abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124306077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:52 schreef cavia_temmer het volgende:
Waar zou Gesink zich wel op moeten richten? Zonder echte punch of sprint scoor je niet in de klassiekers en hoe hij momenteel in het hooggebergte rond rijdt zijn kleine en grote rondes ook niet iets waar hij echt kan scoren.
Zonder echte specialiteit wordt het lastig ja. Hij is nu van alles net niet. Je schiet verder niet op met zesde en zevende plaatsen in de Vuelta en af en toe winnen in Quebec of Emilia.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_124306215
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zonder echte specialiteit wordt het lastig ja. Hij is nu van alles net niet. Je schiet verder niet op met zesde en zevende plaatsen in de Vuelta en af en toe winnen in Quebuec of Emilia.
Het is lastig te beoordelen omdat je de oorzaak niet weet, maar weer puur richten op klimmen? Dus niet meer echt trainen op tijdrijden en klassementen laten lopen ten faveure van ritzeges?
pi_124306237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:15 schreef Ereinion het volgende:
Kunnen jullie je nog de Vuelta van 2009 herinneren, waar Gesink bergop minimaal de evenknie was van Valverde en Rodriguez er op elk moment afreed? 23 was hij toen. Zoals zoveel Nederlanders lijkt Gesink alleen maar zwakker te worden als hij ouder wordt (hoewel 500CC bloed misschien ook het verschil kan zijn).
Vond hem bergop in Suisse een jaar later eigenlijk nóg beter, dat was echt heel goed.

Maar die Gesink hebben we bergop al heel lang niet meer gezien inderdaad, denk dat Dauphiné 2011 de laatste keer was met 2x een podiumplaats bij de aankomsten bergop.
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:07:43 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_124306759
quote:

[..]

Zonder echte specialiteit wordt het lastig ja. Hij is nu van alles net niet. Je schiet verder niet op met zesde en zevende plaatsen in de Vuelta en af en toe winnen in Quebec of Emilia.
Emilia gaat ie nooit meer winnen zo.

Die tweede keer dat hij daar won, vind ik nog steeds zijn beste klimprestatie ooit. Dat gemak en de zelfverzekerdheid waar hij mee toen rondreed...
pi_124306821
Het is lastig te beoordelen omdat je de oorzaak niet weet, maar weer puur richten op klimmen? Dus niet meer echt trainen op tijdrijden en klassementen laten lopen ten faveure van ritzeges?

Wellicht is dat een optie en wanneer dat weer goed gaat zich richten een een ak.
pi_124307224
Oorzaak lijkt me toch te liggen in de transitie naar het tijdrijden na dat ene jaar waarin het tijdrijden niet liep. Toen pakte hij zijn 'winst' bergop en verloor hij het in de TT. Nu verliest hij steeds een halve tot anderhalve minuut in een bergetappe en beperkt hij relatief de schade in de TT.

Hij kan nog steeds richting de top vijf in een grote ronde. Maar ik heb liever dat hij dat op de eerste manier doet, dan op de tweede. Op de eerste manier heeft hij ook nog eens kans op een etappezege.
pi_124307587
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:52 schreef cavia_temmer het volgende:
Waar zou Gesink zich wel op moeten richten? Zonder echte punch of sprint scoor je niet in de klassiekers en hoe hij momenteel in het hooggebergte rond rijdt zijn kleine en grote rondes ook niet iets waar hij echt kan scoren.
Op een andere ploeg.
pi_124307645
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:56 schreef Marcoss het volgende:

[..]

50ste op iets meer dan 2 minuten, rijdt hier ook puur als voorbereiding op de Giro (en hij gaf aan zich nóg meer te focussen dan vorig jaar, voor zover dat mogelijk is..)
Vooral omdat hij echt voor de dubbel Giro-Tour wil gaan.
pi_124307763
quote:
Op een andere ploeg
Welke ploeg had je in gedachte en zou hij daar beter van gaan rijden? Ik zou eerder zeggen een andere trainer.
pi_124307974
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:24 schreef cavia_temmer het volgende:

[..]

