustafa. Volgens haar lijkt het meer op een aardappel dan op haar en ze vindt Mustafa niet meer zo lief.
Steef zegt tegen Daan, ik heb blond okselhaar. Vind je dat ik dit weg moet halen. Dan word ik net Bert van Ernie en Bert die heeft ook zo'n streep (doorlopende wenkbrauwen). Daan vindt dat dat niet hoeft.
Jeanet: welterusten! Wij gaan mikadoen.
Jeanet en Judith staan te kletsen bij het hek. Om de hoek zit Laurens nog mij de mikadotafel. Op een gegeven moment wil hij verder dus hij roept:
" .. meisjes ... !!"
En daar komen de meisjes aangehuppeld.
Daan wil een sticker met een plaatje erop. Die hebben ze niet. Mustafa is zijn tanden nog aan het flossen. Steef stelt voor dat Mustafa er nog een plaatje op tekent. Mustafa: huh? Steef: Zo'n aardappel!
Mustafa voelt aan zijn spierbal en zegt dat hij zich ook zwakker voelt. Ligt kennelijk aan de spruitjes (kan het niet goed verstaan)
23.15
Mustafa is uitgeflost en Stefan vlooit zijn bed. Iedereen is nu in de slaapkamer. Daan kijkt in de kamer en beweegt haar hand ervoor.
Het licht is nu uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 07-09-2002 23:17]
23.02 Jeannette staat te kijken bij het hek. Ze kletst met Mustapha. Jeannette : Schat, we gaan mikadoën. Welterusten. Stefan tegen Daniela : Ik kan mijn bakkebaarden niet zien. Op stream 3 gaan Laurens, Jeannette en Judith mikado spelen. Bo heb ik nog niet gezien.
23.07 Daniela : Weer mijn scheenbeen. Stefan : Is het open ? Daniela : Geen pleister. Ik ben niet zielig. Stefan : Ik wil niet dat je been eraf gaat. Bob Marley ging ook dood door een potje voetbal. Daniela : Ik wil niet. Kindertrauma. Stefan maakt haar been schoon. Stefan : Schoon, huppakee. Uiteindelijk krijgt hij Daniela zo ver dat ze toch een pleister wil. Daniela : Mag ik geen Bert en Ernie pleister ? Ik wil kleurtjes. Stefan als hij klaar is : Prachtig.
Stream 3
23.13 Bo verschijnt. Laurens : Morgen Bo. Bo komt blijkbaar uit de slaapkamer. Jeannette of Judith : Je moet batterijen wisselen. Jeannette : We gaan zo weer kaartje blazen. Doe je mee ? (ik weet niet of dat serieus is)
23.15 Bo heeft zijn ochtendjas aangetrokken. Laurens : Bo gaat ontbijten.
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 07-09-2002 23:20]
Musta: "Shit man, d'r lopen gewoon 20 mensen om ons heen"
Margriet gaat terug in bed en ligt per ongeluk bovenop Stefan. Hilariteit alom.
Als ze allemaal weer liggen zegt Stefan: He, daar loopt er weer 1 met een zaklamp. Margriet: Ja! Daan: waar dan, ik zie niks. Dan over wat de cameramensen zeggen en doen en over dat Bo snurkt.
In rijk:
Er wordt nog steeds gemikadoot. Ze liggen erover heen alsof ze nog nooit zo iets moois hebben gezien. Je hoort alleen ja ja ja, welke dan, o echt niet, die bewoog en dat soort dingen. Nou echt wel, ja dus niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 07-09-2002 23:28]
23.22 In de slaapkamer. Daniela over BB : Ik heb het nog nooit helemaal gezien. Margriet : Je krijgt alleen maar een tape met de leukste stukjes. Daniela : Thuis nemen ze het op. Margriet : Niemand neemt het voor mij op. Daar hadden ze geen zin in. Daniela, Margriet en Mustapha speculeren over de cameramensen. Mustapha noemt de bewoners een stelletje proefratten.
23.24 Margriet heeft het over allemaal iets raars doen. Daniela weet wel wat. Ze gaat op haar knieën zitten. Margriet zegt dat ze soms praat in haar slaap. Margriet : Worden ze weer luidruchtig daar. Ik word er een beetje moe van. Jeannette die scheldt veel. Krijg toch de kankertyfus. Margriet stelt voor viezewoordenlingo te gaan doen. Margriet : Pijpen. P-IJ-P-E-N etc. De andere lachen en komen zelf met soortgelijke voorbeelden.
23.28 Daniela : Ik ben lid van een hele rare vereniging. Ik ben penningmeester. Ze wordt onderbroken door Mustapha en maakt het verhaal niet af.
Stream 3
De bewoners zijn gestopt met Mikado. Jeannette en Judith kijken weer naar de cameramensen. Judith : Lau, ga je mee in het bubbelbad ? Laurens : Ik moet er over nadenken. Judith : Gaan we kaartje blazen ? Zullen we nog één keer het reglement doornemen ? Laurens zet een pruik op. Judith vindt dat hij lijkt op Seki uit De Bus. Alle rijke bewoners zitten nu in het woongedeelte.
Stream 5
23.34 De arme bewoners zijn nog steeds bezig met viezewoordenlingo. Stefan begint met de lange woorden.
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 07-09-2002 23:51]
Stream 5
23.53 Daniela heeft het over maanziekte en lunatic. Ze zit nog altijd half overeind. Daniela : Net voor of na volle maan kan je beter niet zo veel eten. Voor volle maan kan je beter veel eten als na volle maan. Je hebt aarde-, lucht-, water- en vuurdagen. Ze koppelt dit aan de tekens van de dierenriem maar ze weet niet goed welk teken waar bij hoort. Ze koppelt het ook weer aan koolhydraten en eiwitten. Margriet : Als ik geen brood eet val ik veel af. Daniela : Dan heb je wel eens 'leven lang fit' geprobeerd. Margriet : Dat helpt heel goed. Montignaccen gaat ook heel goed. Daniela : Kleine beetjes de hele dag door is het beste. Ontbijt overslaan is niet goed. Daniela geeft een hele verhandeling over afvallen.
We gaan hier weer verder: Streamverslagen van zondag 8 september
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |