Afgelopen winter constant een overnachter gehad in onze nestkast. In tegenstelling tot vorig jaar (waar het complete broedsel doodgegaan is) hield dit pimpelmeesje zijn nestkast brandschoon. Zelfs losse pluisjes werden weggehaald.
Afgelopen 2 weken is het plots hard gegaan, heeft meneer hard aan het nestbouwen gegaan, heeft een vrouwtje gevonden, en inmiddels lagen er 2 dagen terug in ieder geval al 3 eitjes.
Door de relatieve kou momenteel worden de eitjes zeer goed afgedekt, dus zijn ze slecht te zien. Als alles gaat zoals het hoort, zouden er nu dus zo'n 5 moeten liggen.
Er wordt overdag nog steeds niet gebroed, dus er gaan er nog meer bij komen.
En dankzij Fokker Mdrop draaien ook de camera's weer en zijn te zien op
http://webcam.geheimezender.nl/Ik heb 2 camera's in de nestkast zitten, 1 aangepast voor infrarood inclusief dimbare infrarood leds, en een daglicht camera met ingebouwde microfoon. Ook een venster in de nestkast gemaakt van melkglas en weer voor een groot deel afgedekt zodat er niet al te veel licht de nestkast in komt.
Een derde camera heb ik op de buitenkant van de nestkast gericht.
Helaas kan ik met de daglicht camera geen filmopname's maken, om een of andere reden crashed mijn pc dan onmiddelijk (Windows 8.1) Dit heb ik tot op heden nog niet op weten te lossen.
Mogelijk dat ik als workaround een grabber gebruikt om een deel van mijn beeldscherm als film op te slaan, maar dat moet ik nog uitzoeken. (mocht iemand ideeén hebben, ik hou me aanbevolen)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?