Welke ploeg had je in gedachte en zou hij daar beter van gaan rijden? Ik zou eerder zeggen een andere trainer.
Zie hem wel renderen bij een ploeg als Garmin.
pi_124308240
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:28 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zie hem wel renderen bij een ploeg als Garmin.
Eens. Maar die hebben met Hesjedal, Talansky, Martin ea genoeg in huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124308304
Hij zou waarschijnlijk echt hard gaan rijden bij Europcar (in de tour tenminste)
pi_124308323
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:24 schreef cavia_temmer het volgende:

[..]

Sky.
pi_124308957
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:35 schreef marcodej het volgende:

[..]

Sky.
Dan wordt hij niet meer als een knecht, dat doet hij nooit
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 21:04:32 #165
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_124310023
Euskaltel heeft ook weer een topjaar. :') Anton en Nieve ook niet echt ergens te bekennen, om nog maar te zwijgen over toptalent Landa.

Wordt weer een shitload aan buitenlanders binnenhalen aan het eind van het seizoen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:17:28 #166
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_124310951
Waarom wordt er bij Gesink plots wel om de hete brij gedraaid?

Andere trainer, herfocussen op het klimmen,... waarom niet het evidenste, namelijk terug aan de doping waar hij in zijn topjaren waarschijnlijk wel aan zat en nu niet meer (of veel minder)?

Begrijp me niet verkeerd, ik prefereer het soort serieuze discussies zoals hierboven, maar ik dacht dat we dat hier niet meer deden?

quote:

[..]

Daarmee blijft hij wel de beste Nederlandse renner, daar zal hij hoe dan ook wel goed z'n geld mee verdienen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_124311342
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waarom wordt er bij Gesink plots wel om de hete brij gedraaid?

Andere trainer, herfocussen op het klimmen,... waarom niet het evidenste, namelijk terug aan de doping waar hij in zijn topjaren waarschijnlijk wel aan zat en nu niet meer (of veel minder)?

Begrijp me niet verkeerd, ik prefereer het soort serieuze discussies zoals hierboven, maar ik dacht dat we dat hier niet meer deden?
Dat Gesink tussen 2008 en 2010 waarschijnlijk niet geheel schoon reed, zeker als je kijkt naar wie hij er in 2009 in de Vuelta afreed, is al eerder geopperd.
  woensdag 20 maart 2013 @ 21:31:53 #168
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_124311914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:22 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat Gesink tussen 2008 en 2010 waarschijnlijk niet geheel schoon reed, zeker als je kijkt naar wie hij er in 2009 in de Vuelta afreed, is al eerder geopperd.
Maar het is niet de hoofd-insteek, zoals het hier de laatste maanden vaak wel het geval is. Maar OK, ik wil de discussie niet in de richting sturen die ik zelf beu ben, het is gewoon opmerkelijk. Soms lijkt het alsof het getroll van die THEFXR besmettelijk was.

Volgens mij is er iets mis met de opleiding van Rabo. Die renners die daar nog serieuze progressie maken na hun 25e vind ik toch iets te zeldzaam, zoiets hoort de standaard te zijn, niet de uitzondering. Zou me niet verbazen indien Kelderman ergens een jongerenklassement en een kleiner rondje wint en dan ook weer blijft hangen.

Waarmee ik niet bedoel dat ze er het maximum niet uithalen, maar dat ze dat maximum telkens te vroegen bereiken, waardoor er (door de leeftijd) de illusie wordt gewekt dat er nog meer inzit en ze het nooit helemaal lijken waar te maken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_124312774
Ze worden daar te veel gepamperd. :+
pi_124313260
quote:
Zeeman: ‘Gesink komt nu nog net tekort’
Woensdag 20 maart 2013

Elite men - Merijn Zeeman zag vandaag in de Ronde van Catalonië zijn kopman Robert Gesink iets meer dan een halve minuut verliezen op etappewinnaar Nairo Quintana. Geen ramp, weet de Blanco-ploegleider. ‘Robert was afgelopen week nog ziek, hij zet iedere dag een stap.’

