quote:
Annet Malherbe transformeert van Gooische vrouw Willemijn naar de stukken minder chique Aaf. De nieuwe serie is een remake van de in Amerika populaire jaren '80-comedy Roseanne.
RTL 4 komt na Iedereen is gek op Jack (Everybody Loves Raymond) en Golden Girls opnieuw met een remake van een Amerikaanse comedyserie. Dit weekend is de eerste aflevering van Aaf te zien. Hierin speelt Annet Malherbe het Nederlandse antwoord op Roseanne – de hoofdpersoon uit de gelijknamige jaren '80-comedy. Aaf woont samen met haar man Ton (Bas Keijzer), oudste dochter Marie (Lisa Zweerman), middelste dochter Jozefien (Mechteld Jungerius) en zoon Bennie (Nick Geest). Daarnaast komt Aafs zus Jacky (Jelka van Houten) zo vaak over de vloer dat ze eigenlijk een volwaardig onderdeel is van het gezin geworden.
Kopie
De vorige remakes die RTL 4 bracht werden door critici niet allemaal even lovend ontvangen. Dat hield Annet niet tegen. “Ik reageer puur vanuit wat ik zelf vind en niet wat een ander vindt.” Daarbij waakt ze ervoor dat Aaf een regelrechte kopie wordt van Roseanne. “Ik weet wel dat het scripts zijn, maar ik wil altijd graag het gevoel hebben dat ik zelf bedenk hoe ik een rol speel. Als ik teveel die ander naspeel, weet ik niet meer waar ik mee bezig ben.”
Serievolger
In de Verenigde Staten zijn hele volksstammen met de serie opgegroeid. Annet acht de kans dat dit in Nederland gebeurt niet groot. “Dat betekent dat ik tien jaar in deze serie moet spelen. Dat is niet iets waar ik naar uit kijk. Het ligt eraan. Het is een commerciële zender, dus als het niet aanslaat houdt het op”, redeneert ze nuchter. Zelf is ze ook geen trouwe serievolger. “Ik zie wel eens wat voorbijkomen, maar ik blijf niet thuis voor een serie. Ik kijk best wel televisie, maar ik weet nooit wanneer iets op tv is.”
BronVanavond om 8 uur op RTL4.
Ik voorspel dat dit net zo succesvol gaat worden als Golden Girls

.