Gesink wordt vandaag achttiende in de eerste grote bergrit. Valt het mee of tegen?

“We gingen natuurlijk voor het hoogst haalbare, voor de eindoverwinning. Dat gaan we nog steeds, maar het wordt lastig. Robert staat nog wel goed in het klassement. Hij is nu zevende en kan nog wat plaatsjes winnen, maar ook verliezen. De voorbereiding op deze koers was natuurlijk niet ideaal. Robert was afgelopen week nog ziek. Vlak voordat we hier van start gingen, kwam het goede gevoel terug, alleen hij heeft nog wel een achterstand. Gisteren zat hij goed mee, maar je ziet vandaag dat hij op dit moment nog net iets tekort komt op de echte wereldtop. Maar iedere dag zetten we weer een stap.”

Jullie toonden wel initiatief vandaag, dus Robert moet zich goed hebben gevoeld.

“We willen ook echt initiatief tonen, voorin rijden, de wedstrijd naar ons toe trekken. Daar is lef voor nodig en dat hebben we getoond. Op de eerste beklimming, na 65 kilometer, deden we het ook. We wisten dat er gevaarlijke afdaling kwam, dan moet je gewoon de regie in handen nemen zodat je later niet hoeft te reageren. Ik ben een groot voorstander van die manier van koersen. Op de slotklim hebben we dat misschien een beetje overdreven. Daar hadden we ons nog wel iets langer mogen verschuilen. Robert kwam onverwacht op kop, omdat een paar man voor hem afhaakten. Kruijswijk zag dat en is toen weer Robert uit de wind gaan houden. Dat was op dat moment niet nodig, daar hadden we ons nog een beetje moeten wegsteken.”

Bradley Wiggins liet zich vandaag zien. Net als Gesink mikt hij op de Ronde van Italië. Mag deze koers gezien worden als voorbereiding op de Giro?

“Dat is wel waar we uiteindelijk naartoe werken met een gedeelte van deze groep. Na Catalonië gaan we met onder andere Gesink, Kruijswijk, Bobridge en Clement drie weken op hoogtestage. Daarna volgt de Ronde van Romandië en moeten we klaar zijn voor de Giro."
pi_124313271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:45 schreef TargaFlorio het volgende:
Ze worden daar te veel gepamperd. :+
Ze leven daar veel te veel als echte prof.
pi_124315353
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:15 schreef marcodej het volgende:
Oorzaak lijkt me toch te liggen in de transitie naar het tijdrijden na dat ene jaar waarin het tijdrijden niet liep. Toen pakte hij zijn 'winst' bergop en verloor hij het in de TT. Nu verliest hij steeds een halve tot anderhalve minuut in een bergetappe en beperkt hij relatief de schade in de TT.

Hij kan nog steeds richting de top vijf in een grote ronde. Maar ik heb liever dat hij dat op de eerste manier doet, dan op de tweede. Op de eerste manier heeft hij ook nog eens kans op een etappezege.
Dat tijdritjaar zou dan 2011 geweest zijn neem ik aan, toen won hij de tijdrit in oman en reed onverwacht goed in Tirreno.

Toch vind ik dat die grens niet echt te trekken valt. Begin 2009 reed hij namelijk ook al goede tijdritten in Californie en Tirreno. En ook na die transformatie tot tijdrijder heeft hij nog goede dingen bergop laten zien. Dauphine dat jaar (2011) bijvoorbeeld of vorig jaar in de ronde van Californie.
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:37:39 #173
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_124316061
Morgen btw de tweede en laatste finish bergop. Wat dat betreft hebben ze de ritten niet echt mooi gespreid voor het tv-kijkende publiek.
The more debt, the better
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:13:55 #174
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_124318225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:54 schreef marcodej het volgende:

[..]

Bobridge kan klimmen?
pi_124324283
Bobridge is vooral een tijdrijder (al komt hij daarin tegenwoordig ook niet meer vooruit), maar hij gaf aan dat ze bij Rabo (nu dan Blanco) wilden proberen om van hem een klassementsrenner te maken, beetje Wiggins-style dus..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')